LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reintergratie werkt me tegen.

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door ++antonh »

leoni2012,
ik vindt het door jou geschrevene wat vreemd.
Jij mag altijd solliciteren als je wilt en als je werk vindt en wat je aan zou kunnen moet je met de arbeidsdeskundige overleggen.
Een reïntegratie bedrijf krijgt en bedrag voor de "hulp" die jij van hun krijgt en dat is voor een termijn van bv 1 jaar.
En ze krijgen van het UWV echt niet meer bij betaald als ze jou "langer" zouden begeleiden.
Er is een bedrag vast gesteld, dat kun je zelf ook vinden in het plan van aanpak wat aan het begin van je traject is opgesteld.
Dit plan van aanpak gaat over de te nemen stappen voor jouw begeleiding.
En dit plan van aanpak heb je moeten tekenen voor accoord want dat wordt samen met jou opgesteld.
Maar een ander ding is bij jou ook vreemd.
Je traject moet via een rapportage van 3, 6 en 12 maand beschreven worden.
Dit rapport wordt door jou ondertekend voor accoord en gaat dan pas via de reïntegratie kantoor naar het UWV kantoor.
Dus je moet het rapport wel zelf tekenen voor accoord!
Als je het niet eens bent met de begeleiding moet je ook niet voor accoord tekenen.
En ik denk dat een huisarts niet veel kan doen bij arbeidsbegeleiding.
Het UWV trekt zich niet veel aan van huisartsen en het reïntegratie bureau kan er echt niets mee.
Die krijgen het plan van aanpak met vermelding van wat je niet kunt.
En tegenwoordig wordt niet gekeken naar wat je niet kunt maar naar wat je wel nog kunt.
Het klinkt hard maar is zo.
Succes met je nieuwe bureau.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door klaas1978 »

++antonh schreef:Het UWV trekt zich niet veel aan van huisartsen en het reïntegratie bureau kan er echt niets mee.
Waarom denk je dat?
++antonh schreef:En tegenwoordig wordt niet gekeken naar wat je niet kunt maar naar wat je wel nog kunt.
Het klinkt hard maar is zo.
Waarom zou dat hard klinken? De bedoeling is toch om een passende baan te vinden...

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door ++antonh »

klaas1978 schreef:
++antonh schreef:Het UWV trekt zich niet veel aan van huisartsen en het reïntegratie bureau kan er echt niets mee.
Waarom denk je dat?


Klaas1978,
dit is gewoon omdat het reïntegratie bureau niets mag doen op gezondheids gebied.
En het UWV heeft zijn eigen artsen.

leoni2012
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:20

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door leoni2012 »

hoi,

Ik heb via dat "nieuwe "reintergratie beureau gehoort, hun me niet mogen helpen van de mevrouw van het uwv.

Die mevrouw zelf heeft me nog steeds niet gebelt, en ik heb geen idee of ze me mail inmiddels gelezen heeft.

ik las dat hier iemand schreef ik in overleg met arbeits deskundige mag soliciteren etc. maar die vrowu wilt me niet terug bellen of me vragen beantwoorden.
als ik haar ooit te spreken krijg is ook me eerste vraag, mag ik zelf soliciteren?

in de brief die ik toen van uwv kreeg stond erin ik moest soliciteren. maar volgens me reintergratie is dat niet van toepassing bij mij omdat ik een wajong heb en het standaart brieven zijn.
wel ben ik verplicht mee te werken met me reintergratie bureau. maar die doen dus niks. (klein bedrijfje van 2 personen). ik heb zelf de reintegratie dus aangevraagt omdat ik graag wil werken.
maar ik mag dus niet soliciteren van me reintergratie bureau, als uwv niet wilt ik soliciteer dan zouden ze toch voor mij geen reintergratie inhuren lijkt me.

