LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Shell tankpas

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Shell tankpas

Ongelezen bericht door Radar »

Wie de Shell tankpas gebruikt, betaalt sinds een jaar opeens een meerprijs per liter benzine. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Lees meer: http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... ll-tankpas

Maandag 11 april 2016 in Radar, 20:30 uur op NPO 1

oosterbroek
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2016 21:00

Re: Shell tankpas

Ongelezen bericht door oosterbroek »

Nadat mijn tankpas van Shell over is gegaan op Fleetcor heb ik al diverse malen gehad dat er iets niet klopte. De eerste keer werd er te veel in rekening gebracht voor mijn pas. Na telefonisch contact en mail, werd het teveel betaalde gecorrigeerd , maar sinds enige tijd, worden de prijzen die op mijn tankbon staan niet berekend maar een hoger bedrag. ook hierover heb ik gebeld en gemaild, maar door Fleetcor wordt mijn klacht afgedaan met de mededeling dat ik alles terug kan vinden op de algemene voorwaarden. Dat is niet zo want daar staat ( net zoals de man op TV al aangaf) niet exact
omschreven hoe ze de prijzen berekenen en de prijslijst waarover gesproken wordt staat niet op de site. Wat tevens ook onjuist is het in rekening brengen van de tankpas. Bij Shell betaalde ik de helft minder en bij het overgaan van Shell naar Fleetcor stond in de mails en brieven dat er geen wijzi-
gingen zouden zijn.

rkrichard
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2016 22:56

Re: Shell tankpas

Ongelezen bericht door rkrichard »

Sinds de uitbesteding van de tankpas naar Fleetcor wordt er maandelijks een bedrag in rekening gebracht zonder dat er een goedkeuring aan de klant is gevraagt. Er is slechts een melding geweest dat door het gebruik van de pad dat je automatisch akkoord gaat met de voorwaarden.
Ik heb zelf nooit meer betaald. Ze hebben de automatische incasso doorgezet. Doordat ik mijn rekening ingesteld heb dat een incassant expliciet door mij goedgekeurd moet zijn wordt iedere incasso van Fleetcor tegen gehouden. Ik heb meerdere malen telefonisch contact gehad met Fleetcor om de incasso te stoppen. Ze zouden de reeds gefactureerde bedragen crediteren, maar is nooit gebeurd. Tot op de dag van vandaag blijven ze facturen zenden en de automatische incasso indienen.
Voor bedrijven die hier niet op letten blijft dus maandelijks de pas kosten afgeschreven worden. Daarnaast zouden ze later een incassobedrijf erachter kunnen zetten. Ik kan mij voorstellen dat bedrijven hierna over kunnen gaan om alsnog te betalen als ze de history niet kunnen achterhalen. Ze hebben immers iedere maand een faktuur gehad. Er zullen ook bedrijven zijn waar de kosten geïncasseerd wordt. :evil:

ruuddev
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2016 08:04

Re: Shell tankpas

Ongelezen bericht door ruuddev »

Na de uitzending van gisteren heb ik gelijk mijn afschriften en tankbonnen naast elkaar gelegd.
Bij de eerste vergelijking kwam ik tot de ontdekking dat er een verschil zat van maar liefst € 2.62 op een tank van 72,33 liter.
Schandalig!!, Ook ik heb al verschillende aanvaringen met deze fijne club gehad. Na tot de ontdekking gekomen te zijn, te moeten betalen voor mijn shelll pas, ( sinds Fleetcor de betalingen regelt ) heb ik gebeld, en mijn gedachten daarover gedeeld ! Ik hoefde daarop gelijk niet meer te betalen, omdat wij volgens hun gegevens "vrij veel tankten".
Vanaf vandaag maar weer gewoon gaan pinnen bij de pomp!!!!
Zou wel graag een reactie krijgen wat te doen met deze club, het zit me totaal niet lekker dat we op deze manier benadeeld worden.

Betoep
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 sep 2008 21:48

Re: Shell tankpas

Ongelezen bericht door Betoep »

Hallo,
Al direct nadat Shell ons over liet stappen naar Fleetcor, ging het fout. Opeens moesten wij voor 2 passen betalen. Tevens klopte de rekening niet, zoals dat bij Shell wel altijd het geval was. Volgende mail heb ik toen gezonden (wo 22-7-2015 11:34 en ma 27-7-2015 15:21) :

Goede middag,
Waarom staat er een ander bedrag op de factuur dan het bonnetje dat ik krijg?
Het gaat om factuurnummer: E200076761
Factuurbedrag: € 51,69 Shellbon: € 48,95
Factuurbedrag: € 40,73 Shellbon: € 37,96
Normaal kloppen de bedragen altijd.
Gaarne antwoord op mijn vraag!

