LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Radar »

Online shoppen, tegenwoordig eerder regel dan uitzondering. 'Vandaag voor 22:30 uur besteld, morgen in huis', zo staat ook op de site van woonwebwinkel Lil. Alleen blijkt uit de klachten die Radar over het bedrijf krijgt dat ze die belofte niet altijd nakomen. Pas als je dreigt met een incassobureau krijg je je geld terug.

Daar blijft het niet bij. Ook werknemers doen hun beklag bij Radar en vertellen van binnenuit over de werkwijze en hoe ze zelf worden behandeld. Wat is er aan de hand bij woonwebwinkel Lil.nl? De directeur geeft maandag uitleg in de studio.

» Lees meer over de uitzending

» Bekijk eerdere klachten over Lil op het Radar Forum

Maandag 9 april 2018 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Nevyn »

Afgelopen 2e paasdag avond 2 tuinstoelen hier besteld. Zijn donderdagavond ( dus wel een beetje later dan op de site belooft) keurig doorpost.nl afgeleverd.

Awella
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2018 21:05

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Awella »

Ik wil toch even reageren. Ook alvertrouw ik die man niet op zijn neus.... ondanks dat ik veel te lang moest wachten op mijn refund geld van retour gestuurde stoelen... Ze waren wel heel erg soepel dat ik volgens mij na ? Twee maanden stoelen in huis te hebben gehad, ze gewoon terug kon sturen. En inmiddels (ook al moest ik lang wachten) mijn geld terug heb.
Anita

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fantastisch optreden van de directeur. Iemand die antoinette om de vinger wond. Ik heb genoten.

Mfo
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2018 21:10

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Mfo »

Op 12 maart heb ik iets besteld. Vandaag, na meerdere mails en een telefoontje, een mail met het bericht dat ik morgen een track en trace code krijg. Ik ben beniewd. Waar kan ik als dit weer niet goed een klacht deponeren...ik hoorde iets in de uitzending.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mfo schreef:Op 12 maart heb ik iets besteld. Vandaag, na meerdere mails en een telefoontje, een mail met het bericht dat ik morgen een track en trace code krijg. Ik ben beniewd. Waar kan ik als dit weer niet goed een klacht deponeren...ik hoorde iets in de uitzending.
Misschien dan nog eens een keer luisteren?

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

Radar: Vanavond aan tafel de directeur van Lil.nl. Meneer, wij hebben honderden klanten die niet geleverd krijgen en geld tegoed hebben. Uw personeel getuigd dat de hele onderneming gebaseerd is om zoveel mogelijk mensen op te lichten.

Lil: Ach, soms gaat er wat fout.

Keurmerk mevrouw: ze hebben ons keurmerk online staan wat nu even niet mag. Maar ze hebben denk ik wel iemand een keer terugbetaald.

Lil: Ach, klinkt erger dan is.

Radar: Belooft u nooit meer iemand op te lichten?

Lil: Beloven, beloven...we gaan er over denken

(Keurmerk mevrouw applaudiseerd)

Publiek....GVD&^*&..

Radar: Haal het publiek weg! en geeft Lil een hand.

Lil: geeft middelvinger terug.

Radar 0 / Keurmerk mevrouw 0 / Lil 1

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door crazyme »

Moneyman schreef:Fantastisch optreden van de directeur. Iemand die antoinette om de vinger wond. Ik heb genoten.
Bedankt voor de kijktip. Ik heb ook genoten.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... hop-lilnl/

stofzuigertje

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn geliefde Ikea verkoopt meer en met minder klachten!

Als je teveel producten van 280 leveranciers hebt is dat 280x risico op negatief nieuws...
Groeien mag maar te snel moet je voorkomen....
Als je er 30% met problemen uit gooide heb je problemen opgelost en zullen de andere 70% hun best gaan doen om niet jou als winkel kwijt te raken...

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door JvandeW »

Moneyman schreef:Fantastisch optreden van de directeur. Iemand die antoinette om de vinger wond. Ik heb genoten.
Ik vraag mij toch af of zijn optreden zo fantastisch is, wanneer dit vooral leunt op leugens en bagatelliseren van het probleem. Dat zij het logo van Trusted Shops zouden voeren of hebben gevoerd terwijl zij geen lid zijn, zou volgens de directeur pertinent niet waar zijn en een leugen. Makkelijk zeggen wanneer je dat logo nog voor de opname van de website hebt verwijderd.

