LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:
er is ontheffing voor de inburgeringsplicht
Zowiezo schandalig dat dat mogelijk is.
Niet willen integreren maar wel gebruik willen maken van de sociale hangmat, lijkt me een beetje éénrichtingsverkeer.
Inderdaad, hoe wil ze dan goed voor haar dochter kunnen zorgen als
ze de taal van dit land niet eens kan spreken !??

SHS_Inc
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 jun 2012 19:20

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

Tja een uitkering is makkelijker natuurlijk daar hebben we er al teveel van... gewoon werken desnoods werk wat je dan wel kan handje ophouden gaat beetje te makkelijk..

[Ongepast taalgebruik verwijderd door de Moderator]

Dus werken of lekker moven moeten wij NLanders ook zo traject in dus dan moet dat helemaal gelden voor import dat moet veel strenger ook trouwens...

Zo en kom maar op met commentaar gewoon de pure waarheid die iedereen denkt maar niet durf te zeggen..

En een dochter ja kindertoeslag uiteraard verrassend werken voor je kind en een goede toekomst geven maw School ed..

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door tenormin »

Ja, maar als je analfabeet bent spreek je wel je eigen taal maar schrijven lukt dan ook niet. Dat zal dan voor het familielid van de TS helemaal problematisch worden, om ook maar iets te gaan begrijpen van onze taal. En als hij "gratis advies" wil kan hij toch info vragen bij http://www.juridischloket.nl of een andere instantie?

TS, misschien kunt u de vraag ook op Vara Kassa site stellen, daar zit in ieder geval 1 echte advocaat genaamd Vrouwe Elske als profiel, verder zijn daar meer juridisch onderlegde personen, misschien krijgt u daar wat meer "feed-back" als ze tenminste aanwezig zijn op de site.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ik snap het probleem niet.

De persoon in kwestie is gedeeltelijk afgekeurd, voor het overige (niet afgekeurde) gedeelte moet die persoon een reintegratie traject volgen. Dat is toch normaal? Ik denk dat deze persoon blij moet zijn dat hij of zij tenminste nog geholpen wordt met een reintegratie traject en het niet helemaal zelf hoeft op te soppen.

Isabel

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door tenormin »

Tja, Noordafrikaanse zandbak, 't blijft sowieso een waarheid als een koe dat er veel mensen in de WAO zitten. Ook mijn (lieve) buuf. Maar ze wil wel dolgraag voor €12,50 p.u. bij me werken in de huishouding. Zij spreekt redelijk Nederlands, echtgenoot is "te verlegen" om met me te praten (lees: spreekt géén Nederlands)!. Als ik zeg: laat hem reintegratie cursus doen = antwoord: hij gaat 5 maal per week naar Moskee! Denk niet dat daar onze taal wordt gesproken :wink: . Maar alles hier is multi-culti, wonen hier al jaren en nee: geen Nederlandse taal. Jammer. Aan de andere kant: ze zijn niet allemaal zo: hier Turkse mensen die zich werkelijk uit de naad werken en hebben nu enkele zaken in Leidsenhage WC. En Irakezen met kapperszaak. Dus maar niet alles gelijk over één kam scheren. Geld immers ook voor de hier geboren en getogen Nederlander.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tenormin ,helemaal mee eens...

maar dat geld ook voor onze eigen cultuur goede en slechte...
5x pw moskee is nog weinig :oops: bij mijn man op de zaak zitten ze geloof ik 3x per dag op een kleedje richting het oosten...quote zijn merendeels gasten die er zijn,dus even op bezoek uit ...olie landen,..laten we het daar op houden..ik weet al die nationaliteiten niet een hoop..

maar goed hebben speciaal hok,prima..
tja zwart werken dat lukt dan wel....kijk hoe krijg je verkeerde indruk...
maar ken er genoeg die hard werken idd....

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Tja ik krijg altijd een dubbel gevoel bij dit soort casussen, aan de ene kant zeg ik WERKEN, desnoods een paar uurtjes kantoren of scholen poetsen hoef je niet voor te schrijven en kan ook sávonds zodat echtgenoot bij dochter kan blijven,

Maar aan de andere kan 50 jaar geleden kwam mijn oma met 5 kinderen van uit Indonesie hier aan met de boot (haar man had het jappenkamp niet overleefd), uiteraard spraken zij wel nederlands maar het was zo wennen in dit koude verre land, en vind het ook heel fijn dat zij toen niet gedwongen werd om te gaan poetsen (al weet ik zeker dat ze het gaan had) en bij haar kinderen waarvan er ook een echt gezondheisproblemen had mocht blijven.

Ik wil er mee zeggen we weten niet wat er met die vrouw is en we moeten te makkelijk oordelen

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door tenormin »

Leojes30 schreef:Tja ik krijg altijd een dubbel gevoel bij dit soort casussen, aan de ene kant zeg ik WERKEN, desnoods een paar uurtjes kantoren of scholen poetsen hoef je niet voor te schrijven en kan ook sávonds zodat echtgenoot bij dochter kan blijven,

Maar aan de andere kan 50 jaar geleden kwam mijn oma met 5 kinderen van uit Indonesie hier aan met de boot (haar man had het jappenkamp niet overleefd), uiteraard spraken zij wel nederlands maar het was zo wennen in dit koude verre land, en vind het ook heel fijn dat zij toen niet gedwongen werd om te gaan poetsen (al weet ik zeker dat ze het gaan had) en bij haar kinderen waarvan er ook een echt gezondheisproblemen had mocht blijven.

Ik wil er mee zeggen we weten niet wat er met die vrouw is en we moeten te makkelijk oordelen
Ik wil niet oneerbiedig doen maar dat was echt een heel andere tijd. Vrouwen mochten, als ze gingen trouwen, niet eens meer werken. Ik spreek nu al over 1961, okay, voor de meesten lang geleden, maar tijden veranderen en kwamen rond die tijd de eerste gastarbeiders, alleen, zonder gezin toen nog. Juist die, nu oude mensen, zijn of terug of spreken nog steeds geen woord Nederlands. Daarom moeten kinderen mee om te tolken bij bezoek arts of ziekenhuis. En ook niet onbelangrijk: de "Indische" mensen pasten zich aan; iets wat wij ook doen als wij in een ander land gaan wonen. Dat ontbreekt inderdaad bij de meeste "hedendaagse" medelanders, alweer, de goede niet te na gesproken.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door dhc »

tenormin schreef: hier Turkse mensen die zich werkelijk uit de naad werken en hebben nu enkele zaken in Leidsenhage WC. En Irakezen met kapperszaak.

Die komen ook niet uit een Noord-afrikaanse zandbak:)
Ik ben het eens met je opmerking dat die mensen wel hard werken....

Maar ik laat het hier verder bij, heb al teveel gezegd....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door tenormin »

dhc schreef:
tenormin schreef: hier Turkse mensen die zich werkelijk uit de naad werken en hebben nu enkele zaken in Leidsenhage WC. En Irakezen met kapperszaak.

Die komen ook niet uit een Noord-afrikaanse zandbak:)
Ik ben het eens met je opmerking dat die mensen wel hard werken....

Maar ik laat het hier verder bij, heb al teveel gezegd....
:P Ja, dat ga ik nu ook denken, komt het wat te dichtbij? Vervelend hoor, voor U.

Gesloten