LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.reintegratieklachten.nl

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Rense Faber

www.reintegratieklachten.nl

Ongelezen bericht door Rense Faber »

Dit is een onafhankelijk meldpunt die de klachten verzameld!

RF

www.reintegratieklachten.nl

Vikingsmeisje

Re: www.reintegratieklachten.nl

Ongelezen bericht door Vikingsmeisje »

Mooie site :!: :!: :!:

beelzebub

Re: www.reintegratieklachten.nl

Ongelezen bericht door beelzebub »

Nooit van gehoord, maar wel een goede zaak om dit soort klachten te bundelen. 8)

Gast

Re: www.reintegratieklachten.nl

Ongelezen bericht door Gast »

meneer Faber,

worden deze klachten aangeboden aan de 2E KAMER of aan andere instanties ??

ik zelf heb de lokale overheid etc. ingelicht over wanpraktijken. Uiteraard heb ik verder tientallen clientenraden van sociale diensten ingelicht over WANPRAKTIJKEN en wanprestaties !!

(meestal reageerde men belangstellend of was men al op de hoogte van de wantoestanden op dit gebied)

Gast

Re: www.reintegratieklachten.nl

Ongelezen bericht door Gast »

zie TWEEDEKAMER.NL

(leden van de tweede kamer)

Commissie Sociale zaken en Werkgelegenheid.

Gast

Re: www.reintegratieklachten.nl

Ongelezen bericht door Gast »

wat gebeurt er met de klachten ??

Gast

Re: www.reintegratieklachten.nl

Ongelezen bericht door Gast »

er zijn inmiddels tientallen klachten binnen over Martin K. !! Een gezamenlijke claim is in voorbereiding via een gerenommeerd kantoor.

Oude Rot

Re: www.reintegratieklachten.nl

Ongelezen bericht door Oude Rot »

over Martin K.
Die ''verbetenheid'' van onze ''gast'' annex ''detective''. Hier lijkt haast een (ex) medevennoot aan het woord die met ''mot'' uit de firma is gestapt en alleen nog wraak wil. Enfin: laat de show gewoon doorgaan!

marion van den hoof
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2008 13:02

Re: www.reintegratieklachten.nl

Ongelezen bericht door marion van den hoof »

In september 2006 ben ik met mijn dochter terug in Nederland gekomen naar een moeilijke scheiding in Itale. Meteen geprobeerd aan het werk te komen, maar dat ging niet zo gemakkelijk. Kreeg sociale dienst die later terug zou betalen omdat ik nog geld zou krijgen van een huis. Omdat het economisch heel moeilijk ging ben ik met een project mee gaan doen. Sagg-en een fabriek waar je licht inpakwerk moest doen. waarbij een kantoor zat met mensen die zouden helpen met een baan zoeken. waren genoeg mensen die niet wilden werken dus die krijg je met zo'n project ook niet aan werk. Ik vroeg iedere keer of ze al iets gevonden hadden. Maar niks Ik had ook wel het idee dat ze niks voor mij deden uiteindelijk zelf werk gevonden. hebben een kopie van mijn arbeidscontract gemaakt zodat ze kunnen zeggen weer een werkeloze aan het werk. En ze krijgen er geld voor. Terwijl ze niks voor mij hebben gedaan. Tot 10 maart 2008 in een restaurant gewerkt. Maar de zaak ging dicht. Doordat ik daar dagdienst had gekregen en zo bij mijn dochter in de avond kon zijn. Besloot ik een nieuw project te gaan doen kreeg tot 9 juni ww dus gewoon mijn spaargeld opgemaakt. Het was een project van Pyon telefoniste/receptioniste ik vroeg of ik ook daarvoor in aanmerking kwam gezien mijn leeftijd 50 en alleen mavo gehad. Dat kon en het was nog met een half jaar baangarantie. Dus enthousiast begon ik met de curses afgemaakt, geslaagd. Was niet zo moeilijk om te slagen. stageplaats bij een notaris maar dat was veel te formeel voor mij. iedere keer gebeld aub help me zelfnatuurlijk ook gezocht uitzendbureaus gehad maar zonder ervaring en met deze leeftijd geen kans. Ik wilde werken en ben bij een callcenter begonnen 5 weken maar daar moet je tegen kunnen. Ik heb verscheidene sollicitaties nu maar als telefoniste/receptioniste die hoop heb ik opgegeven. Maar ik vraag me af is het niet alleen om hun eigen zakken te vullen inplaats om mij te helpen. En een politieke kwestie.
Wie wordt hier geholpen???????

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: www.reintegratieklachten.nl

Ongelezen bericht door Oblomova »

Het is te absurd voor woorden waar de maatschappij mee bezig is met die reïntegratie-dwang. Vooral door die dwang en wat dat met mensen doet die dat gaan uitvoeren, terwijl de mensen die het gedwongen moeten ondergaan op allerlei manieren vernederd worden. Het is een psychische oorlog, waarin werkelozen (toch al niet een groep die blaakt van zelfvertrouwen) in een psychisch concentratiekamp belanden. En als ik dan lees hoeveel geld daar tegenaan gesmeten wordt, waarvan je op je vingers wel kan natellen dat het zonder resultaten is, want het gaat ervan uit dat de werkeloze zelf z'n best niet heeft gedaan, dat het zijn/haar schuld was in die situatie terecht te komen, of zelfs, dat de werkeloze het vertikt om te werken en liever op de samenleving parasiteert, terwijl deze door het gajus van de reïntegratie-bureaus dan nog verder in de psychische mangel wordt genomen. De maatschappij, die elk mens zou moeten beschermen, sluit de ogen voor wat het met een mens doet om zo behandeld te worden, bovenop het gevoel een mislukking te zijn die een werkeloze al heeft.

