LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De gevaren van een aflossingsvrije hypotheek

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De gevaren van een aflossingsvrije hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Echt 100% aflossingsvrij en "apres moi la deluge" is exact wat je zegt zo rond 2000.
Onzin. Ook in de jaren tachtig was het al prima te doen om een aflossingsvrije hypotheek af te sluiten. Zo exotisch was dat niet. Maar het zal toen niet voor de volle 100% van de woningwaarde hebben gekund. En dus inderdaad minder na mij de zondvloed.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De gevaren van een aflossingsvrije hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Fiesiekus schreef: Ik heb me destijds stevig in dat soort constructies verdiept en ben er van geschrokken hoeveel zooi er tussen zit, t/m box 3 constructies aan toe.

Het minst slechte product was de bankspaarhypotheek, maar die werd rap afgeschaft, althans fiscaal ontdaan van z'n voordelen.
Box 3 constructie was op dat moment prima. Juist omdat je het altijd nog kon schuiven naar box 1 op het moment dat het eind van de vrijstelling in zicht was. Je behield zo de vrijheid om eventueel de polis voortijdig te stoppen, als dat zou moeten, zonder fiscale boete.

Maar de inflexibiliteit van de spaarhypotheken is wel één van de redenen waarom een bepaalde groep heeft gekozen voor aflossingsvrij in combinatie met zelf vermogen opbouwen.

Gesloten