LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reïntegratie en Acture

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door john18 »

estevens schreef:Nu eisen ze, dat ik de verweerschrift, die ik ingediend heb bij het UWV, intrek. Maar ik heb helemaal geen verweerschrift ingediend, wat ik niet heb ingediend, kan ik ook niet intrekken.
Ze zullen wel op deze forum zitten en jouw misschien voor een andere forum lid hebben aan gezien of zo. Wat je niet hebt ingediend kun je ook niet terug trekken dus laat ze maar lekker gaar stomen.

a-avk
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2016 16:51

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door a-avk »

Ze draaien de zaken om. Eerst was er een fout van Acture toen het verweer/bezwaar(als dit er al was). Door betaling kan jij zo goed zijn om het bezwaar in te trekken maar de schade die dit heeft aangericht blijft feitelijk bestaan.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

Ze willen nog steeds niet toegeven dat ze fout zaten, zijn de normale gang van zaken, deelden ze mede. Een schadevergoeding zit er voorlopig niet in voor mij. Mijn advocaat heeft inmiddels contact gehad met het UWV, die zijn ook niet blij met de werkwijze van Acture. 27 Juli a.s. moet ik weer bij de bedrijfsarts verschijnen, ben bang dat het hierna dan weer fout gaat lopen. Ik hoop het niet voor hun, dan komen er strengere maatregelen.

a-avk
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2016 16:51

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door a-avk »

Het Besluit werkzaamheden, administratieve voorschriften en kosten eigenrisicodragen ZW, in bijzonderheid artikel 7 geeft er aanleiding toe dat bij geval van schade of onjuiste uitvoering van de ZW het UVW verantwoordelijk blijft. Wellicht gaat het UWV wanneer er dit soort claims gaan spelen toch in de pen om wetgeving aan te scherpen of gaat het UWV hun bevoegdheden gebruiken om Acture aan te pakken....

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door chrisd1 »

a-avk schreef:... om wetgeving aan te scherpen of gaat het UWV hun bevoegdheden gebruiken om Acture aan te pakken....
Mijn leken-idee is, dat Europese wet- en regelgeving, om het maar vriendelijk te zeggen, gedupeerde-vriendelijker is dan die van NL, waar 'verzekeraars' een (blijkbaar veel te grote??) vinger in de pap hebben??; liggen daar (nu al?) niet (veel?) meer mogelijkheden??

Jalliepallie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2016 13:13

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door Jalliepallie »

estevens schreef:Inmiddels heb ik de ZW ontvangen van Acture. maar de wettelijke rente en de opgelopen financiële belkosten a €35,00 ontbreken nog, die eis staat er nog.
Mocht iemand nog problemen hebben met Acture, hoor ik het graag.
Hoi, ik heb even mee zitten lezen.
Volgens mij is mijn situatie redelijk vergelijkbaar met de jouwe. Super fijn dat het voor jou bijna goed afgerond is. Ik heb samen met mijn huisarts een tijdje terug een brief opgesteld met mijn medische gegevens etc. En bij acture zeggen ze dat ze deze niet hebben ontvangen. Mijn huisarts heeft het nu al 3 keer opgestuurd en die begint er ook schoongenoeg van te krijgen. Opzich maakte ik me er niet zo druk om maar nu krijg ik dus geen geld meer.


( schrijf nu even een stukje van me af omdat het me zo hoog zit) Ik had doordat ik ziek ben al 180 euro minder inkomsten dan de hoogte van mijn vaste lasten. Ik zit vanaf november thuis dus reken maar uit hoeveel geld ik al te kort kom en nu krijg ik dus niks. Ik heb gewoon altijd gewerkt tot ik ziek werd en nu ik krijg 156 euro netto per week terwijl ik toen ik werkte 390 euro per week kreeg netto. Geen 70% dus. Toen ik hier uitleg om vroeg gaven ze bij acture aan dat dat komt omdat ze het dagloon berekenen over de uren die ik gewerkt heb bij de werkgever die bij hun eige risico drager is. Ik werkte daar pas een paar maanden dus veel heb ik er niet kunnen werken.Zo bizar dat ik omdat ik via acture betaald krijg zo weinig krijg omdat ik daar nog niet lang werkte. Ik heb altijd gewoon gewerkt. Ben van de ene baan direct naar de volgende gegaan. Werk al jaren. Dit is de eerste keer dat ik zonder werkgever zit. Als ik had geweten dat dit zo berekend zou worden zou ik nooit weg zijn gegaan bij mijn werkgever daarvoor waar ik al jaren werkte en een vast contract had. Maarja natuurlijk ga je er niet vanuit dat je ziek word.... Ik was zo blij toen ik via het uitzendburo een baan kreeg aangeboden omdat ik het echt niet naar me zin had bij de baan die ik toen had. Echt als ik dit had geweten was ik nooit ergens gaan werken waar ze eigen risico drager zijn. Maarja dat is helaas achteraf gepraat.

Dit is echt niet goed voor mij al deze stress. Vorig jaar eind november te horen gekregen dat er een gezwel op me lever zit. Onderzoeken in volle gang. Omdat ik nooit ziek was kwam de volledige eigen risico direct op de mat in december. Vanwege de opvolgende onderzoeken lag in februari al een rekening voor mijn gehele eigen risico van dit jaar op de mat waardoor mijn zorgverzekering alleen al 171 euro per maand kost want geld om het in een keer te betalen was en is er niet. En dan nu dit erbij ik trek dit echt niet meer.
Het geeft echt zo veel stress ineens zo weinig inkomen. Ik heb altijd redelijk ruim kunnen leven en heb altijd al mijn rekeningen kunnen betalen. Nu komt de stap steeds dichterbij dat ik mijn rekeningen niet meer kan betalen want mijn vakantiegeld raakt ook op.