Ook vind ik het vreemd ze maar een vast bedrag zouden krijgen, aangezien reintergratie nu al aangeeft ze straks extra verlening voor me willen aanvragen bij uwv.
het is bijna 5 jaar geleden ik afgekeurt ben, en ik had toestemming van uwv vrijwilligers werk te zoeken, ik soliciteerde op alles wat tegen kwam kwa vrijwilligers werk, maar werd nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek, en wou me ziekte niet gaan verzwijgen aangezien ik aangepast werk nodig zal hebben.
vandaar iuk dus hulp vroeg bij uwv, en ik reintergratie kreeg. Alleen ben ik er dus geen stap mee opgeschoten, aangezien ik nu van reintergratie niet mag soliciteren! de persoon die dat voor mij besloten heeft is geen arts. dat is ook dezelde persoon die het niet eens is met me huisarts. die persoon is alleen in dienst om mij te helpen met soliciteren, ze heeft nooit geen opleiding gedaan richting arst, of medicijnen. Al haar conclusies trekt ze op wat ze zelf meemaakt in haar prive leven, of waar ze van heeft horen zeggen. Ik neem eigenlijk zelf wel aan uwv meer vertrouwen in me huisarts zal hebben, dan in me reintegratie, aangezien de huisarts me doorstuurt na fysio en reintergratie na therapie wat valt onder alternatieve geneestwijze.

Alleen wordt ik constand overal buiten gehouden, ik heb meerdere malen aan de bel getrokken bij het uwv, maar altijd bellen hun alleen die 2personen van het reintergratie bedrijf die er dus schijnbaar een heel ander verhaal van maken, en zelf hoor ik alles dan weer via me reintegratie bedrijf die me dan vertelt ik moet stoppen het uwv te bellen , en dan krijg tot nu toe steeds een gesprek met me reintegratie, die tijdens dat gesprek gigantisch over me heen loopt, elke keer is de conclusie het aan mij ligt, laatste keer gaf ze zelfs toe ze tegen die vrouw van uwv heeft gezegt (die me niet wou terugbellen) dat het gewoon paniek aanvallen van mij zijn omdat ik bang zou zijn me uitkering kwijt te raken.
oftewel uwv hoeft me niet terug te bellen, want reintergratie stelt me zelf wel gerust. Ze zijn gewoon niet eerlijk tegen mijn contact persoon van uwv.

In het begin heb ik zeker iets getekent daarin stond we op zoek zouden gaan na passend "vrijwilligers" werk. (maar dat doen ze dus niet tot nu toe, want zoals ze zegt ze heeft er 2 jaar de tijd voor gekregen, en daarna vraagt ze verlening aan)
ik heb hier helaas zelf geen exemplaar van. Ook staat daar duidelijk in ik cvs heb, en dat heeft niks te maken met paniek aanvallen. Daarna heb ik nooit meer iets hoeven tekenen, ook heb ik geen idee hoe het verslag over mij ervoor staat en wat erin staat.

Wel weet ik dat het me teveel stres oplevert, en ik zit nu op het punt, alle deuren dicht te draaien, de telefoons uit te zetten, en gewoonweg alle contact te negeren van me reintegratie bureau. ik krijg namelijk woensdag weer zo gesprek met me reintegratie bureau , waarin dus tot nu toe steeds geen oplossing komt, ik had gehoop me vaste contact persoon te spreken voordat dat gesprek zou plaats vinden. omdat ik nu niet weet wat me rechten zijn, alleen wat me plichten zijn, en dat is doen wat reintegratie wilt. Maar hoe zit het dan met soliciteren? iemand hier zei ook ik mag soliciteren als het van uwv maar mag, en dat moch ik toen dus, (nu heb ik dus geen idee, volgens reintegratie niet).

Ik hoop de herkeuring niet lang meer op zich laat wachten, misschien ik daar wel kan uitleggen waarom ik nog steeds thuis zit, dat ik graag wil maar reintegratie me niet wilt helpen.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Heb je al eens een officiele klacht ingediend? Als goed is hebben dit soort bedrijven een klachtenregeling via een andere instantie dan hun zelf. Het bedrijf is altijd verplicht om jou op de hoogte te brengen van hun klachtenregeling.

