LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het drama Agens

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Rozeblaadje01
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2012 18:35

Het drama Agens

Ongelezen bericht door Rozeblaadje01 »

Vorig jaar een reintegratie traject gevolgd bij Agens.
Nou, je voelt hem al aankomen........ wat een waardeloos, structureel foute organisatie is dat.

Ik maak deze topic om anderen te waarschuwen geen poot bij deze club nietsdoenende geldgraaiers binnen te stappen.

Ik ga niet het hele relaas hier neerzetten, want dan wordt het een heel lang topic.
Dit bedrijf haalt de besdrijfsklanten binnen met mooie verhalen en zeer veel beloftes.
Nou, HELEMAAL niets van waar. Wat een oplichters. Ja, het goede woord staat hier. Als je bakken geld bij deze club betaald, gebeurt er verder bijzonder weinig. Nou betaalde mijn werkgever ( al was die dat verplicht ) die er ook een zooitje van gemaakt had. Dat resulteerde tot een derde jaar ziektewet doorbetaling en nog wat kosten. Hier zijn we ondertussen zover dat we bezig zijn een faillisement aan te vragen, maar dat is een heel ander verhaal. Ik heb dus niets met mijn oude werkgever op, al vind ik het totaal krankzinnig dat ze zeer veel geld betaald hebben voor een complete wanprestatie.

Een jobcoach die 5 maanden geen moer heeft uitgevoerd, ook na meerder klachten van mij. Toen een andere jobcoach gehad. kwam ook niets van terecht. Na 9 maanden ( !!!!!! ) heb ik éénmaal de jobhunter mogen ontmoeten. Die heeft verder geen één enkele keer een bedrijf benaderd. Ik moest echt alles zelf doen. En dat heeft dan 8000 euro gekost ! Dus dan mag ik zeggen dat het oplichters zijn.

Alle verantwoordelijkheid gaan ze verder uit de weg. Komen nimmer terug met antwoorden op gestelde vragen, beloftes zijn niet één keer nagekomen.
Ben je bij het ene kantoor aangesloten, wordt je gewoon daarna verplicht om op een ander kantoor dat 50 km verder zit trainingen te doen. Dus 5 uur reistijd op een dag, terwijl in het FML geschreven staat dat ik absoluut niet in staat ben om lang te reizen door mijn ziekte.
Maar daar hebben ze in het geheel geen boodschap aan. Maar mij wel opzadelen met reiskosten !

Waar ze wel erg goed in zijn is ARROGANTIE en facturen sturen. Dat dan weer wel.

Met andere woorden...... het is gewoon weer het gevalletje dubieus bedrijf in de reintegratie, zoals er zovelen zijn. Veel geld pakken en weinig ervoor terugdoen. Jammer dat dit soort nepbedrijven kunnen bestaan.

Wat ook wel weer grappig, maar eigenlijk te triest voor woorden is..... ze hebben een eigen ombudsman/vrouw. Voor als je klachten hebt. Helaas zal jouw klacht niet opgelost worden in jouw voordeel ook al heb je volledig gelijk. Dus ... Wij van WC-eend adviseren.... WC-eend !!!

U bent dus gewaarschuwd voor Agens !

macadamia
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jan 2010 10:08

Re: Het drama Agens

Ongelezen bericht door macadamia »

Hier hetzelfde

Ik kon op gesprek komen. Allerlei bijeenkomsten waar je heen MOET want owee
Daar kan op bezuinigd worden.

Ik heb toendertijd alles zelf geregeld, opleiding en stage en werk gevonden
Gelukkig had ik een contact persoon bij het UWV waar ik dit aan heb verteld.

Ik heb nooit de handtekening onder het eindrapport van Agens gezet.

Achteraf gezien zouden ze mij moeten betalen voor mijn inzet :)

Dikkiedik1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2014 15:45

Re: Het drama Agens

Ongelezen bericht door Dikkiedik1981 »

Al een tijdje geleden dat jullie hier wat neer gezet hebben. Herkenbaar voor mij. In die periode heb ik het hoofdstuk Agens afgesloten. Maar wat een verschrikkelijk jaar had ik achter de rug. Na die periode twijfelde ik aan alles van mezelf. Ik dacht dat ik niets waard was en dat ik me alles verbeeld had. Al mijn geloofwaardigheid ben ik kwijt geraakt, ik nam mezelf niet eens meer serieus. Zo ongelukkig heb ik me gevoeld. Een jaar heb ik me helemaal kapot gewerkt om mijn diploma maar te halen. Die ene partij die er eigenlijk voor mij had moeten zijn, die maakte zich niet moe. Nergens zijn ze voor me opgekomen. Het is nog een wonder dat ik het met succes afgerond heb.

Ze moesten zich schamen. En nou weet ik. Bovenstaand daar zit geen enkel argument bij, niet één situatie uitgelegd. Dat komt omdat het nog steeds zwaar valt. Maar ik heb nog niets weggegooid van ze. En mijn herinneringen zijn nog heel helder.

Nee, mijn zelfbeeld was toen ik met hun als begeleiding alsnog mijn diploma kon gaan halen al zo verschrikkelijk slecht, zij hebben daar nog een paar scheppen bovenop gedaan. En dat is triest. Ik heb me daar uiteindelijk wel weten uit te vechten, maar ik durf te wedden dat er heel wat mensen die berg niet op komen. Dat zou niet moeten mogen, daar zijn ze niet voor. Ze zijn ervoor om mensen te helpen zich te ontwikkelen zodat ze weerbaarder en sterker worden, zodat ze alsnog een plekje vinden in de maatschappij. Tenslotte krijgen ze daar gewoon voor betaald. Op zijn minst kunnen ze zich daar moe op maken.....

Gesloten