Vind het echt bizar dat er zoveel mensen gedupeerd zijn door deze belachelijke organisatie. Al gaat het bij het uwv ook niet altijd even gladje. ik zit nu vanaf 1 mei onder het sociaal minimum maar omdat acture pas 1 dag voordat de zes werk weken verstreken waren kon vertellen wat mijn dagloon was had ik mijn toeslagen( toeslagenwet) nog niet aan kunnen vragen. Ze gaven bij het uwv aan zat ik schijnbaar te laat was daardoor en dat ik niets met terug werkende kracht zou krijgen. maar gelukkig omdat ik heb kunnen bewijzen dat het door acture kwam en ik eerder gewoonweg niet wist dat ik onder het sociaal minimun zou komen te zitten zeggen ze dat ik het wel met terugwerkende kracht ga krijgen indien het goedgekeurd word. Helaas hebben ze schijnbaar tot 28 augustus de tijd om dat te beslissen dus daar ben ik op dit moment nog niet mee geholpen.
Maar nu weer terug naar de situatie...

Ik krijg dus niets tot die papieren geregeld zijn. Ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen. Geld voor een advocaat heb ik niet en zoals u ziet ben ik ook niet erg goed in schrijven. Ik heb al een paar keer een mail gestuurd naar acture en heb heel vaak gebelt. De gesprekken neem ik op. Dus alles is terug te luisteren en lezen.
Zou u mij misschien een tip kunnen geven over hoe ik het beste een brief kan schrijven aangezien onze situatie redelijk gelijk is.

Weet er iemand ook of het klopt dat ik nu die 156 euro maar krijg en ik vroeg me ook af of ik als ik via het uwv een ziektewetuitkering had gekregen dit wel gewoon 70% van mijn salaris zou zijn geweest? Waarschijnlijk kan ik hier niets mee aangezien mijn vorige werkgever eigen risico drager was bij hun maar ik ben gewoon nieuwsgierig. En stiekem hoop ik natuurlijk dat het gewoon niet klopt wat ik krijg aangezien het zo weinig is.

Sorry voor het lange verhaal maar ik had het echt even nodig. Ik hoop dat iemand goede tips voor me heeft hoe ik dit het beste aan kan gaan pakken.

Alvast bedankt

Groetjes jallie

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Jalliepallie schreef:Ik hoop dat iemand goede tips voor me heeft hoe ik dit het beste aan kan gaan pakken.
Je aanmelden bij de club van a-avk kan m.i. iig geen kwaad.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

Hoy Jallipally, ik heb je hele geraas eventjes doorgelezen en vind dit belachelijk voor woorden, dat ze je met een schijntje laten zitten. 70% van je laatst verdiende salaris zijn ze verplicht uit te keren. €156,= euro per week is geen 70% van je laatst verdiende salaris van €390,=, dit is nog minder dan 50% !!!
Jij hoort als het goed is, €273,= per week netto te krijgen van Acture. Een mooie sommeringsbrief schrijven is niet zo moeilijk, maar ik wil je hierbij wel helpen met een voorbeeldbrief, die ik gemaakt heb? Of je zoekt het op via Google, staan er een heleboel op, alleen moet je ze aanpassen op jou situatie.

Een goede sommeringsbrief naar Acture zenden met een waarschuwing, dat je een advocaat gaat inschakelen, wanneer ze in gebreken blijven, een herberekening ZW-uitkering van hun eisen, op basis van je laatst verdiende salaris en dan met terugwerkende kracht de te kort gekomen bedragen per week per direct uit te betalen !!! Het Juridisch Loket in jou woonplaats is een mogelijkheid waar je kosteloos hulp krijgt. Ik hoop op een lichtpuntje in de duisternis voor jou.

Ik heb nu mijn uitkering wel, maar ze gaan nu eisen om spoedig aan het werk te gaan, en dat het ze te lang duurt !!!!! Ze erkennen gewoon mijn ziektebeeld niet!!! (Burnout) Ik ben al een tijdje onder behandeling bij een Psychiater, En als ik Acture bel over de status van mijn ziektebeeld, zijn ze niet te bereiken, terugbelverzoeken ingediend, maar verzaken ze de afspraken !!!!!

Jalliepallie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2016 13:13

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door Jalliepallie »

Dit is dus wat ik zelf ook dacht maar ze blijven het bij acture anders verwoorden.
ik word nu continu van het kastje naar de muur gestuurd en ik trek het gewoon niet. ben nu weer van alles aan het regelen met het uvw om iig een toeslag te krijgen maar helaas heeft acture hun verkeerde informatie verschaft wat betekend dat ik nu zelf al me loonstrookjes, contract en berekening dagloon moet opzoeken en opsturen.
net of ziek zijn al geen stress genoeg is !!
ik denk dat ik donderdag naar het juridisch loket ga om te kijken wat ik moet. doordat ik erg ziek ben geweest ben ik hier eerder gewoon allemaal niet
mee verder kunnen gaan.
nu heb ik eindelijk een beetje energie en ga ik er meteen met volle energie achteraan. voor zoverre mijn gezondheid me dit toelaat.