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door ++antonh »

Leonie2012,
je kunt veel schrijven en bedenken maar houd er wel rekening mee dat je zelf een plan van aanpak hebt ondertekend voor accoord.
Lees dat maar eens goed door.
Maar daar horen we niets van in jouw schrijven.
Dit plan van aanpak is samen met jou voor jou opgesteld en dat heb je moeten ondertekenen.
Als dat er niet is weet het reïntegratie bedrijf ook niet wat ze met je moeten doen.
Dit plan heeft iedereen die een reïntegratie heeft.

Pas ook op met vrijwilligers werk.
Er zijn bij het UWV mensen die zeggen, "als je vrijwilligers werk kunt doen kun je ook werken".
Ik ben dat vaker tegen gekomen dat cliënten dit te horen kregen.
En als jij gaat solliciteren geef je zelf aan dat je weer een gedeelte arbeidsgeschikt bent.
Anders solliciteer je niet.
Heb je vrijstelling van UWV voor sollicitaties of doe je het zelf zomaar?

Verlengen doen ze graag met een reïntegratie traject maar dat heeft echt geen nut.
Als je in 2 jaar niets krijgt bij dit bureau krijg je in de verlenging ook niets.
Zoek dan een ander bureau.

Succes

leoni2012
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:20

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door leoni2012 »

beste ++antoni, en de rest.

ik ben niet in het bezit van ene plan van aanpak.
nogmaals reintergratie houd zich niet aan de regels. ikzelf wel. we hebben ijn het begin wel dingen op papier gezet waarin afgesproken werd hun me zouden helpen met vrijwilligers werk zoeken. maar hier heb ik geen papieren van in bezit gekregen. ik kan dan dus ook niet aantonen ze me beloofd hebben te helpen met soliciteren. Ook ben ik niet op de hoogte waar ik ene klacht kan indienen tegen hun en dit staat ook niet vermeld op de site. heb ooit al wel aangeven dit te willen maar dit was volgens me reintergratie niet nodig, ik kon met me propbleem gewoon na hun komen. oke deed ik dus weer. ik geef hun aan ik graag wil beginnen met soliciteren na vrijwilligers werk zodat ik in de toekomst misschien door kan stromen na betaald werk. maar reintergratie zegt ik niet zelf mag soliciteren , ook niet na vrijwilligers werk omdat ik in hun traject zit. en hun dit dus zouden moeten doen, maar dat vinden ze nog niet nodig omdat ze er 2 jaar de tijd voor hebben. heb ik dus een solicitatie verplichting? als ik reintergratie moet geloven niet, maar dat vind ik dus moeilijk te geloven. Ik ben wel totaal afgekeurt, maar heb zelf aangeven ik graag wat wil doen, inplaats van thuis zitten.

ik heb de papieren niet dus wat kan ik ertegen doen? hoe kom ik aan die papieren dan?

en weet je ik zou het niet erg vinden als ik gedeeltelijk goedgekeurt wordt. ik wil niet altijd maar thuis MOETEN zitten, ik wil graag onder de mensen zijn, als je niet mag werken en alleen maar thuis zit wordt je vanzelf depressief. Het is niet leuk om elke keer van me reintergratie te horen ik niet in staat ben om te werken. moet ik dan echt 2 jaar wachten, totdat hun verlenging kunnen aanvragen? waarom niet nu gelijk me helpen met vrijwilligers werk zoeken? ik heb prive immers alles op orde. (me moeder maakt bijvoorbeeld me huis schoon 1 keer in de week).

Toen ik aangaf bij me reintergratie ik wil het eens opgelost wordt, kreeg ik als antwoord ik misschien beter bij me ouders kon gaan wonen. ik ben 28 jaar, ik wil gewoon graag iets doen wat ik wel kan, inplaats dat ze alleen maar kijken na wat ik niet kan!!! en ik laat reintergratie toch niet bepalen ik beter me huur alles op kan zeggen waar ik al die jaren zoveel moeite voor heb moeten doen om het op te bouwen met me lage inkomen. daarbij heb ik geen betaal achterstanden, geen schulden. Dus waarom moet ik bij me ouders gaan wonen? ze liggen me gewoon dwars. ik krijg geen antwoord op de concrete vragen die ik stel, ik krijg alleen advies waar nergens op slaat. me vader is in de 60 en moet binnenkort na een aangepaste woning, moet ik dan straks mee na de aangepaste woning? en wat als die bejaardecentrum ingaat? waar ga ik dan heen? ik ben dan immers me huis etc al kwijt.

