LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.

Zijn ze nog gekker geworden?

Ja
9
82%
Nee
2
18%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Piet Heijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mei 2006 17:10

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Piet Heijn »

Beste Henrice,

Langhaar heft overal een antwoord op. Langhaar weet alles het beste maar het blijft bij woorden......Langhaar komt NIET op voor diegenen met een uitkering die ondanks allerlei tegenslagen en beperkingen er toch alles aan doen om aan het werk te geraken....
Uit alle posts van Langhaar op dit forum blijkt dat Langhaar vooral de hakken in het zand zet, zich beroept op rechten, maar geen plichten blijkt te hebben. Liever lui dan moe......En dan vooral kleinerend praten in de richting van diegenen die met initiatieven komen. Ik heb Langhaar alleen nog maar negatief zien schrijven over allerlei initiatieven. en alleen maar de zwartste scenario's zien beschrijven.
Proefplaatsingen, werken met behoud van uitkering, de initiatieven van Landgraaf etc etc etc. OVERAL wordt negatief over gedaan !!

Geloof je het niet: lees dan de posts van Langhaar dan nog maar eens door !!!

Dat deze zaken ook successen heeft opgeleverd dat wordt door Langhaar gewoon genegeerd. Langhaar is gewoon anti...Ongelofelijk dat zo'n afval in een clientenraad zit !!!

Zoals ik al zei: mensen met de attitude van Langhaar zorgen ervoor dat het beeld van diegenen die afhankelijk zijn van een uitkering steeds negatiever wordt en dat is zeer onterecht.

Ik vind het daarom ook zo schandalig dat er op dit forum naast Henrice en mijn persoontje niemand is die Langhaar tot de orde roept.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door tienepien »

Als je veel tegenslagen hebt gehad, kan ik me voorstellen dat je negatief wordt. Al neemt dat niet weg dat dat waarschijnlijk je kansen niet bevordert.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Langhaar »

Piet Heyn,

Mensen met respect behandelen.
De privacy niet schenden enz.

Dat is waar het om gaat.

Mijn posts heb je niet goed gelezen en ook niet begrepen.

Ik ben er ontzettend voor als iemand een opleiding wil
volgen.

De opstapbaan vind ik ook een goed initiatief.
De leerwerkplek ook niet verkeerd.
Langhaar komt NIET op voor diegenen met een uitkering die ondanks allerlei tegenslagen en beperkingen er toch alles aan doen om aan het werk te geraken....
???????????????????????????????????????????????????????

Je raaskald weer.
Ongelofelijk dat zo'n afval in een clientenraad zit !!!
Als ik afval was had ik niet in de cliëntenraad gezeten.

Je hebt er totaal geen idee van wat wij allemaal doen.

Je maakt jezelf volkomen belachelijk.

Je pretendeert dingen te weten die je niet kan weten.

Ga jij nou maar eens wat aan je mentaliteit doen want dat is hard nodig.

Een voorstel: mentaliteitscursussen voor sommige mensen.

Piet Heijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mei 2006 17:10

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Piet Heijn »

Langhaar de enige die raaskalt ben jij.

Ik reageer alleen op wat ik lees in jouw topics. Dat kan iedereen lezen !!!

En wat ik lees is alleen maar gezeur en gezanik. je hebt het over allerlei rechten en je hebt op ieder initiatief alleen maar negatief commentaar.

Hieruit concludeer ik dat voor jou het glas gewoon half leeg is en niet half vol,. Je ziet alleen maar beren op de weg. Ik heb jou niet op een positieve opmerking kunnen betrappen......

Nou, dan weet ik genoeg......

Het is een schande dat een negatieveling als jij wordt 'losgelaten' op de uitkeringstrekkers........Van iemand met jouw houding wordt NIEMAND beter 'of het zouden al de nietwillers moeten zijn....

Mocht het anders zijn dan kom s met concrete bewijzen en hou op met die nietszeggende beledigingen en naamspelletjes.