ik hoop echt zo dat u gelijk hebt want dan hebben ze nog flink wat na te betalen maar hoe acture het aan mij omschreef was dat alleen de echte gewerkte dagen tellen voor het dagloon. De dagen dat ik ziek was( toen manpower me nog betaalde) voordat ik bij hun terecht kwam tellen hun dus schijnbaar niet mee. Belachelijk want ik heb toch gewoon inkomen gehad! Ik ben dus vanaf november al regelmatig ziek maar vanaf 14 januari werd het zo erg dat ik echt geen seconde meer kon werken. acture heeft dus een referteperiode voor mij van 18 mei tot 11 november. De dagen die ik tussen 11 november en 14 januari toch nog hebt gewerkt worden er niet in meegerekend terwijl dit er best een aantal zijn. Acture zegt dat het voor mij na delig is wanneer ze deze er bij gaan trekken. ook dat snap ik niet want je zou toch denken als je meer dagen werkt heb je meer dagen gewerkt of zie ik dit nu zo scheef.
dit is puntje 1 waarom ik nu ook naar het juridisch loket ga want ik wil hier graag meer uitleg over en acture blijft maar zeggen het is beter voor jou maar een uitleg krijg ik niet. Ik vind sowieso dat ik gewoon vanaf 1 mei 70 % hoor te krijgen van mijn basisloon. het is toch van het zotte dat ziekte-uren ervan af worden getrokken. Manpower( toen nog mijn werkgever) diende mij toch ook gewoon 91% van mijn basisloon uit te betalen. en ik weet zeker dat manpower in die periode ook veel geld aan hun heeft moeten betalen dus waarom hun dan minder dan 50%? het blijft een raar verhaal.

En het frustrerende er aan is gewoon dat ik het allemaal niet snap en ik erg ziek ben en ook niet weet waar ik terecht kan.

Misschien is zo'n brief sturen wel een keer een idee maar ik ben altijd bang dat ik het dan erger maak omdat ik er dan iets in zet wat niet klopt ofzo. ik weet niet wat juridisch gezien wel of niet mag.

ik hoor graag van je

groetjes jalliepallie
estevens schreef:Hoy Jallipally, ik heb je hele geraas eventjes doorgelezen en vind dit belachelijk voor woorden, dat ze je met een schijntje laten zitten. 70% van je laatst verdiende salaris zijn ze verplicht uit te keren. €156,= euro per week is geen 70% van je laatst verdiende salaris van €390,=, dit is nog minder dan 50% !!!
Jij hoort als het goed is, €273,= per week netto te krijgen van Acture. Een mooie sommeringsbrief schrijven is niet zo moeilijk, maar ik wil je hierbij wel helpen met een voorbeeldbrief, die ik gemaakt heb? Of je zoekt het op via Google, staan er een heleboel op, alleen moet je ze aanpassen op jou situatie.

Een goede sommeringsbrief naar Acture zenden met een waarschuwing, dat je een advocaat gaat inschakelen, wanneer ze in gebreken blijven, een herberekening ZW-uitkering van hun eisen, op basis van je laatst verdiende salaris en dan met terugwerkende kracht de te kort gekomen bedragen per week per direct uit te betalen !!! Het Juridisch Loket in jou woonplaats is een mogelijkheid waar je kosteloos hulp krijgt. Ik hoop op een lichtpuntje in de duisternis voor jou.

Ik heb nu mijn uitkering wel, maar ze gaan nu eisen om spoedig aan het werk te gaan, en dat het ze te lang duurt !!!!! Ze erkennen gewoon mijn ziektebeeld niet!!! (Burnout) Ik ben al een tijdje onder behandeling bij een Psychiater, En als ik Acture bel over de status van mijn ziektebeeld, zijn ze niet te bereiken, terugbelverzoeken ingediend, maar verzaken ze de afspraken !!!!!
Laatst gewijzigd door Jalliepallie op 06 sep 2016 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

Ik kan maar geen hoogte krijgen van dit bedrijf, als je ze belt, zijn ze niet aanspreekbaar, dien je een terugbelverzoek in, bellen ze niet terug.
Vanmorgen toen ik wakker werd om 11.15 uur, bleken ze al om 9.00 uur gebeld te hebben, Ik ga s' avonds om 23.00 uur naar bed met een Oxizepam, word dan weer om 03.00 uur wakker, lig soms tot 04.00 uur nog wakker, malen en malen, dan maar weer een Oxizepam ingenomen, dan slaap ik soms tot 11.00 uur. Als ik dan wakker word, ben ik een tijdje niet aanspreekbaar, moet ik bijkomen van de nacht. Steeds maar medicijnen innemen voor de nacht door te komen is toch niet normaal, neem af en toe een tijdje niets in, omdat ik bang ben voor een verslaving. Neem dan af en toe een flinke borrel, dan val ik wel in slaap. Is ook niet goed, maar ik kan dan niet anders.
Heb dit ook gezegd tegen mijn bedrijfsarts, dat ze daar rekening mee moeten houden, maar toch hebben ze het lef om s' morgens vroeg te bellen terwijl ik dan verdoofd ben door de medicatie. Jammer genoeg bellen ze maar een keer.
Mijn casemanager heeft mij een tijdje geleden nog tegen mij gezegd, dat als je niet reageert, je niet aan de regels houd, de kans bestaat dat je uitkering wordt stopgezet.
Hun reageren niet op een terugbelverzoek, wat kan ik daar aan doen??? Ze doen toch ook hetzelfde??? Allemaal misbruik maken van hun macht!!!!!!
Ik ga ze nu ECHT niet meer terugbellen en de "lijpe loetje op hangende pootjes" uit gaan hangen, eens kijken wat voor consequenties hieruit, nu weer kan komen.