ik zou graag een klacht indienen tegen reintergratie, maar probleem 1 waar kan ik dat doen? (hun willen mij het niet vertellen, ze vinden het niet nodig).
en probleem 2, hoe pak ik het aan, ik heb niks op papier staan? heb ik immers nooit gekregen. ik heb aleen maar woorde, en beloftes die ze me gedaan hebben , waaran alleen ik weet ze het niet zijn nagekomen.

ze hebben ook zelf laatgste keer aan me toegeven ze tegen me contact persoon hebben gezegt ik haar gebeld had uit paniek me uitkering kwijt te raken. maar ik helemaal geen probleem had met reintergratie etc. Dat is gewoonweg verzonnen , maar maakt mijn poging het uwv te verwittigen van wat reintegratie doet onmogelijk.

ff concrete vragen:

mag reintegratie tegen mij zeggen er geen vrijwilligers werk is die ik kan uitvoeren, zonder uwv daarvan op de hoogte te stellen?

mag reintergratie me huisarts tegenwerken? volgens me huisarts mag dat niet.

mag reintegratie, hier haar eigen problemen op tafel leggen over haar prive situatie inplaats van mij te helpen zoeken na vrijwilligers werk? (dit kan ik dus wel bewijzen aangezien ik dingen weet van haar die ze me nooit had mogen vertellen, problemen thuis, haar eigen ziekte, etc)

mogen ze weigeren te vertellen waar ik met me klacht heenkan?

hoe kom ik aan die plan van aanpak?

kan ik opvragen wat hun na uwv sturen over mij? ben benieuwd of ze daarin wel eerlijk zijn. ik ben het vertrouwen gewoon helemaal kwijt in me reintegratie inmiddels.

En als reintegratie vol blijft houden ik beter bij me ouders kan gaan wonen, ben ik dat dan verplicht te doen?

en vooral, klopt het dat ik niet zelf mag solicteren , ook niet na een vrijwilligers baan? Ik vind het zoiets vreemd ik juist niet meer mag soliciteren als je reintegratie hebt. en kan het uwv niet vragen aangezien ze me niet te woord willen staan omdat ik alles aan reintegratie bureau zelf moet vragen. maar hoe weet ik of dat dan klopt wat hun zeggen?

leoni2012
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:20

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door leoni2012 »

even tussendoor, sorry als ik typ fouten maak, ik heb moeite met langdurig concentreren, en als ik denk aan de problemen die ik met reintergratie heb momenteel schiet ik in de stres. Volgens mij heb ik gewoon geen poot om op te staan aangezien ik niks op papier heb staan van hun.

ik baal gewoon heel erg, ik nu 2 jaar moet wachten, en maar moet hopen alles goedkomt.

Wat nou als straks achteraf blijkt ik wel inmiddels solicitatie plicht heb? ik kan immers niet bewijzen ik niet mag soliciteren van me reintergratie bureau. maar kan het dus ook nergens navragen, aangezien uwv hun belt inplaats van mij, en ik dus niet weet wat het antwoord was op me vraag en probleem stelling.

toen ik aangaf te willen werken, had ik geen stres, als ik geen stres heb kan ik best wel iets. Nu krijg ik alleen maar stres erbij momenteel, en ja dat zorgt ervoor ik weer veel ziek op bed lig omdat me grenzen eerder bereikt zijn, en dan wordt ik letterlijk ziek. (een waslijst van 35 wisselende symthomen)

misschien is het handig erbij te vertellen dat ik door me CVS/ME moeilijk te plaatsen ben voor werk. de ene dag kan ik meer aan dan de andere dag. maar wat ik wel elke dag heb is dat ik rekening moet houden met me grenzen, als me lichaam aangeeft dat het niet meer kan moet ik stoppen en rust nemen. stres verergert me situatie, (krijg ik eerder last van overbelasting).

oke ik weet het niet makkelijk is een bedrijf te vinden dat me vrijwillgers werk kan laten doen, maar met niet soliciteren vind ik nooit wat. het komt heus niet zomaar ineens aanwaaien.

