Analoog radiosignaal Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) radio.
xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door xflorisx »

Trouwens ik heb net gelezen (een mail van gisteren) dat ik per 28 september ook het analoge signaal van Ziggo kwijt ben. Ik kan melden dat ik dit de laatste 30 a 35 jaar niet meer gebruikt heb. Het verbaasd mij dat er nog mensen zijn die het nog wel gebruiken en ook nog geheel verontwaardigd zijn.

Jerpauw
Berichten: 94
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Jerpauw »

tjerk1 schreef:
24 aug 2021 21:28
kreeg vandaag een mailtje van Ziggo , waarin werd aangekondigd dat met ingang van 28-09-2021 gestopt wordt met het doorgeven van het analoge radiosignaal via de kabel. Ziggo bied wel een gratis FM antenne aan, om als je afhankelijk bent van het analoge signaal, dus geen DAB ontvanger hebt , zelf wat te regelen. Twee jaar gelen een tuner/versterker gekocht, helaas zonder DAB. Leuk van Ziggo!!!!!!
Tijd om over te stappen.
Grinnik dus omdat u geld wilde besparen door een radio zonder DAB te kopen, krijgt Ziggo de schuld.

We moeten meegaan met de tijd.

Ik hoor veel mensen klagen over Ziggo, maar toen de snelheid omhoog ging (omdat ziggo met analoge tv is gestopt) Was iedereen er content mee. (tot de melding kwam dat de prijzen gewijzigd werden, toen was het weer klagen geblazen.... Rare wezens die mensen :-))

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Nijogeth »

xflorisx schreef:
25 aug 2021 17:11
Reggie,
Dat lezen van jou is een beetje problematisch.
De enige zin waar hij gelijk in heeft is daar waar hij stelt dat bijna niemand dat nodig is. Maar velen willen wel sneller, want de mensen gaan gewoon vergelijken. Ze weten niet wat ze echt nodig zijn. Dus jij hebt gelijk en Ron heeft maar 1 zin gelijk.
Dan denk ik dat die zin van Ron niet klopt, want iedereen die ook maar een beetje bekend is met gamen weet dat snelheid redelijk belangrijk is en hoe meer hoe beter. De groep huizen met gamers lijkt me groter dan die 1%.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Jablan »

xflorisx schreef:
25 aug 2021 15:47
Ron heeft duidelijk gelijk dat velen geen sneller internet nodig hebben. Nog niet 1 % van de klanten heeft dat nodig.
Oneens.

Voor beeldbellen heb je meer capaciteit nodig. Daarom kreeg het verzorgingshuis verderop vorig jaar mei ineens glasvezel, de aansluiting is in de planning naar voren gehaald. Sinsdien geen klachten meer over stilstaand beeld of vervormd geluid tijdens het bellen.

Bestanden worden steeds groter. Even een goede fotoserie doormailen ... kan erg lang duren met een aansluiting op een koperdraad. Zo langzaam, dat het sneller is om een usb-stick persoonlijk bij de ontvanger af te leveren. Daarom coax of glasvezel, zodat de bestanden vlot overkomen.

AdiPit
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2018 18:54

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door AdiPit »

Voorlopig blijft denken dat gratis is.
Ziggo is ook op zoek op geld, deze zal de abonnee nog geld kosten als eerste drie manden gratis, een een verplichte 3 jr. abonnement....

AdiPit
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2018 18:54

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door AdiPit »

Ziggo doet niets gratis, in toekomst zal ons ook geld kosten.

