LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arbeidsadviseur

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Betrokken lezer
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:37

Arbeidsadviseur

Ongelezen bericht door Betrokken lezer »

Sinds 1 juli 2004 zijn er binnen de bedrijfsverzamelgebouwen of CWI vestigingen onafhankelijke arbeidsadviseurs actief. Wie heeft er tot nu toe ervaringen opgedaan met een arbeidsadviseur en wil er iets over vertellen?

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Arbeidsadviseur

Ongelezen bericht door tomaatje »

Wel ik ben een aantal maanden geleden naar zo'n arbeidsadviseur gegaan en tjsa ik ben er zelf niet echt veel wijzer van geworden.
in princiepe adviseren ze je met het zoeken van een reintegratie buro of kijken ze hoe ze je het beste kunnen helpen naar een terugkeer naar de arbeidsmarkt.

Ik moet zeggen dat ik aan de informatie niet echt veel heb gehad, het probleem zit m ook in het feit dat als je geen ww uitkering of geen sociale dienst uitkering heb je niet in aanmerking komt voor een traject of iets dergelijks tenzij je zelf opdraaid voor de kosten.

bij mij was het een wanhoopsdaad om gehoor te vinden ik zat namelijk bij epheon reintegratie (zit ik nu nog) maar ik ben van mening dat dat hele reintegratie gedoe weggegooid geld was (is). het RIB hielp mij erg slecht tot helemaal niet aan vacatures en voelde mij erg aan mijn lot over gelaten . uiteindelijk ben ik bij de arbeidsadviseur terecht gekomen in de hoop dat zij iemand was die echt iets voor mij kon betekenen. ben er 2x geweest en ze zou nog contact met mij opnemen. Heb e nooit meer iets van gehoord en uiteindelijk werk ik nu dus als zeer slecht betaalde werkbij op de bloemenveiling.

eigenlijk ben ik zoals duizenden anderen werkzoekenden diep teleurgesteld in de service en kwaliteit van het CWI en alles wat met consulenten /adviseurs en reintegratie te maken heeft.

Echt helpen doen ze niet.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Arbeidsadviseur

Ongelezen bericht door Frankkk »

Oh Epheon :twisted:

--> Klacht aangetekend indienen bij Epheon en via internet bij UWV.

UWV en Epheon zitten in hetzelfde schuitje. UWV is zo lekker goedkoop uit en Epheon kan zo veel verdienen over jouw rug.

Je moet maar niets van die lui verwachten, advertenties zullen ze je niet geven want ze willen namelijk nog een jaar langer aan je gaan verdienen en dat kan niet als je een baan hebt.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Arbeidsadviseur

Ongelezen bericht door ronald g »

Bij ons in Apeldoorn is ook alles samen gebracht het Activerium ofzo. Daar komen alle clienten samen, ik moet er donderdag voor het eerst naar toe, ze heet nu cwi adviseur, dan gaan we de stand van zaken bespreken. M.a.w waarom heb je nog geen werk en waarom niet. Mag ik weer uitleggen wat ze al weet met aan twee kanten andere clienten die bij een stil moment exact kunnen horen wat ik vertel. Maar alles moet open, toegankelijk zijn. Ik ben ook bij een re-intrigatie bureau dat gaat goed ik heb er een hoop van geleerd en ben optimischties over de afloop. Toch ben ik van mening dat elke client recht heeft op een persoonlijke behandeling. Zonder in zo`n luidruchtige ruimte.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Arbeidsadviseur

Ongelezen bericht door Frankkk »

Je hebt heel veel rechten, je krijgt ze alleen niet.

Het doel is je zo klein te krijgen dat je overal aan mee gaat werken en ook ja gaat zeggen tegen werk op de sociale werkplaatsen.

Uiteindelijk zul je alles pikken en niet meer protesteren.

Als ze uiteindelijk genoeg aan je verdiend hebben weigeren ze vervolgens een uitkering en kun je in een kartonnen doos gaan wonen en sterven. Het interesseert ze geen mallemoer.

Is het voor een reintegratie-advies? Nou, dat is een lachertje, daar doen ze toch niets mee. Ze beloven veel, maar je krijgt uiteindelijk niets of nog minder.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Arbeidsadviseur

Ongelezen bericht door ronald g »

Elke gemeente werkt zo, Maar ze moeten van den haag zoveel mogelijk mensen uit de bijstand houden daar heb je ook de work first regeling belachelijk maar voor de w.w.b. een plicht. Lukt dat niet dan mag je na drie weken terug komen en alles uitleggen. Nogmaals dit is de wet en de gemeentes moeten dat toepassen. Er is al veel verzet. Als dit werkt dan gaat het uwv wel mee. Gemeentes willen dat niet maar moeten uit eigen zak betalen.

pitbul
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 sep 2005 16:21

Re: Arbeidsadviseur

Ongelezen bericht door pitbul »

waarom niet in kartonnen dozen gaan wonen, want de overheid heeft 170 miljoen vrijgemaakt om daklozen en zwervers verplicht aan woonruimte en ziektekosten verzekering te helpen.
Als het goed gaat in het proefgebied wordt het straks landelijk ingevoerd.
Een idee om te onthouden misschien?
Voor mij wel.
Groetjes pitbul

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Arbeidsadviseur

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ja, de overheid kan dan wel 170 miljoen vrijmaken voor o.a. woonruimte, maar er is een groot woningtekort, dus die woning krijg je nooit.

Gesloten