Ook heb ik toen een mail gezonden naar Shell. Daarop heeft Fleetcor contact opgenomen met mij. De kaart kon opeens wel gratis. Na dit gedoe heb ik meteen opgezegd. Het verschil en de kosten voor de tankpassen zouden worden teruggestort op de bankrekening. Daar wacht ik nu nog steeds op.

hcbotje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2016 10:23

Re: Shell tankpas

Ongelezen bericht door hcbotje »

Naar aanleiding van deze uitzending heb ik de rekenmachine erbij gepakt.. Resultaat:

2775.75 euro aan facturen
2706.24 euro aan bonnen

Dat is 69.51 euro aan verschil..

Radar mag mij benaderen voor een gedetailleerd overzicht van al mijn tankbeurten en facturen.

Ik heb altijd bewust bij Shell getankt maar dat is nu echt klaar.. Morgen worden de passen geannuleerd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Shell tankpas

Ongelezen bericht door prem »

Ik heb ze er ook uitgegooid (Belgie), inloggen was al een ramp en is nu nog erger. Prijsverschillen ben ik nog niet eens aan toegekomen.

Ineke Jonas
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2016 19:32

Re: Shell tankpas

Ongelezen bericht door Ineke Jonas »

Ik heb dit probleem al eerder (sept 2015 ) aangekaard bij Fleetcor en bij Shell Ik heb toen de fraudehelpdesk geïnformeerd, maar helaas is er niets mee gedaan. Toen zag ik gisterenavond uw uitzending. Hieronder de mail die ik naar de fraudehelpdesk gestuurd heb:
Klant (Ineke Jonas) 03/09/2015 02:49 NM
We zijn in bezit van een tankpas van Shell.
Sinds mei 2015 int Fleetcor het geld voor Shell.
Nu tanken wij regelmatig bij Shell station op de Binckhorst in Den Haag.
Op de bon bij aflevering staat een heel ander bedrag dan Fleetcor ons in rekening brengt. Bv. gas getankt voor 43,05. Bon van Tankstation dus 43,05. Op de wekelijkse afrekening van Fleetcor staat voor die tankbeurt 53,26.
En zo zijn al al heel veel foute afrekeningen geweest van af het moment, dat Fleetcor de financiële afwikkeling over heeft genomen van Shell. Ook berekenen ze opeens een maandelijks bijdrage voor de card, die altijd van Shell gratis is geweest. We hebben geen nieuwe card gekregen, hebben nog steeds dezelfde Shelltankpas.
Dus van af mei is er behoorlijk gefraudeerd door Fleetcor. Ik zoek altijd de bonnen bij het wekelijkse overzicht, zodoende kwam ik er achter. Er zijn grote bedrijven, die klakkeloos het overzicht van Fleetcor betalen , zonder de prijzen te checken, omdat het, toen Shell nog zelf inde, er geen onregelmatigheden waren. Ik hoop dat ik zo duidelijk ben. Bonnen en overzichten zijn in mijn bezit. met vriendelijke groet, Ineke Jonas

het commentaar van de fraude helpdesk: Dank voor uw melding.

Wij adviseren u om contact op te nemen met Shell. U heeft een overeenkomst met Shell en zij geven het uit handen, dus Shell moet dit uitzoeken.

Ik ben heel blij, dar Tros Radar daar nu wel aandacht aan besteed.

Ik heb wel al het teveel betaalde geld gecrediteerd gekregen en ook de tankpassen die berekend waren gecrediteerd gekregen. Al;s ik dan belde konden ze precies zien voor hoeveel geld er getankt was !!!!!

Toen de shellcards snel opgezegd en nu met volle tevredenheid twee MKB tankpassen.

