LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reintergratie werkt me tegen.

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
leoni2012
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:20

reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door leoni2012 »

Hallo, ik weet niet meer waar ik met me probleem natoe moet.

ik ben afgekeurt door me chronisch vermoeidheid. (cvs /me).
nou wou ik wel graag een paar uurtjes werken dus heb via uwv een reintergratie traject aangevraagt.

ik zit nu al meer dan half jaar bij deze reintergratie, maar niks gaat zoals het moet gaan. zal wat voorbeelden geven:

* ze zeggen ik nu niet kan werken en waarschijnlijk nooit meer.
ik heb liever ze zeggen, oke het zal niet makkelijk zijn maar we gaan er alles aan doen je minstends een paar uurtjes te kunnen laten werken. ik mag van me reintergratie ook niet zelf soliciteren, en ben verplicht mee te werken aan wat hun het juiste lijkt.

* me reintergratie contact persoon vergelijkt mij constand met zichzelf, ze heeft zelf ook problemen en als ik iets vertel vergelijkt ze dat met haar situatie thuis, soms weet ik niet wat ik erop moeten zeggen, en krijg ik dus niet echt een antwoord waar ik wat aan heb, aangezien ik cvs heb , en geen adhd.

* maar daardoor belemmert ze me ook in het advies wat ik van me huisarts krijg, ze wou ik terug na huisarts ging om me verder te laten onderzoeken. (terwijl ik al diagnose cvs heb)De huisarts vind dan ook ik moet accpeteren ik cvs heb, maar dat accpeteer ik alleen me reintergratie wilt zich daar niet bij neerleggen, en wilt meer onderzoek. maar omdat ik zovaak nu bij de huisarts kom erdoor, wou de huisarts me al doorsturen naar de spycholoog om te leren accpeteren ik cvs heb. ik accpeteer dat wel alleen voor me gevoel werkt me reintergratie me teveel tegen. Gelukkig heb ik dit uiteindelijk uit kunnen leggen bij me huisarts en die begrijpt de situatie, en geeft ook aan me reintergratie zich niet mag bemoeien met bevindingen van me huisarts. Zo wou de huisarts me doorsturen na fysio vanwege andere problemen dan me cvs, maar me contact persoon van reintergratie vond ik ergens anders heen zou moeten. Huisarts blijft bij haar besluit en geeft aan reintergratie niet weet waar ze over praat, want advies van reintergratie sluit helemaal niet aan bij me probleem gebied.

* ik heb al vanaf het begin dit soort problemen met me reintergratie, en heb vaak geprobeert contact te krijgen met me contact persoon van uwv, die me niet terug belt, en alleen een sms stuurt, ze me reintergratie gebeld heeft, ze wilt mijn kant van verhaal niet aanhoren. en reintergratie speelt alle schuld na mij onder het motto ik me vergis.

me reintergratie bureau bestaat maar uit 2 mensen, en heb al paar keer een gesprek gehad met die andere persoon erbij, me vaste contact persoon ontkent dan alles en draait alles na mij toe, ik kan me door me cvs niet lang goed concentreren (ben o,a. snel vermoeid in me hoofd) en uiteindelijk wordt dat dus steeds tegen me gebruikt.

waar moet ik met dit probleem heen? ik snap niet me reintergratie me zegt ik niet kan werken, ze zijn er toch juist voor me te helpen zoeken na iets wat wel lukt? en als ik dan volgens hun echt niet kan werken waarom zegt ze dat dan niet eerlijk tegen het uwv, zodat ik een ander reintergratie bedrijf kan krijgen die me wel wilt helpen, of ik in elk geval weer toestemming heb zelf te soliciteren. Ik begrijp heus wel het lastig is een paar uurtjes werk te vinden als cvs pattiente, maar met niet soliciteren lukt het nooit. ik vroeg juist reintergratie aan om hulp te krijgen bij het soliciteren, aangezien ik nergens aangenomen werd. maar ze proberen het niet eens.

ik hoop iemand me wat advies kan geven, stres is voor mij finest en ik ga de laatste tijd ook erg achteruit door de stres die hiervan krijg. Verder ben ik ondanks me cvs erg gelukkig, ik zou alleen graag een paar uurtjes willen werken, en minder tegenwerking hebben van me reintergratie, wat dus tot nu toe alleen maar meer stres oplevert. ik zie geen oplossing meer, aangezien uwv me verhaal niet wilt aanhoren en er gewoonweg vanuit gaat reintergratie doet wat ze moeten doen. Maar wat als je dan in een situatie zit je reintergratie je niet helpt en haar eigen problemen bij mij op tafel legt, inplaats me te helpen?

