LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MS-medicijn Fampyra uit de basisverzekering

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

MS-medicijn Fampyra uit de basisverzekering

Ongelezen bericht door Radar »

Nadat je een week het medicijn Fampyra hebt gebruikt, kan je weer zonder hulp zelf je slippers aan doen. Je bent niet meer zo moe en het lopen gaat een stuk beter. Je hebt je leven een beetje terug. Maar het medicijn voor mensen met Multiple Sclerose wordt vanaf april niet meer vergoed. Het Zorginstituut Nederland, dat advies geeft aan de minister, vindt de werking van het middel niet bewezen. De 2000 MS-patiënten die het middel gebruiken, maar ook neurologen zijn met stomheid geslagen. De MS Vereniging heeft in een week tijd meer dan 20.000 handtekeningen verzameld en wil die aanbieden aan de minister. Maar is dat genoeg om het advies van het Zorginstituut terug te draaien?

Maandag 26 maart 2018 in de uitzending, 20:30 uur op NPO 1 of kijk 'm hier terug:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... 6-03-2018/

Monique van Bentum
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2018 13:54

Re: MS-medicijn Fampyra uit de basisverzekering

Ongelezen bericht door Monique van Bentum »

Ik ben bang.
Heel bang.
Wat gaat er nu weer gebeuren als ik moet stoppen met dit medicijn.
Welke lichamelijke problemen ga ik weer krijgen.
Men zegt dat het te duur is,maar als ik moet stoppen ben ik uiteindelijk duurder voor de maatschappij.
Want dan heb ik waarschijnlijk meer Thuiszorg nodig en nog meer hulp van mijn gezinsleden en hulp van vrijwilligers en er komen meer klachten dus uiteindelijk meer hulp nodig van de neuroloog, fysiotherapie en wie weet nog meer.
Dat is toch uiteindelijk nog duurder.
Hoe zal mijn leven er dan uitzien.
Alleen nog maar op de bank of bed slapen??
Ik ben nu tenminste weer een beetje mobiel en op eigen kracht en kan weer een beetje genieten van het leven

Gesloten