Wou alleen maar even aan Acture doorgeven dat mijn behandeling bij mijn psychiater is geïntensiveerd van een half uur, 1 keer in de maand, naar 1 keer in de twee weken, een uur. Ga a.s. vrijdag 9 September 2016 weer naar mijn psychiater voor de behandeling. Maar ja, als ze dat niet belangrijk vinden is dat hun probleem, niet de mijne, ik doe in ieder geval mijn uiterste best op mijn herstel. Ik heb een burnout, weet je, een BURN-OUT, en dat heeft z'n tijd nodig!!!! Volgens mij begrijpen/weten zij dat niet of willen ze het niet begrijpen/weten !! Heb er af en toe huilbuien van, en stress!!!

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

Jalliepallie schreef:Dit is dus wat ik zelf ook dacht maar ze blijven het bij acture anders verwoorden.
ik word nu continu van het kastje naar de muur gestuurd en ik trek het gewoon niet. ben nu weer van alles aan het regelen met het uvw om iig een toeslag te krijgen maar helaas heeft acture hun verkeerde informatie verschaft wat betekend dat ik nu zelf al me loonstrookjes, contract en berekening dagloon moet opzoeken en opsturen.
net of ziek zijn al geen stress genoeg is !!
ik denk dat ik donderdag naar het juridisch loket ga om te kijken wat ik moet. doordat ik erg ziek ben geweest ben ik hier eerder gewoon allemaal niet
mee verder kunnen gaan.
nu heb ik eindelijk een beetje energie en ga ik er meteen met volle energie achteraan. voor zoverre mijn gezondheid me dit toelaat.

ik hoop echt zo dat u gelijk hebt want dan hebben ze nog flink wat na te betalen maar hoe acture het aan mij omschreef was dat alleen de echte gewerkte dagen tellen voor het dagloon. De dagen dat ik ziek was( toen manpower me nog betaalde) voordat ik bij hun terecht kwam tellen hun dus schijnbaar niet mee. Belachelijk want ik heb toch gewoon inkomen gehad! Ik ben dus vanaf november al regelmatig ziek maar vanaf 14 januari werd het zo erg dat ik echt geen seconde meer kon werken. acture heeft dus een referteperiode voor mij van 18 mei tot 11 november. De dagen die ik tussen 11 november en 14 januari toch nog hebt gewerkt worden er niet in meegerekend terwijl dit er best een aantal zijn. Acture zegt dat het voor mij na delig is wanneer ze deze er bij gaan trekken. ook dat snap ik niet want je zou toch denken als je meer dagen werkt heb je meer dagen gewerkt of zie ik dit nu zo scheef.
dit is puntje 1 waarom ik nu ook naar het juridisch loket ga want ik wil hier graag meer uitleg over en acture blijft maar zeggen het is beter voor jou maar een uitleg krijg ik niet. Ik vind sowieso dat ik gewoon vanaf 1 mei 70 % hoor te krijgen van mijn basisloon. het is toch van het zotte dat ziekte-uren ervan af worden getrokken. Manpower( toen nog mijn werkgever) diende mij toch ook gewoon 91% van mijn basisloon uit te betalen. en ik weet zeker dat manpower in die periode ook veel geld aan hun heeft moeten betalen dus waarom hun dan minder dan 50%? het blijft een raar verhaal.

En het frustrerende er aan is gewoon dat ik het allemaal niet snap en ik erg ziek ben en ook niet weet waar ik terecht kan.

Misschien is zo'n brief sturen wel een keer een idee maar ik ben altijd bang dat ik het dan erger maak omdat ik er dan iets in zet wat niet klopt ofzo. ik weet niet wat juridisch gezien wel of niet mag.

ik hoor graag van je

groetjes jaleesa
estevens schreef:Hoy Jallipally, ik heb je hele geraas eventjes doorgelezen en vind dit belachelijk voor woorden, dat ze je met een schijntje laten zitten. 70% van je laatst verdiende salaris zijn ze verplicht uit te keren. €156,= euro per week is geen 70% van je laatst verdiende salaris van €390,=, dit is nog minder dan 50% !!!
Jij hoort als het goed is, €273,= per week netto te krijgen van Acture. Een mooie sommeringsbrief schrijven is niet zo moeilijk, maar ik wil je hierbij wel helpen met een voorbeeldbrief, die ik gemaakt heb? Of je zoekt het op via Google, staan er een heleboel op, alleen moet je ze aanpassen op jou situatie.

Een goede sommeringsbrief naar Acture zenden met een waarschuwing, dat je een advocaat gaat inschakelen, wanneer ze in gebreken blijven, een herberekening ZW-uitkering van hun eisen, op basis van je laatst verdiende salaris en dan met terugwerkende kracht de te kort gekomen bedragen per week per direct uit te betalen !!! Het Juridisch Loket in jou woonplaats is een mogelijkheid waar je kosteloos hulp krijgt. Ik hoop op een lichtpuntje in de duisternis voor jou.

