LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Radar »

Je beëindigt via je mobiele parkeer app een parkeeractie. Althans, dat denk je. Want de volgende dag krijg je een herinnering dat je parkeeractie nog steeds loopt met als resultaat een rekening van meer dan honderd euro.

Je kunt aantonen dat je daar al die tijd niet geparkeerd stond. De parkeerprovider wijst naar de gemeente en die wijst op haar beurt weer naar de parkeerprovider. Bij wie ligt de verantwoordelijkheid? Radar zoekt het uit.

Meer over dit onderwerp

Het vervolg: maandag 1 mei 2017 om 20:30 uur bij NPO 1.

LarsMachiels
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2016 14:43

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door LarsMachiels »

Ik heb direct de Parkmobile app van mijn telefoon verwijderd. Wat een ongelofelijke laaielichters zeg! Bedankt Radar voor de waarschuwing. Ik ga op zoek naar een andere, hopelijk betrouwbare parkeerapp.

Inge8282
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2017 20:58

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Inge8282 »

[Ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie] En een herkenbaar probleem..ik heb me ook al een aantal keer geërgerd over het feit dat hij niet reageert op de stop-knop!
Ik ga me afmelden bij parkmobile!

Iemand wel positieve ervaringen met een andere parkeer-app?
Laatst gewijzigd door Radar op 26 apr 2017 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

jdekeij
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2017 20:59

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door jdekeij »

De software heeft last van bugs waar ParkMobile verantwoordelijk voor is. Dit zou moeten betekenen dat de schade op ParkMobile verhaald kan worden. Als software developer ken ik het klappen van de zweep, ParkMobile helaas niet.

Ik heb de app verwijderd, bedankt Radar!

Jasper

hansfw
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:02

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door hansfw »

Bij Yellowbrik kan men als de app niet werkt ook telefonisch afmelden

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die directeur deed z'n zaak geen goed... :shock:

Skepticus2
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:06

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Skepticus2 »

Ik gebruik al jaren Parkline (eigenlijk vanaf het begin daarvan, heb nooit iets anders geprobeerd), de app werkt erg goed en als er een communicatieprobleem is werkt de telefonische afmelding ook nog eens prima. Als ik vergeet af te melden krijg ik duidelijke waarschuwingen.

Desiderius-Erasmus
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2014 21:12

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Desiderius-Erasmus »

[Ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie] Parkeer NOOIT met Parkmobile zou ik zeggen!
Laatst gewijzigd door Radar op 26 apr 2017 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

RonNijman
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:05

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door RonNijman »

Ik denk dat het probleem eenvoudig te verklaren is: de app is niet goed! Dus is Parkmobile aansprakelijk voor problemen. Je kunt in zo'n geval ook nog bellen met hun kantoor: 020-7990000. Daar kun je telefonisch de parkeeractie stoppen.

gropweg
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:12

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door gropweg »

Ik heb verbazing gekeken naar de medewerker van Parkmobil en direct de app verwijderd van mijn telefoon.
Wat een belachelijke manier van werken.

adriaanhendrik
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:15

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door adriaanhendrik »

Ik heb net gekeken naar het probleem met stoppen van de App van Parkmobile.
Ikzelf gebruik ook Parkmobile en heb de volgende oplossing voor dit probleem ! Gebruik alleen de 3G of 4G verbinding.
Als er op het moment van afmelden een draadloze WiFi verbinding is op het toestel, werkt het stoppen op de App niet goed meer.!
Als je de WiFi verbinding verbreekt gaat het toestel over op de normale 3G verbinding en voila.! dan lukt het stoppen wel.
Ook als je een parkeeractie wilt starten en je toestel heeft b.v. automatisch een WiFi verbinding met b.v. een supermarkt in de buurt of een KPN Fon of Ziggo lukt het niet een actie te starten of te stoppen. Ik zoek altijd een plek waar er geen WiFi punt automatisch kan inloggen of ik zet de WiFi uit.

Het probleem is door mij ook aan Parkmobile gemeld maar die doen er niets aan terwijl ze toch echt de App technisch zo kunnen maken dat er een Alert komt bij een WiFi verbinding.

