LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verder in de schulden door je energiemaatschappij

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Verder in de schulden door je energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Radar »

Wat als de enige energiemaatschappij waar je nog terecht kunt je nog verder in de schulden helpt? Foute berekeningen, hogere maandlasten dan bij je vorige energieleverancier en extreem hoge jaarafrekeningen die veel te laat worden verstuurd. En dat terwijl je al in de schulden zit en moet rondkomen van een kleine uitkering. Wat zit hier achter en mag dit zomaar.

Maandag 6 november in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1
Meer over deze uitzending: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... 6-11-2017/

arnocastel
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:39

Re: Verder in de schulden door je energiemaatschappij

Ongelezen bericht door arnocastel »

Ik heb ook een eindafrekening gehad waar ook geen heffingskorting is verrekend van Nuon. Ik stap elk jaar over van energieleverancier om van cashback-kortingen te profiteren en moet dus goed bijhouden welke begin en eindstanden ik steeds heb. Zodoende ben ik wel aardig op de hoogte.
Ik weet wel wat ik moet betalen. Deze keer verwachttte ik ongeveer 96 euro terug te krijgen, maar de eindafrekening meldde dat ik 281 euro moet bijbetalen, dat klopt niet dacht ik meteen. Bleek de heffingskorting (373,33 euro) niet te zijn verrekend
Nuon gemaild op zondagavond en maandag ochtend 8:30 belde Nuon. Het een en ander wordt hersteld.
Ik ben in afwachting van de juiste eindafrekening.
De vraag is nu, hoeveel Nuon-klanten hebben ook een onjuiste eindafrekening/ jaarnota gehad?

Chrisdus
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2017 08:24

Re: Verder in de schulden door je energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Chrisdus »

Ik ben geen schuldenaar bij Robin maar help als vrijwilliger iemand bij het oplossen van zijn schulden en ja, bepaalde patronen zijn herkenbaar. Jaarnota's die anderhalf jaar bestrijken (inclusief twee winters) en resulteren in een rekening van circa € 700,- Excessieve ramingen, meer dan het dubbele van het te verwachten gebruik. Boekhoudkundige kunstgrepen waarbij het bestaan van een vordering wordt volgehouden tegenover de Kredietbank terwijl er intern al is afbetaald en er een andere vordering in voorbereiding is op een ander contractnr.
Voortdurend wisselende contactpersonen, ik denk dat ik er inmiddels al meer dan 5 heb gehad. Zodra ik aantoon dat een bewering niet deugt meldt zich een nieuwe contactpersoon.
Na een meteropname in maart volgt een op 1 augustus gedateerde rekening waarin het verbruik van augustus al is verwerkt (???). Hoewel je op basis van die rekening een herziening van de maandraming zou verwachten, gebeurt er helemaal niets. De verklaringen die men verzint slaan nergens op.

Ofwel er is sprake van verregaande onbekwaamheid, dan wel sprake van kwalijke opzet. Ik vrees het laatste, in de zin dat men bezig is het ene gat met het andere te dekken.

Wat evenmin help is dat veel schuldenaars er van uitgaan dat bewindvoerders hun belangen behartigen en de juistheid van de aanspraken van Robin op rechtmatigheid beoordelen. Volgens mij gebeurd dat echter zelden en accepteren bewindvoerders klakkeloos wat Robin hun voorschotelt. Waarna er weinig anders opzit dan een soort gordiaanse knoop van tegenstrijdigheden te ontwarren.

Gesloten