En wat mentaliteit betreft: ik HEB tenminste nog mentaliteit, het enige waar jij voor staat is leegheid, negativisme en geklaag....Dat is het enige wat blijkt uit jou posts.

Kijk maar eens naar jouw eerste post en de naam die je dit topic hebt gegeven ZONDER dat je precies weet wat er in Landgraaf gebeurd................Termen als Aprilgrap en het moet niet gekker worden etc.... zeggen meer over jou dan over wie dan ook..

Nou, dan weet ik genoeg.


Maar goed, ik denk dat ik het opgeef. Mensen zoals jij zijn onverbeterlijk en niet de moeite waard. Het ergste is dat je met andere uitkeringstrekkers in contact komt en dat jouw attitude en mening als de pest kan worden overgedragen op slachtoffers die toch al in de hoek zijn gezet.....


Een voorstel aan jou: ga eens wat zinnigs, nuttigs en constructiefs doen....Kortom, verander 100%..........

Maar ik ben bang dat zielenpoten als jij het residu van deze samenleving zijn en blijven..........Helaas.......

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door donn@ »

Ik vind het daarom ook zo schandalig dat er op dit forum naast Henrice en mijn persoontje niemand is die Langhaar tot de orde roept.
Dit is, volgens mij tenminste, een discussieforum. Daar mag iedereen zijn of haar mening plaatsen. Ik persoonlijk, respecteer de mening van iedereen. Dit houd dus niet in dat ik het met al die meningen eens ben. Als ik al tegengas geef doe ik dat op een nette manier, die ik dan ook kan onderbouwen.
Kom nou toch mensen, laat iedereen aub in zijn waarde want ik weet dat geschreven meningen vaak niet zo overkomen als dat ze bedoeld zijn.

Piet Heijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mei 2006 17:10

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Piet Heijn »

AMEN

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Langhaar »

Van Piet Heyn hij is niet fijn
En wat ik lees is alleen maar gezeur en gezanik. je hebt het over allerlei rechten en je hebt op ieder initiatief alleen maar negatief commentaar.
Van Langhaar.
Ik ben er ontzettend voor als iemand een opleiding wil
volgen.

De opstapbaan vind ik ook een goed initiatief.
De leerwerkplek ook niet verkeerd.
Geraaskal van piet heyn dus.

En wat ik lees is alleen maar gezeur en gezanik. je hebt het over allerlei rechten en je hebt op ieder initiatief alleen maar negatief commentaar.

Hieruit concludeer ik dat voor jou het glas gewoon half leeg is en niet half vol,. Je ziet alleen maar beren op de weg. Ik heb jou niet op een positieve opmerking kunnen betrappen......

Nou, dan weet ik genoeg......

Het is een schande dat een negatieveling als jij wordt 'losgelaten' op de uitkeringstrekkers........Van iemand met jouw houding wordt NIEMAND beter 'of het zouden al de nietwillers moeten zijn....
Nog meer geraaskal.
Termen als Aprilgrap en het moet niet gekker worden etc.... zeggen meer over jou dan over wie dan ook..
Ik ben zeer content met wat het over mij zegt.

Het zegt o.a. dat ik het een belachelijke zaak vind om mensen die
volwassen zijn als een kleuter te behandelen en respect heb voor
andermans privacy.
Mensen zoals jij zijn onverbeterlijk en niet de moeite waard.
Gedeeltelijk goed.

Mensen zoals ik zijn onverbeterlijk en ZEER de moeite waard.


Kan je van jou niet zeggen.

Piet Heijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mei 2006 17:10

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Piet Heijn »

Ik ben blij dat jouw vorige post een bevestiging is van hetgeen ik geschreven heb.

Ik zal na deze bijdrage ook stoppen om op jou te reageren.

