LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Brownie86 schreef:Ik vrees er toch voor hoor. Eerst worden banken en leveranciers betaalt en dan pas de consument :-(. Ik vind het zo jammer!
Ik lees hier dat de betaalprovider grotere bedragen heeft vastgehouden https://retailtrends.nl/news/52400/lil- ... sement-aan , dus als ik jou was zou ik toch daar proberen het geld terug te halen.

Op je afschrift kun je zien via welke betaalprovider de betaling is gegaan (Buckaroo???)

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Moneyman »

Brownie86 schreef:Ik vrees er toch voor hoor. Eerst worden banken en leveranciers betaalt en dan pas de consument :-(. Ik vind het zo jammer!
Dat geldt in geval het faillissement is uitgesproken. Zo ver is het nog niet. Bovendien kan een eventuele curator ook voor een doorstartconstructie kiezen. Kortom, het kan nog goed aflopen. Maar voor hetzelfde geld ben je de pineut. Hopelijk valt het mee!

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:Fantastisch optreden van de directeur. Iemand die antoinette om de vinger wond. Ik heb genoten.
Ik probeer door het gesprek heen te kijken. En dan zie ik alleen een gladjanus die gebakken lucht verkoopt. Ondanks een waslijst aan klachten mooi weer speelt, niet afweet van logos op web site, problemen bagatelliseert en afschuift op leveranciers, en uitzending probeert te voorkomen door te stellen dat dit een faillisement kan opleveren.
(en off topic, had ik graag de tondeuse in die wapperende kuif gezet :D )

Er zullen mensen stellen dat gezien huidige surseance, dit item niet gemaakt had moeten worden.
In mijn beleving had het item juist veel eerder gemaakt moeten worden.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
Moneyman schreef:Fantastisch optreden van de directeur. Iemand die antoinette om de vinger wond. Ik heb genoten.
Ik probeer door het gesprek heen te kijken. En dan zie ik alleen een gladjanus die gebakken lucht verkoopt. Ondanks een waslijst aan klachten mooi weer speelt, niet afweet van logos op web site, problemen bagatelliseert en afschuift op leveranciers, en uitzending probeert te voorkomen door te stellen dat dit een faillisement kan opleveren.
(en off topic, had ik graag de tondeuse in die wapperende kuif gezet :D )

Er zullen mensen stellen dat gezien huidige surseance, dit item niet gemaakt had moeten worden.
In mijn beleving had het item juist veel eerder gemaakt moeten worden.
Volledig eens. Juist gezien het bovenstaande is het verbazingwekkend dat Antoinette zich zo makkelijk om de vinger liet winden. De feiten lagen op tafel, maar er werd niet doorgepakt.

En vwb je offtopic: óók eens. Ik noem dat het Trump-effect (en heb nog veel meer potentiële kandidaten) :wink:

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Nevyn »

Nevyn schreef:Afgelopen 2e paasdag avond 2 tuinstoelen hier besteld. Zijn donderdagavond ( dus wel een beetje later dan op de site belooft) keurig doorpost.nl afgeleverd.
Heb ik even mazzel gehad :D

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Revoked »

Volgens mij was het faillissement aanstaande en probeerde iemand de schuldvraag naar Radar te schuiven. Best leuk, zo'n Vrumona-effect...

Brownie86
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2018 08:59

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Brownie86 »

Ik heb betaald via bankcontact, waar kan ik dan contact opnemen?

Brownie86
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2018 08:59

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Brownie86 »

ZeerPrivé schreef:
Brownie86 schreef:Ik vrees er toch voor hoor. Eerst worden banken en leveranciers betaalt en dan pas de consument :-(. Ik vind het zo jammer!
Ik lees hier dat de betaalprovider grotere bedragen heeft vastgehouden https://retailtrends.nl/news/52400/lil- ... sement-aan , dus als ik jou was zou ik toch daar proberen het geld terug te halen.

Op je afschrift kun je zien via welke betaalprovider de betaling is gegaan (Buckaroo???)

Ik heb betaalt met de bankcontactapp omdat ik een Belgisch rekeningnummer heb.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door crazyme »

LiL.nl en Designwonen.com vragen faillissement aan
Sinds de uitzending van Tros Radar op 9 april jl. is de bedrijfsvoering van LiL.nl in een negatieve stroomversnelling geraakt. Klanten gingen tijdens en na de uitzending massaal hun bestellingen annuleren. Vervolgens halveerde de omzet. Daarnaast zegden verschillende leveranciers het vertrouwen op door niet meer (op rekening) te leveren en ook de payment provider besloot eenzijdig om grotere bedragen langer vasthouden.

