LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] recht op re-integratie vanuit Wia

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
peter1953
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:20

Re: recht op re-integratie vanuit Wia

Ongelezen bericht door peter1953 »

delimavi schreef:Ik ben 80-100% afgekeurd omdat ik nekhernia heb en depressiviteits klachten heb.
En dan werken als koerier?

delimavi
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2010 14:07

Re: recht op re-integratie vanuit Wia

Ongelezen bericht door delimavi »

het is inderdaad niet verstandig geweest om als koerier te gaan werken. Ik wilde rustig aan opbouwen en proberen maar als zzp-er krijg je enorme werkdruk waardoor ik mezelf overbelast heb. Daardoor wil ik nu geen lichaamlijke belastend werk maar werk wat ik wel kan uithouden.
Maar mijn vraag is meer hoe ik eventueel voor een re-integratie weer in aanmerking komen en wat mijn rechten zijn ook mbt ondersteuning vanuit de Wia.
Ik heb eerder het gevoel dat ik hier beoordeeld word waarom ik als koerier ben gaan werken en dat ik arbeidsongeschikt ben. En hoe ik dan alsnog wil/kan werken.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: recht op re-integratie vanuit Wia

Ongelezen bericht door Barman »

delimavi schreef:het is inderdaad niet verstandig geweest om als koerier te gaan werken. Ik wilde rustig aan opbouwen en proberen maar als zzp-er krijg je enorme werkdruk waardoor ik mezelf overbelast heb. Daardoor wil ik nu geen lichaamlijke belastend werk maar werk wat ik wel kan uithouden.
Heb je nu zelf niet door hoe krom dit is? Je maakt zelf verkeerde keuzes en op basis daarvan denk je dat je nu zelf mag bepalen wat goed voor jou is en dat moet dus nu maar even voor je gedaan worden.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: recht op re-integratie vanuit Wia

Ongelezen bericht door manondoris »

Wat haal jij je zelf op de hals zeg??? Je kunt werken of je kunt het niet meer. Hoe ben jij in gods naam voor 80 tot 100 procent afgekeurd????????? Menig een heeft hier een zware herkeuring gehad toentertijd!

delimavi
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2010 14:07

Re: recht op re-integratie vanuit Wia

Ongelezen bericht door delimavi »

misschien kan ik ook niet meer werken maar ik wilde het proberen. Veel mensen die hulp/begeleiding krijgen vanuit re-integratie kunnen bijvoorbeeld met bijscholing of aangepast werk weer (gedeeltelijk) aan het werk. Ik bepaal niet wat er gedaan moet worden. Wilde alleen weten wat de mogelijkheden zijn voor mijn situatie en niet alle vooroordelen waarom ik 80-100% afgekeurd ben en waarom ik als koerier ben gaan werken. Dat is een verkeerde keuze geweest inderdaad daarom wil ik nu een betere keuze maken.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: recht op re-integratie vanuit Wia

Ongelezen bericht door kokka »

vogels schreef:
Ik heb een Wia uitkering en ben voor 80-100% afgekeurd. Ik heb een re-integratie aangevraagd omdat ik het thuis zitten vervelend vond
M.a.w. je bent eigenlijk helemaal niet meer arbeidsongeschikt, maar werkloos! Dan hoor je in de WW te zitten. Maar ja, geen zin in de bijbehorende verplichtingen natuurlijk.
en nu zelfs dat laaste niet eens meer, hij heeft nu een eigen koeriersbedrijfje. Ik moet zeggen dat ik het goed vind dat hij niet thuis wil zitten, maar nu hij een baan heeft is het hele re-integratie traject afgesloten. Vind het overigens wel vreemd en een beetje dom om, als je net 80-100% afgekeurd gekeurd was, meteen 6 dagen in de week te gaan werken.

delimavi
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2010 14:07

Re: recht op re-integratie vanuit Wia

Ongelezen bericht door delimavi »

deze topic mag van mij sluiten. Het zijn allemaal nutteloze informatie en discussie die uitgevoerd word.
Of jullie het dom vinden dat ik ben gaan werken vanuit de Wia heb ik werkelijk niets aan.
Ik heb mijn good will laten zien en geprobeerd. Het is niet gelukt en nu wil ik verder kijken naar de mogelijkheden. Als het lukt dan wil ik wat aan doen. Lukt het niet dan houd het op en moet ik maar thuis zitten, zit er ook niks anders op.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: recht op re-integratie vanuit Wia

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik vind hetniet dom,maar raar...
Nekhernia veel pijn? Pijnstillers? Therapie? En dan zoveel werken? Depr,medicatie. Therapie?
Hoe heb je dat dan gedaan?


Vind het raar verhaal....en nogmaals uwv ,als dit zo is wat je verteld,gaat nog staartje krijgen,
Want iemand die zo afgekeurd is wil zeggen niks meer kan! Maar dat kan je dus blijkbaar wel,gaan ze herkeuren en geloof me....dat gaat er niet goed voor je uitzien....

Met zoveel pijn,en depri zoveel werken....vreemd,vind ik vreemd...


Deze reacties kan je verwachten,wat denk je zelf? ,mensen moeten vechten soms om wia te krijgen...en jij....nou ik kan wat zeggen maar da doe ik maar niet,,

Geen goodwill dit...sorry...eigenwijs,dom....en ...vreemd

Dat is mij punt.

Met mijn pijn hou ik het gen uur vol...laatstaan zoals jij...daarnaast hangt gelijk uwv aan de bel,oh u kunt toch werken...

Wens je veel succes,als dit verhaal waar is om je 80-100% te behouden

delimavi
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2010 14:07

Re: recht op re-integratie vanuit Wia

Ongelezen bericht door delimavi »

even een terugkoppeling voor de mensen die zich afvragen hoe het is verlopen.

Ik mag mijn opleiding volgen via de nieuwe re-integratiebureau en ben ook bezig met herstel van mijn klachten. Hoop dat ik het in combinatie goed kan uitvoeren. En ook weer kan werken na behalen van mijn opleiding en re-integratie.

Gesloten