LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Elisabeth39
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:56

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door Elisabeth39 »

Je vergeet de belastingdienst. Als je geen verplichte aangifte hoeft te doen en je hebt recht op teruggaaf dan krijg je dat echt niet zomaar te horen.
Moet de belastingdienst het dan kunnen ruiken dat je recht hebt op teruggaaf? Meestal gaat het om kosten ivm met ziekte etc. De belastingdienst weet toch niet of iemand ziek is.
Daarnaast is er elk jaar een megacampagne; op tv, in bladen, radio etc.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ja hoor, alles staat tegenwoordig toch gekoppelt? Tenminste, dat maken ze het volk wijs. Als ze kunnen zien dat ik belasting moet betalen dan kunnen ze ook zien dat we terugkrijgen. En die campagnes, hahahaha. Ja, vorig jaar, iets van twee weken heeeeel summier tussen de reclame terreur door, nadat het NIBUD de mensen wakker schudde.

En tegenmaatregelen zijn ook alweer genomen door 'de heer' Zalm.
Nog net voordat hij definitief was opgerot uit de politiek heeft hij nog vlug even de buitengewone uitgaven aftrekpost uitgekleed voor de komende jaren.Toevallig he? Net nu het klootjesvolk ook is wakker geworden.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Tomaatje,
........ een tevredenheids onderzoek over het UWV,CWI, en sociale dienst.
Ik ben erg benieuwd hoe de vraagstellingen zijn en of er uberhaupt mogelijkheid wordt gegeven informatie buiten de gestelde vragen te verschaffen.
Ook ben ik benieuwd of aangegeven welk gewicht er aan de verschillende onderdelen wordt gegeven in verhouding tot elkaar.

Bijvoorbeeld, welk gewicht wordt toegekend aan eventuele extra (als die mogelijkheid er is) ingevulde gegevens.

jack333
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:08

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door jack333 »

waarom dat mensen zolang op hun uitkering moeten wachten. komt als het goed is door het feit dat amtenaren volgens de wet er 8weken over mogen doen.
zo kreeg ik het te horen van iemand van s.d
dus in dit geval zou je de wet moeten veranderen van bijv 8weken naar 2weken.
en hier in de gemeente doen ze toch maar wat ze willen.
ik kocht 10j geleden 2kavels grond met opstal.
ben mis in 10j tijd 5 a 6 keer daar geweest.en krijg nu te horen dat inplaats zoals het toen het geval was dat ik er 2vakantiehuisjes op mocht zetten enzov
ik nu niks erop mag zetten daar ze alle plannen hier veranderd hebben .
en ik nu grond tekort kom dus in feite had ik eerst2 huisjes en nu niks. of ik moet grond bijkopen om 1 huisje te zetten. onder het mom van zo heb je iets en zo heb je niets

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Eddie2 schreef:Je vergeet de belastingdienst. Als je geen verplichte aangifte hoeft te doen en je hebt recht op teruggaaf dan krijg je dat echt niet zomaar te horen. Indien men bij controle ziet dat je moet betalen aan de fiscus dan ligt er dus wél een aanslag op de deurmat.
Dat zal wellicht vaak zo zijn en de Belastingdienst is inderdaad een achterlijke instantie, maar tot mijn verbazing kreeg ik vorig jaar wel degelijk bericht dat ik volgens de gegevens van de BD een bedrag aan inkomstenbelasting terug kon krijgen als ik aangifte zou doen..... en inderdaad: Ik deed aangifte en kreeg exact het genoemde bedrag terug van de belastingdienst (ging om iets van 800 euro)....
Dus heel soms doen ze wel eens iets goed, voor de rest kan ik persoonlijks niets positiefs melden over die lui.

(Late reactie, maar kan nog actueel zijn)

jack333
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:08

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door jack333 »

bij mijn bericht was een foutje ingeslopen moest zijn project ontwikkelaar inplaats van de gemeente

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door JtC »

Als er een bepaalde mentaliteit heerst, dan kan je nog een zo goed mogelijk geoliede organisatie proberen te maken, maar een succes zal het niet worden zolang die mentaliteit zorgt voor een behoorlijke afstand tussen wat enerszijds enigszins menselijk is en anderszijds bureaucratie en iets wat lijkt op absolute apathie.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Walter van V schreef: Eigenlijk zouden slecht functionerende ambtenaren gewoon zonder wachtgeld zo aan de straat egzet moeten worden, krijg je veel gezondere werkinstelling van denk ik. Gewoon beoordelen naar prestatie, ipv naar aantal werkjaren, leeftijd of welk criterium dan ook.
Dat zou ik niet beperken tot ambtenaren, het zou voor alle werknemers moeten gelden. Wachtgeld bestaat niet meer voor ambtenaren....

niels05
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2012 11:24

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door niels05 »

nou ik ben niet van de zelfmoord, maar ik kan me (nog steeds, bijna 6 jaar na het 1ste bericht) erg goed voorstellen dat je gewoon zoiets geks gaat doen om maar eens gehoord te worden... (goed of kwaadschiks dan maar)

Het lijkt tegenwoordig nog wel de enigste manier om geholpen te worden.
(gekke dingen doen, niet zelfmoord plegen natuurlijk)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Brabander dreigt met zelfmoord in kantoor UWV

Ongelezen bericht door bprosman »

Hij sneed zichzelf enkele keren oppervlakkig in zijn arm
Watje !!!

Gesloten