Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) radio.
Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Sira »

breien schreef:
21 feb 2021 19:58
Volgens mij is radio een achterhaald medium.
Muziek kan men ook op cd kopen.
Als ik 's morgens opsta, zet ik de radio aan. Dan kan ik het nieuws horen en heb muziek.

Natuurlijk heb ik ook cd's, maar er gaat niets boven het geluid van vinyl, die tik, die kraak. Ik denk dat er meer mensen zijn die er zo over denken, anders zou de tegenwoordige productie van vinyl platen niet rendabel zijn.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Cro »

Sira schreef:
21 feb 2021 20:13
breien schreef:
21 feb 2021 19:58
Volgens mij is radio een achterhaald medium.
Muziek kan men ook op cd kopen.
Als ik 's morgens opsta, zet ik de radio aan. Dan kan ik het nieuws horen en heb muziek.

Natuurlijk heb ik ook cd's, maar er gaat niets boven het geluid van vinyl, die tik, die kraak. Ik denk dat er meer mensen zijn die er zo over denken, anders zou de tegenwoordige productie van vinyl platen niet rendabel zijn.
Vinyl is natuurlijk wel heel wat anders dan het matige FM signaal.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je zou het zaak eventueel aan kunnen vechten bij de Geschillencommissie telecommunicatiediensten. Dit kost 50 euro, de uitspraak is bindend.

www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/

Echter, de uitspraak is zeer onzeker, en ik gok dat Ziggo een grotere winkans heeft. Maar als je die 50 euro voor over hebt dan weet je wel hoe de regels juridisch in elkaar zit.



Los van het juridisch verhaal, ik kan met mijn arterne prima FM ontvangen. Over het algemeen zijn nieuwe radio's energie zuiniger (en veel mooiere geluid) en met DAB plus kan je veel meer radio zenders ontvangen. Daarnaast kan je ook radio luisteren op www.nederland.fm (hun hebben ook een app).

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Sira »

Cro schreef:
21 feb 2021 20:15
Sira schreef:
21 feb 2021 20:13
breien schreef:
21 feb 2021 19:58
Volgens mij is radio een achterhaald medium.
Muziek kan men ook op cd kopen.
Als ik 's morgens opsta, zet ik de radio aan. Dan kan ik het nieuws horen en heb muziek.

Natuurlijk heb ik ook cd's, maar er gaat niets boven het geluid van vinyl, die tik, die kraak. Ik denk dat er meer mensen zijn die er zo over denken, anders zou de tegenwoordige productie van vinyl platen niet rendabel zijn.
Vinyl is natuurlijk wel heel wat anders dan het matige FM signaal.
Ik heb een prima FM-signaal. Het enige nadeel dat ik weleens ondervind, is dat er zenders zijn die soms van de frequentie aflopen, dan heb je even geen geluid, maar na ongeveer een kwartier staan ze weer goed.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door reggie2 »

breien schreef:
21 feb 2021 19:58
Volgens mij is radio een achterhaald medium.
Muziek kan men ook op cd kopen.
Nee hoor, hier altijd sky.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Cro »

Sira schreef:
21 feb 2021 20:36

Ik heb een prima FM-signaal. Het enige nadeel dat ik weleens ondervind, is dat er zenders zijn die soms van de frequentie aflopen, dan heb je even geen geluid, maar na ongeveer een kwartier staan ze weer goed.
Wat is bedoel is dat zelfs een prima FM signaal, nog altijd slecht klinkt t.o.v. een goed gemasterde CD of LP. FM is leuk voor achtergrond muziek, maar voor een serieuze luistersessie heb je toch echt liever een andere bron.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Sira schreef:
21 feb 2021 19:14
Nijogeth schreef:
21 feb 2021 02:24
Dat er serieus nog mensen zijn die analoge radio via de kabel hebben, dat verbaast me echt. Ik ken echt helemaal niemand die daar nog gebruik van maakt.
Jawel hoor, moi :oops:
Een vintage Akai audio rack uit de jaren '70, met platenspeler, een eigen antenne en uitstekend geluid.