leoni2012
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:20

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door leoni2012 »

ik was iets belangrijks vergeten , me reintegratie is arbeists coach, dus geen arts. (ze heeft nooit opleiding gedaan in richting van arts, of iets). haar medisch advies komt dus vanuit haar eigen bevinden en mensen om haar heen, niet op mij gericht dus. bijvoorbeeld: haar zoon (adhd) heeft baat bij slaappillen, dat moest ik van haar dus ook proberen, ze nam ze zelfs voor me mee, terwijl ik juist heel veel slaap.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

leoni2012 schreef:Hallo, ik weet niet meer waar ik met me probleem natoe moet.

ik ben afgekeurt door me chronisch vermoeidheid. (cvs /me).
nou wou ik wel graag een paar uurtjes werken dus heb via uwv een reintergratie traject aangevraagt.

ik zit nu al meer dan half jaar bij deze reintergratie, maar niks gaat zoals het moet gaan. zal wat voorbeelden geven:

* ze zeggen ik nu niet kan werken en waarschijnlijk nooit meer.
ik heb liever ze zeggen, oke het zal niet makkelijk zijn maar we gaan er alles aan doen je minstends een paar uurtjes te kunnen laten werken. ik mag van me reintergratie ook niet zelf soliciteren, en ben verplicht mee te werken aan wat hun het juiste lijkt.

* me reintergratie contact persoon vergelijkt mij constand met zichzelf, ze heeft zelf ook problemen en als ik iets vertel vergelijkt ze dat met haar situatie thuis, soms weet ik niet wat ik erop moeten zeggen, en krijg ik dus niet echt een antwoord waar ik wat aan heb, aangezien ik cvs heb , en geen adhd.

* maar daardoor belemmert ze me ook in het advies wat ik van me huisarts krijg, ze wou ik terug na huisarts ging om me verder te laten onderzoeken. (terwijl ik al diagnose cvs heb)De huisarts vind dan ook ik moet accpeteren ik cvs heb, maar dat accpeteer ik alleen me reintergratie wilt zich daar niet bij neerleggen, en wilt meer onderzoek. maar omdat ik zovaak nu bij de huisarts kom erdoor, wou de huisarts me al doorsturen naar de spycholoog om te leren accpeteren ik cvs heb. ik accpeteer dat wel alleen voor me gevoel werkt me reintergratie me teveel tegen. Gelukkig heb ik dit uiteindelijk uit kunnen leggen bij me huisarts en die begrijpt de situatie, en geeft ook aan me reintergratie zich niet mag bemoeien met bevindingen van me huisarts. Zo wou de huisarts me doorsturen na fysio vanwege andere problemen dan me cvs, maar me contact persoon van reintergratie vond ik ergens anders heen zou moeten. Huisarts blijft bij haar besluit en geeft aan reintergratie niet weet waar ze over praat, want advies van reintergratie sluit helemaal niet aan bij me probleem gebied.

* ik heb al vanaf het begin dit soort problemen met me reintergratie, en heb vaak geprobeert contact te krijgen met me contact persoon van uwv, die me niet terug belt, en alleen een sms stuurt, ze me reintergratie gebeld heeft, ze wilt mijn kant van verhaal niet aanhoren. en reintergratie speelt alle schuld na mij onder het motto ik me vergis.

me reintergratie bureau bestaat maar uit 2 mensen, en heb al paar keer een gesprek gehad met die andere persoon erbij, me vaste contact persoon ontkent dan alles en draait alles na mij toe, ik kan me door me cvs niet lang goed concentreren (ben o,a. snel vermoeid in me hoofd) en uiteindelijk wordt dat dus steeds tegen me gebruikt.

waar moet ik met dit probleem heen? ik snap niet me reintergratie me zegt ik niet kan werken, ze zijn er toch juist voor me te helpen zoeken na iets wat wel lukt? en als ik dan volgens hun echt niet kan werken waarom zegt ze dat dan niet eerlijk tegen het uwv, zodat ik een ander reintergratie bedrijf kan krijgen die me wel wilt helpen, of ik in elk geval weer toestemming heb zelf te soliciteren. Ik begrijp heus wel het lastig is een paar uurtjes werk te vinden als cvs pattiente, maar met niet soliciteren lukt het nooit. ik vroeg juist reintergratie aan om hulp te krijgen bij het soliciteren, aangezien ik nergens aangenomen werd. maar ze proberen het niet eens.

