LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schadevergoeding Dexia

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door Radar »

De Hoge Raad heeft in twee uitspraken vorige week ruimte gegeven voor tot 100% schadevergoeding voor Dexia-klanten. Voor welke klanten geldt dit, en wat kun je zelf doen?

Maandag 5 september in Radar, 20:30 uur, bij AVROTROS op NPO 1

Anton J. Weenink
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2015 11:24

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door Anton J. Weenink »

De uitspraak van de Hoge Raad geldt uitdrukkelijk voor ALLE aandelenleasegedupeerden die hun contract afsloten na geadviseerd te zijn door een tussenpersoon. Niet alleen voor Dexia-klanten ! De uitspraak geldt dus ook voor slachtoffers van Aegon's Sprintplan; Vliegwiel, Fortis/GroeiVermogen, Levob e.d.

BasFlap
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2016 21:04

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door BasFlap »

Heb regelmatig contact gehad met Aegon, met dit als resultaat:

Vervolgens heeft uw moeder in januari 1999 een vliegwielovereenkomst
gesloten onder nummer 21005116. Deze overeenkomst is na vijf jaar
geëxpireerd. Anders dan de eerste overeenkomst heeft de tweede overeenkomst
geleid tot een negatief resultaat.

Sinds 2004 heeft uw moeder zich nimmer tot Aegon gewend met vragen of
klachten over haar vliegwielovereenkomsten.

Eventuele rechten uit hoofde van deze overeenkomsten zijn inmiddels verjaar
d.

Is dit verjaard?

GTIBert
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2009 11:36

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door GTIBert »

Ik heb +_ 7 jaar geleden een advocaten bureau mijn zaak laten regelen voor hoge kosten.
Deze zaak is voor het gerecht geweest.
Ik heb ongeveer 12.000 euro terug gekregen terwijl ik hoge advocaten kosten had.
Ik mijn kosten en de rente waren boven de 50.000 euro.
Dus door de bocht ben ik in de boot voor 40.000 euro.
Nu is mijn vraag, kan ik nu ook nog iets ondernemen na deze uitslag van de hoge raad?

Mvg Bert Raaijmaakers
Te hoensbroek

E.C.A.
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2016 21:13

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door E.C.A. »

Wij deden te laat de tv aan en zagen het laatste stukje over Dexia. Geen idee of het voor ons nog zin heeft om er in te duiken, want onze dossiers zijn, na jaren procederen, twee jaar geleden afgesloten. Uiteraard met negatief resultaat voor ons, want wij bleven met een restschuld zitten over de vier winstvertiendubbelaar-producten die wij hadden afgesloten. Kan iemand daar iets over zeggen?

Robsnoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2016 21:10

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door Robsnoek »

Ik heb destijds 2 polissen afgesloten 1 van 3000 gulden en 1 van 5000 gulden .Dit heeft mijn 27000 gulden gekost. Ik heb dit Door een tussen persoon laten regelen .ik heb 2 keer te horen gekregen van Dexia dat ik nergens recht op heb .ik heb alle papieren nog .maar weet nu niet wat te doen .moet ik mezelf ergens bij aanmelden.

Lecram1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2016 21:19

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door Lecram1234 »

Hallo ,

Ook wij hebben aandelen gehad van La Bouchere later Dexia en heb de duisenberg regeling niet geaccepteerd, maar heb een advocaat in de arm genomen en ben tot een schikking gekomen ,maar heb de advocaat moeten betalen en een gedeelte laten vallen ook omdat de schikking dusdanig was dat er volgens de advocaat een goede regeling was getroffen, maar we hebben er wel geld bij ingeschoten ondanks de schikking.

Mijn vraag in deze is dan ook, maken wij nog een kans om de andere gedeelte van onze centen terug te vorderen van Dexia ,ondanks de schikking ?????

Groet.

Lecram 1234

F J Goetheer
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2003 13:02

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door F J Goetheer »

Hoe kan ik als toenmalig LeaseLeed klant mij nu ergens aanmelden ?
Had eerst proces gewonnen en toen volgens LeaseLeed na hoger beroep Dexia toch verloren
en veel moeten betalen. Heb toen niks meer van LeaseLeed gehoord en kon niet meer in mijn gegevens.

Jolandabul
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2016 22:32

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door Jolandabul »

Mijn moeder betaald al jaren aan amev Dexia ze moet nog heel veel terug betalen wij willen graag weten dat ze ook nog verder moet betalen terug betalen maar ze betaald aan de deurwaarder ik wou wel weten wat ze moet doen van hoe en wat.

