LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waardebonnen-winacties

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Waardebonnen-winacties

Ongelezen bericht door Radar »

Afgelopen zomer stroomden de mailboxen vol met mails waarin je waardebonnen van wel 500 euro kon winnen voor grote supermarkten of warenhuizen.

Welke bedrijven zitten er achter deze spam? De 'eerdere winnaars' die worden getoond op de foto’s, bestaan zij echt? Radar onderzocht het.

Lees meer: http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... winacties/

Maandag 7 september in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waardebonnen-winacties

Ongelezen bericht door moederslink »

Wie er achter deze acties zitten weet ik niet, wel weet ik dat ik er nooit maar dan ook nooit op in ga;
mijn wantrouwen jegens dit soort lokkertjes is groot of ik ben te nuchter/ realistisch of niet " hebberig " genoeg. " Het kannie waar zijn " ....en dit soort spam belandt bij mij linea- recta in de prullenmand.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Waardebonnen-winacties

Ongelezen bericht door toeslagen »

Deze mails komen bij mij in de spam map terecht, die ik dan een keer per week leeg maak.
Wie achter deze actie's zit mag mij worst weten.
Omdat ik deze mails niet bekijk, weet ik ook niets over winnaars op foto's.

Dat hier weer aandacht geschonken wordt, speelt deze bedrijven weer in de kaart, met gratis reclame, want vele kijkers zijn dan toch weer nieuwsgierig.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Waardebonnen-winacties

Ongelezen bericht door puma73 »

En niet te vergeten de eventuele slachtoffers die door deze opgewekte nieuwsgierigheid vallen. Niet iedereen is zo nuchter om dit soort mail gelijk te dumpen.

echte Brabantse
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2015 15:08

Re: Waardebonnen-winacties

Ongelezen bericht door echte Brabantse »

heel vervelend over die bonnen waar je dan 500 euro mee kan winnen , ik krijg die zooi nog elke dag toegestuurd maar gelijk verwijderen , tis soms best moeilijk want je durft bijna geen mails meer te openen omdat je niet weet wat er achter zit , zo ook al tig keer mail gehad zoals zovele over dat incassobureau , tis allemaal spam !

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: Waardebonnen-winacties

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

De "winnaars "komen uit allerlei EU landen, maar het smerigste spel is, dat je een 'enquete'moet beantwoorden, via een telefoonnummer van 80ct per minuut.Kan ik ook prijzen 'uitdelen", of beter, het geld zelf gebruiken voor iets wat ik wil hebben. Het onderzoek kan wel een uur duren,las ik in een ander forum, tel uit je winst.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Waardebonnen-winacties

Ongelezen bericht door toeslagen »

Beijing2008 schreef:De "winnaars "komen uit allerlei EU landen, maar het smerigste spel is, dat je een 'enquete'moet beantwoorden, via een telefoonnummer van 80ct per minuut.Kan ik ook prijzen 'uitdelen", of beter, het geld zelf gebruiken voor iets wat ik wil hebben. Het onderzoek kan wel een uur duren,las ik in een ander forum, tel uit je winst.
Op welk forum kan ik dit lezen?

Gkn2
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2015 15:47

Re: Waardebonnen-winacties

Ongelezen bericht door Gkn2 »

In de uitzending werd gesuggereerd dat deze boeven moeilijk aan te pakken zijn, omdat ze - afgezien van het spammen - niet echt illegaal bezig zijn. Maar het lijkt me dat de bedrijven uit wier naam de mails zogenaamd worden verzonden (ik heb ze o.a. van "Kruidvat", "AH", "KLM") ze ook kunnen aanpakken. Per slot van rekening wordt hun identiteit (logo's, kleuren, vormgeving, ...) misbruikt. De servers waarop de pagina's van de boeven zijn gehost, en daarmee de providers, zijn makkelijk te achterhalen. Hetzelfde geldt voor de servers vanwaar de mail wordt verzonden (niet per se dezelfde). Vervelende taak voor de "echte bedrijven", maar wel nuttig.

penninks
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2015 02:02

Re: Waardebonnen-winacties

Ongelezen bericht door penninks »

Ook ik kreeg een mail van de Action dat ik een nummer moest bellen 09094555111 want ik had € 500,00 gewonnen dus ik belde dat nummer en ik kreeg allemaal vragen wat ik moest beantwoorden met 1 of 2 dus ik zat een poosje aan de telefoon en dacht ik stop hier mee want het bleef maar doorgaan.
Nu heb ik de telefoon rekening gekregen ik schrok ik had voor € 26,40 gebeld en heb 29.17 min aan de telefoon gezeten.

Waar gaat dat geld naar toe??? Is dit geen oplichterij??? Wie weet hoeveel mensen hier de dupe van zijn geworden dus de Action doet dit ook.

Misschien om dit ook aan de orde te brengen niet alleen AH doet dit.

M.vg.
Agnes

Gesloten