ik hoop iemand me wat advies kan geven, stres is voor mij finest en ik ga de laatste tijd ook erg achteruit door de stres die hiervan krijg. Verder ben ik ondanks me cvs erg gelukkig, ik zou alleen graag een paar uurtjes willen werken, en minder tegenwerking hebben van me reintergratie, wat dus tot nu toe alleen maar meer stres oplevert. ik zie geen oplossing meer, aangezien uwv me verhaal niet wilt aanhoren en er gewoonweg vanuit gaat reintergratie doet wat ze moeten doen. Maar wat als je dan in een situatie zit je reintergratie je niet helpt en haar eigen problemen bij mij op tafel legt, inplaats me te helpen?
Helaas heb ik dit verhaal eerder gehoord van iemand die dicht bij me staat, maar dan geen CVS heeft maar iets anders. Ook hij is volledig afgekeurd en mocht niet aan het werk terwijl hij dit wel wil. Hij wil niet eens voor een paar uurtjes aan het werk, maar bijvoorbeeld 3 halve dagen.

Ik zelf vind dat het UWV dit soort dingen moet aanprijzen wanneer de arts aangeeft dat het wel degelijk zou kunnen (sommige mensen accepteren hun ziekte niet en lopen zichzelf dan voorbij door te willen werken).

Wat die persoon die ik ken gedaan heeft, is met behulp van het integratie begeleidster vrijwilligerswerk gaan zoeken. Hij kan hier heen wanneer hij zich goed voelt. Als hij zich niet goed voelt, gaat hij niet heen. Hij krijgt zelfs een vrijwilligers vergoeding wanneer hij wel heen gaat (let op: dit mag maximaal 150 euro per maand zijn en maximaal iets van 1500 euro per jaar, dit laatste getal weet ik niet zeker, maar was wel lager als 12x 150euro).

Hopelijk heb je hier wat aan.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Nicky was me al voor... Inderdaad, ik zou ook vrijwilligerswerk adviseren. De maxima zijn 4,50 per uur, 150 per maand, 1500 per jaar, als je daarboven komt, wordt het hele ontvangen bedrag belast.

Als na verloop van tijd blijkt dat het vrijwilligerswerk goed gaat, biedt dat misschien wat perspectief om toestemming van de reïntegratiecoach te krijgen.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door klaas1978 »

leoni2012 schreef:haar zoon (adhd) heeft baat bij slaappillen, dat moest ik van haar dus ook proberen, ze nam ze zelfs voor me mee, terwijl ik juist heel veel slaap.
:shock: :shock:

Dat lijkt me reden genoeg om een klacht in te dienen tegen dat mens. Hiermee gaat ze haar boekje heel ver te buiten, pillen voorschrijven of aanbevelen mag alleen een arts.

leoni2012
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:20

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door leoni2012 »

helaas is uwv niet het grootste probleem maar reintergratie,

ik heb van uwv toestemming om een paar uurtjes proberen te werken, inderdaad desnoods op vrijwilligers basis., (uwv heeft op mijn verzoek reintergratie ingehuurt me hierbij te helpen)

maar reintergratie wilt me niet helpen zoeken, het zou niet mogelijk zijn me aan werk te krijgen, ook niet als vrijwilliger. dat is hun mening en niet die van uwv, en uwv weet hier niks van, aangezien ze mij niet te woord willen staan.

waar zou ik zo klacht kunnen indiennen? en is het mogelijk daar hulp bij te krijgen van een instantie? (ik ben niet zo goed in formele brieven en dat soort dingen).