Langhaar, jij staat als perfect voorbeeld van het a-sociale uitschot van deze samenleving. Je gedraagt je als een kleuter en je moet dus ook zo behandeld worden. En met jouw recht op privacy veeg ik mijn k.nt af omdat je dat door jouw a-sociale paracitaire gedrag eerst maar eens een keer moet gaan verdienen. En aangezien je dat toch niet doet is negeren in dit geval het beste.

Voor mensen zoals jij is een werkkamp nog niet goed genoeg. Eerst afbreken tot het bot en dan weer opvoeden tot een sociaal en productief medeburger. Op dit ogenblik ben je in mijn ogen niet meer dan de paraciet in de darmen van een rattenvlooi :twisted:

en mag je dus ook dusdanig 'behandeld' worden.....

en voor de rest zul je je meerdere wel een keer tegenkomen en dan hoop ik dat je heel diep in het stof moet bijten...want bloedzuigers als jij moeten een keer hard worden aangepakt...hoe eerder en harder hoe beter :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Vanaf nu staat LANGHAAR(ig) TUIG voor mij op NEGEER. :lol: :lol: :lol:

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Langhaar »

Piet heyn en hij is niet fijn
en geestelijk zo ontzettend klein.
Geen gein en geen geslijm,
maar ook geen gerijm.
Ja gelul, dat kan de sul.
Voor gelul een tien en dat laat
hij steeds weer zien.
Vol trots en de gedachte die bij iemand anders opkomt is KOTS.
Hoezee en tabee. :lol: :lol: :lol:

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Henrice »

In deze is het voor mij onmogelijk om partij te kiezen.Ik kan me de beweegredenen van het keiharde beleid voorstellen maar ook de "frustraties,irritaties"van degene die er mee te maken krijgen.

Aan de ene kant is het niet verkeerd om een signaal af te geven dat het geen luilekkerland meer is hier in Nederland.Aan de andere kant zijn veel Nederlanders om welke redenen dan ook niet (meer) in staat tot het creeren van eigen mogelijkheden.Ze hebben dit nog nooit gedaan omdat er toch wel voor ze gezorgd werd.Dat kun je deze mensen ook niet kwalijk nemen, het was tot slot het beleid dat dit toegelaten heeft.

Ik denk dat het geen kwaad kan om de teugels hier en daar wat te laten vieren maar dat er anderzijds een vorm van bewustwording moet komen dat het allemaal niet meer vanzelf gaat.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door opa »

Tjonge, het gaat nu wel erg tekeer.
Vond tot op heden dat op dit forum een goede evenwicht was tussen voor en tegenstanders....
Wat is er fout om critisch te zijn tegen de maatschappij?
In de politiek doen ze immers niet anders.

Piet,
Waarom de persoonlijke aanvallen?
Wat zit daar achter?
Vertel eens aan opa wat het probleem is.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door tomaatje »

kom kom piet heijn , eventjes bij opa op schoot, flesje erbij , boertje laten, eventjes praten en we zijn weer helemaal het ventje toch :-)

Mocht dat niet helpen en is u nog steeds gefustreerd over parasieterende werklozen kijkt eens in de gouden gids bij psychologen er is er vast wel een bij u in de buurt en kunt u voor een laag uur tarief terecht. ;-)

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Sunbow »

Je gedraagt je als een kleuter
Piet Heijn, u komt continu met (voor)oordelen ten opzichte van Langhaar, zonder dat u weet wat er speelt.
Naar mijn mening blijft het zo en zo moeilijk communiceren via een forum, omdat men bijvoorbeeld de intonatie van mensen niet kan horen en de gezichtsuitdrukking niet kan zien.

Ikben slachtoffer geweest van een re-integratiebedrijf en het eerste wat ongeveer 10 maal per dag in de training geschreeuwd werd (praten hoeft blijkbaar niet tegen mensen in een uitkeringssituatie) was: Jullie zij niet gemotiveerd. Wij zullen er voor zirgen dat jullie wel gemotiveerd raken :evil:
De opdrachtjes waren dingen als woordjes uitknippen, oppplakken, op een flip-over schrijven en dan aan de groep voorlezen wat je had opgeschreven.