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door ++antonh »

leoni2012 schreef:beste ++antoni, en de rest.

ik ben niet in het bezit van ene plan van aanpak.
nogmaals reintergratie houd zich niet aan de regels.

Welke regels?
En houd jij je aan de regels?


ikzelf wel. we hebben ijn het begin wel dingen op papier gezet waarin afgesproken werd hun me zouden helpen met vrijwilligers werk zoeken. maar hier heb ik geen papieren van in bezit gekregen. ik kan dan dus ook niet aantonen ze me beloofd hebben te helpen met soliciteren.

Waar is dat papier?
Jij hebt er wel voor getekend.
Dus vragen aan het bureau


Ook ben ik niet op de hoogte waar ik ene klacht kan indienen tegen hun en dit staat ook niet vermeld op de site. heb ooit al wel aangeven dit te willen maar dit was volgens me reintergratie niet nodig, ik kon met me propbleem gewoon na hun komen.

Heeft ook weinig zin.
Je kunt alleen bij je arbeidsdeskundige terecht.

oke deed ik dus weer. ik geef hun aan ik graag wil beginnen met soliciteren na vrijwilligers werk zodat ik in de toekomst misschien door kan stromen na betaald werk. maar reintergratie zegt ik niet zelf mag soliciteren , ook niet na vrijwilligers werk omdat ik in hun traject zit. en hun dit dus zouden moeten doen, maar dat vinden ze nog niet nodig omdat ze er 2 jaar de tijd voor hebben. heb ik dus een solicitatie verplichting?

Als je 80-100% hebt heb je geen verplichting meer
heb je minder moet je solliciteren.


als ik reintergratie moet geloven niet, maar dat vind ik dus moeilijk te geloven. Ik ben wel totaal afgekeurt, maar heb zelf aangeven ik graag wat wil doen, inplaats van thuis zitten.

ik heb de papieren niet dus wat kan ik ertegen doen? hoe kom ik aan die papieren dan?

Direct bij UWV of het bureau vragen.

en weet je ik zou het niet erg vinden als ik gedeeltelijk goedgekeurt wordt. ik wil niet altijd maar thuis MOETEN zitten, ik wil graag onder de mensen zijn, als je niet mag werken en alleen maar thuis zit wordt je vanzelf depressief. Het is niet leuk om elke keer van me reintergratie te horen ik niet in staat ben om te werken. moet ik dan echt 2 jaar wachten, totdat hun verlenging kunnen aanvragen? waarom niet nu gelijk me helpen met vrijwilligers werk zoeken? ik heb prive immers alles op orde. (me moeder maakt bijvoorbeeld me huis schoon 1 keer in de week).

Wat voor vrijwilligers werk?
Waarom poets je zelf je huis niet?


Toen ik aangaf bij me reintergratie ik wil het eens opgelost wordt, kreeg ik als antwoord ik misschien beter bij me ouders kon gaan wonen. ik ben 28 jaar, ik wil gewoon graag iets doen wat ik wel kan, inplaats dat ze alleen maar kijken na wat ik niet kan!!! en ik laat reintergratie toch niet bepalen ik beter me huur alles op kan zeggen waar ik al die jaren zoveel moeite voor heb moeten doen om het op te bouwen met me lage inkomen. daarbij heb ik geen betaal achterstanden, geen schulden. Dus waarom moet ik bij me ouders gaan wonen? ze liggen me gewoon dwars. ik krijg geen antwoord op de concrete vragen die ik stel, ik krijg alleen advies waar nergens op slaat. me vader is in de 60 en moet binnenkort na een aangepaste woning, moet ik dan straks mee na de aangepaste woning? en wat als die bejaardecentrum ingaat? waar ga ik dan heen? ik ben dan immers me huis etc al kwijt.

Wil je wel advies?
Of heb je je eigen plan?


ik zou graag een klacht indienen tegen reintergratie, maar probleem 1 waar kan ik dat doen? (hun willen mij het niet vertellen, ze vinden het niet nodig).
en probleem 2, hoe pak ik het aan, ik heb niks op papier staan?

