LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door Radar »

We gebruiken allemaal shampoo om onze haren te wassen en iedereen brengt weleens kleren naar de stomerij. Maakt het ook uit wat je betaalt als je een man óf een vrouw bent? Radar gaat op onderzoek uit en komt er achter dat de vrouw vaak duurder uit is dan de man. Voor hetzelfde product.

Hoe denk jij hierover? Plaats een reactie!

Lees meer: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... 4-09-2017/

Maandag 4 september 2017 in Radar, 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

PennyWiser
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 aug 2017 15:18

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door PennyWiser »

Vrouwen kunnen ook mannenshampoo kopen. Kennelijk zijn vrouwen makkelijker te misleiden, of beter gezegd: hebben zij andere behoeften dan mannen (fris geurtje, mooi uitziende fles vs. kale lijst ingrediënten). Men is niet verplicht af te nemen, hè. Je kunt ook een blok zeep pakken.

P.S Ik ben zelf vrouw.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door kweenie »

Tjonge, als het precies hetzelfde product is, dan zou er toch geen prijsverschil zijn? Maar waarschijnlijk gaat het dus niet om volledig identieke producten.

Waarschijnlijk gaat het om twee producten met een net wat verschillend geurtje. Waarbij het dus vaak voorkomt dat de vrouwen vijf verschillende geuren hebben, die ieder jaar weer vervangen worden, terwijl het ene geurtje van de mannen vijf jaar mee gaat. (Gechargeerd) Gevolg is dat de 'dure' shampoo van de vrouw twee jaar later als overjarige shampoo voor een prikkie bij de Action ligt, terwijl de mannen nog steeds het volle pond betalen. Misschien minder dan de nieuwe vrouwenshampoo, maar meer dan de Action shampoo.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Sja , vrouwen zijn nu eenmaal duurder dan mannen. Grapje . :oops: :lol: :lol: :lol: :lol: sorrie.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door Brahms »

Wij kopen gewoon wat flessen, zetten ze in de douchecabine en iedereen gebruikt wat ie lekker vind. Die vrouwen en mannen schampt is gewoon onzin, daar letten we niet op.

Dus de conclusie die we nu al kunnen trekken, het topic onderwerp is wat onzinnig en in deze Genderneutrale tyd wat vreemd.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, dan kun je als man toch laten zien wat je voor je vrouw over hebt? Dat als eerste.

Als tweede: ik koop al jaren geen shampoo meer. Ik gebruik Marseillezeep, dat heeft een ander productieproces als gewone zeep. Marseillezeep kun je prima gebruiken om je haar mee te wassen. Het is zelfs nog veel beter: in mijn ervaring droogt mijn hoofdhuid in één keer volledig uit bij het gebruik van shampoo. Het voelt niet echt fijn aan nee. Met Marseillezeep heb ik daar geen enkele last van.

Maar goed, als vrouwen voor een dure shampoo willen gaan, en mannen graag willen laten zien wat ze voor hun vrouw over hebben, mijn zegen hebben ze.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik koop mijn shampoo net daar waar ik toevallig ben, Action, Kruidvat, Trekpleister of de supermarkt.
Shampoo voor gekleurd haar ( meestal vrouwen ) is sowieso duurder en ik denk dat mannen dit soort shampoo.s minder pakken of minder nodig hebben ; ook bv anti klitten spul wordt meer door vrouwen met lang haar gebruikt___ ook duurder!
Er zal ook verschil zijn tussen mannen met lange haren ( hipsters :wink: ) en mannen met heel kort haar.
Ik denk dat hipsters wel voor een extra lekkere geur zullen kiezen en alles met een extra lekker geurtje is nu eenmaal duurder.
Heel veel mannen zijn kaal of kalend en zal hen weinig boeien en ergens moet er toch winst gemaakt worden in " de shampoohandel "
boeiend topic 8)

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door harkja »

Wat benijd ik mensen met een kale kop. Wat een nonsens topic :D

jonis
Berichten: 2749
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door jonis »

Straks komen ze nog met een topic dat vrouwen bij de kapper duurder uit zouden zijn....