Ik heb nu mijn uitkering wel, maar ze gaan nu eisen om spoedig aan het werk te gaan, en dat het ze te lang duurt !!!!! Ze erkennen gewoon mijn ziektebeeld niet!!! (Burnout) Ik ben al een tijdje onder behandeling bij een Psychiater, En als ik Acture bel over de status van mijn ziektebeeld, zijn ze niet te bereiken, terugbelverzoeken ingediend, maar verzaken ze de afspraken !!!!!
Je hoort gewoon 70% van je laatst verdiende salaris te krijgen, dat staat als een paal boven water!! Ga gewoon naar het Juridisch loket en leg daar alles uit. Bewaar voortaan alle bewijzen, e-mails etc. en neem telefoongesprekken op, die je met Acture hebt, dat maak je sterk in deze zaak, en een zaak wordt het !!

Jalliepallie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2016 13:13

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door Jalliepallie »

Het is gewoon bizar! Onduidelijk en vooral onbeschoft hoe ze daar te werk gaan. Uitleg om de kleinste dingen zijn al teveel gevraagd.
En idd als je je ziektebeeld kennen en dan bellen vind ik dat echt vreemd. Bij mij is het zo dat ik juist nooit word gebeld. Ik moet altijd daarheen bellen en bij de 11e terugbelnotitie heb ik geluk en neemt de juiste persoon op of ik word daadwerkelijk terug gebelt. Als ik dan mijn vragen gesteld heb krijg ik ineens allerlei vragen die over andere dingen gaan. Dan geef ik ook gewoon aan hier bel ik nu niet voor. Wilt u dat met me bespreken dan kunt u later terug bellen. Vaak ben je dan enige tijd aan de lijn ivm het doorverbinden etc. En zoek ik dat echt nie meer. Maar denk je dat hij dan ooit terugbelt met zijn vraag? Alle contact komt van mijn kant en ik neem alles op. Vind het zo bizar dat ze geef respect hebben voor het ziektebeeld van mensen. Een burnout... Och het is maar een burn out.... Wacht maar tot ze er zelf een krijgen en met zo'n werkgever ben ik bang dat dat vast wel eens voorkomt binnen het bedrijf dat collega's het hebben. Ze moeten daar echt leren omgaan met het ziektebeeld van de klanten. Weet je er niets over dan zoek je het toch op lijkt me dan.

Maar pas wel op hoor met die pammetjes! Die zijn zo verslavend....
estevens schreef:Ik kan maar geen hoogte krijgen van dit bedrijf, als je ze belt, zijn ze niet aanspreekbaar, dien je een terugbelverzoek in, bellen ze niet terug.
Vanmorgen toen ik wakker werd om 11.15 uur, bleken ze al om 9.00 uur gebeld te hebben, Ik ga s' avonds om 23.00 uur naar bed met een Oxizepam, word dan weer om 03.00 uur wakker, lig soms tot 04.00 uur nog wakker, malen en malen, dan maar weer een Oxizepam ingenomen, dan slaap ik soms tot 11.00 uur. Als ik dan wakker word, ben ik een tijdje niet aanspreekbaar, moet ik bijkomen van de nacht. Steeds maar medicijnen innemen voor de nacht door te komen is toch niet normaal, neem af en toe een tijdje niets in, omdat ik bang ben voor een verslaving. Neem dan af en toe een flinke borrel, dan val ik wel in slaap. Is ook niet goed, maar ik kan dan niet anders.
Heb dit ook gezegd tegen mijn bedrijfsarts, dat ze daar rekening mee moeten houden, maar toch hebben ze het lef om s' morgens vroeg te bellen terwijl ik dan verdoofd ben door de medicatie. Jammer genoeg bellen ze maar een keer.
Mijn casemanager heeft mij een tijdje geleden nog tegen mij gezegd, dat als je niet reageert, je niet aan de regels houd, de kans bestaat dat je uitkering wordt stopgezet.
Hun reageren niet op een terugbelverzoek, wat kan ik daar aan doen??? Ze doen toch ook hetzelfde??? Allemaal misbruik maken van hun macht!!!!!!
Ik ga ze nu ECHT niet meer terugbellen en de "lijpe loetje op hangende pootjes" uit gaan hangen, eens kijken wat voor consequenties hieruit, nu weer kan komen.

Wou alleen maar even aan Acture doorgeven dat mijn behandeling bij mijn psychiater is geïntensiveerd van een half uur, 1 keer in de maand, naar 1 keer in de twee weken, een uur. Ga a.s. vrijdag 9 September 2016 weer naar mijn psychiater voor de behandeling. Maar ja, als ze dat niet belangrijk vinden is dat hun probleem, niet de mijne, ik doe in ieder geval mijn uiterste best op mijn herstel. Ik heb een burnout, weet je, een BURN-OUT, en dat heeft z'n tijd nodig!!!! Volgens mij begrijpen/weten zij dat niet of willen ze het niet begrijpen/weten !! Heb er af en toe huilbuien van, en stress!!!

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

Jalli, ben je al naar het Juridisch Loket geweest? Ben zeer benieuwd.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

Hier even ter informatie:

Bron: uitzendbureau.nl


Fase A met uitzendbeding:

Wanneer je binnen een uitzendovereenkomst met uitzendbeding in fase A ziek wordt, krijg je de eerste twee dagen geen salaris. Op dag één heb je geen recht op loondoorbetaling. De onbetaalde tweede ziektedag wordt door een opslag op het loon gecompenseerd. Deze opslag ontvang je wekelijks via je salaris. Daarom ontvang je de compensatie niet nogmaals wanneer je daadwerkelijk ziek bent.

