LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Radar »

Als je een probleem hebt met provider Hollandsnieuwe en contact opneemt (of probeert op te nemen) met de klantenservice, krijg je te maken met onbereikbaarheid en valse beloftes. Waar gaat het mis? Hollandsnieuwe komt uitleg geven in de studio. En hoe kun je dit bedrijf in gebreke stellen wanneer het niet levert waarvoor je betaalt?

Maandag 25 januari in Radar, 20:30 uur, NPO 1

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Appie83 »

Goed om te horen dat jullie hier aandacht aan willen besteden, ik ben benieuwd naar het verhaal van Hollands Nieuwe.

Volgens bellen.com https://www.bellen.com/nieuws/bereikbaa ... ort-slecht die met Hollands Nieuwe gesproken heeft zouden de volgende dingen spelen:
Sommige problemen worden volgens hollandsnieuwe veroorzaakt door de samenvoeging van een aantal systemen. Zo kregen klanten een nieuwe simkaart die niet in alle gevallen goed werkte. Daardoor ontving de klantenservice meer telefoontjes dan normaal te verwerken. Hollandsnieuwe was net met een nieuw callcenter in zee gegaan en kampte nog met opstartproblemen. Het aansluiten en aanpassen van abonnementen maakte het fiasco compleet.
Wat vooral opvalt is dat ondanks deze problemen de reclame op tv gewoon door blijft gaan. Ook kan je nog altijd een Iphone 5s bestellen ondanks dat de levering inmiddels is uitgesteld en pas vanaf 19 februari wordt geleverd.Er zijn nog heel wat mensen die op de Iphone zitten te wachten. Dus degene die de Iphone nu bestellen kunnen waarschijnlijk nog langer wachten. De actie is trouwens volgens de website wegens succes verlengd :?: het succes van niet kunnen leveren. En er staat op de website weinig over de problemen bij klantenservice, behalve dan dat het extreem druk is,
Wegens extreme drukte kan het zijn dat het langer duurt om je vraag te beantwoorden, excuses voor het ongemak.
en dat lees je pas als je problemen hebt namelijk onder het tabje klantenservice. Bovendien wat langer duren is werkelijk 45 min tot een uur. Ook op Twitter en blijkbaar op Facebook wordt al een aantal dagen niet gereageerd.

Waarom kan HN geen forum op hun website maken? Zoals bijvoorbeeld Simyo. Of bij het bellen naar klantenservice een keuzemenu gesorteerd naar de verschillende problemen?

Kortom ik ben benieuwd naar het verhaal. Ze zijn een van de goedkoopste, maar desondanks moet een product natuurlijk goed werken.

RW1234
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2016 16:04

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door RW1234 »

Hollandsnieuwe liegt zelfs over hun bereik in het buitenland.

Voorbeeld (ik heb er nog meer): Ethiopië

Dit land heeft maar één telecomprovider, Ethiotel. Om dus te kunnen bellen in Ethiopië zou Hollandsnieuwe dus een roaming contract met hun moeten hebben. Echter in Ethiopië kon ik dus via Ethiotel dus alleen maar het noodnummer bellen. Dat betekent dat ik dus wel bereik heb, maar dat Hollandsnieuwe geen contract heeft met Ethiotel.

Echter ze beweren van wel (zie het "overzicht van landen voor bellen in het buitenland"), Ethiopië staat daar in regio 4:

https://www.hollandsnieuwe.nl/_assets/p ... 151217.pdf
https://www.hollandsnieuwe.nl/_assets/p ... 151217.pdf

Ik heb nu al bijna 20 keer een klacht hierover ingediend en wordt alleen maar afgewimpeld met de opmerking:
"We geven geen garantie op het bereik in het buitenland"
Twintig keer reageren dat dit dus niets met bereik maar met roaming contracten van hun zelf te maken heeft geeft mij toch telkens weer bovenstaand antwoord... Zucht...