Ipswich
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:24

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Ipswich »

Vandaag opgelost bij mijn bejaarde buurman. Koop gewoon een 1 x 3,5mm/2xRCA cable, M/M black 1,5mtr of lengte naar gelang nodig is. De 1 x 3,5mm in de uitgang van de ziggobox en de andere 2 in de radio. Radio ontvangt dan of via aux aansluiting. Gewoon even kijken op welke. Probleem opgelost voor 4,95 euri. Deze oplossing is voor oudere ontvangers. Nieuwe radio's hebben allemaal een een toslinks aansluiting en derhalve ook digitaal / surround ontvangst. Toslink kost ca. 7 euri.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door kweenie »

Jablan schreef:
25 aug 2021 18:35
xflorisx schreef:
25 aug 2021 15:47
Ron heeft duidelijk gelijk dat velen geen sneller internet nodig hebben. Nog niet 1 % van de klanten heeft dat nodig.
Oneens.

Voor beeldbellen heb je meer capaciteit nodig. Daarom kreeg het verzorgingshuis verderop vorig jaar mei ineens glasvezel, de aansluiting is in de planning naar voren gehaald. Sinsdien geen klachten meer over stilstaand beeld of vervormd geluid tijdens het bellen.
Dat heeft in de regel meer te maken met de infrastructuur binnenshuis dan net de internetaansluiting. Voor mijn werk werk ik dagelijks met teams, Skype etc. en bij het goedkoopste Ziggo abonnement is het beeld prima. Maar als ik met de laptop op een plek ga zitten waar alleen een wat slechter WiFi signaal is, dán wordt het beeld inderdaad vaak slechter.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door kweenie »

tjerk1 schreef:
24 aug 2021 21:28
Twee jaar gelen een tuner/versterker gekocht, helaas zonder DAB. Leuk van Ziggo!!!!!!
Ziggo is in 2018 beginnen met het gefaseerd uitschakelen van analoge televisie. Het was in eerste instantie de bedoeling om gelijk ook de analoge radio uit te schakelen, maar van deze aan hen opgelegde verplichting hebben ze even uitstel gekregen. Toen je 2 jaar geleden een tuner/versterker kocht, had je dus kunnen weten dat je die niet lang zou kunnen gebruiken voor de FM radio van Ziggo. Of je verkoper had je dat kunnen vertellen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
25 aug 2021 18:12
xflorisx schreef:
25 aug 2021 17:11
Reggie,
Dat lezen van jou is een beetje problematisch.
De enige zin waar hij gelijk in heeft is daar waar hij stelt dat bijna niemand dat nodig is. Maar velen willen wel sneller, want de mensen gaan gewoon vergelijken. Ze weten niet wat ze echt nodig zijn. Dus jij hebt gelijk en Ron heeft maar 1 zin gelijk.
Dan denk ik dat die zin van Ron niet klopt, want iedereen die ook maar een beetje bekend is met gamen weet dat snelheid redelijk belangrijk is en hoe meer hoe beter. De groep huizen met gamers lijkt me groter dan die 1%.
Eigenlijk juist niet, bandbreedte is juist voor veel games vrijwel irrelevant, de meeste games gebruiken tijdens het spelen immers vrijwel geen bandbreedte en installeren dan wel updaten gaat eigenlijk altijd wanneer de PC of de console idle is.

Wat vaak veel belangrijker is voor gaming, is de latency, maar dat is niet direct bandbreedte afhankelijk, zo kan je 2 verbindingen hebben met gelijke snelheidslimiten, maar kan de ene provider wel een veel betere latency bieden dan de andere.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cro schreef:
25 aug 2021 20:32
Nijogeth schreef:
25 aug 2021 18:12
xflorisx schreef:
25 aug 2021 17:11
Reggie,
Dat lezen van jou is een beetje problematisch.
De enige zin waar hij gelijk in heeft is daar waar hij stelt dat bijna niemand dat nodig is. Maar velen willen wel sneller, want de mensen gaan gewoon vergelijken. Ze weten niet wat ze echt nodig zijn. Dus jij hebt gelijk en Ron heeft maar 1 zin gelijk.
Dan denk ik dat die zin van Ron niet klopt, want iedereen die ook maar een beetje bekend is met gamen weet dat snelheid redelijk belangrijk is en hoe meer hoe beter. De groep huizen met gamers lijkt me groter dan die 1%.
Eigenlijk juist niet, bandbreedte is juist voor veel games vrijwel irrelevant, de meeste games gebruiken tijdens het spelen immers vrijwel geen bandbreedte en installeren dan wel updaten gaat eigenlijk altijd wanneer de PC of de console idle is.

