LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Mbouhafa
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2012 19:53

Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door Mbouhafa »

Beste forumbezoekers,

Ik verdedig een familielid van mij tegen de gemeente over een verplichte reintegratietraject.
Hierbij moet betrokkene verplicht 3 middagen deelnemen aan dit zogenaamde traject.
Betrokkene is in december 2011 gedeeltelijk arbeidsongeschikt verklaard door de keuringsarts.
Verder is betrokkene analfabeet, de taal niet machtig een heeft ze een dochtertje met een psychologische stoornis.

Ik ben zelf juridisch onderlegd en heb het bezwaar opgesteld tevens ga ik haar vertegenwoordigen tijdens de hoorzitting.
Nu heb ik deze bewijsstukken als voorbereiding:
- rapport keuringsarts
- beschikking gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid
- jurisprudentie BJ4443
- gemeentelijke verordening inzake reintegratie
- wetgeving artikel 9 wwb

Nu is mijn vraag aan een andere forumbezoeker, jurist is dit voldoende om de gemeente en tevens mijn opdrachtgever te kunnen verslaan met deze stukken?
Dus alle tips, reacties en andere zaken zijn meer dan welkom!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door ruud_a »

Mbouhafa schreef:Beste forumbezoekers,

Ik verdedig een familielid van mij tegen de gemeente over een verplichte reintegratietraject.
Hierbij moet betrokkene verplicht 3 middagen deelnemen aan dit zogenaamde traject.
Betrokkene is in december 2011 gedeeltelijk arbeidsongeschikt verklaard door de keuringsarts.
Verder is betrokkene analfabeet, de taal niet machtig een heeft ze een dochtertje met een psychologische stoornis.

Ik ben zelf juridisch onderlegd en heb het bezwaar opgesteld tevens ga ik haar vertegenwoordigen tijdens de hoorzitting.
Nu heb ik deze bewijsstukken als voorbereiding:
- rapport keuringsarts
- beschikking gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid
- jurisprudentie BJ4443
- gemeentelijke verordening inzake reintegratie
- wetgeving artikel 9 wwb

Nu is mijn vraag aan een andere forumbezoeker, jurist is dit voldoende om de gemeente en tevens mijn opdrachtgever te kunnen verslaan met deze stukken?
Dus alle tips, reacties en andere zaken zijn meer dan welkom!
en wie is dan uw opdrachtgever en waarom zou u die willen verslaan?
een vreemd verzoek trouwens voor iemand die beweert juridisch onderlegd te zijn

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door berndv »

Op zich ben je goed voorbereid, maar de jurisprudentie die ik kan halen uit de zaak die je hier aanhaalt beschrijft wel iets anders, namelijk een gedaagde die al volledig afgekeurd was op psychologische gronden. De persoon die jij verdedigd is gedeeltelijk afgekeurd, en dat zou nou net het verschil tussen beide zaken kunnen zijn.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door witte angora »

Nu is mijn vraag aan een andere forumbezoeker, jurist
Hier komen geen juristen die het je uit kunnen leggen. Alleen consumenten die het beter denken te weten dan andere consumenten. Daarbij: een jurist vraagt geld voor adviezen. Denk je nu echt dat zo iemand in zijn eigen voet gaat schieten door hier gratis advies te geven?
Ik ben zelf juridisch onderlegd
Waarom dan naar de bekende weg vragen op een consumentenforum waar geen juristen komen?
Verder is betrokkene analfabeet, de taal niet machtig een heeft ze een dochtertje met een psychologische stoornis.
Stop maar met verdedigen, dit wordt niks. Als jurist zou je moeten weten dat deze dingen niet relevant zijn. Je familielid kan een cursus lezen krijgen, kan een cursus Nederlandse taal krijgen (sterker nog, ze is verplicht daar aan mee te doen, bij mijn weten) en voor de dochter is er opvang mogelijk.
beschikking gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid
Niet geheel arbeidsongeschikt, dat betekent dat ze voor een deel kan werken, en daartoe moet ze een reïntegratie-traject gaan volgen. Daar ontkomt ze mijns inziens niet aan.

Misschien klinkt dit allemaal niet leuk, maar dit zijn dus mijn tips waar je misschien iets mee kunt.

Fijne avond verder, en succes bij de hoorzitting.