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

leoni2012 schreef:helaas is uwv niet het grootste probleem maar reintergratie,

ik heb van uwv toestemming om een paar uurtjes proberen te werken, inderdaad desnoods op vrijwilligers basis., (uwv heeft op mijn verzoek reintergratie ingehuurt me hierbij te helpen)

maar reintergratie wilt me niet helpen zoeken, het zou niet mogelijk zijn me aan werk te krijgen, ook niet als vrijwilliger. dat is hun mening en niet die van uwv, en uwv weet hier niks van, aangezien ze mij niet te woord willen staan.

waar zou ik zo klacht kunnen indiennen? en is het mogelijk daar hulp bij te krijgen van een instantie? (ik ben niet zo goed in formele brieven en dat soort dingen).
Die kennis van mij heb ik toen geholpen. Ik zag dat ze op de kinderboerderij in het dorp vrijwilligers zochten (niet alleen voor de dieren maar ook voor verven ed). Ik heb toen contact opgenomen met de kinderboerderij. Zij zagen het wel zitten. Vervolgens hebben we gevraagd of zijn begeleider er ook achter stond en die vond het prima. Zo is hij daar begonnen.
Het is niet ideaal, maar het is in ieder geval iets en hij voelt zich wel wat meer serieus genomen nu dat hij 'werkt'.

leoni2012
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:20

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door leoni2012 »

Hoi ,

ja zoiets zou ik ook graag willen doen, maar ik mag niet soliciteren van me ingehuurde reintergratie bedrijf, ik heb ooit zelf al wat ondernomen maar ik mocht er niet aan werk gaan van me reintergratie omdat het niet in overleg was gegaan met hun. (dat was ook vrijwilligers werk, voor dieren opvang).

ik denk dat reintegratie mij zo lang mogelijk aan lijntje willen houden, als ik ook aangeef ik echt wil proberen te werken (ook vrijwillig) dan zeggen ze doe eens rustig we hebben 2 jaar gekregen jou te helpen, en kunnen het daarna nog een keer verlengen.

Ze hebben me dus echt met rug tegen de muur gezet, zelf werk zoeken mag ik niet van hun, ook niet vrijwilligers werk. en hun doen het niet voor me, terwijl uwv hun heeft ingehuurt me te helpen met (vrijilligers of) werk zoeken,.

ze doen dus niet waar ze voor ingehuurt zijn.

lastig verhaal, he, ik denk dat daarom uwv me ook niet wilt spreken, hun weten immers niet dat reintergratie hun belofte me te helpen zoeken na werk niet nakomt.

wel vraag ik me af hoe dat straks gaat, ooit komt de vraag van uwv na hun toe, waarom hebben jullie nog niks voor leoni gevonden? zal het dan weer op mij afgeschroven worden?

en hoe serieus moet ik de brief nemen, die ik van uwv kreeg nadat me reintegratie van start was gegaan, dat ik moet meewerken aan het advies van reintergratie? want ik zou graag weer zelf zoeken na werk of vrijwilligers werk, wat jullie dus ook advieseren, maar dat mag ik niet van me reintergratie.

in diezelfde brief toen stond ook ik moest soliciteren, maar volgens reintergratie hoef ik dat niet,. en mag ik dat niet eens zelf meer doen, maar moeten hun dat nu doen. maar is het onmogelijk me aan (vrijwilligers) werk te krijgen.

in elk geval erg bedankt voor jullie reactie, het is alleen zo een lastig verhaal.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Iemand die zelf wil, zoals TS wordt tegen gewerkt, terwijl de re-integratiedame zichzelf wel aan het werk houdt.

Leoni, alles wat je hier schrijft, kun je ook (schriftelijk) aan het UWV laten weten, zodat je 'ingedekt' bent als reintegratiedame + het UWV jou evt de schuld willen geven dat er nog niets voor je gevonden is.
Je huisarts mag je ook laten weten dat je slaapmiddelen aangeboden krijgt.

leoni2012
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:20

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door leoni2012 »

inderdaad, zo zie ik het ook. het is voor hun makkelijk geld verdienen, en hoe langer het duurt ze mij aan werk hebben, hoe langer hun geld op mij kunnen verdienen. maar ik hoef dit toch niet zomaar te accpeteren? er moet toch iets zijn waar ik heen kan met dit probleem?

enige wat ik ooit terug kreeg van uwv, was een sms ik het op moet lossen met me reintegratie bureau maar dan die andere vrouw die er werkt, die dus hand boven het hoofd houd van de andere vrouw. het is een bedrijfje bestaande uit 2 personen, ikzelf ben van mening je beter bij een groter bedrijfje kan zitten, want mevrouw a heeft een eigen bedrijf (reintergratie bedrijf) en mevrouw b werkt bij haar. mevrouw b is mijn contact persoon, en bij klachten moet ik van uwv na mevrouw a, die dus opkomt voor mevrouw b, aangezien als ze dat niet doet zij er het geld niet meer voor krijgt.