Wat vaak veel belangrijker is voor gaming, is de latency, maar dat is niet direct bandbreedte afhankelijk, zo kan je 2 verbindingen hebben met gelijke snelheidslimiten, maar kan de ene provider wel een veel betere latency bieden dan de andere.
Nou, geloof me nu maar. Als jij online multiplayers speelt als CS GO of zoals ikzelf Rainbow Six Siege, dan kan dat verschilletje op een beetje niveau echt wel verschil maken. In de meeste shooters is ping (wat jij latency noemt) erg belangrijk en als je meer bandbreedte over hebt, des te makkelijker jouw beste ping worden dat gehaald. Ga eens uit van een huishouden met een zoon die zit te gamen, een dochter die zit te netflixen en de ouders die via dezelfde verbinding tv kijken. Dan is die nutteloze ruimte van de analoge radio wel erg welkome ruimte.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

digitenne kastje kopen en deze aansluiten op je radio?

https://forum.kpn.com/digitenne-12/wil- ... ten-504096

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

kweenie schreef:
25 aug 2021 20:18
Ziggo is in 2018 beginnen met het gefaseerd uitschakelen van analoge televisie. Het was in eerste instantie de bedoeling om gelijk ook de analoge radio uit te schakelen, maar van deze aan hen opgelegde verplichting hebben ze even uitstel gekregen. Toen je 2 jaar geleden een tuner/versterker kocht, had je dus kunnen weten dat je die niet lang zou kunnen gebruiken voor de FM radio van Ziggo. Of je verkoper had je dat kunnen vertellen.
Alsof de consument op de hoogte is van regelgeving voor kabelboeren, en daar aankoop beslissing op baseert...
En zelfs al lees ik die regelgeving, dan zie ik alleen een excuus maar geen reden om geen analoge radio naast digitale TV aan te bieden.
Wat niet mag is uitgekleed pakket TV zenders (bijv 6) en de rest digitaal.

peter17111962
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Hawk-Eye schreef:
26 aug 2021 08:42
digitenne kastje kopen en deze aansluiten op je radio?

https://forum.kpn.com/digitenne-12/wil- ... ten-504096
Dit is dus helemaal geen optie. Met een beetje handigheid knutsel je vrij snel een antenne-tje in elkaar waarmee
je gratis nog vele jaren lang stations kunt ontvangen op de FM band of koop een DAB+ ontvanger, daar moet ook
een antenne aan, maar dan kun je ook gratis vele stations zelf ontvangen. een digitenne kastje heeft ook een
antenne nodig, maar kost wel een bedrag per maand, kennelijk zien sommige hier de voordelen van in. Ik dus niet.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
25 aug 2021 21:34
Cro schreef:
25 aug 2021 20:32
Nijogeth schreef:
25 aug 2021 18:12

Dan denk ik dat die zin van Ron niet klopt, want iedereen die ook maar een beetje bekend is met gamen weet dat snelheid redelijk belangrijk is en hoe meer hoe beter. De groep huizen met gamers lijkt me groter dan die 1%.
Eigenlijk juist niet, bandbreedte is juist voor veel games vrijwel irrelevant, de meeste games gebruiken tijdens het spelen immers vrijwel geen bandbreedte en installeren dan wel updaten gaat eigenlijk altijd wanneer de PC of de console idle is.