Aad H
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2016 19:48

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Aad H »

Heel herkenbaar. Het duurt bijna een voordat iemand aan de lijn, en dan is er een nietszeggend antwoord. DM via Twitter levert zelfde (dus geen) resultaat. Wel: mails, sms'jes, afgesproken datum en zelfs nieuwe simkaart i.r.t. Hollandsnieuwe "vernieuwing". Maar nieuwe sim is tot op heden (2 weken na afgesproken datum) niet aangesloten. Na veel moeite het enige antwoord: u kunt de oude kaart blijven gebruiken tot wij die afsluiten. Wanneer? "Geen idee meneer" . Wat is er bij HN aan de hand?

shirley_iberlim
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2016 20:14

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door shirley_iberlim »

Goedendag,

Is het niet zo dat alle providers denken dat zij monopolisten zijn? Ik heb tot op heden bij iedere provider service nul gehad. Exact dezelfde problemen als er nu worden omschreven over Hollands Nieuwe heb ik met Ben en T-Mobile gehad. Het komt er kort gezegd op neer dat je wel mag aanschaffen, maar dat je daarna garantie tot aan de deur hebt. Niemand bereikbaar die er iets over kan zeggen, standaard mail terug krijgen ofwel indien eenmaal aangeschaft krijg je daarna een middelvinger van je provider.

Het personeel van de meeste providers die de abonnementen en toestellen verkopen zijn incompetent en geven niet de juiste informatie. De garantie op de gekochte toestellen wordt altijd gegooid op het verkeerd gebruik door de gebruiker. Ook als er werkelijk aantoonbaar geen fout is gemaakt door de gebruiker. En we zitten er aan vast. Want we doen alles met de mobiele toestellen van tegenwoordig. Zelfs een reactie plaatsen op uw site ;-).

Maar alsnog bedankt dat jullie er iedere keer weer aandacht aan blijven besteden.

Met vriendelijke groet,

Shirley Iglesias

Nienke!
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2016 20:31

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Nienke! »

Ik heb begin deze maand een nieuwe simkaart in de brievenbus ontvangen, deze had ik ontvangen omdat er vernieuwingen bij HollandNieuwe zouden zijn. Op de brief stond dat ik deze SIM-kaart vanaf 14-01 moest gaan gebruiken, dus had ik deze op de aangegeven datum in mijn telefoon gestopt.
Sindsdien ben ik niet meer te bereiken, ondanks alle opgevolgde instellingen.
In de afgelopen twee weken heb ik de klantenservice al meerdere keren op het gebruikelijke telefoonnummer geprobeerd te bereiken en ook het nummer dat is aangemaakt voor 'de vernieuwing', allebei zonder resultaat.

Aad H
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2016 19:48

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Aad H »

Precies dezelfde ervaring voor telefoon van mijn partner. Zeer frustrerend, en geen duidelijkheid hoe en wanneer dit wordt opgelost

bjornwebdesign
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2016 21:11

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door bjornwebdesign »

Net de aflevering gekeken over Hollandse Nieuwe, ik ben geen klant overigens (gelukkig). Maar aangezien ik werkzaam ben in de ict en dan met name in de Webdesign was ik benieuwd hoe ze de compensatie pagina hebben ingericht: https://www.hollandsnieuwe.nl/we-maken-het-goed

Wat blijkt, het online formulier voor de compensatie aanvraag werkt niet.... Wat een kansloze organisatie... Het feit dat ze zich bij Radar moeten komen verantwoorden is al dramatisch en dan werkt de oplossing waarmee ze komen ook weer niet...
Ik adviseer dan ook elke klant per direct zijn abonnement stop te zetten.

Buiten dat, heb ik even gekeken naar de webpagina.

Het online compensatie formulier wordt opgehaald vanuit dit domein:
https://hollandsnieuwecompensatie.nl/

Dat betreffende domein staat niet goed ingesteld, de domeinnaam komt simpel gezegd niet op een webserver uit... Wederom een blamage...

HN zal waarschijnlijk met de reactie komen, dat door drukte het formulier niet bereikbaar is. Dat is klinkklare onzin!! De DNS van het domein staat gewoon niet goed. Nog erger, dit ruikt zeer naar een bewuste actie!!

