LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door tomaatje »

Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Uitgegeven: 19 februari 2007 22:57
Laatst gewijzigd: 19 februari 2007 23:49

BREDA - De politie heeft maandag een 54-jarige man uit Oosterhout aangehouden omdat die dreigde zelfmoord te plegen in het kantoor van uitkeringsinstantie UWV. De man liep rond 14.30 uur het kantoor aan de Markendaalseweg binnen met een mes in zijn handen.

Volgens de Brabantse politie had de man een conflict met UWV over zijn uitkering. Hij sneed zichzelf enkele keren oppervlakkig in zijn arm, waarna hij op aandringen van de politie het mes neerlegde. Na een gesprek met het UWV ging hij mee naar het bureau.


bron nu.nl



:twisted: Kun je nagaan hoe hopeloos het UWV de mensen kan maken wat wordt het volgende !! een werkloze piloot die in de problemen komt met het uwv en zn uitkering en vliegt tegen het UWV gebouw op.


Het UWV gebouw rammen met een busje hebben we al gehad.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door Walter van V »

een werkloze piloot die in de problemen komt met het uwv en zn uitkering en vliegt tegen het UWV gebouw op.
een werkloze piloot zal niet zo snel de beschikking over een vliegtuig hebben lijkt mij..

elk verhaal heeft een keerzijde, en zolang dat niet bekend is kunnen wij hier dus weinig mee.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door kiz »

elk verhaal heeft een keerzijde, en zolang dat niet bekend is
ik neem aan dat je de keerzijde van dit specifieke geval bedoelt... Dat het bij UWV een rommeltje is mag geen verrassing heten, dat is publiek geheim.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door Walter van V »

ha ha, allang geeneens meer een geheim toch. Daar zijn we het allemaal over eens. Voor de keerzijde zou dit soort zaken eens goed beoordeeld moeten worden door onafhankelijken. Maar daar moeten dan ook consequenties voor partijen aan kleven.

helaas kunnen wij als burger nog steeds erg weinig invloed uitoefenen op eigenlijk wandgedrag door ambtenaren...

Eigenlijk zouden slecht functionerende ambtenaren gewoon zonder wachtgeld zo aan de straat egzet moeten worden, krijg je veel gezondere werkinstelling van denk ik. Gewoon beoordelen naar prestatie, ipv naar aantal werkjaren, leeftijd of welk criterium dan ook.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door kiz »

Gewoon beoordelen naar prestatie, ipv naar aantal werkjaren, leeftijd of welk criterium dan ook.
ik geloof dat daar de kneep zit... wie zo veel mogelijk mensen uit de uitkering weet te krijgen (in positieve óf negatieve zin, als ze er maar geen beroep meer op doen) krijgt protomtie? :?
Wat mij betreft mogen ze prestatiebeloning invoeren voor "correct uitvoeren van berekeningen"; "tijdig beantwoorden van brieven"; "de termijnen van procedures niet overschrijden" en "binnen redelijke termijn herstellen van gemaakte fouten".
Het zou al helpen als een persoon simpelweg zou weten tot wie hij/zij zich moet wenden met vragen. Als voorbeeld: op je specificatie staat een adres in Heerlen, je valt onder kantoor Utrecht en je wordt aangeschreven door het kantoor Amsterdam. Telefonisch is alleen het landelijke nummer te benaderen (tegen locaal tarief), degene die je zoekt is nooit te spreken en terugbellen komt er 9 van de 10x ook nooit van.
Gelukkig niet mijn eigen ervaring, maar maak het van zeer dichtbij mee. Je zal er maar van afhankelijk zijn (arbeidsongeschikt oid).

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Eigenlijk zouden slecht functionerende ambtenaren gewoon zonder wachtgeld zo aan de straat egzet moeten worden
Goeie posting Walter!
Hier (en met nadruk het bovenstaande) kan ik helemaal achter staan.

Maar wie beoordeelt of een ambtenaar slecht functioneert. Ambtenaren hebben de neiging zichzelf te overschatten en elkaars wangedrag af te dekken.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Mensen er is een begin! Waarschijnlijk gaat nu eindelijk de beerput eens open. Helaas wel jaren te laat maar beter laat dan nooit.

http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... nderzoeken

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door Walter van V »

Maar wie beoordeelt of een ambtenaar slecht functioneert. Ambtenaren hebben de neiging zichzelf te overschatten en elkaars wangedrag af te dekken.
helemaal waar..heb zelf het nodige meegemaakt met afdelingen bouw-en woningtoezicht....Daar maken ze gewoon eigen beleid en hebben lak aan de wethouder en de raad.
Gaat idd allemaal om machtsverhoudingen.
Maar er is altijd een weg omheen, die moet je wel even weten te vinden.
En publiciteit zijn ze ook niet blij mee.
Maar ja als er in de regering gesproken wordt over terugdringen van het aantal ambtenaren.....wordt er eerst een commissie van ambtenaren opgericht om dit te onderzoeken. Uiteindelijk heb je er dus meer ipv minder. Wel minder werkloosheid overigens!