Wat vaak veel belangrijker is voor gaming, is de latency, maar dat is niet direct bandbreedte afhankelijk, zo kan je 2 verbindingen hebben met gelijke snelheidslimiten, maar kan de ene provider wel een veel betere latency bieden dan de andere.
Nou, geloof me nu maar. Als jij online multiplayers speelt als CS GO of zoals ikzelf Rainbow Six Siege, dan kan dat verschilletje op een beetje niveau echt wel verschil maken. In de meeste shooters is ping (wat jij latency noemt) erg belangrijk en als je meer bandbreedte over hebt, des te makkelijker jouw beste ping worden dat gehaald. Ga eens uit van een huishouden met een zoon die zit te gamen, een dochter die zit te netflixen en de ouders die via dezelfde verbinding tv kijken. Dan is die nutteloze ruimte van de analoge radio wel erg welkome ruimte.
Ik zou zeggen, ga eens meten. Online games gebruiken echt maar heel weinig bandbreedt, CS:GO die je noemt zit bijvoorbeeld op <1mbit, en daarbij, bandbreedte heeft slecht beperkte invloed op latency (of ping, al is latency meer dan alleen hetgeen ping meet).
Ga op voice en je krijgt er nog een mbit of misschien 2 bij, afhankelijk van de kwaliteit van de voice codec.

Bandbreedte heeft eigenlijk alleen een directe invloed op latency als de beschikbare bandbreedte verzadigd is en het netwerk niet correct prioriteit geeft aan bepaalde soorten verkeer.

En als je dan jouw gezin pakt waarbij iemand aan het gamen is, een ander aan het netflixen is en de ouders TV kijken dan maken die analoge frequenties die daarbij vrijvallen helemaal niets uit. Immers TV kijken is <20Mbit, Netflix zit op +-25Mbit maximaal, als je 4K kijkt, heb je een full HD TV is het slechts +-5Mbit en dan nog een paar Mbit voor het gamen.

Dat zit verre van de maximale snelheden die Ziggo nu al kan leveren per regio, zelfs nu deze analoge frequenties nog in gebruik zijn. namelijk 500Mbit of 1000Mbit, sterker nog, Ziggo's minimale pakket waarmee ze adverteren zou al voldoen voor dit gezin.

En daarnaast, zoals ik al aangaf zitten er ook grote verschillen in latency tussen providers, ook wanneer de bandbreedte hetzelfde is. Ik heb bijvoorbeeld beschikking over een 500Mbit glasverbinding van KPN en een 500Mbit Ziggo verbinding, waar ik via KPN in een van de games die ik speel steevast een latency heb van tussen de 5 en 7MS is dat met Ziggo tussen de 20 en 30MS. KPN voorziet in mijn geval dus in een lagere en stabielere latency.

Het zal dus voor de fanatieke gamer veel meer zin hebben om de juiste ISP te kiezen, en daarnaast er ook voor te zorgen dat in huis alles in orde is, o.a. Wifi, maar ook sommige andere netwerk apparatuur kan een negatief effect hebben op de game ervaring, waardoor je bij voorkeur de gaming PC bekabeld aansluit dan dat het zin heeft om maar het snelste abonnement te kiezen. Dat laatste zal in de regel veel minder doen voor de game ervaring.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
26 aug 2021 08:50
kweenie schreef:
25 aug 2021 20:18
Ziggo is in 2018 beginnen met het gefaseerd uitschakelen van analoge televisie. Het was in eerste instantie de bedoeling om gelijk ook de analoge radio uit te schakelen, maar van deze aan hen opgelegde verplichting hebben ze even uitstel gekregen. Toen je 2 jaar geleden een tuner/versterker kocht, had je dus kunnen weten dat je die niet lang zou kunnen gebruiken voor de FM radio van Ziggo. Of je verkoper had je dat kunnen vertellen.
Alsof de consument op de hoogte is van regelgeving voor kabelboeren, en daar aankoop beslissing op baseert...
En zelfs al lees ik die regelgeving, dan zie ik alleen een excuus maar geen reden om geen analoge radio naast digitale TV aan te bieden.
Wat niet mag is uitgekleed pakket TV zenders (bijv 6) en de rest digitaal.
Nee, wat is niet mag van de overheid is analoge radio aanbieden wanneer je geen analoge TV aanbied. Ziggo mag dus in regio's waar ze geen analoge TV meer aanbieden ook geen analoge radio meer aanbieden. Ze zijn dus verplicht om analoge radio uit te faseren als ze ook analoge TV willen uitfaseren of al uitgefaseerd hebben, wat volgens mij het geval is.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
26 aug 2021 11:29
Nee, wat is niet mag van de overheid is analoge radio aanbieden wanneer je geen analoge TV aanbied. Ziggo mag dus in regio's waar ze geen analoge TV meer aanbieden ook geen analoge radio meer aanbieden. Ze zijn dus verplicht om analoge radio uit te faseren als ze ook analoge TV willen uitfaseren of al uitgefaseerd hebben, wat volgens mij het geval is.
In dit topic staan de regels, en geef ik aan waarom ik het oneens ben met de gegeven uitleg.
radio-f139/ziggo-stopt-met-doorgeven-an ... l#p2813233