Ik woon in een buitengebied en ook nog een keer buitendijks. Kabel, wat is dat? TV gaat via de schotel. Kabel is hier alleen voor de gelukkigen die binnendijks wonen.
Maar dus geen analoge radio via een kabel, maar gewoon via de ether. Dat zie je nog wel eens. Maar iemand die zijn systeem op een kabel aansluit om radio te luisteren, dat heb ik al lang niet meer gezien.

Koning Klant
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2021 09:39

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Koning Klant »

Ik ben zeer voor het doorgeven van de analoge FM frequenties. Het zenderaanbod is zeer groot, van goede kwaliteit, en ik heb in de buurt een grote GPS mast die stoort.
Bovendien is mij niets gevraagd als consument.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Moneyman »

Koning Klant schreef:
08 mar 2021 10:55
Bovendien is mij niets gevraagd als consument.
Logisch. Je hebt geen keuze, dus waarom zou je iets gevraagd worden?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door angel1978 »

Koning Klant schreef:
08 mar 2021 10:55
Ik ben zeer voor het doorgeven van de analoge FM frequenties. Het zenderaanbod is zeer groot, van goede kwaliteit, en ik heb in de buurt een grote GPS mast die stoort.
Bovendien is mij niets gevraagd als consument.
Een GPS-mast? En wat doet die?

Wat denk je overigens dat eruit zou komen als alle consumenten dit gevraagd zou worden? Was je het er dan wel mee eens geweest?

EGRQ
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2021 11:48

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door EGRQ »

Ik denk dat het vooral een kwestie van meegaan met de tijd is. Radio kan je tegenwoordig prima luisteren via internet, daar heb je niet eens een hele snelle internetverbinding voor nodig. Mijn ouders hebben een prachtige stereo-installatie zonder netwerkfunctie. Om ze toch radio te kunnen laten luisteren heb ik een mooie netwerkspeler voor ze aangeschaft. Kost wat, heb je ook wat: [link verwijderd door moderator]

Je kan ook kijken naar wat meer voordelige opties als een Sonos Port, te koop bij alle grote elektronicazaken. Genoeg mogelijkheden in ieder geval. Het bedienen van radio (en andere muziek met o.a. Spotify) bevalt zelfs mijn ouders prima, terwijl ze al wat op leeftijd zijn. Nee, het analoge FM signaal van Ziggo gaan ze echt niet (meer) missen...

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Koning Klant schreef:
08 mar 2021 10:55
Ik ben zeer voor het doorgeven van de analoge FM frequenties. Het zenderaanbod is zeer groot, van goede kwaliteit, en ik heb in de buurt een grote GPS mast die stoort.
Bovendien is mij niets gevraagd als consument.
Mischien maar goed dat ze je niks vragen.
Een GPS mast, en dan ook nog één die stoort op het FM signaal.
Natuurlijk.

toma56
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2021 17:16

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door toma56 »

Ziggo stopt eenzijdig met de analoge doorgifte van radiosignalen. Nu betaal ik in mijn abonnement alles in 1 ook voor de doorgifte van radiosignalen en Ziggo compenseert dit niet, Men dient voor een digitale ontvanger zelfs 50 euro extra te betalen, terwijl de directeur van Ziggo beweerde dat de analoog naar digitale omstelling de klant geen geld zou kosten.
Ziggo wil alleen maar geld verdienen en kan dit doen door het uitbuiten van hun monopolie, service verlenen en klantvriendelijkheid komen in hun worden boek niet voor

renartoluis
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2022 10:26

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door renartoluis »

Seinhuis schreef:
21 feb 2021 20:23
Je zou het zaak eventueel aan kunnen vechten bij de Geschillencommissie telecommunicatiediensten. Dit kost 50 euro, de uitspraak is bindend.

www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/

Echter, de uitspraak is zeer onzeker, en ik gok dat Ziggo een grotere winkans heeft. Maar als je die 50 euro voor over hebt dan weet je wel hoe de regels juridisch in elkaar zit.



