LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebruiken ziekenhuizen hun parkeertarieven als melkkoe?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Gebruiken ziekenhuizen hun parkeertarieven als melkkoe?

Ongelezen bericht door Lowieze »

J.H. Vijlbrief schreef:Parkeren bij het ziekenhuis Hardenberg is niet gratis, zoals in de uitzending werd vermeld.
Voor 1 uur parkeren betaalde ik Eur. 1,50 dat vindt ik nog redelijk. Gratis is beter
Ik heb in reacties op de uitzending gelezen dat dit voor meer genoemde ziekenhuizen geldt. Er werd dus in de uitzending gewoon verkeerde informatie gegeven.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Gebruiken ziekenhuizen hun parkeertarieven als melkkoe?

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:De meeste ziekenhuizen, die ik ken (Tjongerschans is een uitzondering, maar daar is parkeren ook niet echt duur, 4 euro voor een hele dag, 1,20 het eerste uur, de eerste 20 minuten gratis) hebben een bushalte voor de hoofdingang staan. Heel handig voor de bezoekers die over de parkeertarieven klagen.
Ja, leuk een bushalte voor de deur van het ziekenhuis. Maar met de bezuinigingen op de buslijnen zijn er hier wijken waar helemaal geen of maar 1x per uur een bus naar het ziekenhuis rijdt. Natuurlijk wordt er nu, vlak voor de gemeenteraadsverkiezing, geroepen dat er weer meer buslijnen moeten komen. Maar in april hoor je daar niemand meer over.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gebruiken ziekenhuizen hun parkeertarieven als melkkoe?

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, als mensen geen of nauwelijks gebruik maken van die buslijnen, dan heb je grote kans dat de bus die wijk niet meer gaat aandoen. Dat buslijnen uit sommige wijken verdwijnen heeft niet alleen te maken met bezuinigingen, maar vooral ook met dat te weinig mensen de bus gebruiken.

Grietje59
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2018 12:54

Re: Gebruiken ziekenhuizen hun parkeertarieven als melkkoe?

Ongelezen bericht door Grietje59 »

In Gouda is het parkeertarief van de garage's bij het ziekenhuis niet hoog. Dit is op zich goed nieuws. Maar het heeft als gevolg dat er ook door anderen (niet-patient of niet-bezoeker van de het ziekenhuis wordt gebruikt) en dat gebeurt helaas erg veel (het ziekenhuis staat ook niet ver van het NS-station). Als het meldsysteem (vol/niet vol) dan ook nog eens niet werkt, geeft dit een hoop ergernis en frustratie.
Ik was kort geleden met iemand die ik noodgedwongen door een gastvrouw naar de afdeling heb moeten laten gaan om de afspraak niet te missen. Intussen liepen mensen van zowel stadstoezicht als politie al met hun bonnenboekjes in de hand om te schrijven .....

Ik pleit voor gebruik door de parkeergarage alleen door mensen die iets van doen hebben met het ziekenhuis. Met de huidige techniek en digitalisering zou ik denken dat de uitrijkaart gekoppeld kan worden aan de patient/personeelslid van het ziekenhuis. Jammer dan voor die bestuurders die graag goedkoop hun auto willen parkeren ...

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Gebruiken ziekenhuizen hun parkeertarieven als melkkoe?

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Wat een kul verhaal hoe wil de politie gaan schrijven in een Prive garage van het ziekenhuis dat zullen ze niet doen en dat hebben ze ook niet gedaan.

Uiteraard horen er ook alleen maar mensen te parkeren die er daadwerkelijk thuishoren maar ja daar ligt het probleem al, het ziekenhuis zal dat moeten oplossen.
Dit kan zoals ik al zei zoals bij een zh in Amsterdam dan houd je de rotzooi buiten, immers geen afspraak is ook niet parkeren.
En iemand die met de trein komt en zijn auto daar plaatst zal toch naar binnen moeten om het kaartje om te ruilen bij het ZH om uiteindelijk weg te kunnen.
Aangezien hij /zij geen afspraak heeft gehad word er dus ook niks omgewisseld en blijft de auto daar staan, waarop het zh kan beslissen we laten de auto wegslepen.

rpvanoyen
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2011 23:22

Re: Gebruiken ziekenhuizen hun parkeertarieven als melkkoe?

Ongelezen bericht door rpvanoyen »

Parkeerkosten betaal je hoe dan ook, is het niet rechtstreeks, dan gaat het wel indirect.
Maar weet ook: Reis- en parkeergelden (ook benzinegeld) zijn aftrekposten op de belastingaangifte.

Gesloten