zelf weggaan mag ik immers niet, in die brief van uwv van toen staat dat als ik stop met reintergratie zonder overleg met het uwv, me wajong uitkering wordt beeindigd. maar ja uwv wilt me niet te woord staan aangezien ik reintergratie heb en dus met hun maar moet zien op te lossen.

liever geen reintergratie, dan heb ik tenminste het recht zelf te solliciteren!

leoni2012
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:20

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door leoni2012 »

dank je voor je advies, dat is inderdaad een idee wat ik kan proberen, met een kopie voor mezelf. misschien als ze het leest, ze begrijpt wat er aan de hand is. en het uwv me wel verder kan helpen hiermee.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik zou idd ook contact opnemen met het UWV zelf en aan hun kenbaar maken dat je dol graag mee wilt werken, maar dat je toch met wat twijfels zit die je aan het UWV voor wilt leggen. Vervolgens laat je hun weten dat je graag een paar uurtjes (vrijwilligers)werk wilt doen en dat het UWV in een brief aangeeft dat jij verplicht bent om te solliciteren, terwijl je reintegratiebureau jou verboden heeft om te solliciteren.
Ook zou ik inderdaad aangeven dat je slaappillen aangeboden krijgt, desnoods met een schrijven van je huisarts waarin je huisarts verklaart dat slaappillen zeer ongewenst zouden zijn in jouw situatie.

Ik denk dat je dan al een heel eind komt.

leoni2012
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:20

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door leoni2012 »

ja dat ga ik inderdaad maar eens doen, met bellen bereik ik tot nu toe toch steeds niks, aangezien de persoon bij uwv er nooit is, en de belofde ik terug gebeld wordt steeds niet nakomt. inplaats daarvan belt ze dus na me reintergratie bureau, terwijl ik vaak heb aangeven ikzelf graag mijn kant van verhaal wil doen.

een brief kunnen ze niet omheen, en zijn ze in elk geval bekent met hetgene wat er speelt. mijn kant van het verhaal. Dat is iets wat ik nog kan proberen, en dus ook ga doen. hopen dat er dan wel een oplossing komt.

allemaal erg bedankt voor het meedenken in elk geval.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door bianca82 »

volgends mij is volgende stap ombudsman

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb aan de gegeven antwoorden weinig toe te voegen, wat adviezen betreft.

Dat je van reïntegratiebedrijven niet al te veel moet verwachten is niet eens een publiek geheim meer. Zelf ben ik er, toen ik pas in de WAO zat, ook tegen aan gelopen. Het bedrijf zag het niet zitten om me aan het werk te helpen, heeft ook geen vinger uitgestoken, maar me wel een jaar lang aan het lijntje gehouden. Dit duurde dus voort tot ik een klacht indiende, er een gesprek kwam, en ik uit werd geschreven.

Dat het in jouw geval zo loopt verbaast me eigenlijk niet zoveel. Het heeft allemaal te maken met statistieken. Hoe meer mensen ze aan het werk krijgen, hoe beter het voor hen is. Vandaar dat hun prioriteiten uit zullen gaan naar degenen die het makkelijkste te bemiddelen zijn. Degenen waar meer tijd en energie in gestoken moet worden, of waarvan het de vraag is of er een baan in het verschiet ligt, mogen achteraan sluiten.

En ja, als iemand zelf werk vindt, dan komt dat ook in de statistieken te staan: zoveel procent uitgeschreven omdat ze zelf werk hebben gevonden. Daar zijn ze helemaal niet zo blij mee. Vandaar waarschijnlijk dat verbod, waar je je waarschijnlijk niet zoveel van aan hoeft te trekken.

superklaver

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door superklaver »

Ik heb een paar jaar geleden ook contact gehad met een re-integratie bedrijf. Voordat ik het 1e gesprek had had ik inmiddels werk gevonden. maar wel een van tot contract. dus geen vaste uren. daar was het re-integratiebureau het niet mee eens. ik moest het opzeggen en op zoek naar werk voor vaste uren. Maar ik heb geweigerd. Ben soms erg eigenwijs. er werd ook gezegd dat de werkgever waar ik werk had gevonden geen begrip voor mijn situatie zou hebben en mij er de eerste beste mogelijkheid uit zou sturen. (ben chronisch ziek). Had ik niet verteld tijdens mijn sollicitatie. Was toen gedeeltelijk afgekeurd en sinds eind 2010 volledig. Maar heb tot vorige maand nog gewerkt. Wel iedere keer iets minder, maar ik ben er nog steeds in dienst. En inmiddels werk ik er 3,5 jaar. Heb alle begrip en medewerking gehad. Op het moment zit ik in de ziektewet. maar hier werken ze ook volledig aan mee. soms moet je je gevoel volgen.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai,

dit lijkt inderdaad niet goed te werken.

