LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schadeverzekering

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Schadeverzekering

Ongelezen bericht door Radar »

Als je te maken hebt met schade waarvoor je verzekerd bent, ga je er van uit dat een schade-expert het beste met je voor heeft.

In de praktijk blijkt dit echter vaak niet het geval. Als je dan een beroep doet op contra-expertise wordt dit vanuit de verzekeraar op verschillende manieren tegengewerkt. Verzekeraars hanteren vaak onduidelijke polisvoorwaarden.

Wat zijn je rechten als je het niet eens bent met de berekende schade? En wie moet er opdraaien voor de kosten voor contra-expertise?

Lees meer: http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... ekeringen/

Maandag 5 oktober in Radar, 20:30 uur, NPO 1

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Schadeverzekering

Ongelezen bericht door 16again »

Radar schreef:Als je te maken hebt met schade waarvoor je verzekerd bent, ga je er van uit dat een schade-expert het beste met je voor heeft.
Als je deze Zembla uitzending gezien hebt, dan weet je wel beter:
http://www.npo.nl/zembla/08-02-2009/VARA_101191549

G. Olijerhoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2016 19:41

Re: Schadeverzekering

Ongelezen bericht door G. Olijerhoek »

Mijn ervaring is dat verzekeringen er altijd onderuit willen komen. Mooie verhalen op de website grote kortingen sluit je een verzekering af in mijn geval bij de anwb kreeg ik een navordering van 70 euro. Voor de vier maanden die ik "verzekert" ben. Schadevrij jaren staan niet in roy-data dus van de 16 hebben we maar 0 gemaakt. Ik werd gewoon uitgemaakt voor leugenaar. dizar.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Schadeverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

dan moet je de oude maatschappij bellen en vragen hoe en wat....

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Schadeverzekering

Ongelezen bericht door chrisd1 »

16again schreef:Als je deze Zembla uitzending gezien hebt, dan weet je wel beter:
http://www.npo.nl/zembla/08-02-2009/VARA_101191549
'
Zie b.v. ook deze uitzending van Kassa.

En onderstaande quotes uit deze post op dit forum:
Ik heb een administratie en belastingadviesbureau en ik kan bevestigen dat ik in mijn hele carrière geen een uitkering heb gezien zonder een langdurige rechtszaak vooraf.
en
Voor verzekeringsmaatschappijen is niet uitkeren simpelweg hun core business!

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schadeverzekering

Ongelezen bericht door Moneyman »

chrisd1 schreef:
En onderstaande quotes uit deze post op dit forum:
Ik heb een administratie en belastingadviesbureau en ik kan bevestigen dat ik in mijn hele carrière geen een uitkering heb gezien zonder een langdurige rechtszaak vooraf.
Ik kan alleen maar zeggen dat de bewuste man dan een bijzonder magere of eenzijdige carrière heeft gehad.

Gesloten