LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe klachtenstroom Online.nl

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Nieuwe klachtenstroom Online.nl

Ongelezen bericht door Radar »

De klachten over telecombedrijf Online.nl stromen weer binnen. Maandenlang zonder internet zitten is geen uitzondering. Klanten klagen over een slechte of überhaupt geen internetverbinding. Bij de klantenservice zijn er extreem lange wachttijden, soms wel uren en een oplossing wordt niet of nauwelijks geboden. Als er wordt beloofd problemen op te lossen, gebeurt het niet. Hoe nu verder?

Maandag 9 januari 2016 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nieuwe klachtenstroom Online.nl

Ongelezen bericht door berndv »

(gelukkig) geen recente ervaringen met online, heb het een jaar of 10 geleden gehad, en toen deed het wat het moest doen.

Als ik kijk naar hoeveelheden klachten zou ik mij nog wel wat andere providers kunnen voorstellen die een uitzending-waardig zijn, tele2 bijvoorbeeld en hun administratieve chaos van dit moment.

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: Nieuwe klachtenstroom Online.nl

Ongelezen bericht door zombo »

Ondanks dat ik nooit alle beloofde tv-zenders heb kunnen ontvangen (maar daar heb ik ook nooit werk van gemaakt) krijgt Online van mij een dikke voldoende. Online doet tenminste nog zijn best om iets op te lossen, al lukt dat niet altijd meteen. Eén keer langdurige uitval van internet en telefoon gehad, maar dat lag aan de KPN-lijn, waar een (KPN-)monteur voor moest komen; duurde een maand (en vaak bellen) voor dat opgelost was. De internetverbiding (ADSL) is niet supersnel, maar gaf weinig problemen de laatste tijd.
Nee, ik heb enorme spijt dat ik ben overgestapt naar Fiber, dat is van begin af aan een drama. Onbereikbaar tijdens de bedenktermijn en dan zeggen de papieren opzegging niet ontvangen te hebben. Die reageren gewoon níét op vragen of klachten, ook niet na een aangetekende brief.

Moiseule58

Re: Nieuwe klachtenstroom Online.nl

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Ik heb zware problemen gehad tijdens het overzetten naar het snellere netwerk. Toch ben ik altijd fatsoenlijk geholpen (met een uitzondering die te dom was voor woorden). Ze hebben mij zelfs een nieuw modem opgestuurd. En eerlijk gezegd heb ik al sinds ca. 2008/2009 Online (voorheen Orange) zonder problemen. Het internet en de telefoon werken gewoon altijd. En dat heb ik in het verleden met andere providers wel anders meegemaakt

dorpssmid
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jul 2008 10:01

Re: Nieuwe klachtenstroom Online.nl

Ongelezen bericht door dorpssmid »

Traag internet, slechte klantenservice, verkeerde incasso-opdrachten, storingen, noem maar op, online maakt er een puinhoop van. Na een aantal jaren ben ik in december overgestapt naar Telfort, wat een verademing. Internet 20% sneller, goed bereikbare klantenservice en tot nu toe geen storingen. Hoewel mijn contract is afgelopen probeerde online nog tot 2 keer toe abonnementskosten te incasseren. Wat een waardeloze internetprovider.

oberniki
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2015 16:41

Re: Nieuwe klachtenstroom Online.nl

Ongelezen bericht door oberniki »

November 2015 ons abonnement verlengd bij Online, daarvan een bevestiging gekregen. Hierin stond dat de kosten in de eerste week van de maand afgeschreven zouden worden en dat ging prima, omstreeks de 7e van de maand werd dat steeds gedaan. In nov. 2016 echter werd zonder mededeling de 29e al afgeschreven, een week eerder, in deze maand dus 2x afgeschreven. Tot mijn verbazing werd in dec. 2016 al op de 23e afgeschreven, wéér een week eerder dus, zonder vooraf contact daarover. Ik heb een klacht ingediend en zou binnen 7 dagen antwoord hebben, nu na 14 nog niks gehoord. Met afschrijven zijn ze dus wel snel, met antwoorden niet..........

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nieuwe klachtenstroom Online.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb zelf ook een week offline gezeten bij Online. Wat je het beste kan doen is een klacht plaatsen op www.klachtenkompas.nl

Ik kreeg van Online een riante €2,50 per dag aan schade vergoed. In totaal dus €17,50.

raf.notermans
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2016 10:43
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Nieuwe klachtenstroom Online.nl

Ongelezen bericht door raf.notermans »

Wij hebben op 13 oktober 2016 via de overstapservice van Ziggo een mail gekregen, dat het contract met Online opgezegd was per 1 november 2016 en geaccepteerd door Online. Toch werd er in november en december weer geld van mijn rekening afgehaald. Contact zoeken met online leverde niets op. Ik heb toen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om te storneren. Toen kreeg ik meteen in dezelfde week een dreigbrief met de melding dat er boetes zouden volgen, als ik niet zou betalen. Toen was het contact dus wel mogelijk. Reageren op de brief was onmogelijk. Geen telefoonnummer, geen adres en geen mailadres. Schandelijk. Ze hebben aan het einde van december 2016 alsnog € 85,00 van mijn rekening ingehouden, zodat ik dus twee maanden dubbel betaald heb. Ze maken gebruik van het feit dat mensen niet weten hoe ze er van af moeten komen en dus maar betalen.

melodie 215
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2011 19:47

Re: Nieuwe klachtenstroom Online.nl

Ongelezen bericht door melodie 215 »