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cro schreef:
26 aug 2021 11:24
Nijogeth schreef:
25 aug 2021 21:34
Cro schreef:
25 aug 2021 20:32


Eigenlijk juist niet, bandbreedte is juist voor veel games vrijwel irrelevant, de meeste games gebruiken tijdens het spelen immers vrijwel geen bandbreedte en installeren dan wel updaten gaat eigenlijk altijd wanneer de PC of de console idle is.

Wat vaak veel belangrijker is voor gaming, is de latency, maar dat is niet direct bandbreedte afhankelijk, zo kan je 2 verbindingen hebben met gelijke snelheidslimiten, maar kan de ene provider wel een veel betere latency bieden dan de andere.
Nou, geloof me nu maar. Als jij online multiplayers speelt als CS GO of zoals ikzelf Rainbow Six Siege, dan kan dat verschilletje op een beetje niveau echt wel verschil maken. In de meeste shooters is ping (wat jij latency noemt) erg belangrijk en als je meer bandbreedte over hebt, des te makkelijker jouw beste ping worden dat gehaald. Ga eens uit van een huishouden met een zoon die zit te gamen, een dochter die zit te netflixen en de ouders die via dezelfde verbinding tv kijken. Dan is die nutteloze ruimte van de analoge radio wel erg welkome ruimte.
Ik zou zeggen, ga eens meten. Online games gebruiken echt maar heel weinig bandbreedt, CS:GO die je noemt zit bijvoorbeeld op <1mbit, en daarbij, bandbreedte heeft slecht beperkte invloed op latency (of ping, al is latency meer dan alleen hetgeen ping meet).
Ga op voice en je krijgt er nog een mbit of misschien 2 bij, afhankelijk van de kwaliteit van de voice codec.

Bandbreedte heeft eigenlijk alleen een directe invloed op latency als de beschikbare bandbreedte verzadigd is en het netwerk niet correct prioriteit geeft aan bepaalde soorten verkeer.

En als je dan jouw gezin pakt waarbij iemand aan het gamen is, een ander aan het netflixen is en de ouders TV kijken dan maken die analoge frequenties die daarbij vrijvallen helemaal niets uit. Immers TV kijken is <20Mbit, Netflix zit op +-25Mbit maximaal, als je 4K kijkt, heb je een full HD TV is het slechts +-5Mbit en dan nog een paar Mbit voor het gamen.

Dat zit verre van de maximale snelheden die Ziggo nu al kan leveren per regio, zelfs nu deze analoge frequenties nog in gebruik zijn. namelijk 500Mbit of 1000Mbit, sterker nog, Ziggo's minimale pakket waarmee ze adverteren zou al voldoen voor dit gezin.

En daarnaast, zoals ik al aangaf zitten er ook grote verschillen in latency tussen providers, ook wanneer de bandbreedte hetzelfde is. Ik heb bijvoorbeeld beschikking over een 500Mbit glasverbinding van KPN en een 500Mbit Ziggo verbinding, waar ik via KPN in een van de games die ik speel steevast een latency heb van tussen de 5 en 7MS is dat met Ziggo tussen de 20 en 30MS. KPN voorziet in mijn geval dus in een lagere en stabielere latency.