Als ik verder kijk naar de (compensatie) domeinnaam, blijkt dat deze volledig eigendom is van Bureau Kellerman. Op hun site geven ze ook trots aan dat ze werkzaam zijn voor HN, zie: http://kellerman.nl/portfolio-items/hol ... we-outdoor

Misschien een idee om rechtstreeks met hun contact op te nemen??

Hopelijk heeft iemand hier wat aan.

Groet, Bjorn

Conpom
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2016 22:03

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Conpom »

Ook ik heb problemen gehad bij mijn overstap van Vodafone naar Hollands Nieuwe. Nummerbehoud was mijn enige vraag. Ik kan hier nu gaan vertellen wat ik allemaal heb ondernomen om dat voor elkaar te krijgen maar dat schiet niet op. Mijn abonnement bij Vodafone liep af op 12 september 2015 en uiteindelijk kon ik op 15 januari 2016 weer bellen met mijn oude nummer op de simkaart van HollandsNieuwe. Op 13 januari 2016 heb ik een 'boze' (aangetekende) brief naar de directie gestuurd en gedreigd met het inschakelen van de Geschillencommissie. Nou, dat heeft geholpen. Twee dagen later was alles geregeld!!
Dus mensen: schrijf de directie aan!!

corpas
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2016 14:35

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door corpas »

Vandaag, de dag na de uitzending over problemen met Hollandsnieuwe het gratis telefoon nummer 1200 geprobeerd. Er kwam een bericht dat dit nummer niet in gebruik is. Toch is dit nieuwe nummer is bevestigd op de website van hollandsnieuwe! Wat nu?????

shirley_iberlim
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2016 20:14

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door shirley_iberlim »

Goedendag,

Even een handige tip, Als je het niet geregeld krijgt via de normale manier dus gewoon telefonisch en per mail eerst proberen om er uit te komen met je provider maar als dat niet lukt zet dan gerust een beknopt bericht op hun facebook pagina of op twitter want dat vinden ze niet plezierig. Ineens werd ik toen wel in het gelijk gesteld en werd het opgelost. Jammer dat je eerst een heel negatief gevoel over moet houden aan zulke kleine akkefietjes. Op facebook kan je veel kleine lullige probleempjes zien die niet op de gewone manier worden opgelost door de vele providers maar uiteindelijk wel via sociaal media.


succes ermee

peterlwd1983
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2016 08:35

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door peterlwd1983 »