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door scontra »

Een mogelijk prijsverschil in producten heeft niets met discriminatie van de sekse te doen, maar wel met de vraag en aanbod en vrouwen zijn nou eenmaal gevoeliger voor de verkooppraatjes, een specifiek luchtje en de uitstraling van de verpakking enz. enz. en daar hangt nou eenmaal een prijskaartje aan.
Raar en vreemd als je er nu pas achterkomt dat de prijzen van producten voor vrouwen vaak hoger uitpakken dan die voor mannen, kennelijk heb je dan in de afgelopen decennia iets gemist. ;-)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door renewouters »

Dit heeft absoluut niets met discriminatie te maken. Ik snap dat het voor medewerkers van de publiek gefinancieerde AvroTros moeilijk te begrijpen is dat anderen wel iets moeten doen voor hun geld. Ik adviseer de redactie dan ook om een keer een cursus bedrijfseconomie en marketing te volgen. Dan snappen jullie misschien hoe de echte wereld er uit ziet. Niet iedereen kan z'n geld binnen halen door z'n handen op te houden.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Straks komen ze nog met een topic dat vrouwen bij de kapper duurder uit zouden zijn

Nou die van mij wel. :) Ik gebruik alleen maar een zeem.

PennyWiser
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 aug 2017 15:18

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door PennyWiser »

renewouters schreef:Dit heeft absoluut niets met discriminatie te maken. Ik snap dat het voor medewerkers van de publiek gefinancieerde AvroTros moeilijk te begrijpen is dat anderen wel iets moeten doen voor hun geld. Ik adviseer de redactie dan ook om een keer een cursus bedrijfseconomie en marketing te volgen. Dan snappen jullie misschien hoe de echte wereld er uit ziet. Niet iedereen kan z'n geld binnen halen door z'n handen op te houden.
Sterker nog, ik vind het eerder discriminatie (en ik vind dat helemaal niet overigens, al dat gezeur om niets, in Saudi Arabië discrimineert men pas) om er vanuit te gaan dat vrouwen te dom zijn dit zelf op te merken en daarom maar hulp van hogerhand nodig hebben. Schoonheid is gewoon een business model en uiterlijk is voor vrouwen vaak een stuk belangrijker/interessanter dan voor mannen. Ik kan er zó de ladies night in clubs tegenover zetten, en ook dan vind ik dat elk bedrijf lekker zelf z'n prijzen mag bepalen toegespitst op wat ze ook maar bedenken om winst te maken. Niemand is verplicht het af te nemen. Next.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door kweenie »

renewouters schreef:Dit heeft absoluut niets met discriminatie te maken. Ik snap dat het voor medewerkers van de publiek gefinancieerde AvroTros moeilijk te begrijpen is dat anderen wel iets moeten doen voor hun geld. Ik adviseer de redactie dan ook om een keer een cursus bedrijfseconomie en marketing te volgen. Dan snappen jullie misschien hoe de echte wereld er uit ziet. Niet iedereen kan z'n geld binnen halen door z'n handen op te houden.
Misschien zou je dan zelf ook eens zo'n cursus moeten volgen. Dan zou je weten dat prijsdiscriminatie een gewone economische term is. En dat er dus geen reden is om ineens erbij te halen dat de AVROTROS publiek gefinancierd wordt.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door witte angora »

Uit het onvolprezen maar niet perfecte Wikipedia:
In het dagelijkse spraakgebruik heeft het woord discriminatie een negatieve connotatie gekregen. In de term prijsdiscriminatie betekent het woord discriminatie slechts dat "een onderscheid gemaakt wordt", zonder dat dit onderscheid onrechtmatig hoeft te zijn.
Het gaat in dit topic dus echt helemaal om niks.

jonis
Berichten: 2749
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door jonis »

jonis schreef:Straks komen ze nog met een topic dat vrouwen bij de kapper duurder uit zouden zijn....

:roll:

:lol: :lol:

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door Moneyman »

jonis schreef:
jonis schreef:Straks komen ze nog met een topic dat vrouwen bij de kapper duurder uit zouden zijn....

:roll:

:lol: :lol:
Hahahaha.... dat duurde ongeveer 15 seconden... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door witte angora »

jonis schreef:
jonis schreef:Straks komen ze nog met een topic dat vrouwen bij de kapper duurder uit zouden zijn....

:roll:

:lol: :lol:
Altijd leuk om om jezelf te lachen... :lol: :lol:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:Mijn haar heeft veel meer en betere verzorging nodig dan dat stugge mannenhaar! :mrgreen:
Je hebt er ook maar liefst 2 berichten voor nodig om dat duidelijk te maken. :mrgreen: :lol: :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Prijsdiscriminatie: shampoo voor vrouwen duurder?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gillette scheermesjes voor de ladies zijn ook duurder. Dat dat aan de productiekosten ligt lijkt me stug

Gesloten