Tja en als je door een re-integratiebedrijf continu als kleuter behandeld wordt, dan ga je je ook zo gedragen.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Langhaar »

In de Telegraaf:

'Ouderen moeilijk aan werk'

Als de werkgevers eens bereid zouden zijn om kennis en kwaliteit aan te nemen. Maar nee, het gaat ze om goedkope jaknikkers. Een werkgever wil altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Ik weet er alles van! Ik ben 46, en ben door een re-organisatie op straat komen te staan. Nu ruim een jaar en honderd sollicitatiebrieven verder, nog steeds geen baan. Ik heb papieren genoeg, maar ben simpel te oud.

Een paar reactie`s uit de telegraaf en de feiten.

Henrice, graag een reactie hier op.

Langhaar

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Henrice »

'Ouderen moeilijk aan werk'

Als de werkgevers eens bereid zouden zijn om kennis en kwaliteit aan te nemen. Maar nee, het gaat ze om goedkope jaknikkers. Een werkgever wil altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Ik weet er alles van! Ik ben 46, en ben door een re-organisatie op straat komen te staan. Nu ruim een jaar en honderd sollicitatiebrieven verder, nog steeds geen baan. Ik heb papieren genoeg, maar ben simpel te oud.

Een paar reactie`s uit de telegraaf en de feiten.

Henrice, graag een reactie hier op.

Langhaar


Tja,in welke zin wil je reactie?
De site waar je de info vandaan hebt , heb ik ook gelezen en iedereen reageert daar met zijn eigen situatie voor ogen.In veel gevallen lijkt die hopeloos te zijn.
Bovenstaande situaties zijn natuurlijk een onderdeel van de realiteit.

Voor oudere mensen van boven de 35-40 is het idd een probleem om aan het werk te komen.Of je moet jezelf voor een habbekras verkopen en werk doen dat niet leuk is,of je moet kwaliteiten meebrengen die het bedrijf nodig heeft , ergens in uitblinken en op die manier iets toevoegen.Maar dan moet je financieel ook niet te veel eisen anders houdt het alsnog op.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Langhaar »

henrice,

Het was naar aanleiding van een stukje van je.
Aan de ene kant is het niet verkeerd om een signaal af te geven dat het geen luilekkerland meer is hier in Nederland.Aan de andere kant zijn veel Nederlanders om welke redenen dan ook niet (meer) in staat tot het creeren van eigen mogelijkheden.Ze hebben dit nog nooit gedaan omdat er toch wel voor ze gezorgd werd.Dat kun je deze mensen ook niet kwalijk nemen, het was tot slot het beleid dat dit toegelaten heeft.
Wat voor mogelijkheden creeren?

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door donn@ »

Tja Langhaar, dan hoor je nog bij de broekies, bij mijn weten heeft een werkgever het meeste voordeel als hij een 55+ in dienst neemt. Liefst nog met een agh status.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door tomaatje »

Ach ja wat zal ik zeggen , ik zie het voor mezelf somber in om op mn 35e nog aan een baantje te komen.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Henrice »

Wat voor mogelijkheden creeren?



Nu je de vraag er zo onder zet krijgt het een iets ander perspectief.
Eigenlijk had ik gehoopt dat je een beeld zou scheppen van hoe je mensen zelf aan zou sporen tot initiatief.Want dát is het beleid,mensen aansporen tot initiatief.

Persoonlijk geloof ik dat er in de muur altijd wel een kier is te vinden.Er altijd wel ergens een achterdeurtje openstaat.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Langhaar »

Henrice,

Mensen aansporen tot initiatief vind ik een goede zaak, maar
wat er nu allemaal gebeurt vind ik niet een beleid van mensen
alleen maar aansporen tot initiatief.

Er worden o.a. mensen beschadigd door een reïntegratietraject.

Groet Langhaar.

Gesloten