Hollands nieuwe maakt overal een zootje van! Niet alleen over de overzetting van nummerbehoud of bereikbaarheid, wat je als enigste kan kiezen op de pagina van we-maken-het-goed, maar ook op het gebied van abonnementen afsluiten.
Hier mijn verhaal.
Eind november kon ik overstappen van Tele2 naar een andere dienst, en omdat er zoveel reclame word gemaakt van hollandsnieuwe op de televisie, dachten wij maar eens even kijken of het wat is.
Dit was in augustus 2015.
De aanbiedingen van abonnement plus telefoon spraken ons erg aan, ook omdat de prijzen niet erg duur waren ten opzichte van andere aanbieders.
Wij besloten om hollandsnieuwe maar eens te gaan bellen, en binnen no time werd er opgenomen dit komt niet erg vaak voor bij telecom aanbieders, wij dachten geen wachttijd wat een ideale situatie.
De aardige mevrouw aan de andere kant van de lijn stond ons prima te woord geen klachten tot dusver.
Wij besloten om met hollandsnieuwe in zee te gaan, maar wel met nummerbehoud eind november omdat ons andere contract dan pas kon worden overgezet.
Dit was volgens de mevrouw van hollandsnieuwe geen probleem het contract kon gelijk wel worden afgesloten.
Ik had nog de voorwaarden doorgenomen en gaf nog aan bij deze dame dat dat niet kon vanwege mijn huidige abonnement.
De mevrouw zei dat maakt niet uit meneer, wij regelen alles voor u.
Dat was wel een fijn gevoel maar had ook nog gelezen dat hollandsnieuwe een tijdelijk nummer zou gaan sturen, en dat deze binnen 2 weken zou worden geactiveerd.
Deze mevrouw stelde mij gerust door te zeggen, meneer maakt u zich geen zorgen als u de simkaart niet in de telefoon plaatst word deze ook niet geactiveerd.
Maar mevrouw er staat toch echt dat hij binnen 2 weken word geactiveerd automatisch ook al plaatst je hem niet in de telefoon.
Dit kon de dame wel voor mij oplossen en zei, meneer ik verleng die datum gewoon dat is geen probleem.
Wij gingen akkoord en hebben het contract afgesloten met ingangsdatum eind november, dit was niet terug te vinden in de mails die ik heb gekregen en dus maar weer gebeld.
Ik kreeg hierbij een ander persoon aan de telefoon en die zei, als dat met u is afgesproken dan is dat zo meneer.
Ik zei maar ik heb het niet terug gevonden in de mail.
Nee meneer het staat wel in ons systeem maar het nummer kan nog niet worden overgezet omdat dat nog niet in de overgangsdatum van onze kalender kan worden gezet dat kan 2 maanden van te voren.
Weer iets nieuws wat ik nog niet wist.
Maar goed wij dachten, ach we wachten het wel even af en dan kunnen we in november wel weer contact opnemen om het over te zetten naar hollandsnieuwe.
2 weken later werd ineens het tijdelijke nummer van hollandsnieuwe geactiveerd, heel raar als er iets anders is afgesproken.
Wij weer bellen.
Meneer u hebt een contract afgesloten en dat word 2 weken later geactiveerd automatisch.
Ik het hele verhaal weer uitleggen, en deze persoon zei, ik zie niets in ons systeem, kunt u ons uw contract waar het in staat door mailen ?
Ik zeg nee mevrouw dat kan niet omdat dat er niet in staat maar heb al wel contact met jullie daar over gehad.
Maar mevrouw kon niets terug vinden in het systeem.
Toen werd ik steeds kwader, want belofte maakt schuld.
Maar weer contact opgenomen met hollandsnieuwe via de site, maar geen response.
Toen weer gebeld, en deze meneer zei, meneer alles komt goed als u abonnement ingaat met nummerbehoud eind november krijgt u van ons alle gemaakte kosten plus het abonnement geld terug waar u geen gebruik van heeft gemaakt.
Dus zat met dubbele kosten, maar we dachten het is onderhand ook bijna eind november want zolang duurde het al met al het heen en weer gebel plus gemaakte kosten daarvoor, we wachten het even af.
Eind november ging dan eindelijk ons nummer overgezet worden dit was zonder problemen godzijdank, want zag alweer een heel scenario voor ogen met ellende.
Maar goed ik nam weer contact op met de klantenservice van hollandsnieuwe, en deze gaf aan eind november zou alles geregeld zijn, ook de kosten die gemaakt zijn vanaf augustus tot december bijna elke week wel een paar keer gebeld te hebben.
Maar eind november helemaal NIKS!
Weer contact opgenomen met hollandsnieuwe, deze gaf aan alles te vergoeden vanaf het moment dat het mis ging en zei hun fout wel hadden toegegeven.
Alles zou goed komen en de gamaakte kosten plus ongebruikte abonnementskosten zouden worden terug gegeven.
In december nog niks en maar weer contact opgenomen met hollandsnieuwe, maar helaas na een paar keer een uur aan de telefoon te hebben gehangen werd er niet meer opgenomen, en hebben wij nog steeds geen vergoedingen ontvangen.
Ook op de site staat van we maken het goed, maar dit geld alleen voor de bereikbaarheid vanaf 7 december 2015, hollandsnieuwe heeft zich wederom weer goed ingedekt, en wij worden opgescheept met gebakken lucht.
Als ik dit alles had geweten, had ik nooit met deze aanbieder in zee gegaan, dure reklames maken op televisie, maar ze kunnen niets waar maken van wat ze aanbieden.

peterlwd1983
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2016 08:35

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door peterlwd1983 »

Tros Radar werpt zijn vruchten af.
Vandaag gebeld door Hollandsnieuwe en ze hebben toegezegd de kosten die vanaf het begin zijn gemaakt dus rond augustus september tot en met nu geheel te vergoeden.
We wachten nog even af wat er word vergoed en hoeveel, maar het begin is er.
Heel erg bedankt tros radar!

