LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De willekeur van de zorgverzekeraar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

De willekeur van de zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Radar »

Stel, op 7-jarige leeftijd is een van je eierstokken verwijderd en op je 21ste moet je met spoed geopereerd worden aan de andere. Het risico bestaat dat deze eierstok te zijner tijd ook verwijderd moet worden.

Omdat je een kinderwens hebt, adviseert de gynaecoloog om je eicellen te laten invriezen. Dit is een behandeling van 10.000 euro die onder de basisverzekering valt. De gynaecoloog schrijft hierover een brief naar de zorgverzekeraar, maar die weigert de medische noodzakelijke behandeling te vergoeden.

Voor de zekerheid probeer je het bij een andere zorgverzekeraar. Geheel tegen de verwachting in vergoedt die deze behandeling volledig. Blijkbaar is de basisverzekering toch niet gelijk voor iedereen. Hoe kan dat, en mag dat wel?

Maandag 5 maart 2018 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Banjer B
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2018 20:50

Re: De willekeur van de zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Banjer B »

Hallo,

Ik heb een geschil gehad met mijn Zorgverzekering. Hierna kon ik een klacht indienen bij SKGZ.
Dit heb ik uiteindelijk gedaan.
Echter stelt het SKGZ dat zij eisen dat ik een formulier onderteken waarin ik het SKGZ zeggenschap over mijn Medisch Dossier geef.
Het geschil gaat niet over mijn Medisch dossier en/of een Medisch onderwerp maar toch eist SKGZ dat zij volledig zeggenschap over mijn Medisch geheim moeten hebben, anders nemen zij mijn geschil niet in behandeling.
M.b.t. mijn privacy wil ik niet dat mijn Medisch geheim openbaar gemaakt wordt en heb dit kenbaar gemaakt.
Het SKGZ weigert hierna behandeling van het geschil en sluit het dossier.
Kan dit zomaar?

Wie maakt uit wie mijn Medisch geheim ziet?
Mag het SKGZ eisen dat zij zeggenschap over mijn Medisch dossier eisen?

Is dit een ondersteuning van de machtspositie van de Zorgverzekeraars?

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: De willekeur van de zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als ze uw medisch dossier niet in kunnen kijken, dan kunnen ze het geschil waarschijnlijk ook niet goed beoordelen. En men wil waarschijnlijk geen half werk uitvoeren.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: De willekeur van de zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Nijogeth schreef:Als ze uw medisch dossier niet in kunnen kijken,..
Daar gaat het dus niet over.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: De willekeur van de zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Lowieze »

Banjer B schreef:Hallo,

Ik heb een geschil gehad met mijn Zorgverzekering. Hierna kon ik een klacht indienen bij SKGZ.
Dit heb ik uiteindelijk gedaan.
Echter stelt het SKGZ dat zij eisen dat ik een formulier onderteken waarin ik het SKGZ zeggenschap over mijn Medisch Dossier geef.
Het geschil gaat niet over mijn Medisch dossier en/of een Medisch onderwerp maar toch eist SKGZ dat zij volledig zeggenschap over mijn Medisch geheim moeten hebben, anders nemen zij mijn geschil niet in behandeling.
M.b.t. mijn privacy wil ik niet dat mijn Medisch geheim openbaar gemaakt wordt en heb dit kenbaar gemaakt.
Het SKGZ weigert hierna behandeling van het geschil en sluit het dossier.
Kan dit zomaar?

Wie maakt uit wie mijn Medisch geheim ziet?
Mag het SKGZ eisen dat zij zeggenschap over mijn Medisch dossier eisen?

Is dit een ondersteuning van de machtspositie van de Zorgverzekeraars?
Alle personen die uw medisch dossier in dienen te zien om uw klacht te kunnen behandelen, hebben een geheimhoudingsplicht.
Maar goed, als u zo op uw privacy gesteld bent, dan maar geen klacht indienen bij de SKGZ.

Gesloten