LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kromme regels ziektewet uitkeerder Acture

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Bento
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2013 15:08

Kromme regels ziektewet uitkeerder Acture

Ongelezen bericht door Bento »

Mijn vriend zit in de ziektewet vanwegen een burnout en we hebben onlangs heibel gehad met acture vanwegen een verkeerde adres wijziging. Hij is toen binnen 5 dagen van een opgeschorte uitbetaling naar volledig uitgeschreven bij Acture gegaan. Advocaat op hun dak gegooid en nu is hij 2 weken geleden weer terug in de ziektewet genomen MET terug werkende kracht. Ze hebben dus toegegeven dat ze erg kort door de bocht waren, zeker bij hem omdat hij een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis (OPS) heeft.

Nu heeft hij gisteren een 2e gesprek met een arbeidsdeskundige gehad en die heeft hem voor 20 uur goedgekeurd. Fijn om te horen want hij wil graag weer werken, maar toen kwam vandaag van Acture een vreemd telefoontje:

HIj is voor 20 uur goedgekeurd, dus hij kan werken, dus hij heeft geen recht op een reintergratie proces en dus keren ze geen ziektegeld meer uit!!!!

Nu heb ik er meteen weer de zelfde advocaat erop gezet (ik wacht deze keer niet de brieven die veel ste laat binnen komen af) maar mijn vraag is of dit zomaar kan???

Hij is juist blij dat hij een reintergratie traject in ging omdat hij dus angst heeft voor nieuwe situaties en dus ook met solliciteren....

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Kromme regels ziektewet uitkeerder Acture

Ongelezen bericht door kokka »

als niet meer ziek is en geen werk heeft kan hij toch gewoon een (aanvullende)uitkering aan vragen?

Bento
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2013 15:08

Re: Kromme regels ziektewet uitkeerder Acture

Ongelezen bericht door Bento »

hij is nog voor 50% ziek en ik dacht dat ze juist wanneer iemand weer langzaam aan aan het werk kon gaan ze dat gingen begeleiden. Moet hij zelf gaan solliciteren, dan zit hij binnen de kortste keren weer depressief thuis en dan geen ziektewet uitkering want hij heeft nog nergens gewerkt.

Hij heeft een appartement gekocht en te veel over waarde voor een aanvullende uitkering...

Kort door de bocht gaan ze iemand die OPS heeft en dus moeite heeft om weer aan het werk te komen verplichten om zijn appartement waar hij jaren hard voor gewerkt heeft en net een jaar in zit met verlies te verkopen en het rest geld op te eten....

Acture
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 feb 2012 15:54

Re: Kromme regels ziektewet uitkeerder Acture

Ongelezen bericht door Acture »

Beste Bente,

We willen graag vanuit [email protected] je verhaal verder onderzoeken en je helpen hier uit te komen. Kun je aub je naam en verhaal daar naar toe mailen. Met dank en vriendelijke groet, Acture

SanDraak
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2013 10:55

Re: Kromme regels ziektewet uitkeerder Acture

Ongelezen bericht door SanDraak »

Ik zit momenteel ook in een kromme toestand met Acture en Ergatis verstrikt...Moet ook echt gaan kijken wat er hier tegen te doen valt.

Acture
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 feb 2012 15:54

Re: Kromme regels ziektewet uitkeerder Acture

Ongelezen bericht door Acture »

Beste SanDraak,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met Acture. We willen je graag helpen. Kun je je probleem mailen aan [email protected]? Dan kunnen wij er mee aan de slag. Dank alvast, met vriendelijke groet,
Acture

Kimberley1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2013 20:01

Re: Kromme regels ziektewet uitkeerder Acture

Ongelezen bericht door Kimberley1984 »

Sterkte, Acture zijn echte honden... Het verbaast mij dat ze überhaupt nog bestaan en zeker als re-integratiebureau is Acture de naam niet waard!!

Kimberley1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2013 20:01

Re: Kromme regels ziektewet uitkeerder Acture

Ongelezen bericht door Kimberley1984 »

O ja en dan nog iets. Mocht de auteur zijn klacht sturen naar Acture, krijgt deze dan ook überhaupt antwoord? Of moet er weer eens een rechtszaak aan verbonden worden eer jullie het waardig vinden te reageren en actie te ondernemen?????? Jullie dienstverlening is namelijk echt waardeloos!!!

Acture
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 feb 2012 15:54

Re: Kromme regels ziektewet uitkeerder Acture

Ongelezen bericht door Acture »

Beste Kimberley1984, we vinden het vervelend te lezen dat je Acture waardeloos vindt. Wanneer je gelegenheid hebt je bekend te maken bij [email protected] willen we graag jouw specifieke probleem oplossen. Laat je het ons weten? Met vriendelijke groet, Acture

daremsi
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2014 20:05

Re: Kromme regels ziektewet uitkeerder Acture

Ongelezen bericht door daremsi »

Prachtig te lezen hoe Acture wil bijdragen aan een oplossing middels een standaard berichtje.... Via de zogenaamde klachtenlijn wordt de klacht behandeld door, én overgedragen aan....juist de casemanager....,de casemanager waardoor de problemen zijn veroorzaakt.... Mijn verhaal zet ik hier komende week op...

Timmiekat
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2015 21:25

Re: Kromme regels ziektewet uitkeerder Acture

Ongelezen bericht door Timmiekat »

Het enige belang dat een zieke werknemer heeft is beter worden, zodat hij zich goed voelt. De enige bijdrage die Acture levert is dat je je nog slechter gaat voelen. Na elk telefoontje voel je je rot en zet je je schrap voor het volgende contact. Hun benadering is niet mensgericht, maar ze jagen je op. Het is overduidelijk een centenkwestie. Je bent een vlieg in de soep die snel geloosd moet worden. Wat een vreselijke lui! Ze hebben geen kaas gegeten van verzuimbegeleiding, van het opbouwen van een vertrouwensband. Een bemoedigend woord, een vriendelijke stem is hun totaal vreemd. Honden, inderdaad, dat zijn het. Jachthonden.

Gesloten