Ibdguh
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2016 14:57

Re: Shell tankpas

Ongelezen bericht door Ibdguh »

In september 2015 heb ik dit ook al gemeld bij Fleetcor. In oktober 2015 heeft Fleetcor het teveel ingehouden bedrag gecrediteerd. De facturen van november 2015 tot en met maart 2016 gecontroleerd. Tot mijn verbazing zag ik dat de factuur van maart weer afwijkt van het door mij getankte bedrag. Telefonisch contact heeft geen positieve uitkomst opgeleverd. Vanmorgen de tankpas opgezegd. De laatste betaling gestorneerd. Na bijschrijving op mijn rekening ga ik spontaan over tot betaling aan Fleetcor van het door mij daadwerkelijk getankte bedrag. Voor het verschil gaat Fleetcor maar naar de rechter. Ik zie dat met belangstelling tegemoet. Ik roep iedereen die dit leest op om dit voorbeeld te volgen. Kortom, OPZEGGEN VAN DE SHELL/FLEETCOR TANKPAS EN BETALEN MET JE CREDITCARD OF BANKPAS, AANZIENLIJK GOEDKOPER EN BETALEN MOET JE TOCH.

wtzrwtzr
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2016 17:41

Re: Shell tankpas

Ongelezen bericht door wtzrwtzr »

Dit is nou een van de reden waarom we Simpled Card zijn begonnen, een betaalpas waar alle kosten en zakelijke uitgaven overzichtelijk en transparant zijn.

Simpled Card wordt geaccepteerd bij alle tankstations, dus ook alle onbemande tank stations. Het werkt net als een pinpas. Je betaald altijd de pompprijs, zonder opslagen. De betaalpas registreert en rapporteert direct iedere transactie en met behulp van een simpele app koppel je gemakkelijk een foto van de kassa bon aan de transactie. De administratieve en fiscale verwerking is zo een fluitje van een cent en volledig transparant.

M van Galen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2016 17:43

Re: Shell tankpas

Ongelezen bericht door M van Galen »

Het is niet onlogisch wat hier gebeurd, misschien had de uitvoering wel beter gekund. Wanneer de leverancier van de brandstof zelf een betaalmiddel uitgeeft heeft dat financiële en operationele voordelen voor de brandstofleverancier en die kan de brandstofleverancier terug geven aan de klant. Het is trouwens niet vreemd dat een brandstofleverancier verschillende prijzen hanteert. In dit geval is de brandstofleverancier geen eigenaar van de betaalpas (meer), de 'keten' wordt langer en iedereen moet dan wat verdienen.

Het is de moeite waard om te onderzoeken of deze verschillen in het verleden of bij andere leveranciers van brandstof of betaalpassen ook voorkomen?

In ieder geval accepteert de belastingdienst ook de kassabon zolang er een zakelijk betaalmiddel gebruikt wordt (bijv. een zakelijke pin pas, zakelijke credit card of een Simpled Card). Bij deze betaalmiddelen hoef je ook geen borg te storten.

Ik ben professioneel betrokken bij dit soort betaalsystemen, mocht je vragen hebben schroom niet om mij direct te benaderen.

mapaco
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2016 09:34

Re: Shell tankpas

Ongelezen bericht door mapaco »

Beste Shell pas gedupeerden,

Oók ik werd geconfronteerd (nadat Fleetcor de zaak had overgenomen) met een maandelijkse bijdrage voor een oorspronkelijk bedoelde grateloze tankpas.

Ik heb me keurig netjes bij Fleetcor per mail afgemeld voor de 'nieuwe' grateloze shell pas...... en wat schetst mijn verbazing; natuurlijk werd de automatische incasso (waar ik GEEN toestemming voor had gegeven) onveranderd gecontinueerd.

Handmatig STORNEREN bij mijn betaal bank dus en FLEETCOR blokkeren!

Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad!

Mijn hypothese met betrekking tot de variabele brandstof prijzen die in rekening worden gebracht:

Fleetcor is zijn verdien model voor 'grateloze Shell passen via automatische incasso in veel gevallen verloren (zie boven). Helaas voor de bestaande klanten moeten zij dus (financieel) bloeden voor al die gene die via rechtsgeldig STORNEREN hun zuurverdiende centjes hebben teruggeboekt...