Ik wil je ook graag een advies meegeven: laat je huisarts een brief aan het uwv schrijven. dit om 2 redenen:

1) huisartsen komen er makkelijker doorheen, jouw brief kan best een tijdje op de stapel terecht komen
2) als je zelf een brief schrijft loop je het risico dat het uwv denkt: ach alweer iemand die ruzie heeft met zijn reintegratie bedrijf (dat gebeurd echt heel vaak) en dat je dus niet serieus genomen wordt.

Leg het probleem dus voor aan je huisarts en vraag hem met het uwv te communiceren.


Isabel

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Isabel1 schreef:Hai,

dit lijkt inderdaad niet goed te werken.

Ik wil je ook graag een advies meegeven: laat je huisarts een brief aan het uwv schrijven. dit om 2 redenen:

1) huisartsen komen er makkelijker doorheen, jouw brief kan best een tijdje op de stapel terecht komen
2) als je zelf een brief schrijft loop je het risico dat het uwv denkt: ach alweer iemand die ruzie heeft met zijn reintegratie bedrijf (dat gebeurd echt heel vaak) en dat je dus niet serieus genomen wordt.

Leg het probleem dus voor aan je huisarts en vraag hem met het uwv te communiceren.


Isabel
Als de huisarts hier aan mee zou willen werken, zou dat inderdaad wel een goed idee zijn.

leoni2012
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:20

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door leoni2012 »

Allemaal erg bedankt voor jullie reactie.

ik ben gisteren terug gebelt door uwv (iemand anders dan de me vaste contact persoon). Heb me verhaal kunnen uitleggen en hij heeft het genoteerd, ook heeft die me geadviseerd me laatste mail opnieuw te sturen met me naam id nummer en telefoon nummer op de onderwerp regel zodat het allemaal wat sneller aan zou komen bij me vaste contact persoon.

Er is nog geen oplossing maar ben in elk geval blij me verhaal nu bekent is bij hun.
Ik heb ook een andere reintergratie gebelt, (die ik ken van vroeger) hun hebben voor mij ook na uwv gebelt met de vraag of ik bij hun in traject kan. Dit lijkt dus gehelpen te hebben, op een of andere manier wordt zoiemand eerder serieus genomen dan ikzelf schijnbaar.

Nu is het voor mij dus nog even afwachten hoe alles gaat aflopen, hopelijk kan ik na die andere reintergratie, in hun heb ik het vertrouwen ze me wel zullen helpen met het zoeken na werk.

nogmaals bedankt voor jullie advies, nu heb ik in elk geval nog een idee achter de hand, voor als dit op niks uit zou draaien.

groetjes leoni

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: reintergratie werkt me tegen.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

leoni2012 schreef:Allemaal erg bedankt voor jullie reactie.

ik ben gisteren terug gebelt door uwv (iemand anders dan de me vaste contact persoon). Heb me verhaal kunnen uitleggen en hij heeft het genoteerd, ook heeft die me geadviseerd me laatste mail opnieuw te sturen met me naam id nummer en telefoon nummer op de onderwerp regel zodat het allemaal wat sneller aan zou komen bij me vaste contact persoon.

Er is nog geen oplossing maar ben in elk geval blij me verhaal nu bekent is bij hun.
Ik heb ook een andere reintergratie gebelt, (die ik ken van vroeger) hun hebben voor mij ook na uwv gebelt met de vraag of ik bij hun in traject kan. Dit lijkt dus gehelpen te hebben, op een of andere manier wordt zoiemand eerder serieus genomen dan ikzelf schijnbaar.

Nu is het voor mij dus nog even afwachten hoe alles gaat aflopen, hopelijk kan ik na die andere reintergratie, in hun heb ik het vertrouwen ze me wel zullen helpen met het zoeken na werk.

nogmaals bedankt voor jullie advies, nu heb ik in elk geval nog een idee achter de hand, voor als dit op niks uit zou draaien.

groetjes leoni
Ik ben blij dat je nu (als goed is) van die rare integratie medewerker af bent..

Gesloten