Het zal dus voor de fanatieke gamer veel meer zin hebben om de juiste ISP te kiezen, en daarnaast er ook voor te zorgen dat in huis alles in orde is, o.a. Wifi, maar ook sommige andere netwerk apparatuur kan een negatief effect hebben op de game ervaring, waardoor je bij voorkeur de gaming PC bekabeld aansluit dan dat het zin heeft om maar het snelste abonnement te kiezen. Dat laatste zal in de regel veel minder doen voor de game ervaring.
Dat bekabeld aansluiten is ook altijd mijn eerste tip als ik een nieuwe pc heb gebouwd. Echter heeft Ziggo nog altijd abonnementen met 10mbps upload. Lullig gezegd, als iemand aan het videochatten is, dan kan dit weleens de hele upload volgooien en dus gamen onmogelijk maken. Die extra ruimte zou daar heel fijn voor zijn, maar waarschijnlijk gaat het weer naar de downloadkant, want daar kicken mensen op.

Zeker als het om Ziggo gaat is de snelheid aardig afhankelijk van de mensen in de buurt die ook Ziggo hebben. Het is een verouderde techniek waarbij de snelheid verdeeld wordt onder de gebruikers en als iedereen vol gaat downloaden, dan zal de snelheid wegvallen.

Overigens heb ik op Rainbow Six met mijn 1GB glasvezel een ping van 9, terwijl de server niet om de hoek staat. Een betere ping komt zelden voor.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
26 aug 2021 13:03
Cro schreef:
26 aug 2021 11:29
Nee, wat is niet mag van de overheid is analoge radio aanbieden wanneer je geen analoge TV aanbied. Ziggo mag dus in regio's waar ze geen analoge TV meer aanbieden ook geen analoge radio meer aanbieden. Ze zijn dus verplicht om analoge radio uit te faseren als ze ook analoge TV willen uitfaseren of al uitgefaseerd hebben, wat volgens mij het geval is.
In dit topic staan de regels, en geef ik aan waarom ik het oneens ben met de gegeven uitleg.
radio-f139/ziggo-stopt-met-doorgeven-an ... l#p2813233
Dat je het oneens bent met de uitleg is leuk, maar het commissariaat van de media geeft toch echt het volgende aan, dit link ik trouwens in dat topic ook al, dus had je destijds ook al kunnen lezen:

Zij zijn het dus oneens met jouw uitleg en steunen juist de visie van Kweenie.
Mediawet
Edgar van der Pas van het Commissariaat voor de Media legt uit wat de huidige wetgeving aan voorwaarden stelt voor de doorgifte van analoge FM-kabelradio. "In de Mediawet staat dat als je als pakketaanbieder een analoog programmapakket aanbiedt er voor dat pakket de verplichting geldt dat een aantal publieke Nederlandse en Belgische zenders wordt doorgegeven. De Mediawet maakt geen onderscheid in radio- en televisiesignalen. Dit betekent dat als je als pakketaanbieder stopt met analoge televisie je ook met analoge radio moet stoppen. VodafoneZiggo is hiervan tijdelijk ontheffing verleend, zodat ze tot 1 januari 2021 de analoge radiosignalen kan blijven doorgeven. Als VodafoneZiggo in de zomer van dit jaar geen analoge televisie meer zou aanbieden, verandert niets aan deze situatie. Als VodafoneZiggo tijdelijk het analoge radiosignaal wil blijven doorgeven, kan dat alleen met een ontheffing."

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Ook na herlezing van relevante wetsartikelen blijf ik bij mijn standpunt.
Nergens staat dat als je als aanbieder een digitaal programmapakket aanbiedt (TV + Radio), dat je dan geen analoge radio als extra mag verstrekken.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0025028/2021-07-01

Gesloten