Gelukkig zijn er verschillende partijen die een snapshot van websites maken zoals Google en Archive.org, waarbij die laatste op 24 februari 2018 nog een snapshot heeft gemaakt waarop wel degelijk is te zien dat zij het logo van Trusted Shops. De HTML-code toont ook nog eens dat zij geen gebruik maakten van een iframe van Trusted Shops maar zelf de code hebben nagemaakt en opgeslagen op de eigen website, waardoor het net legitiem lijkt.

Ook blijkt volgens Google dat op 8 april 's avonds om 22:22 het logo van Thuiswinkel ook nog op de website zichtbaar was. En dan niet, zoals de directeur al zei, dat dit misschien wel op een van de vele pagina's die zij hebben zou kunnen staan. Nee, het logo staat in de footer van de website die op iedere pagina van de website wordt getoond en overal dan ook gelijk is. Bij het verwijderen van het logo had dit heel makkelijk moeten opvallen.

Makkelijk aan te tonen leugens van de directeur - waarbij een van de leugens pertinent niet waar zou zijn. Hieruit kan ik enkel concluderen dat de rest van hetgeen door de directeur is gezegd en gesteld, aannemelijk leugens zijn.

Met zo'n figuurlijke houding door de directeur als ook de letterlijke houding tijdens de uitzending, geloof ik niets van de beloftes die zijn gedaan. Er is geen spijtbetuiging naar de gedupeerde kopers toe, kopers worden voor leugenaars uitgemaakt, werknemers worden voor leugenaars uitgemaakt en het komt er vooral op neer dat de directeur spijt heeft gepakt te zijn en er alles aan zal doen om te zorgen dat hij niet meer gepakt zou worden. Maar niet dat hij er alles aan zal doen om te zorgen dat de problemen - waarvan het aannemelijk is dat die bestaan - niet meer zullen voorkomen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door crazyme »

@JvandeW

Je mist het punt volkomen.

Radar wil zo graag iemand aan tafel hebben dat er keihard onderhandeld wordt over de vragen. En die persoon geeft met zoveel woorden een antwoord dat er geen tijd is om op in te gaan. Ik denk zelfs dat de de vragen én de volgorde op papier staat. Goede tactiek, het heeft zeker gewerkt.

en dat van dat logo zal je vast wel goed hebben.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door crazyme »

fonsflons schreef:Ik denk dat lil er zelf veel klanten bij gekregen heeft na de uitzending.
Mijnheer de directeur is vooral acteur. En gezien alle klachten geen serieuze ondernemer. Gezien de situatie heeft hij er uit gehaald wat er (op het gebied van damage control) uit te halen viel. Dat oogst bewondering.

Maar om nu te zeggen dat na de uitzending bij radar de bestellingen gaan binnen stromen lijkt mij iets te enthousiast.

Straks zitten de managers en directeuren nog tegen elkaar op te bieden om bij Antoinette aan tafel te mogen.

en wat moet Harry Mens dan ?

Denk ook eens aan hem !

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies, vandaar: fantastisch. Met veel woorden en een brede glimlach Radar voor schut zetten terwijl je werkelijk alles tegen hebt is niet iedereen gegeven. Mooie show. Maar ik zal er nooit een euro besteden.

Mfo
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2018 21:10

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Mfo »

Lady1234 schreef:
Mfo schreef:Op 12 maart heb ik iets besteld. Vandaag, na meerdere mails en een telefoontje, een mail met het bericht dat ik morgen een track en trace code krijg. Ik ben beniewd. Waar kan ik als dit weer niet goed een klacht deponeren...ik hoorde iets in de uitzending.
Misschien dan nog eens een keer luisteren?
Vandaag het bestelde keurig ontvangen. Weliswaar 4 weken later maar dat kan ik mij voorstellen. Het zou netter zijn geweest als ik eerder een reëele bezorgdatum gekregen zou hebben. Indien Lil dit niet weet dan moet dat gemeld worden....eerlijkheid duurt het langst.
Ik hoop dat ze de zaak goed op de rails krijgen, beter voor iedereen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@mfo