Een uitzendovereenkomst met uitzendbeding wordt per direct beëindigd bij ziekte. Nadat de overeenkomst is beëindigd, heb je vanaf de derde ziektedag recht op een uitkering van de Ziektewet.

Je ontvangt 70% van je uitkeringsdagloon als ziektewetuitkering voor een periode van maximaal twee jaar. Het UWV bepaalt wat jouw uitkeringsdagloon is. Dit wordt berekend aan de hand van jouw gemiddelde loon van de periode voorafgaand aan de ziekte. Het UWV draagt ook zorg voor de uitbetaling van de uitkering.

Naast de ziektewetuitkering is het uitzendbureau verplicht de uitkering het eerste jaar aan te vullen tot 91% van jouw uitkeringsdagloon, en in het tweede ziektejaar tot 80%.

Ben je weer beter? Dan heb je een nieuwe uitzendovereenkomst nodig om wederom voor het uitzendbureau en de opdrachtgever te gaan werken. Laat daarom altijd aan je uitzendbureau weten dat je hersteld bent.

Fase A zonder uitzendbeding, B en C:

Wanneer je via een overeenkomst werkt, heb je bij ziekte vanaf je tweede ziektedag recht op doorbetaling. In het eerste ziektejaar is de uitzendonderneming verplicht om je 91% van je loon door te betalen. In het tweede ziektejaar is de uitzendonderneming verplicht om je nog 80% van je loon door te betalen.

De arbeidsovereenkomst wordt niet beëindigd tijdens je ziekte. Deze loop door en eindigt alleen op de overeengekomen einddatum.

Beter melden:

Heb je een overeenkomst in fase A en krijg je een ziekteuitkering van het UWV en ben je weer beter? Vergeet niet om dit te melden aan het UWV! En meld het ook aan de uitzendonderneming, zodat zij weer werk voor je kunnen zoeken.

Heb je een overeenkomst in fase B of C en ben je weer beter? Meld je beter bij zowel de uitzendonderneming als de opdrachtgever waar je werkte.

Anoniem87
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2016 17:50

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door Anoniem87 »

Hai,
Om te beginnen weet ik dat er al veel topics lopen over Acture maar ik kan het niet meer aan ik heb hulp nodig.
Ik heb met hart en ziel 8 jaar voor een groot staalbedrijf gewerkt in de productie. Ik ben daar grof aangerand door een werknemer van buitenlandse komaf en na overplaatsing ben ik daarop nog eens aangevallen door een ander mannelijk persoon en draag ik daardoor nu een litteken voor het leven op mijn borst. Ik ben zelf een meid van 28. Na alle intimidatie en discriminatie op de werkvloer ben ik na een rechtzaak ziek uit dienst gegaan. Ik werkte al vanaf februari niet meer daar ik ziek ben geraakt. Ik heb te kampen met suicidale periodes, heftige paniek en angst aanvallen en kan eigenlijk niks meer alleen. Ik loop daarvoor bij een behandelaar. Nu ben ik dus ziek uit dienst en is het bedrijf eigen risicodrager. Ik had een ontzettend fijne band met mijn vrouwelijke Arbo-Arts maar ik werd overgeheveld naar Acture. Dit is nu al dusdanig verkeerd aan het gaan dat ik niet meer weet wat ik moet.
Het volgende is gebeurd. Ik kreeg een eigen casemanager met wie ik anderhalf uur heb gebeld over mijn situatie, ik heb haar veel dingen in vertrouwen verteld om mijn hulp en betaling zo snel mogelijk op de rit te krijgen. Ik zou niet bij een mannelijke arts ingedeeld worden omdat dat voor mij in mijn toestand niet reëel zou zijn. De eerste brief die ik heb ontvangen was een uitnodiging voor een afspraak bij een buitenlandse mannelijke Arts. Toen ik belde om te vragen of ze had niet begrepen heeft werd er gelukkig gelijk een andere afspraak geregeld bij een mevrouw in Haarlem een maand later. Opzich geen probleem dat het een maand later is maar Acture wil pas betalen als je bij een arts bent geweest en ik heb gewoon een koophuis (waar ik niet meer zelfstandig in kan wonen door mijn aanvallen). Afijn, eenmaal aangekomen bij de locatie in Haarlem trof ik een wat gedateerde fystiotherapiepraktijk op het adres van de uitnodiging. Ik ga daar naar binnen met mijn opa en tot mijn grote verbazing stap ik een chaos binnen. Een grote verbouwing waar ongeveer 8 a 10 poolse mannen het plafond en de muur aan het slopen waren. Ik nam evengoed plaats in de wachtkamer, er zaten nog twee dames naast ons. De ene dame werd vriendelijk toegesproken door de fysiotherapeuten dat ze naar huis kon gaan wegens de verbouwing, tegen mij en de andere mevrouw werd niks gezegd dus wij bleven zitten. De mevrouw naast mij grapt nog wat dat ze daar voor haar longen komt en dat ze dit niet vol kan houden. Vervolgens vraagt ze aan mij wanneer ik een afspraak heb. Blijken wij op dezelfde tijd met dezelfde mevrouw een afspraak te hebben. Ik bel daarop mijn casemanager van Acture, haar antwoord was dat zij tussen half 11 en half 1 in de nacht nog een voicemail heeft achtergelaten en dat ze nog een brief heeft gestuurd. Ik had geen voicemail en geen brief. In de originele uitnodiging staat zelfs dat dat 48 uur van te voren aangegeven zal worden als er een wijziging plaats vindt. In mijn toestand is dit funest ik begin gelijk te hyperventileren. De casemanager zegt dat ze het vervelend voor mij vindt maar bied geen excuus aan en begint mij weer in te plannen voor een volgende afspraak. Er blijken geen andere vrouwelijke artsen in mijn regio te zijn en ik word 25 oktober in Delft ingedeeld. Ik woon zelf in Alkmaar. Dit gebeurde allemaal 29 sept jongstleden.

