LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclames: welke regels zijn er?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Reclames: welke regels zijn er?

Ongelezen bericht door Radar »

In bijna alle reclames wordt de waarheid in meer of mindere mate geweld aan gedaan. Wat mag wel? En vooral: wat mag er eigenlijk niet? Iedereen die een klacht heeft mag naar de Reclame Code Commissie, die bepaalt vervolgens of de reclame wel of niet door de beugel kan.

Maandag 16 april 2018 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Lees meer: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... 6-04-2018/

stofzuigertje

Re: Reclames: welke regels zijn er?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zag Stella reclame vanaf €999,- en tot €600,- inruil maar die bleek alleen op de ietsje duurdere te gelden....
Ja, hoe trek je mensen naar de showroom en lopen weg omdat ze niet zo goedkoop zijn!

Ook de uitverkocht folder van diverse bekende winkels, dan krijg je dat ze ongelezen bij oud papier komen want na enkele keren vragen en voor niets lopen gaat het Kruidvat gelijk de kachel in!

Misleidende reclame kan dus een effect veroorzaken waar ze jarenlang last van hebben.....
Als ik een bepaalde folder niet eens meer opende en door bladerde..... dat is duur drukwerk voor niets en moeten we vaker doen!

eric!!
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2018 19:01

Re: Reclames: welke regels zijn er?

Ongelezen bericht door eric!! »

Welke regels zijn er? Ik erger me geweldig aan de reclame van Becel ze claimen een plantaardig en gezondheid verbetert product aan te bieden. Nu lees ik in een bericht geschreven door een arts dat ze plantaardige olie bewerken zodat de olie gaat stollen en beter geconserveerd kan worden. In plaats van gezond wordt dit product dus slecht voor hart en bloedvaten. Dus mensen met hart en bloedvat klachten worden gesimuleerd een product te kopen wat slecht is voor hun gezondheid. Mijn kennis van scheikunde zegt dat wanneer iets bij kamertemperatuur vloeibaar is en wanneer dit uit de fabriek komt een vaste stof is , de stof dus scheikundig verandert is en dus kan men niet meer spreken over een plantaardig product

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Reclames: welke regels zijn er?

Ongelezen bericht door renewouters »

Radar schreef:
16 apr 2018 14:51
In bijna alle reclames wordt de waarheid in meer of mindere mate geweld aan gedaan.
Zo, daar wordt even een gevaarlijk statement gedaan. Ik neem aan dat dit dan ook geldt voor de reclames van Radar zelf?

Gesloten