Zorgen dat je het krijgt!

heb ik immers nooit gekregen. ik heb aleen maar woorde, en beloftes die ze me gedaan hebben , waaran alleen ik weet ze het niet zijn nagekomen.

ze hebben ook zelf laatgste keer aan me toegeven ze tegen me contact persoon hebben gezegt ik haar gebeld had uit paniek me uitkering kwijt te raken. maar ik helemaal geen probleem had met reintergratie etc. Dat is gewoonweg verzonnen , maar maakt mijn poging het uwv te verwittigen van wat reintegratie doet onmogelijk.

ff concrete vragen:

mag reintegratie tegen mij zeggen er geen vrijwilligers werk is die ik kan uitvoeren, zonder uwv daarvan op de hoogte te stellen?

UWV moet het weten.

mag reintergratie me huisarts tegenwerken? volgens me huisarts mag dat niet.

Kunnen en mogen ze niet.
Ze hebben geen medische bevoegdheid.


mag reintegratie, hier haar eigen problemen op tafel leggen over haar prive situatie inplaats van mij te helpen zoeken na vrijwilligers werk? (dit kan ik dus wel bewijzen aangezien ik dingen weet van haar die ze me nooit had mogen vertellen, problemen thuis, haar eigen ziekte, etc)

Nee.

mogen ze weigeren te vertellen waar ik met me klacht heenkan?

hoe kom ik aan die plan van aanpak?

Je eigen rommel eens opruimen.
Je hebt het gekregen en ook ondertekend.


kan ik opvragen wat hun na uwv sturen over mij? ben benieuwd of ze daarin wel eerlijk zijn. ik ben het vertrouwen gewoon helemaal kwijt in me reintegratie inmiddels.

Je moet zelfs de tussen rapportages ondertekenen.
Met 3-6 en 12 maand.


En als reintegratie vol blijft houden ik beter bij me ouders kan gaan wonen, ben ik dat dan verplicht te doen?

en vooral, klopt het dat ik niet zelf mag solicteren , ook niet na een vrijwilligers baan? Ik vind het zoiets vreemd ik juist niet meer mag soliciteren als je reintegratie hebt. en kan het uwv niet vragen aangezien ze me niet te woord willen staan omdat ik alles aan reintegratie bureau zelf moet vragen. maar hoe weet ik of dat dan klopt wat hun zeggen?

Als ik het zo allemaal lees.
Zorg eerst dat je de administratie op orde hebt.
Het is in mijn ogen een grote puinhoop.
En ik geloof ook nog maar weinig van je goede wil en bemerk wel veel tegenwerking van jou zijde richting reïntegratie.
Je verschuilt je wat achter 35 sympthomen en stress, zo wordt het niets als je zo al begint.
Als jij je sollicitatie brieven schrijft zo als je hier schrijft verdwijnen je brieven direct in het grijze archief oftewel de prullenbak.
Het bureau moet je toch hier ook mee helpen.
Welk bureau heb je?

Je hebt ook eigen verantwoording hoor.
Als je wat wilt ga dan persoonlijk naar de bedrijven toe.
Met jouw schrijfwijze zal het niet lukken.
Dus zelf er naar toe gaan of samen met het bureau.
Krijg jij ook adressen van dat bureau?
Welk bureau heb je?
En een traject duurt al sinds 2010 geen 2 jaar meer.

leoni2012
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:20

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door leoni2012 »

jammer u er gelijk vanuit gaat ik me administratie niet op orde heb.

ik heb die papieren NIET gekregen. En heb na 3, en 6 maanden GEEN andere papieren getekend of gelezen of gekregen.

ik ben inderdaad geheel afgekeurt maar wil zelf toch graag vrijwilligers werk doen daarom vroeg ik daar hulp bij aan het uwv en kreeg ik reintergratie. Ik was dus niet solicitatie verplicht aangezien ik geheel afgekeurt ben.