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Wel minder werkloosheid overigens!
Wat men al niet doet om dit loflijke doel te bereiken.
:roll:

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Wat men al niet doet om dit loflijke doel te bereiken.
Buiten het gegoochel met cijfers.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door tomaatje »



een werkloze piloot zal niet zo snel de beschikking over een vliegtuig hebben lijkt mij..
Wie weet op 9/11 was het tenslotte ook gelukt.

Maar goed,

Het is te gek voor worden hoe dat soort instanties mensen tot waanzin kunnen drijven door alleen maar stug de regeltjes te hanteren.

En dan vinden sommige mensen het nog raar dat we meer tijd kwijt zijn aan het schrijven van bezwaarschriften en niet een toekomen naar het zoeken van werk.

Toevallig het ik gisteren een brief van het IWI inspectie van werk en inkomen gehad of ik wil meedoen aan een tevredenheids onderzoek over het UWV,CWI, en sociale dienst.


Ik zal dan ook gelijk van deze gelegenheid gebruik maken om eens flink gal te spuwen over deze instanties.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ik zal dan ook gelijk van deze gelegenheid gebruik maken om eens flink gal te spuwen over deze instanties.
Toch wel anoniem? Anders gaat hoogstwaarschijnlijk de strontput over je heen, het SoZaWe geteisem een beetje kennende.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

door alleen maar stug de regeltjes te hanteren
Wanneer het komt bij bezwaarschriften of klachten zijn ambtenaren graag bereid regels aan hun laars te lappen.

Ook gebeurt het dat men vanachter een waas van vaagheid regels niet toepast en een client vanuit die positie proberen te compromitteren.

Een ingetrokken uitkering levert weer geld op.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door tomaatje »

Hoi eddie2,koetjeboe

ja hoor het schijnt anoniem te zijn.

Toch indien dat helaas niet zo mocht zijn weet ik de juiste wegen wel te bewandelen :twisted:

heb de strijdbijl tenslotte nog steeds niet begraven :twisted:

Maar ik laat deze gelegeheid natuurlijk niet voorbijgaan.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ook gebeurt het dat men vanachter een waas van vaagheid regels niet toepast en een client vanuit die positie proberen te compromitteren
Met de nadruk op proberen. Met alle respect, de wat 'mindere' intelligente 'trekkers' leggen het dan af. Indien je blijft terugslaan en het spelletje kan doorzien dan is er van stopzetten echt geen sprake.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door tomaatje »

Toch blijf ik het erg vinden dat uitkeringsinstanties zoals het UWV en de sociale dienst mensen echt tot waanzin kan drijven door alleen maar vast te houden aan de wettelijke regels zonder er ook maar een moment van af te wijken.

Als je geen WW krijg moet je naar de sociale dienst, en die laten je ook nog eens rustig kreperen voor 8 weken of langer.

En oh wee als je eigen vermogen hebt, dan ben je helemaal de klos.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Over de vermogenstoets kan ik je het nodige vertellen, ook dat gaat met het nodige natte vinger werk gepaard. En idd, dat regeltjes geneuk is om gek van te worden. Het is maar net hoe stabiel het persoon in kwestie in zijn schoenen staat.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door tomaatje »

Inderdaad er gaat zo veel tijd en ellende in zitten , wat overigens natuurlijk geheel de bedoeling is volgens het ontmoedigings beleid van de gemeentes en UWV.

Ze willen het natuurlijk zo onaantrekkelijk mogelijk maken om een uitkering aan te vragen, dus waarom niet zogenaamd een paar fouten maken! kortom werkloosje pesten dus, onder het motto er is werk zat voor u dus zoek het zelf maar uit.

Nee als ik een kruisje verkeerd zet weten ze mij ook te vinden, dus kan ik het uiteraard andersom ook.

Gelukkig voor mij heb ik mijn gelijk gehaald maar daartussen krijg je dus geen rooie cent en moet je dus noodgedwongen naar de sociale dienst.

Een goede gelegenheid voor mij dus om elke cent van het UWV los te plukken onder mijn motto ik heb er :D recht op!.

Vroeger liet ik het er ook bij zitten maar nu ben ik uitermate ongevoelig voor het systeem geworden en als het even kan gebruik ik nu elk regeltje in mijn eigen voordeel.

uiteraard leef ik mee met de mensen die ook in gevecht zijn tegen het burocratische monster het UWV.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Je vergeet de belastingdienst. Als je geen verplichte aangifte hoeft te doen en je hebt recht op teruggaaf dan krijg je dat echt niet zomaar te horen. Indien men bij controle ziet dat je moet betalen aan de fiscus dan ligt er dus wél een aanslag op de deurmat.

Je wil niet weten hoeveel bezwaar- en beroepschriften ik heb gemaakt voor mijn omgeving om met vijf jaar terugwerkende kracht buitengewone uitgaven terug te vorderen. En het gaat hierbij om niet al te misselijke bedragen. Doe je dit niet dan kan je naar de centen fluiten.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door tomaatje »

Welnee hoor ik ben de de belastingdienst beslist niet vergeten :D
Alles wat ik terug kan vragen zal ik zeker niet nalaten.
En de toeslagen ben ik ook zeker niet vergeten.

Moeilijker kunnen we het niet voor u maken ook niet makkelijker

:roll:

Gesloten