Ik hoop dat dit handig is voor gebruikers van de Parkmobile App

rkel
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2017 20:59

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door rkel »

Ook ik heb al een aantal keren gehad dat de parkeeractie doorliep terwijl ik dacht dat hij gestopt was. In mijn telefoon was de actie ook niet zichtbaar. Daarbij had ik de push bericht waarschuwing ingesteld om te zorgen dat ik erop geattendeerd zou worden dat als er een actie nog loopt! In mijn situatie heeft het mij de laatste keer EUR 56 gekost. Ik kwam erachter toen ik de volgende dag parkeerde en een nieuwe actie wilde starten en de app aangaf dat er nog 1 liep terwijl dit nogmaals niet zichtbaar was! Volgens de helpdesk is de app afhankelijk van een stabiel netwerk en dat is dus de voorwaarde voor een goedwerkende Parkmobile app. Ook de pushberichten zijn afhankelijk van een stabiel netwerk dus daarmee heeft parkmobile niet de verantwoordelijkheid als de app niet goed werkt en de parkeeractie niet gestopt kan worden. Push / email waarschuwingen zijn gratis dus Parkmobile stuurt erop aan dat men voor de sms waarschuwingen kiest die 25 cent kosten per bericht. Waardeloos dus. Nu ik de directeur ook nog heb zien en horen spreken en mij niet de indruk geeft de klant een goede service te willen geven besluit ik bij deze dat ik voor een andere aanbieder ga kiezen. Al is het alleen maar uit principe. Ik had nl. al het gevoel opgelicht te worden en dat is nu min of meer bevestigd.

Bobjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:04

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Bobjan »

Parkmobile app is zeker niet een probleemloze app. Ongeveer 1 op 4 keer in- of uitloggen gaat lastig of helemaal niet. Dit ligt niet aan mijn mobiele telefoon. Als het met mijn werktelefoon niet lukt, probeer ik het met mijn privé telefoon en omgekeerd. Ik heb het geluk dat mijn parkeerkosten door mijn werkgever worden betaald. Maar als dit in de honderden Euro's loopt, zal ik daar zeker verklaring over moeten afleggen. Tussen haakjes; "wat een lummel is die directeur."

m.vr.gr.

BobJan

Jwaterlander
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:15

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Jwaterlander »

Onmiddellijk de app verwijderd voor twee autos. We gaan wat anders opzoeken

MarikeS
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:12

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door MarikeS »

Ik heb dit ook een keer gehad met Parkmobile.
Een tweede keer bij overigens dezelfde Parkeerpaal bleef hij weer hangen. Ik heb toen met Parkmobile gebeld en telefonisch afgebeld. Je kunt ook met SMS afmelden als hij blijft hangen.

Bel 0207990000 of stuur een SMS naar 4111 met q om af te melden als de app in een soort loop blijft hangen.

Het klopt niet dat het zo moet maar lijkt me effectiever dan de houding van de lamgeslagen directeur.

Joop49
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:19

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Joop49 »

Ook in Eindhoven meld parkmobile je pas af als je al tien minuten weg bent van je parkeer plek.
Heb parkmobile meteen verwijderd na de uitzending van Radar
Heb parkmobile een mail gestuurd dat als ik opgelicht wil worden weer lid wordt

Jwaterlander
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:15

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Jwaterlander »

App direct verwijderd. Wat een rare man. Gooit zijn eigen glazen in.

Jwaterlander
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:15

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Jwaterlander »

App direct verwijderd. Wat een rare man. Gooit zijn eigen glazen in.

Anne.tip
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:14

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Anne.tip »

Ik zou adviseren naar parkline te gaan. In 20 jaar nooit een probleem en goed advies als je zelf iets vergeet

debeek
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:56

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door debeek »

Sinds de laatste update zit deze bug in de app, je kan het ook iedere keer oproepen.
Als je het parkeren start en je laat de app op de achtergrond doordraaien (minimaliseren) en je opent de app weer treed dit op je kan niet afmelden.
Sluit je de app volledig na het starten van het parkeren en je wilt dan stoppen dan moet de app opnieuw opstarten,
en dan werkt het stoppen binnen 2 sec...

Gesloten