LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAO WW en Integratie?

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Bloemetje1
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2012 18:37

WAO WW en Integratie?

Ongelezen bericht door Bloemetje1 »

Hallo,

In 2000 ben ik volledig afgekeurd en in de WAO beland. Daarvoor had ik een fulltime baan. In 2006 ben ik op eigen initiatief ( met goedkeuring van het UWV 20 uur per week gaan werken ) Dit is goed gegaan tot 2011, het bedrijf waar ik werkte ging failliet en ik kwam in de WW terecht. De banen lagen toen al niet voor het oprapen dus ben ik vrijwilligerswerk gaan doen voor 8 uur per week, dit om toch in het arbeidsproces te blijven. Nu krijg ik een brief om verplicht deel te nemen aan een reintegratie markt. Geen probleem maar nu rest mij wel de vraag of dit gevolgen heeft voor het stukje WAO wat ik krijg, ik ben afgekeurd voor 45%. Daar ontvang ik een uitkering over. Verder heb ik dus een WW uitkering over die 20 uur die ik gewerkt heb. Voor die 20 uur ben ik dus volop aan het solliciteren.
Als ik iets vind via de reintegratie verlies ik dan mijn WAO uitkering? Dat zou van de gekke zijn omdat ik die uitkering juist heb omdat ik die uren niet kan werken. Ik snap er niet meer van. Kan iemand mij daar een antwoord op geven a.u.b.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: WAO WW en Integratie?

Ongelezen bericht door boef530 »

Om kort te gaan het uwv en eventueel gemeente hebben de handen in elkaar gestoken in een soort van activerium of werkbedrijf. U heeft een ww uitkering die uiteraard eindig is en een wao/wia uitkering van 45% die het inkomen niet dekt. Om te voorkomen dat u in een bijstands situatie beland gaan ze nu al vast voor u aan de slag, dat vraagt wel inzet van uw kant. Het gaat er niet meer om wat u niet kan maar wat u nog wel kan, niets mis mee toch.

Off topic, m.i. bestaat 45% ziek en 55% gezond helemaal niet, met de nodige aanpassingen kun je volledig functioneren in de maatschappij, als bedrijven dat ook eens door krijgen zijn we een hele stap verder.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: WAO WW en Integratie?

Ongelezen bericht door tenormin »

Hallo bloemetje1, voor je je in de stress gooit kan je toch de uitkeringsinstantie vragen wat de gevolgen zijn van al dan niet werk vinden en uitkering. Al die idiote reacties hierboven moet je maar als niet geschreven beschouwen; in het weekend zijn er, om het vriendelijk uit te drukken, figuren die zich vervelen en "mensje pesten" tot hobby hebben uitgeroepen.
Natuurlijk is het absoluut de moeite waard om jezelf ook zo actief mogelijk op te stellen en mee te werken om weer een baan te vinden voor de tijd dat je wel capabel bent om te werken. Succes met je zoektocht naar werk.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: WAO WW en Integratie?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bloemetje1 schreef:Hallo,

In 2000 ben ik volledig afgekeurd en in de WAO beland. Daarvoor had ik een fulltime baan. In 2006 ben ik op eigen initiatief ( met goedkeuring van het UWV 20 uur per week gaan werken ) Dit is goed gegaan tot 2011, het bedrijf waar ik werkte ging failliet en ik kwam in de WW terecht. De banen lagen toen al niet voor het oprapen dus ben ik vrijwilligerswerk gaan doen voor 8 uur per week, dit om toch in het arbeidsproces te blijven. Nu krijg ik een brief om verplicht deel te nemen aan een reintegratie markt. Geen probleem maar nu rest mij wel de vraag of dit gevolgen heeft voor het stukje WAO wat ik krijg, ik ben afgekeurd voor 45%. Daar ontvang ik een uitkering over. Verder heb ik dus een WW uitkering over die 20 uur die ik gewerkt heb. Voor die 20 uur ben ik dus volop aan het solliciteren.
Als ik iets vind via de reintegratie verlies ik dan mijn WAO uitkering? Dat zou van de gekke zijn omdat ik die uitkering juist heb omdat ik die uren niet kan werken. Ik snap er niet meer van. Kan iemand mij daar een antwoord op geven a.u.b.
Ik neem aan dat je die uitkering niet gaat verliezen maar als ik jou was
zou ik maandag gewoon even naar het UWV bellen voor informatie dan weet je het zeker.

Bloemetje1
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2012 18:37

Re: WAO WW en Integratie?

Ongelezen bericht door Bloemetje1 »

tenormin schreef:Hallo bloemetje1, voor je je in de stress gooit kan je toch de uitkeringsinstantie vragen wat de gevolgen zijn van al dan niet werk vinden en uitkering. Al die idiote reacties hierboven moet je maar als niet geschreven beschouwen; in het weekend zijn er, om het vriendelijk uit te drukken, figuren die zich vervelen en "mensje pesten" tot hobby hebben uitgeroepen.
Natuurlijk is het absoluut de moeite waard om jezelf ook zo actief mogelijk op te stellen en mee te werken om weer een baan te vinden voor de tijd dat je wel capabel bent om te werken. Succes met je zoektocht naar werk.
Dank je!
In april dit jaar heb ik zelfs nog contact gehad een arbeidsdeskundige, en zelf gevraagd of ik hulp kon krijgen met het vinden van een baan, daar was toen geen mogelijkheid voor. Ik wil juist heel graag de tijd dat ik capabel ben om te werken ook werken. Daarom heb ik ook vrijwilligerwerk aangenomen om de ervaring te blijven houden.

Gesloten