In de afgelopen periode heeft het bestuur van LiL.nl alles op alles gezet om de onderneming te redden. Maar met het wegvallen van een beoogde investeerder, bleek een redding niet langer mogelijk. Om deze redenen hebben wij helaas moeten besluiten om de bedrijfsvoering per direct te staken en zelf de faillissementen van LiL.nl B.V. en Designwonen.com B.V. aan te vragen. Het nog langer voortzetten van de exploitatie zou niet in het belang van onze klanten zijn.

Wij betreuren de situatie enorm en wij willen hierbij al onze trouwe klanten en leveranciers heel hartelijk danken voor de prettige samenwerking in de afgelopen zeven jaar. Voor nu is het wachten op de curator die de verdere afhandeling vorm zal moeten geven.
Dit is de verklaring van lil.nl

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als programmamaker was Rob(bie) Muntz een boef, als ondernemer was/is hij dat ook. Spijtig voor de gedupeerden

jimmie95
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2018 19:43

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door jimmie95 »

Beste mensen,

Op 20 maart heb ik iets besteld bij lil.nl, een eettafel. Nu ging ik vandaag eens kijken hoe het er met de bestelling voor stond en zag ik tot mijn grote spijt dat ze een faillissement hebben aangevraagd naar aanleiding van de uitzending op 9 april.

Ik acht de kans klein dat ik mijn geld of de tafel nog ooit zal terug zien, maar welke stappen kan ik het beste ondernemen? Zijn er dingen die ik kan proberen?

Met vriendelijke groet,

Jim

Karanarie1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2018 22:25

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Karanarie1968 »

Had ik maar beter opgelet. Wij gingen voor de riviera maison stoen gelukkig maar 1 besteld wouden hem eerst proberen.19 april was hij zogenaamd verstuurd maar was nog niet bij post.nl afgeleverd ik zou hem vrijdag volgens hun ontvangen. Maar zoals alle gedupeerden ontvang ik nog niets. Paar keer bericht verstuurd maar geen reactie meer. Had ik maar opgelet maar kregen nu lente korting dat was 5 procent daarom dachten wij dan bestellen we hem daar. Ik hoop dan ook dat ik mijn geld nog terug ontvang. Maar ergste vind ik nog dat ze gewoon verder kunnen gaan terwijl ze eigenlijk failliet zijn.
Mijn vertrouwen is dan ook zwaar aangetast.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door arvandongen »

crazyme schreef:
LiL.nl en Designwonen.com vragen faillissement aan
Sinds de uitzending van Tros Radar op 9 april jl. is de bedrijfsvoering van LiL.nl in een negatieve stroomversnelling geraakt. Klanten gingen tijdens en na de uitzending massaal hun bestellingen annuleren. Vervolgens halveerde de omzet. Daarnaast zegden verschillende leveranciers het vertrouwen op door niet meer (op rekening) te leveren en ook de payment provider besloot eenzijdig om grotere bedragen langer vasthouden.

In de afgelopen periode heeft het bestuur van LiL.nl alles op alles gezet om de onderneming te redden. Maar met het wegvallen van een beoogde investeerder, bleek een redding niet langer mogelijk. Om deze redenen hebben wij helaas moeten besluiten om de bedrijfsvoering per direct te staken en zelf de faillissementen van LiL.nl B.V. en Designwonen.com B.V. aan te vragen. Het nog langer voortzetten van de exploitatie zou niet in het belang van onze klanten zijn.

Wij betreuren de situatie enorm en wij willen hierbij al onze trouwe klanten en leveranciers heel hartelijk danken voor de prettige samenwerking in de afgelopen zeven jaar. Voor nu is het wachten op de curator die de verdere afhandeling vorm zal moeten geven.
Dit is de verklaring van lil.nl
Duidelijk de schuld van de uitzending. :?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

jimmie95 schreef:Ik acht de kans klein dat ik mijn geld of de tafel nog ooit zal terug zien, maar welke stappen kan ik het beste ondernemen? Zijn er dingen die ik kan proberen?
Je melden bij de curator als schuldeiser.

Gesloten