Ik heb wel de papieren van de arbeits arts en daar staat op er geen passende baan is.

mijn probleem zit er vooral in ik door me cvs/me nooit van te voren weet wat , wanneer en hoelang ik iets kan doen. Soms kan ik een uurtje werken, en soms nog geen 5 minuten per dag.

vandaar ik dus ook hulp in huis heb van me moeder, iemand met cvs/me heeft ook behoefde aan een schoon huis. en kan het in me eentje niet aan. soms ben ik lange tijd bed gebonden.

Dit alles heb ik in het eerste gesprek goed met reintegratie besproken, (mijn beperkingen) en ze beloofde me dat er een vrijwilligers baan zou bestaan wat ik zou kunnen uitvoeren.
Ik heb hierbij ook duidelijk aangegeven het me niet uitmaakt wat ik kan doen, als ik maar iets kan doen.

Maar toen dus eenmaal de aanvraag rond was, veranderde alles, en zou ik volgens hun niet toe zijn aan vrijwilligers werk.

wie houd zich dan niet aan de afspraken? ik of hun, Naar mijn mening hun!!!

Maar goed afgelopen woensdag dat gesprek gehad met reintergratie, de persoon die normaal komt was er niet bij, de persoon van wie het reintegratie bureau is, kon niet ontkennen haar medewerkster haar boekje ver te buiten was gegaan, en zou haar er zeker op gaan aanspreken.

Verders had ze de mededeling dat het haar beter leek het traject te stoppen, aangezien ze me niet aan "vrijwilligers" werk konden helpen. Ze moest eerlijk toegeven zei ze dat ze te wienig van cvs/me had om me situatie goed in te kunnen schatten, en was uiteindelijk tot de conclusie gekomen ze me dus niet kon helpen met werk krijgen.

De plan van aanpak, die ik dus nooit gekregen heb, heb ik ook niet meer nodig. Het papier wat ik getekend had was ook voor uwv niet voor mij, het was een aanvraag plan, die uwv moest goedkeuren.
Daarna hebben we nooit meer iets nieuws op papier gezet. Ze maakte allen tijdens gesprekken aantekeningen voor zichzelf.

wel wil ik dit keer een kopie van plan van afsluiting, aangezien we dit binnenkort gaan opstellen. Heb hier in elk geval van geleert dat ik als ik iets teken ik er een kopie van wil hebben, anders teken ik niet.

Heel erg bedankt voor jullie advies,

leoni2012
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:20

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door leoni2012 »

beste antonh

gefeliciteerd, jij zo gezond bent je wel je school af hebt kunnen maken. Wees er maar trosts op , en als jou het goed doet mij daardoor minder te vinden omdat ik ziek ben. Dan zegt dat meer over jou dan over mij. Ik accepteer mezelf met me ziekte, jou wereld zou wel erg instorten als je ooit mijn ziekte zou krijgen. En je vaak gedwongen hele dagen op bed moet blijven liggen omdat je spieren weigeren. Ik ben trotst op me vecht lust er toch het beste van te maken op de dagen dat ik wat minder last heb.

ik wens je veel gezondheid toe, zodat jou hersens en lichaam je nooit in de steek zal laten.

verder heb ik jou niks meer te zeggen

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door ++antonh »

leoni2012 schreef:beste antonh

gefeliciteerd, jij zo gezond bent je wel je school af hebt kunnen maken. Wees er maar trosts op , en als jou het goed doet mij daardoor minder te vinden omdat ik ziek ben. Dan zegt dat meer over jou dan over mij. Ik accepteer mezelf met me ziekte, jou wereld zou wel erg instorten als je ooit mijn ziekte zou krijgen. En je vaak gedwongen hele dagen op bed moet blijven liggen omdat je spieren weigeren. Ik ben trotst op me vecht lust er toch het beste van te maken op de dagen dat ik wat minder last heb.

ik wens je veel gezondheid toe, zodat jou hersens en lichaam je nooit in de steek zal laten.

verder heb ik jou niks meer te zeggen
Leoni2021,
ik heb een gekeken naar die ziekte van jou nu je het een naam hebt gegeven.
Zal moeilijk zijn met zoiets te leven.
Maar over jouw ziekte heb ik het niet gehad.
Ik schreef over het traject wat je had en hebt.
Jouw papier werk is niet in orde.
Het reïntegratie bureau had je die papieren moeten geven en jij moet ze tekenen voor accoord.
Ik denk zelf dat ze het niet doorgegeven hebben aan het UWV.
Want met 3-6 en 12 maand moet je tekenen.
Ook het plan van aanpak als je begint.
Het is ook niet netjes zo als ze je nu afschepen.

