LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkt aftersun eigenlijk wel?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Werkt aftersun eigenlijk wel?

Ongelezen bericht door Radar »

Je kent het wel: net te lang in de zon gezeten en niet goed genoeg gesmeerd met een pijnlijke verbrande huid als gevolg. Met de zomer in aantocht staan de schappen van de drogisterijen inmiddels weer vol met zonnebrandcrème en niet te vergeten: aftersun. Het eerste middel waar je naar grijpt als je verbrand bent. Een handig middel van fabrikanten om in te spelen op je schuldgevoel.

Werkt aftersun eigenlijk wel? Of is het zelfs schadelijk? Radar zoekt het uit.

» Lees meer over de uitzending

Maandag 9 april 2018 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Werkt aftersun eigenlijk wel?

Ongelezen bericht door 16again »

after sun?
The damage is already done

stofzuigertje

Re: Werkt aftersun eigenlijk wel?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik last heb van verbrand vlees ben ik in slaap gevallen tijdens de BBQ.....

Vooraf smeren is beter dan achteraf geklooi.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Werkt aftersun eigenlijk wel?

Ongelezen bericht door JvandeW »

breien schreef:Ik smeer me nooit in. Niet met zonnebrandmiddel en niet met nadezonmiddel. Dat verbranden hoort gewoon bij de pret.
En is de mogelijke huidkanker die je daarvan krijgt dan een plezante verassing?

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Werkt aftersun eigenlijk wel?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

JvandeW schreef:
breien schreef:Ik smeer me nooit in. Niet met zonnebrandmiddel en niet met nadezonmiddel. Dat verbranden hoort gewoon bij de pret.
En is de mogelijke huidkanker die je daarvan krijgt dan een plezante verassing?
Eigenlijk is het een wonder dat de mensheid nog bestaat na al die eeuwen zonder zonnebrandcrème. Je zou zeggen dat iedereen al na een eeuw was uitgeroeid aan alle mogelijke soorten kanker, welke tegenwoordig overal bij te krijgen zijn. Misschien is de kans toch redelijk verwaarloosbaar.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Werkt aftersun eigenlijk wel?

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:Eigenlijk is het een wonder dat de mensheid nog bestaat na al die eeuwen zonder zonnebrandcrème. Je zou zeggen dat iedereen al na een eeuw was uitgeroeid aan alle mogelijke soorten kanker, welke tegenwoordig overal bij te krijgen zijn. Misschien is de kans toch redelijk verwaarloosbaar.
Krijgen van huidkanker is evolutionair geen problemen zodra "de kinderen het huis uit zijn."
En in vorige eeuwen werden de mensen minder oud, en eisten andere aandoeningen dan kanker hun tol. Uiteindelijk moet je ergens aan doodgaan

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Werkt aftersun eigenlijk wel?

Ongelezen bericht door JvandeW »

Nijogeth schreef:
JvandeW schreef:
breien schreef:Ik smeer me nooit in. Niet met zonnebrandmiddel en niet met nadezonmiddel. Dat verbranden hoort gewoon bij de pret.
En is de mogelijke huidkanker die je daarvan krijgt dan een plezante verassing?
Eigenlijk is het een wonder dat de mensheid nog bestaat na al die eeuwen zonder zonnebrandcrème. Je zou zeggen dat iedereen al na een eeuw was uitgeroeid aan alle mogelijke soorten kanker, welke tegenwoordig overal bij te krijgen zijn. Misschien is de kans toch redelijk verwaarloosbaar.
Je vergeet dat mensen tegenwoordig veel minder binnen zitten dan vroeger waardoor men veel minder weerstand opbouwt tegen de zon. Een dagje zon kan dus al snel zorgen voor het doorlaten van schadelijke zonnestraling.

Komt ook bij dat de kans op kanker bij ouder ook worden steeds groter wordt. Nu we ook nog eens ouder worden, neemt die kans dus ook meer toe. Als ook hebben de meeste mensen die kanker hebben of krijgen, zich allang kunnen voortplanten. Dan blijft de mensheid ook wel bestaan.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Werkt aftersun eigenlijk wel?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
Nijogeth schreef:Eigenlijk is het een wonder dat de mensheid nog bestaat na al die eeuwen zonder zonnebrandcrème. Je zou zeggen dat iedereen al na een eeuw was uitgeroeid aan alle mogelijke soorten kanker, welke tegenwoordig overal bij te krijgen zijn. Misschien is de kans toch redelijk verwaarloosbaar.
Krijgen van huidkanker is evolutionair geen problemen zodra "de kinderen het huis uit zijn."
En in vorige eeuwen werden de mensen minder oud, en eisten andere aandoeningen dan kanker hun tol. Uiteindelijk moet je ergens aan doodgaan
Was meer een sneer naar het feit dat mensen direct weer gaan roepen dat iemand niet verstandig bezig is, terwijl dit gewoon een eigen keuze is. Zonnebrandcreme gebruik zelf alleen als ik aan de Middellandse Zee lig, in Nederland niet. Vandaar ook dat ik aangeef dat je tegenwoordig bijna overal kanker van kan krijgen. Ga je je hele leven alles vermijden wat dit mogelijk veroorzaakt, dan heb je eigenlijk geen leven meer.

Overigens ben ik het totaal eens met je laatste zin.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Werkt aftersun eigenlijk wel?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ach , je kunt er anders prima het ruggetje van je partner Masseren. :D

Gesloten