Los van het juridisch verhaal, ik kan met mijn arterne prima FM ontvangen. Over het algemeen zijn nieuwe radio's energie zuiniger (en veel mooiere geluid) en met DAB plus kan je veel meer radio zenders ontvangen. Daarnaast kan je ook radio luisteren op https://radiofmluisteren.nl/ (hun hebben ook een app).
Als u graag naar de radio luistert, hebt u niet langer een echte radio nodig. U kunt nu toegang krijgen tot al uw favoriete zenders dankzij een internet- of Wifi-verbinding

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

toma56 schreef:
16 mar 2021 17:40
Ziggo stopt eenzijdig met de analoge doorgifte van radiosignalen. Nu betaal ik in mijn abonnement alles in 1 ook voor de doorgifte van radiosignalen en Ziggo compenseert dit niet, Men dient voor een digitale ontvanger zelfs 50 euro extra te betalen, terwijl de directeur van Ziggo beweerde dat de analoog naar digitale omstelling de klant geen geld zou kosten.
Ziggo wil alleen maar geld verdienen en kan dit doen door het uitbuiten van hun monopolie, service verlenen en klantvriendelijkheid komen in hun worden boek niet voor
Via de normale setopbox kan je ook radio luisteren. Dus ze hebben gelijk dat het niets extra's kost.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door reggie2 »

toma56 schreef:
16 mar 2021 17:40
Ziggo stopt eenzijdig met de analoge doorgifte van radiosignalen. Nu betaal ik in mijn abonnement alles in 1 ook voor de doorgifte van radiosignalen en Ziggo compenseert dit niet, Men dient voor een digitale ontvanger zelfs 50 euro extra te betalen, terwijl de directeur van Ziggo beweerde dat de analoog naar digitale omstelling de klant geen geld zou kosten.
Ziggo wil alleen maar geld verdienen en kan dit doen door het uitbuiten van hun monopolie, service verlenen en klantvriendelijkheid komen in hun worden boek niet voor
Hier speelt de radio gewoon hoor, zonder toestanden,

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Heb het altijd vreemd gevonden dat ontvangst van radio op een betaalde kabel zit.
Met een klein antennetje op zolder of buiten zijn er een heleboel stations gratis te ontvangen
En anders luister ik naar zenders via DAB+ . Kleine buitenantenne zorgt hier voor 100 zender via DAB+

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Nijogeth »

renartoluis schreef:
23 jul 2022 10:27
Seinhuis schreef:
21 feb 2021 20:23
Je zou het zaak eventueel aan kunnen vechten bij de Geschillencommissie telecommunicatiediensten. Dit kost 50 euro, de uitspraak is bindend.

www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/

Echter, de uitspraak is zeer onzeker, en ik gok dat Ziggo een grotere winkans heeft. Maar als je die 50 euro voor over hebt dan weet je wel hoe de regels juridisch in elkaar zit.



Los van het juridisch verhaal, ik kan met mijn arterne prima FM ontvangen. Over het algemeen zijn nieuwe radio's energie zuiniger (en veel mooiere geluid) en met DAB plus kan je veel meer radio zenders ontvangen. Daarnaast kan je ook radio luisteren op https://radiofmluisteren.nl/ (hun hebben ook een app).
Als u graag naar de radio luistert, hebt u niet langer een echte radio nodig. U kunt nu toegang krijgen tot al uw favoriete zenders dankzij een internet- of Wifi-verbinding
Of zelfs via de tv aansluiting.

Edit: oud topic opgerakeld zie ik nu.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Justmeagain »

breien schreef:
21 feb 2021 19:58
Volgens mij is radio een achterhaald medium.
Muziek kan men ook op cd kopen.
CD dat is pas een zwaar achterhaald medium. De lokale muziekwinkels in de buurt doen ong 60 tot 70 procent vinyl de rest CD.
Op verzamelbeurszen staan nog 1 of 2 cd verkopers tegen 35 vinyl verkopers.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

breien schreef:
24 jul 2022 12:25
De CD heeft de toekomst.
Dat denk ik niet, is te kwetsbaar. Dan liever HDD. 😁

Gesloten