Als ik jou was zou ik een naar een ziekenhuis gaan en vragen of je daar niet gastvrouw kunt zijn.
Daar hebben ze altijd wel mensen voor nodig.
Maar er komt dan wel een ding om de hoek kijken.
Als je je opgeeft moeten ze er op kunnen vertrouwen dat je ook komt op de afgesproken tijden.
En je schrijft dat dat moeilijk is.
Zo kun je wat en dan niets.
En ze dan in de steek laten kan ook niet als je ingepland bent.
Het zal moeilijk voor je worden om wat te krijgen hoor.
Succes.

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door ++antonh »

Leoni2021,
hoe gaat het nu verder met je traject het is zo stil.
Heb je je papieren nu gekregen?

Anton

leoni2012
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:20

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door leoni2012 »

Hallo,

sorry ik nu pas reageer, ik heb uiteindelijk alles maar opgegeven.

ik had nog een laatste afspraak met die mevrouw om me papier werk in orde te maken, maar zelf daar werd ik onder druk gezet. het afsluit document klopte van geen kanten, er stonden dingen in die ze niet gedaan hadden, en dingen die ze wel gedaan hadden stonden er niet in, ook zouden we in overleg hebben besloten ik zou stoppen, ook ik was het niet eens dus ik tekende niet, maar omdat ik niet tekende kreeg ik ook de plan van aanpak niet (die ik dus og niet had ontvangen).

reintergratie bleef volhouden ik moest tekenen, ook al was ik het niet eens met wat erin stond. ik heb dit niet gedaan en gelijk contact opgenomen met het uwv, ze hebben me verhaal aangehoort en bevestigt ik niet hoef te tekenen als ik er niet achter sta, ik heb mijn versie na uwv gestuurt , zodat ze weten hoe het echt gegaan is, ik heb daarna vaak nog gebelt naar uwv, maar altijd kreeg ik te horen dat mijn contact persoon niet aanwezig was en ik meer gedult moest hebben ik terug gebelt zou worden.

helaas kon ik wachten totdat ik een ons weeg, ik ben nooit terug gebelt, en heb ook nooit meer iets over de afloop van reintergratie gehoort. de benodigde papieren, heb ik dus ook nooit gehad, maar ja dat is gelukkig niet meer zo belangrijk nu.

wel baal ik vreselijk, het lukt me niet een vrijwilligers baan te vinden, in eerste instantie zijn ze allemaal enthosiast totdat ze horen ik cvs/me heb. heb afgelopen week nog hele leuke vrijwilligers baan gezien, maar weer geen reactie meer gehad nadat ik verteld heb over me ziekte, me ziekte verzwijgen is geen optie, want dan kan er ook niks aangepast worden. inmiddels raak ik steeds meer me vechtlust kwijt, hoelang moet ik blijven vechten, als iedereen me afwijst op me ziekte.

het leven is hard, ikzelf kan me ziekte dan wel accepteren, maar ja de wereld om me heen doet dat helaas niet, die keurt me erop af, geeft me het gevoel ik een ziekte ben inplaats van heb, en bij elke afwijzing, zakt een stukje moed, zelfvertrouwen, en doorzettingsvermogen weg.

waarschijnlijk heeft reintergratie voorzien ik overal afgewezen zou worden, dus achteraf moet ik ze gelijk geven het moeilijk is mij aan werk te helpen, maar goed dat haalt niet weg ze nooit zo hadden mogen liegen, en de boel zo draaien dat het leek alsof alles aan mij lag en hun ondertussen deden alsof ze wel hun best deden werk voor me te vinden.

sorry ik zo lang heb gewacht met reageren, ik heb er ff doorheen gezeten, mezelf weer met volle moed herpakt, maar helaas het heeft geen zin.

Gesloten