LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onduidelijke factuur CIRAN

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Nietmorgenmaarnu
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2016 14:15

onduidelijke factuur CIRAN

Ongelezen bericht door Nietmorgenmaarnu »

In 2015 ga ik op advies van mijn huisarts naar CIRAN.

Ik krijg 300 online vragen (de meeste vragen kon ik niet beantwoorden mijn antwoord staat er niet tussen)
Een afspraak maken zonder de vragen hebben ingevuld kan niet.

Ik krijg 1,5 start gesprek, 1 uur psychologisch onderzoek, 2 uur fysio onderzoek en 1 uur exit gesprek.

Ze kunnen me niet helpen.

Over de kwaliteit van de gesprekken en het onderzoek wil ik het niet eens hebben wel dat ik een factuur krijg van bijna 2400 euro.

Ik begrijp niets van de factuur allemaal afkortingen en codes.

Ik vind het bedrag absurd hoog en ben dan ook nieuwsgierig wat de overheid hierover heeft afgesproken.

Nul op request bij Ciran en de zorgverzekeraar zegt dat dit nu eenmaal de regels zijn???

Wat zijn de regels?
Wat zijn de tarieven"


Van Ciran krijg ik een routebeschrijving hoe ik op de website de factuur kan ontcijferen :roll:

Ik stuur de factuur naar de ziektekostenverzekeraar en krijg bericht dat ik ongeveer 1650 euro vergoed krijg :cry:

Blijft over een bedrag van ongeveer 650

Ik heb nooit een offerte/plan van aanpak ontvangen
ergo ook geen adviesrapport met eventuele doorverwijzing.

Het bedrag van de ziektekostenverzekeraar heb ik netjes overgemaakt, heb een bankafschrift mee gestuurd waarop staat wat de verzekeraar heeft betaald.

Ik vraag inmiddels voor de zoveelste keer om een Klantvriendelijke factuur die ik kan lezen
intake ...... euro
psycholoog .... euro
fysio ..... euro
exit .... euro

Nu sturen ze dus een inasso op mijn dak.

Als ik moet betalen, dan moet ik betalen, maar ik wil weten waarom een klantvriendelijke factuur zo moeilijk is en ik wil ook weten
waarom op basis van de geleverde diensten de factuur zo hoog is.

Dank voor alle input

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: onduidelijke factuur CIRAN

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Nietmorgenmaarnu schreef:Van Ciran krijg ik een routebeschrijving hoe ik op de website de factuur kan ontcijferen :roll:
En wat kwam daar uit?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: onduidelijke factuur CIRAN

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb nooit een offerte/plan van aanpak ontvangen
Heb je daar wel naar gevraagd? Als jij er niet naar vraagt, dan zullen ze er vanuit gaan dat de informatie die je al hebt (via arts of website) voldoende voor je was om de keuze voor hun organisatie te maken. En dat je dus ook geen aparte offerte nodig hebt.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: onduidelijke factuur CIRAN

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als je aanmaningen hebt ontvangen voor incassobureau bij je aanklopte zou ik als ik jouw was maar rap betalen voor de rekening nog hoger word, de rest moet je toch echt met de behandelaar uitzoeken, kan zijn dat uw ziektenkostenverzekeraar nog kan bemiddelen in deze...

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: onduidelijke factuur CIRAN

Ongelezen bericht door BreejKC »

1) "Ik heb nooit een offerte/plan van aanpak ontvangen".
Een offerte krijgt u niet achteraf, maar u heeft voor de intake hier waarschijnlijk ook niet naar gevraagd. Door de intake te ondergaan heeft u automatisch hiermee ingestemd. Door het toesturen van de rekening weet u nu wel wat zo'n intake alleen al kost. Lees uw eigen opsomming nog eens door wat bij die intake gebeurt is. Daarnaast zijn in de achtergrond meer mensen met u en uw gegevens bezig geweest als u zich misschien kunt voorstellen. Ja, specialistische (geestelijke) gezondheidszorg , waar CIRAN zich mee bezighoudt, is nu eenmaal duur. Vraag als er nog onduidelijkheden zijn eventueel nog een gesprek met CIRAN aan. Voor zover mijn ervaring met deze organisatie strekt, zijn zij ter verduidelijking hiertoe altijd bereid.

2) "Over de kwaliteit van de gesprekken en het onderzoek wil ik het niet eens hebben".
Wat bedoelt u hiermee? Ca. een half jaar heb ik intensief met CIRAN te maken gehad, daarna nog vier controle gesprekken gedurende een jaar. Nog altijd ben ik er welkom om "zomaar" eens bij ze binnen te lopen en even een "praatje" met mijn vroegere behandelaars te maken. Alle gesprekken heb ik als buitengewoon positief ervaren. Is dat wat u hiermee bedoelt?

3) "Geen adviesrapport met eventuele doorverwijzing".
Een adviesrapport met doorverwijzing krijgt u niet. Het advies is dat CIRAN u niet verder behandelt. Het rapport van de intake, daar heeft u wel recht op. Vraag hiernaar bij CIRAN. Ook uw doorverwijzer, uw huisarts, heeft een verslag van CIRAN ontvangen. Ook daar zou u er nog naar kunnen vragen.

4) De intakekosten van CIRAN vallen onder de basiszorgverzekering. Daarbij is uw verplicht eigen risico € 385,00 (of over vorig jaar € 375,00) minus datgene wat u daarvan al opgebruikt had. Valt het overige bedrag, tot die € 650,00 misschien onder een vrijwillig eigen risico dat u bij uw zorgverzekeraar heeft afgesloten? Bij de bedragen die u terug moet betalen aan uw zorgverzekeraar zit in verreweg de meeste gevallen een uitgebreide specificatie. Die al doorgenomen? Dan moet het helder zijn hoe het bedrag van € 650,00 is opgebouwd. Anders die specificatie opvragen bij uw zorgverzekeraar.

Gesloten