LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reïntegratie en Acture

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

Ben naar mijn bedrijfsarts geweest op 2 november 2016 en alles besproken voor een re-integratieproject, ben nog niet helemaal in staat om een volledige werkdag te draaien wegens chronische vermoeidheid als gevolg van een burn-out. Ben bereid om een paar uurtjes per dag de werkzaamheden te hervatten. Mijn bedrijfsarts zou hiervoor zorg dragen.
Kreeg ik 2 weken later van mijn casemanager van Acture te horen dat ze een interventie voor mij zouden regelen, omdat mijn ziektebeeld te lang duurde.
(INTERVENTIE ?????)Heb toen gezegd dat een interventie niet nodig was omdat het iets beter ging met mij en wel bereid was om een paar uurtjes weer te gaan beginnen.
Half december 2016 kreeg ik een telefoontje van een Arbeidsconsulent van Acture, hij zei dat ze de ZW zouden beëindigen, dat het allemaal veel te lang duurde, dat ik maar een full- time baan moest zoeken, in dit geval zei hij, dat ze mij een sollicitatieverplichting aflegde voor de komende maand januari 2017, mocht ik eind januari geen werk hebben gevonden, ze mij uit de ziektewet gooien en een WW uitkering aan moest vragen.
Dit is toch van de zotte !!! Ze blijven maar doorgaan met die praktijken, moet maar meteen een full-time baan zoeken, terwijl ik bereid ben, langzaam het werk op te wil pakken, dit gaat weer ten koste van mijn ziektebeeld. Wordt zomaar uit de ziektewet gegooid omdat het ze te lang duurt!!!

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Hallo estevens,
Zie: viewtopic.php?f=59&t=167019&p=2319255&h ... t#p2319255:
Neem een advocaat in de arm...,etc.
!!
Ben ik het hier zeer mee eens; zou zelf ook niet op eigen houtje tegen dit geb***te gaan knoeien.
Hier had je het nog over je advocaat??
Zit je bij de club van a-avk??; te zien geweest in de desbetreffende uitzending van Radar; die zou immers als club een advokaat in de arm kunnen nemen, resp. hebben dat al gedaan??

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

Nu is mijn uitzendbureau veranderd van verzuimbedrijf, ze zijn gestopt met Acture, zijn nu bij Robidus te Zaandam, deze hebben gezegd dat mijn uitkering stopt omdat het veel te lang duurt en mij gedreigd hebben met een sollicitatieplicht en beëindiging uitkering. Die zijn nog erger !!!!!!!
Heb inmiddels een advocaat ingeschakeld, kijken wat hij kan doen.

Gesloten