Word vervolgd...........

ingridvan
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2016 14:51

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door ingridvan »

Weet iemand wat mijn rechten en plichten zijn in het geval van dat Hollandsnieuwe vergeet de abonnementskosten maandelijks te incasseren? Ik heb bij het aangaan van het nieuwe abonnement ook een nieuwe telefoon ontvangen. Dit is nu reeds 8 maanden gaande en nog geen cent betaald.

[email protected]
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2014 19:50

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik heb in het buitenland geen internet, en ik kan in Nederland ook geen push berichten ontvangen en WhatsApp berichten komen vaak later binnen, via WIFI werkt het wel.
Ik heb de telefoon ook al gereset ook dit heeft geen verbetering gebracht.
Heb al diversen malen geprobeerd bij Hollandsnieuwe informatie hierover te krijgen maar krijg nooit antwoord terug. Naar de klantenservice gebeld, 55 minuten in de wacht krijg uiteindelijk iemand aan de telefoon en die verteld me dat hij me niet kan helpen, hij werkt er pas 2 dagen.
Naar een winkel van Belcompany gegaan maar daar konden ze mij ook niet helpen, mij werd verteld dat ik bij Hollandsnieuwe moet zijn
Kortom: Hollandsnieuwe één groot drama, één ding weet ik zeker; ik ga mijn contract bij Hollandsnieuwe niet verlengen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Har06 »

[email protected] schreef:Ik heb in het buitenland geen internet, en ik kan in Nederland ook geen push berichten ontvangen en WhatsApp berichten komen vaak later binnen, via WIFI werkt het wel.
Ik heb de telefoon ook al gereset ook dit heeft geen verbetering gebracht.
Heb al diversen malen geprobeerd bij Hollandsnieuwe informatie hierover te krijgen maar krijg nooit antwoord terug. Naar de klantenservice gebeld, 55 minuten in de wacht krijg uiteindelijk iemand aan de telefoon en die verteld me dat hij me niet kan helpen, hij werkt er pas 2 dagen.
Naar een winkel van Belcompany gegaan maar daar konden ze mij ook niet helpen, mij werd verteld dat ik bij Hollandsnieuwe moet zijn
Kortom: Hollandsnieuwe één groot drama, één ding weet ik zeker; ik ga mijn contract bij Hollandsnieuwe niet verlengen.
welk toestel heeft prikker ? met het toestel naar een winkel gaan, jullie nemen wel het goedkope abo van HN en achteraf klagen: sja goedkoop=duurkoop :lol:

Hillegom08!
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2016 18:12

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Hillegom08! »

Gisteren jullie uitzending gezien over Hollandsnieuwe. Goed nieuws!
Maar niet voor mij. Sinds 5 december 2015 is mijn abonnement gedeactiveerd.
Heb sinds die tijd diverse malen contact gehad, maar het probleem ligt volgens het callcenter bij de technische dienst.
Ik kan nu afwachten of een afkoopvoorstel laten opmaken. Dat laatste kost mij alleen maar geld dus nee!
Hollandsnieuwe bedankt voor de goede herinrichting van het callcenter. Een koude douche voor de technische dienst!!!

Xanjo
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2016 22:05

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Xanjo »

Het meest storende vind ik het te laat activeren van je tegoed en het afkappen van je bedmogelijkheden als je bundel op is. De voorwaarden zijn erg vaag Nog even doorsukkelen en dan ben ik hier zeker weer weg. Ik zit niet te wachten op een veredeld prepaid abonnement.

Gesloten