Anoniem87
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2016 17:50

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door Anoniem87 »

Op 1 oktober ontving ik post van Acture. De post was op 28 sept verstuurd en daarin stond inderdaad een wijziging naar een andere afspraak, alleen dat was al te laat en de afspraak was wederom bij een buitenlandse man. De afspraak is gelukkig omgezet naar 25 okt in delft zoals net verteld. Ook zat er een reiskosten formulier bij. Op het reiskostenformulier stond dat ik van alkmaar naar alkmaar was gereden en dat ik 0.65 cent zou ontvangen. Ik ben van Alkmaar naar Haarlem gebracht door mijn opa. Ik bel mijn casemanager op om dit voor te leggen ik had haar immers die dag nog gesproken door het probleem met de afspraak. Zij beweert glashard aan de telefoon dat ik zit te liegen en dat ik daar niet ben geweest en dat in haar systeem het adres van Alkmaar staat. Ik vertel haar dat de fout bij Acture ligt omdat ik echt een uitnodiging heb met een heel ander adres. Wederom vertelde zij mij dat dat onmogelijk was en dat de fout bij mij lag. Ik heb haar de uitnodiging opgestuurd via mail, Wederom geen excuses, wel de melding dat ik pas 6 weken na het bezoek van de bedrijfsarts mijn eerste uitbetaling zou krijgen. Mijn moeder heeft haar uiteindelijk aan de telefoon gekregen omdat ik alleen maar kon huilen en hyperventileren, haar opmerking was dat ik wel even normaal moest doen omdat ze anders niet bereid was mij te helpen. Dit was zojuist, vandaag. Mijn moeder heeft haar ook uitgelegd dat ik er serieus over na heb gedacht en eigenlijk al een poging heb gedaan om mezelf van het leven te beroven en dat dit mijn situatie verergerd. Ja dat was allemaal erg vervelend maar niet haar probleem. Mijn moeder zei daarop dat het niet vervelend was maar erg gevaarlijk, haar antwoord was dat ze het gevaar daar niet van inzag en dat ik maar gewoon rustig moest blijven.

Mijn moeder heeft de naam van haar baas opgevraagd en zij beweert dat ze een terugbelverzoek heeft ingestuurd dus dat hij ons gaat bellen. Nu lees ik overal dat dat niet gebeurd en ik heb ook al drie keer een terugbelverzoek voor haar ingediend waar niet op is gereageerd.
Er zijn nu een aantal dingen waar ik mij heel erg zorgen om maak.
Ten eerste wanneer krijg ik nu betaald want ze beweert een voorschot in te dienen maar als we daarnaar vragen krijgen we continu het antwoord "ik doe mn best". Ten tweede, ik ben hier net begonnen en ik kan bijna niks aan, zij weten hiervan en de gesprekken die ik met ze heb gevoerd waren meer dan respectloos, ik wil dat dit stopt. Ik kan niet rustig blijven ik kan niet meer, ik wil normaal behandeld worden, werken aan mijn herstel, krijgen waar ik recht op heb. Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Heeft iemand tips waarmee ik ZSM actie kan ondernemen? Ik heb alles vastgelegd.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Kijk eens hier met wat voor soort lieden je mogelijk, althans mijns inziens, van doen hebt.

Je aanmelden bij de club van a-avk kan m.i. iig geen kwaad.

a-avk
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2016 16:51

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door a-avk »

De belangengroep KlachtenActure is een gezamenlijk initiatief van gedupeerden t.g.v. de private uitvoering van de ziektwet en WGA door Acture.
Private partijen hebben ons inziens onvoldoende prikkels om de uitvoering van de ziektwet voor de zieke fatsoenlijk te organiseren. Daartegenover heeft men veel perverse financiële prikkels om mensen beter te melden hetgeen men schadelastbeperking noemt.
De mensen met mentale klachten zoals burn-out of psychische aandoeningen worden door vele procedurele fouten zieker gemaakt dan hij/zij als was. De inkomenszekerheid van de zieke is door de vele procedurele fouten en mogelijkheden van schorsingen e.d. onvoldoende. De financiële afhankelijkheidsrelatie van de zieke t.o.v. deze private uitvoerder wordt gebruikt als machtsmiddel, de handelwijze is niet transparant en de verwevenheid van de diverse diensten en functies binnen de bedrijven van Acture en diens dienstverleners is ongezond.
Men bedient hier louter de werkgever, de verzekeraar maar niet de zieke. Van een gezondere arbeidsmarkt door de wet BEZAVA en Acture kan ons inziens geen sprake zijn. Hooguit een verschuiving naar andere uitkeringen.