Al jarenlang geregeld geen internet.
Steeds maar resetten, wel vijf keer op een avond en daarna doet het internet het weer voor ongeveer een half uur en dan slaat hij er weer uit.
De internetradio doet het na 24:00 uur meestal niet.
17 augustus 2016 kreeg ik een schrijven van Online dat er overgestapt was op een nieuw netwerk en een mailtje waarin stond dat de problemen van de laatste tijd (lees: laatste jaren) waren opgelost maar niets is minder waar.
Nog steeds tussen 20:00 uur en 22:30 uur beginnen de problemen weer en zit ik wéér zonder internet.
Ik was juist van plan om eindelijk nu eens te gaan klagen bij Online maar nu hoor ik via Radar dat er een regen aan klachten binnenkomt, zo ook nu van mij.
Ik word het spuugzat!

Robin76
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2017 11:59

Re: Nieuwe klachtenstroom Online.nl

Ongelezen bericht door Robin76 »

Op 19 Sep 2016 eerste contact met jullie opgenomen over jullie product van digitale tv welke niet aan onze verwachting voldoet en niet gebruikt dient te worden.
Er zou een oplossing voor komen om dit op te lossen en geen twee jaar voor een ongebruikt product te hoeven betalen.
Meerdere malen contact met jullie opgenomen doormiddel van mail / brieven en bellen. Veel mooie beloftes later is er nog steeds niets veranderd en betalen we nog immers dik voor dit waardeloze product.
Online.nl heeft nog nooit contact met ons opgenomen om ook maar enigszins tot een oplossing te kunnen komen.
Wij kijken uit naar de dag dat we eindelijk afscheid kunnen nemen van jullie product.

En dit boven op regelmatig wegvallende telefoon gesprekken.

Robin76
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2017 11:59

Re: Nieuwe klachtenstroom Online.nl

Ongelezen bericht door Robin76 »

18.01.2017
Hoera dacht ik.Na de laatste aflevering van Radar werd er contact met mij opgenomen door Online.nl.Dit was voor het eerst en ik werd ook echt geholpen. Mijn geluk kon niet op.De toezegging om Digitale TV en de extra Digitale TV uit mijn contract te halen was waar ik al vanaf 19 sep 2016 voor aan het strijden ben met jullie. Helaas staan deze producten nog immer in mijn contract en op mijn nota vermeld. De strijd is dus nog niet gestreden. Hopelijk mag ik mijn zegje doen in de volgende aflevering van Radar daar ik bang ben dat jullie wederom aandacht krijgen.AUB los je beloftes in Online.nl

19.01.2017
Op 10.01.2017 is er door Online.nl contact met ons opgenomen voor het oplossen van onze klacht welke voor het eest gemeld is op 19.09.2016. Eindelijk werden we professioneel te woord gestaan en bood Online.nl een oplossing aan welke door ons werd geaccepteerd nl het per direct ontbinden van Digitale TV en extra Digitale TV uit ons pakket. Tot mijn verbazing is dit nog immer niet aangepast en is er wederom vandaag 18,50 euro teveel in rekening gebracht. Absoluut niet acceptabel om zelf met een oplossing te komen en deze vervolgens niet uit te voeren. We beraden ons op dit moment om de incasso terug te laten storten en de machtiging voor automatische incasso door Online.nl te blokkeren. Wij zijn van mening dat jullie aantoonbaar niet jullie afspraak na gekomen zijn.

peter88888888
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2011 14:47

Re: Nieuwe klachtenstroom Online.nl

Ongelezen bericht door peter88888888 »

hebben tarieven verhoogd per 1 juni 2017.
ik heb opgezegd per 1-8-2017. online wil nu dat ik het contract doorbetaal tot 31-12-2017. terwijl ik geldig heb opgezegd vanwege de tariefsverhoging!
daarnaast zijn ze opeens niet meer te bereiken: alle mail die je ze stuurt komt terug: onbestelbaar of een foutmelding. zowel mail via de website, alsook webmail, alsook gewone mail. tevens zijn ze telefonisch onbereikbaar: in gesprek toon/verbinding valt weg!
dit is gewoon afgrijselijke terreur van online, net zoals dat altijd het geval is. ben al 15 jaar klant!
elk probleem bij online levert automatisch 2 problemen op: het probleem wat je sowieso al hebt. daarnaast ga je bellen/mailen met online om dit opgelost te krijgen: en dan krijg je te maken met de afgrijselijke terreur van online: i.p.v. de problemen op te lossen gebeurt precies het tegenovergestelde! als ze uberhaupt al te bereiken zijn!

Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Nieuwe klachtenstroom Online.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je hoort toch op te zeggen voor de verandering die meestal een maand van tevoren wordt aangegeven? Ben je niet gewoon te laat geweest?

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Nieuwe klachtenstroom Online.nl

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Zitten daar nog steeds mensen dan?
Kijk, als er nu sprake zou zijn van beperkt aanbod in providers . . . :roll:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nieuwe klachtenstroom Online.nl

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:Je hoort toch op te zeggen voor de verandering die meestal een maand van tevoren wordt aangegeven? Ben je niet gewoon te laat geweest?
De tarief verhoging is per 1 juli dus dan kun je nooit per 1 augustus opzeggen om die rede, immers ga je niet akkoord met de voorwaarden. Het lijkt er dus op dat Online in deze kwestie gewoon gelijk heeft.

Gesloten