Mbouhafa
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2012 19:53

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door Mbouhafa »

Wat een rare reactie van witte angora

[Belediging verwijderd door de Moderator] Maar goed om even terug te komen op jou verhaaltje er is ontheffing voor de inburgeringsplicht. Verder is opvang niet nodig en is er 24 uurs begeleiding nodig van de ouder om ervoor te zorgen dat ze haar medicatie inneemt. Bedankt voor de andere reacties heb ik meer aan dan dat negatieve onzinnige antwoord van sommige. Ik zal voor de fans melden als ik de hoorzitting heb gewonnen. Tevens ben ik ook werkzaam bij de gemeente als dat verder nog relevant is.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zal voor de fans melden als ik de hoorzitting heb gewonnen.
Meld je het ook even als je het verliest?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door ruud_a »

veelzijdig persoon dit
problemen met de gemeente
problemen met tele 2
problemen met unive

misschien nog wat over het hoofd gezien

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door puma73 »

Een eerder bericht van TS
Mbouhafa » 29 aug 2012 20:47

Iedere maand betaal ik een absurd hoge rekening van Tele2.

Ik heb een alles in een pakket, met film 1 etc.
Deze maand was het weer raak en met 102 euro.
Ik snap niet waarom dit maandelijks gebeurd, bel altijd met mijn prepaid mobieltje mobiel.
Voor de rest snap ik niet dat Tele2 zulke absurd hoge rekeningen kan toesturen zit zelf in de bijstand en dat is niet mogelijk voor mij om dit maandelijks op te hoesten.

Hoop op een snelle reactie
Te vinden in

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=122640

Een beetje krom
Mbouhafa schreef: Tevens ben ik ook werkzaam bij de gemeente als dat verder nog relevant is.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door snepke »

puma73 schreef:Een eerder bericht van TS


Mbouhafa schreef: Tevens ben ik ook werkzaam bij de gemeente als dat verder nog relevant is.
Werkzaam als steuntrekker waarschijnlijk.

En de antwoorden van WA zullen hem/haar waarschijnlijk niet aanstaan.Maar WA heeft wel gelijk.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door berndv »

Werkzaam bij de gemeente als?
Voor de rest snap ik niet dat Tele2 zulke absurd hoge rekeningen kan toesturen zit zelf in de bijstand en dat is niet mogelijk voor mij om dit maandelijks op te hoesten.
Dit komt uit het andere topic van TS. Had niet goed gekeken wie dit topic geopend had, beetje tegenstrijdig zo te zien.

En tel bij de problemen ook nog even de problemen bij de belastingdienst, die zijn de oorzaak van de problemen met unive.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat de 'opdracht' inhoudt dat TS als tolk optreed. Temeer daar het om een familielid gaat. Niks meer, niks minder, niks anders.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door nevermind »

witte angora schreef:Ik denk dat de 'opdracht' inhoudt dat TS als tolk optreed. Temeer daar het om een familielid gaat. Niks meer, niks minder, niks anders.

Als hij zijn eigen zaken al niet kan regelen, wat moet hij dan bij een hoorzitting.
Is misschien voor hemzelf!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door ruud_a »

witte angora schreef:Ik denk dat de 'opdracht' inhoudt dat TS als tolk optreed. Temeer daar het om een familielid gaat. Niks meer, niks minder, niks anders.

zou het weer zo'n eng beest zijn dat je niet mag voeren?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door nevermind »

ruud_a schreef:
witte angora schreef:Ik denk dat de 'opdracht' inhoudt dat TS als tolk optreed. Temeer daar het om een familielid gaat. Niks meer, niks minder, niks anders.

zou het weer zo'n eng beest zijn dat je niet mag voeren?
Je zou best gelijk kunnen hebben! :lol:

joepie333
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2012 13:12

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door joepie333 »

WAt dwaas dat iemand die 'juridisch onderlegd' is, hier de zaak voor de ander gaat opnemen en een bezwaarschrift gaat schrijven. Hiervoor moet je een advocaat inschakelen, dit kan vrij goedkoop omdat het famiiielid een laag inkomen heeft. Er moet wel een eigen bijdrage worden betaald. Een advocaat gaat dan bij het bezwaarschrift ook proceskosten aanvragen. Behalve dat het bezwaarschrift er dan piekfijn komt uit te zien met alleen maar wetsartikelen en juridisch inhoudelijlk overwegingen, krijgt ze ook nog zo rond de 700 euro proceskosten vergoeding als ze de zaak wint. En een advocaat kan geweldig redeneren tijdens de hoorzitting. Mocht het bezwaar niet slagen, kun je altijd in beroep gaan dan heb je sowieso een advocaat nodig.
Dus die vriendin moet als de donder naar een sociaal advocaat . Dat u er zelf geen kaas van heeft gegeten, blijkt al omdat u op een consumentenforum uw vragen gaat stellen. Hartstikke lief bedoeld maar u ben niet de juiste persoonn in dit geval om verder te helpen. Op de hoorzitting krijgt ze een persoon van de gemeente tegenover zich die zogenaamd objectief is, maar sterke banden onderhoudt met de sociale dienst en juridisch tot op de tanden is gewapend.
Ik hoop dat zij nog tijd heeft om over te schakelen op een advocaat, ik neem aan dat de hoorzitting niet morgen is, dus stap vlug over. Anders kan het wel eens een harde dobber worden.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door sephora30 »

is er 24 uurs begeleiding nodig van de ouder om ervoor te zorgen dat ze haar medicatie inneemt.