mail uw klachten naar [email protected]

mariska.visser
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2016 21:09
Contacteer:

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door mariska.visser »

Sinds maart 2013 werkte ik via Zorgwerk bij diverse kinderdagverblijf en bso's. 23 oktober 2015 kwam ik in coma terecht met een suiker van 48. Ik ben 10 uur kwijt. Ik werd 27 oktober gebeld, maar ik lag op de ic en mocht geen telefoon bij mij hebben. Na 3 dagen kreeg ik een brief van acture waarom ik dat ik mijn telefoon niet kon opnemen. Met moeite kreeg ik mijn controleur van acture aan zijn verstand dat ik op de ic lag en geen telefoon of iets op de afdeling kon hebben vanwege de apparatuur. Bij mij was de diagnose diabetes type 1 geconstateerd, ook met deze ziekte was hij niet bekend. Door de hoge suiker was mijn zicht heel erg aangetast. 10 december zal de bedrijfsarts langs komen. Doordat ik bij mijn ouders lag en dit ook gezegd had tegen de controleur van acture kwam hij langs op mijn huisadres. Er werd weer heel moeilijk gedaan door de controleur en de bedrijfsarts. Eind januari was mijn eerste bezoek bij de bedrijfsarts hier werd gezegd dat ik er voor moest rekenen dat ik pas mijn ziekte over 2 jaar onder controle heb. Na mijn bezoek werd ik gebeld door acture en weer kreeg ik van acture dat ze niet weten wat diabetes type 1 in hield en probeerde ze me ook eerder aan het werk te krijgen. Hiermee ging ik niet akkoord. Er werden nog een paar controles bij de bedrijfsarts. Na elke controle werd ik gebeld door de controleur van acture gebeld. Zij vonden dat ik misbruikte van de situatie en dat ik op het ziektegeld uitwas. Terwijl ik als ik 40 graden koorts had, nog op mijn werk verscheen. Kon soms erg boos worden. Acture meldde mij beter op 3 maart. Ben 4 maart gaan werken maar het ging totaal niet en heb me gelijk weer ziek gemeld. Kreeg weer het verhaal dat ik misbruik maak van de ziektewet. Mijn suikerspiegel schommelde heel erg en regelmatig is mijn zicht weer zeer slecht. 23 maart weer met goede moed naar de bedrijfsarts, die vertelde dat ik zo en zo tot oktober moet rekenen dat ik in de ziektewet zit, maar een uur later werd ik thuis gebeld door de bedrijfsarts dat ik toch beter moest melden. Ik kon volgens hem aan de slag. Ook van Acture aan de slag en kon volgens hem niet meer ziekmelden en was 28 maart zo en zo mijn laatste contractdag. Volgens de bedrijfsarts en acture kon ik me wel inschrijven voor ww. Doordat ik te weinig werkdagen heb bij zorgwerk kreeg ik geen ww en mijn vriend werkt krijg ik geen bijstand. Ik heb ook nog bezwaar gemaakt bij uwv, maar ook hier kreeg ik niks voor elkaar. Doordat ik al lange tijd hoge suikers had, kan ik volgens hem gewoon functioneren met hoge suikers. Er is dus niks aan de hand aldus uwv.

evelien_v
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2016 09:24

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door evelien_v »

In juli 2015 ging ik naar de huisarts met pijn op de borst. Ik werd opgenomen in het ziekenhuis en ik bleek een vernauwing in de kransslagader te hebben. Er werden 3 stents geplaatst en er werd mij verteld dat ik zeker 6 weken zou moeten revalideren. De volgende dag, ik lag nog in het ziekenhuis, werd ik al gebeld door Acture met de vraag wanneer ik dacht weer aan de slag te kunnen. Ik legde uit wat er aan de hand was, maar ik had de indruk dat men bij Acture niet op de hoogte is wat de impact van een dergelijke ingreep is. 3 dagen later werd er zelfs nog een vierde stent geplaatst. Na een week mocht ik naar huis en ik werd wekelijks gebeld door Acture en voelde mij enorm gepusht om maar zo snel mogelijk weer achter mijn bureau te gaan zitten. Het maakte niets uit dat ik zei dat de cardioloog had gezegd dat ik zeker 6 weken rust moest houden. Dat is immers maar "mijn woord", niet rechstreeks uit de mond van de cardioloog naar Acture toe. Ik had mijn ongenoegen ook een paar keer kenbaar gemaakt bij het uitzendbureau en zij vonden het "erg vervelend" en zouden in gesprek gaan met Acture. Ik kreeg toen een nieuwe contactpersoon toegewezen. Dit maakte echter geen zier uit, want deze mensen werken gewoon via een draaiboek. Er werd ook nooit "beterschap" gezegd, alleen "succes". Met beterschap erken je natuurlijk dat de patient echt iets mankeert en dat zullen ze nooit doen. Het telefonisch lastig vallen hield pas op nadat ik mijn eerste bezoek bij de bedrijfsarts had gehad en die had een reintegratie traject opgesteld. Hier hadden ze zich dan bij neergelegd en toen werd ik minder vaak gebeld. Ik voelde me enorm opgejaagd en het heeft mijn herstel zeker niet positief beinvloed, integendeel. Overigens werd nadat ik weer gereintegreerd was en weer aan mijn volledige uren zat, mijn contract niet verlengd. Ik zou een C contract hebben gekregen.

Gesloten