Maar u blijft daar dan wel bestellen, terwijl ze de boel beduvelen? Wonderlijk. Zou er nog geen spijker kopen, als ze die al verkopen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:Precies, vandaar: fantastisch. Met veel woorden en een brede glimlach Radar voor schut zetten terwijl je werkelijk alles tegen hebt is niet iedereen gegeven. Mooie show. Maar ik zal er nooit een euro besteden.
Hij is kennelijk niet alleen acteur, ook ook een goede debater. Het er bij slepen van Anke was natuurlijk ook een briljante zet, omdat hem dat geloofwaardigheid geeft, en hij past goed de kunst van het strategisch toegeven toe. Hij kan zich natuurlijk ook hevig verzetten, maar in plaats daar geeft hij toe om vervolgens weer op de eigen boodschap terug te komen.

Brownie86
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2018 08:59

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Brownie86 »

Naar aanleiding van de uitzending van Tros Radar ivm de webshop LIL.nl hebben ze gisteren op hun webshop aangegeven dat ze het faillisement hebben aangevraagd. Dit wil zeggen dat ik nu dus helemaal naar mijn geld kan fluiten.. normaal werd mijn bestelling (een speeltuig voor mijn zoontje zijn verjaardag) maandag geleverd! 180 euro in de vuilbak.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Moneyman »

Brownie86 schreef:Naar aanleiding van de uitzending van Tros Radar ivm de webshop LIL.nl hebben ze gisteren op hun webshop aangegeven dat ze het faillisement hebben aangevraagd. Dit wil zeggen dat ik nu dus helemaal naar mijn geld kan fluiten.. normaal werd mijn bestelling (een speeltuig voor mijn zoontje zijn verjaardag) maandag geleverd! 180 euro in de vuilbak.
Een faillissementsaanvraag wil niet automatisch zeggen dat er niet meer geleverd gaat worden.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door JvandeW »

crazyme schreef:@JvandeW

Je mist het punt volkomen.

Radar wil zo graag iemand aan tafel hebben dat er keihard onderhandeld wordt over de vragen. En die persoon geeft met zoveel woorden een antwoord dat er geen tijd is om op in te gaan. Ik denk zelfs dat de de vragen én de volgorde op papier staat. Goede tactiek, het heeft zeker gewerkt.

en dat van dat logo zal je vast wel goed hebben.
Het heeft toch niet zo goed gewerkt. Sinds de uitzending heeft blijkbaar niemand, zelfs de leveranciers en payment service provider, meer vertrouwen gehad in het bedrijf. Volgens mij is het ook een record dat een bedrijf 10 dagen na een uitzending van Radar al faillissement heeft aangevraagd. Maar dat faillissement zat er vermoedelijk al aan te komen door de slechte bedrijfsvoering zonder verandering in koers, waarbij de uitzending het slechts heeft versneld. Zelf spreken ze ook al van een negatieve stroomversnelling, wat het idee geeft dat het al tijden bergafwaarts ging.

Het kan dus best dat de directeur tijdens de uitzending Antoinette om de vinger wond. Uiteindelijk had hij waarschijnlijk beter met een echte spijtbetuiging kunnen komen, afspraken maken met Radar over een betere bedrijfsvoering en geen klanten en werknemers leugenaars moeten noemen terwijl je zelf keihard zit te liegen.
Brownie86 schreef:Naar aanleiding van de uitzending van Tros Radar ivm de webshop LIL.nl hebben ze gisteren op hun webshop aangegeven dat ze het faillisement hebben aangevraagd. Dit wil zeggen dat ik nu dus helemaal naar mijn geld kan fluiten.. normaal werd mijn bestelling (een speeltuig voor mijn zoontje zijn verjaardag) maandag geleverd! 180 euro in de vuilbak.
Neem contact op met de payment service provider waar je de betaling aan hebt gedaan. Mogelijk kun je daar nog geld terughalen.

Brownie86
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2018 08:59

Re: Woonwebwinkel Lil.nl komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Brownie86 »

Ik vrees er toch voor hoor. Eerst worden banken en leveranciers betaalt en dan pas de consument :-(. Ik vind het zo jammer!

Gesloten