Ik zou zeggen: kappen met die kaart (zo snel mogelijk), er zijn veel meer goedkopere c.q. kosteloze alternatieven op de (brandstof en betaal) markt!

mtvdham
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2016 08:31

Re: Shell tankpas

Ongelezen bericht door mtvdham »

Heb net zo als jullie had ik de zelfde problemen! Wij gebruikten zakelijk 5 Shell tankkaarten deze heb ik na de uitzending en diverse keren contact gehad te hebben met Fleetcore direct opgezegd. Na een beetje zoeken ben ik uitgekomen bij tankkaarten van BP deze hebben ook een zeer groot netwerk. Je kan met deze kaart tanken bij alle BP en Texaco tank stations. Ook in het buitenland heeft men een zeer goede dekking. De kosten per kaart zijn ook erg laag namelijk € 0,75 excl. BTW (zelfs voor in het buitenland!) Als ik nu weer tank en later het bonnetje controleer met de factuur dan kloppen deze bedragen weer. Ben super blij met deze overstap!!!

eifel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2016 15:18

Re: Shell tankpas

Ongelezen bericht door eifel »

Niet alleen Shell maakt zich schuldig aan hogere prijzen per liter, ook Salland Olie doet dit. Wij hebben een pas van Salland Olie (Texaco en Firezone) en kwamen nav de uitzending over de Shelltankpassen tot ontdekking dat wij waarschijnlijk al jaren vaak meer betalen dan de vermelde pompprijs. Wij hebben in het verleden een tankpas van Post Olie ontvangen met een max. korting per liter van 0.095 op de adviesprijs of wanneer deze korting hoger is de pompprijs. Deze pas is later omgezet in een Salland Olie pas met nog steeds de (max. ) korting van 0.095 cent ook al geeft de pompprijs 0.12 cent of zelfs meer aan. En wij maar denken dat we goedkoop tanken !!! De tankbonnetjes van Salland Olie geven alleen de getankte liters aan en geen totaalprijzen of prijs per liter. Dus controle met de factuur is onmogelijk. Door middel van een foto van de pompprijs te maken zijn wij er achter gekomen dat we meestal meer hebben betaald dan de pompprijs. Na een telefoontje met Salland Olie gaven ze wel toe dat dit bekend is bij hun en dat er al meer boze klanten gebeld hadden maar wij zijn een "kleine"klant en we moeten maar een andere tankpas nemen. In plaats van de klanten in te lichten houden ze zich wijselijk stil. En wij maar denken dat we goedkoop tanken..... Schandalig!!!!

hercu1965
Berichten: 105
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Shell tankpas

Ongelezen bericht door hercu1965 »

Ook ik kwam erachter hoe duur het is om de incasso van je Shell pas door Fleetcor te laten doen . 90,00 euro tanken aan de pomp vervolgens slaat Fleetcor er bijna 10 euro op , om vervolgens een faktuur van bijna 100 euro ! te versturen.
Als je via Parkline brandstof tankt kost het slechts 2 euro , Fleetcor is dus bijna 500% duurder als Park-line
Op 6 juni de aangetekende brieven weg voor 2 bedrijven dat we van Shell en Fleetcor af willen, maar het bedrijf reageert NERGENS op.
inmiddels zijn we 18 dagen verder.
Ik was al gewaarschuwd Fleetcor is net een kwaadaardig VIRUS je loopt het zo op maar eraf komen is DRAMA !!

timict
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2017 12:26

Re: Shell tankpas

Ongelezen bericht door timict »

meer dan een jaar geleden contract opgezegd via e-mail met shell na overname fleetcor. Fleetcor rekenende 8 tot 9 euro extra aan, ook als ik niet getankt had.

Had ook nooit contract getekend met fleetcor. Opeens kwam fleetcor nog af met allerlei kosten. Na telefoon was contract opgezegd en alles afgehandeld.

Nu een jaar na datum / jaar dat we geen shell meer tanken bij shell (door fleetcor oplichting), ontvangen we aanmaningen van 200 euro van fleetcor omdat opzeggen via e-mail nu opeens niet geldig zou zijn en ze allerlei kosten zouden aanrekenen voor een pas die we niet hebben / gebruiken.

Aan de telefoon zijn ze nu gewoon grof : ik moet maar betalen. Opzegging die in juli 2016 via mail gestuurd werd en door hun later aan de telefoon bevestigd, is volgens hun nu niet geldig. Ik ontvang al een jaar geen facturen meer. En nu opeens een aanmaning van 200 euro voor een pas die we niet gebruiken.

Dit ruikt echt naar oplichting.

Gesloten