Dit snap ik niet helemaal, hoezo moet perse een ouder dat doen? En waarom 24 uur, hoeveel medicijnen moet het kind nemen dan en wat voor medicijnen.

Waarom is er ontheffing inburgering? Dan is het toch eigen schuld dat zij de taal niet machtig is. Wie wil er nou in Nederland wonen en de taal niet spreken?? Leuk ook voor het dochtertje.

Gedeeltelijk afgekeurd is niet helemaal, en waarvoor afgekeurd?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door bprosman »

er is ontheffing voor de inburgeringsplicht
Zowiezo schandalig dat dat mogelijk is.
Niet willen integreren maar wel gebruik willen maken van de sociale hangmat, lijkt me een beetje éénrichtingsverkeer.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door witte angora »

nevermind schreef:
ruud_a schreef:
witte angora schreef:Ik denk dat de 'opdracht' inhoudt dat TS als tolk optreed. Temeer daar het om een familielid gaat. Niks meer, niks minder, niks anders.

zou het weer zo'n eng beest zijn dat je niet mag voeren?
Je zou best gelijk kunnen hebben! :lol:
Als er al een trol is in dit topic is het niet de TS.

Verder denk ik dat de boodschap aan TS intussen wel duidelijk is.

@ Joepie:
krijgt ze ook nog zo rond de 700 euro proceskosten vergoeding als ze de zaak wint.
Waar baseer je dit op? Reken er maar niet op dat het familielid van TS er 700 euro op vooruit gaat als ze dit gaat winnen.

@ Allen:

Algemene informatie over het verloop van een hoorzitting vind je op deze link:
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud?pid=943

joepie333
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2012 13:12

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door joepie333 »

Waar baseer ik dat op? Zelf meegemaakt in een hoorzitting om iets anders, die ik won. Ja, ik stond er ook van te kijken. Maar ze moet wel winnen en verschijnen op de hoorzitting met een advocaat. Niet met die juridisch onderlegde. Een advocaat kan ook kijken of ze enig kans van slagen heeft, als dat niet zo is, dan zal hij daar eerlijk over zijn en er niet aan beginnen. Dan heeft dat familielid ook geen schijn van kans.
Het is niet aan mij om de zaak inhoudelijk te beoordelen.
Het kan ook zijn dat het reintegratietraject dat wordt aangeboden niet bij haar situatie past en dat een ander traject wel op haar is toegesneden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gemeente dwingt tot reïntegratie-traject

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mbouhafa schreef:Beste forumbezoekers,

Ik verdedig een familielid van mij tegen de gemeente over een verplichte reintegratietraject.
Hierbij moet betrokkene verplicht 3 middagen deelnemen aan dit zogenaamde traject.
Betrokkene is in december 2011 gedeeltelijk arbeidsongeschikt verklaard door de keuringsarts.
Verder is betrokkene analfabeet, de taal niet machtig een heeft ze een dochtertje met een psychologische stoornis.

Ik ben zelf juridisch onderlegd en heb het bezwaar opgesteld tevens ga ik haar vertegenwoordigen tijdens de hoorzitting.
Nu heb ik deze bewijsstukken als voorbereiding:
- rapport keuringsarts
- beschikking gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid
- jurisprudentie BJ4443
- gemeentelijke verordening inzake reintegratie
- wetgeving artikel 9 wwb

Nu is mijn vraag aan een andere forumbezoeker, jurist is dit voldoende om de gemeente en tevens mijn opdrachtgever te kunnen verslaan met deze stukken?
Dus alle tips, reacties en andere zaken zijn meer dan welkom!
Je familielid is gedeeltelijk arbeidsongeschikt dus kan nog voor een aantal uren werken.
Analfabeet, daar zijn cursussen voor.
De taal niet machtig.....dan word het eens tijd dat je familielid de taal van dit land gaat spreken !
En dat ze 24 uur bij haar dochter moet zijn voor de medicijnen, ach daar is een thuiszorg etc oa ook voor.

Gesloten