LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telfort radio

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) radio.
squarediver
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:11

telfort radio

Ongelezen bericht door squarediver »

wij zijn vanaf 5 december 2014 overgegaan van telfort normaal naar telfort glasvezel.

nu kregen we een aansluitpakket voor radio en tv, maar wat blijk: ik kan de radio niet op
kastje van tellfort aansluiten dan alleen met een optische kabel, dat staat ook nergens
vermeld op de site van telfort, nu kan ik een verloopstekker kopen van €20,00 in de winkel.

moet ik die zelf betalen of zou telfort dat moeten doen?

kan nu alleen radio luisteren als ik de tv aanlaat staan.

graag reaktie wie hier ook mee te maken heeft, bedankt

labradorfan
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2014 15:37

Re: telfort radio

Ongelezen bericht door labradorfan »

dat word zelf kopen ben ik bang.
Technisch gezien kun je radio luisteren.

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: telfort radio

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Telfort gaat vast niets betalen, beetje raar ook, zij brengen het signaal alleen, jij moet zelf voor in huis zorgen.

Wij hebben ook tefort glasvezel gehad. Radio geloof ik al bij modem gesplitst naar de coax kabel, die op radio aangesloten, goed geluid hoor. Volgens mij levert telfort digitale radio niet eens via de amino box, maar wordt het signaal al bij het modem afgesplitst.

Wat adviseert telfort?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: telfort radio

Ongelezen bericht door berndv »

squarediver schreef:wij zijn vanaf 5 december 2014 overgegaan van telfort normaal naar telfort glasvezel.

nu kregen we een aansluitpakket voor radio en tv, maar wat blijk: ik kan de radio niet op
kastje van tellfort aansluiten dan alleen met een optische kabel, dat staat ook nergens
vermeld op de site van telfort, nu kan ik een verloopstekker kopen van €20,00 in de winkel.

moet ik die zelf betalen of zou telfort dat moeten doen?

kan nu alleen radio luisteren als ik de tv aanlaat staan.

graag reaktie wie hier ook mee te maken heeft, bedankt
Voor zover ik het kan lezen in de handleiding die u wellicht ook heeft ontvangen, blijft u gewoon coax houden, weliswaar vanaf het modem. Het is mij ook niet duidelijk hoe u voorheen radio luisterde.

twentefan
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:25

Re: telfort radio

Ongelezen bericht door twentefan »

Hallo ,

Een optisch kabeltje kost toch geen 20 euro meer, voor een paar euro koop je al zo'n kabeltje , hoe langer hoe duurder , maar koop hem niet te lang of niet te kort . Kijk maar eens voor prijzen op b.v. een bekende 2e hands-site, daar staan verschillende prijzen van ook nieuwe kabeltjes . Dan is het probleem opgelost , vergoedt wordt ie niet door telfort .

Twentefan

flierefluit
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:28

Re: telfort radio

Ongelezen bericht door flierefluit »

Gewoon vanaf de glasvezelmodem met coax kabel. Bij glasvezel zet Telfort ook gewoon het anologe signaal er op, ruimte zat. Ik blijf mij verbazen hoe slecht mensen zich informeren bij producten die zij afnemen.

squarediver
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:11

Re: telfort radio

Ongelezen bericht door squarediver »

ik kan wel via coax kabel luisteren, maar een omzet stuk van optische naar coax kost ruim € 20,--

mooiste is dat ik net bij het meld punt (keet) die in het winkelcentrum staat ben geweest,

die meneer zegt dat hij geen amino kastjes kent zonder scart aansluiting, alleen het is niet een normale
scart aan sluiting, .maar zei hij, u wordt daar over gebeld, want er zijn wel andere amino kastjes met wel een radio aansluiting

dus ff gebeld met telfort, kreeg ik te horen dat z e alleen radio leveren via de tv, staat ook niks van in de folder, en hebben dus GEEN andere kastjes.

tis belachelijk want ik wil graag die andere zenders luisteren die je niet via de coax kabel hebt, daar betaal je toch ook voor, wordt vervolgd.....

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: telfort radio

Ongelezen bericht door angel1978 »

@TS

Lees eerst eens de antwoorden die zijn gegeven ipv van alles te concluderen.
Er kan veel meer dan dat je nu denkt, echter vraagt dat wel een klein beetje bereidheid om te lezen en te begrijpen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: telfort radio

Ongelezen bericht door berndv »

squarediver schreef: tis belachelijk want ik wil graag die andere zenders luisteren die je niet via de coax kabel hebt, daar betaal je toch ook voor, wordt vervolgd.....
Nu wordt het me duidelijk. U wilt dus de digitale radiozenders via uw coax luisteren op uw stereo. Want zoals ik het lees heeft u dus de gewone zenders gewoon via coax antennekabel op uw radio.

Wat u dus wilt is geen omzetting van optisch naar coax, maar van optisch naar coaxiaal. Dus coaxiaal(digitaal) in uw stereo omdat uw stereo geen optische digitale ingang heeft. Maar alleen maar coaxiaal.

In dat geval ben ik niet van mening dat Telfort hier ook maar iets voor hoeft te leveren, u heeft de gewone radio via de kabelaansluiting gewoon aangesloten, en omdat uw apparatuur niet de gewenste aansuiting heeft, moet Telfort hier maar voor zorgen? Gelukkig heeft u een tv, anders had Telfort hier zeker ook nog voor moeten zorgen, want er staat nergens dat je zelf een tv moet hebben.

Gesloten