DelaCage
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2006 22:46

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door DelaCage »

Ik heb een aantal contracten via Legio Lease gehad maar zijn na afloop met verlies geëindigd.
Net begin dit jaar heb ik de stukken vernietigd omdat ik dacht dat de zaak Dexia was afgesloten.
Vraag 1: is LegioLease een tussenpersoon?
Vraag 2: ook Aegon verkocht woekerpolissen. Dit ging via Spaarbeleg van de SNS bank.
Deze stukken heb ik nog wel maar is uiteindelijk ook verlopen met een uitkering.
Heb altijd geweigerd afstand te doen van eventuele komende rechten.
Ben aangemeld bij Koersplan De Weg Kwijt en Verliespolis.
Wordt men nu automatisch benaderd door deze organisaties of de betrokken Verzekeringsmaatschappijen of moet je je ergens melden.
Dat is niet duidelijk uit de doeken gedaan in de uitzending.
Wie weet hier een reactie op.

stokdoof
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2016 07:39

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door stokdoof »

Ook ik ben een gedupeerde van het Sprintplan van Aegon. Heb helaas alle gegevens vernietigd omdat ik dacht dat het toch nooit meer goed zou komen. Bij wie kan ik mij nu nog aanmelden hierover ?

leonvrijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2016 09:24

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door leonvrijn »

Ik heb 15 jaar geleden sprintplan van aegon afgesloten en na 5 jaar was al mijn geld verdwenen. Ik ging er niet van uit hier ooit nog aanspraak op te kunnen maken en heb geen gegevens meer uit deze tijd.

Wat moet ik doen om toch aanspraak te kunnen maken op mijn inleg?

stokdoof
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2016 07:39

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door stokdoof »

leonvrijn schreef:Ik heb 15 jaar geleden sprintplan van aegon afgesloten en na 5 jaar was al mijn geld verdwenen. Ik ging er niet van uit hier ooit nog aanspraak op te kunnen maken en heb geen gegevens meer uit deze tijd.

Wat moet ik doen om toch aanspraak te kunnen maken op mijn inleg?
Aanmelden voor de nieuwsbrief bij Aegon. Ga naar de site, scrol helemaal naar beneden en meld je aan. Volgens Radar wordt eea hier gepubliceerd als er nieuws is mbt het Sprintplan.

E.C.A.
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2016 21:13

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door E.C.A. »

Ik zie dat er met mij nog veel meer gedupeerden zijn en dat er veel vragen zijn. Worden deze vragen eigenlijk wel gelezen en beantwoord?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door Moneyman »

E.C.A. schreef:Ik zie dat er met mij nog veel meer gedupeerden zijn en dat er veel vragen zijn. Worden deze vragen eigenlijk wel gelezen en beantwoord?
Voor de goede orde: dit is een forum, geen helpdesk ;) Wat verwacht je hier precies?

leonvrijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2016 09:24

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door leonvrijn »

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van aegon en zij hebben mijn polisnummer gevonden. Ze gaan nu kijken of ze de gehele polis kunnen vinden en kunnen opsturen. Als dat zo is ga ik daarmee proberen mijn inleg terug te krijgen

johan220846
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2016 18:45

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door johan220846 »

ook ik ben met Dexia en Labouchee een overeenkomst aangegaan
met aandelen via de Duisenberg constructie heb ik een kleine schade
vergoeding gekregen ook zijn niet alle papieren in mijn bezit kan ik nog iets
ondernemen

F J Goetheer
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2003 13:02

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door F J Goetheer »

Op de website van de stichting LeaseLeed,

Gezien het feit dat alle gerechtelijke procedures zijn afgelopen tegen Dexia is de stichting Leaseleed opgeheven.

E-mails zullen niet meer worden beantwoord.

Zo en wat nu? iemand een idee?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door Moneyman »

F J Goetheer schreef:Op de website van de stichting LeaseLeed,

Gezien het feit dat alle gerechtelijke procedures zijn afgelopen tegen Dexia is de stichting Leaseleed opgeheven.

E-mails zullen niet meer worden beantwoord.

Zo en wat nu? iemand een idee?
Verwacht j nog iets van die club dan?

F J Goetheer
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2003 13:02

Re: Schadevergoeding Dexia

Ongelezen bericht door F J Goetheer »

Nou nee Moneyman ik verwacht van die club niks meer .
Maar waar is nog wel iets te verwachten?
Dexia bestaat niet meer dus is daar ook niks meer te halen.
Zonet even op de site van Belfius gekeken en daar rept niemant over Dexia pff.
Denk erover een linkje over dit onderwerp op de Facebook pagina te plaatsen van Belfius
maar ben daar nog ff voorzichtig mee ivm met sancies.
Maar in principe moet de opvolger van Dexia dus Belfius met info komen.

Gesloten