Ik had eens vrijwillig met zo'n bureau telefonisch contact opgenomen en kreeg een informatiepakket toegestuurd, waarin ik met jij en jou werd aangeschreven en waarin meteen ook al sancties stonden aangekondigd als ik mijn afspraken niet zou nakomen.
Een ander bureau dat ik gedwongen was te accepteren (ik moest daarvoor een 'contract' tekenen dat ik ermee akkoord ging, terwijl het doodgewoon dwang was omdat ik anders geen uitkering zou krijgen) ging me 's avonds na tien uur nog bellen, ging met me mee naar sollicitaties en nam sollicitatiegesprekken over, belde na elke sollicitatie die ik deed het betreffende bedrijf, die daarna ook meteen afhaakte (want: kon ik het zelf niet?), beloofde bedrijven dat ze me 6 maanden gratis konden inhuren, met de mogelijkheid op verlenging, waarna bedrijven ook afhaakten (want daarmee maakte het bureau mij dus letterlijk waardeloos), stelden ze een nieuwe CV op waarin ze heel veel ervaring die ik had gewoon schrapten (mocht ik zeker zeggen tegen potentiele werkgevers dat ik jarenlang helemaal niets had gedaan). Ik heb me nog nooit zo gestressed en vernederd gevoeld en dat heeft jaren geduurd. Ik weet dat het resultaat me blijvend heeft geschaad omdat het me mensenschuw heeft gemaakt.

Van de politiek verwacht ik niets, want ik had mijn klachten daar al jaren geleden heengestuurd. Maatschappelijk werk kan er ook niks mee. Iedereen die dit niet meemaakt, vindt het gewoon nodig dat werkelozen worden 'aangepakt' en het maakt ze niks uit wat dat met ze doet.

Hoeveel miljarden extra moet het kosten voordat men wil inzien dat een bepaalde groep nou eenmaal buiten de arbeidsmarkt staat? Dus daaraan zijn ze evengoed het geld wel kwijt. Het is een onderdeel van onze beschaving. En die psychische reintegratie-terreur past meer bij Nazi Duitsland dan in een land dat zich beschaafd noemt!

kaya2010
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jun 2010 14:29

Re: www.reintegratieklachten.nl

Ongelezen bericht door kaya2010 »

hoi, ik wil op uw site gaan kijken maar ik kom er niet op? bestaat deze site nog wel?

LadyDi
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2010 11:04

Re: www.reintegratieklachten.nl

Ongelezen bericht door LadyDi »

Hallo Allemaal,

Zo te lezen is het al jaren ellende bij de re-integratiebureau's.
Na erg slechte ervaringen wil ik graag mijn klacht ergens kwijt, maar alle sites die hier genoemd worden, worden niet geladen. Daar sta ik dus met mijn klacht. Uiteraard heeft het re-integtiebureau zelf geen klachtencommissie, of iets van dien aard.
Mijn situatie is misschien een beetje anders dan die van de meeste mensen hier. Ik ben via de Gemeentelijke Sociale Dienst met een RIB-traject bij een bureau terecht gekomen. Ik mocht deze dus niet zelf uitzoeken, maar deze werd voor mij uitgezocht. Ik ben er nu een jaar mee bezig en ben er eigenlijk wel klaar mee. Bij elke sessie is er weer die chantage, om het zo maar te noemen: "Als jij je netjes aan de regels houdt, krijg je een bonus van 500 euro. Maar... als je je niet aan mijn plan houdt, wordt je tot 50% op je uitkering gekort." Daarbij wordt me ook nog elke sessie medegegeeld dat ik een "nukkig kind" of een "opstandige puber" ben. De behandelaar zit met haar stoel pontificaal voor de deur, dus dat geeft ook niet echt een veilig gevoel. In het jaar dat ik nu bij haar kom, ben ik volledig de grond in getrapt en elke keer weer raakt ze mij op mn zwakke punten, waardoor ik me nog slechter ga voelen. Eindelijk mn mond opengedaan tegen mn omgeving en - niet verwonderlijk - verontwaardiging alom.
Gisteren bij haar op gesprek geweest en gezegd dat ik ermee wil stoppen. Geprobeerd er een positieve draai aan te geven en gezegd dat ik uit het psychische traject wil en weer gewoon wil solliciteren. De behandelaar wil me met liefde naar een collega van haar (van hetzelfde bureau) sturen. Toen ik meldde dat ik eigenlijk naar een ander bureau wilde, werd de sfeer toch wel erg gespannen en werd er gemeld dat mijn contactpersoon bij de Gemeente dat niet zou toestaan. Zij vroeg mij of ze maar bij de Gemeente zou melden dat ik een ander traject wou volgen en op mijn reactie dat ik dat graag zelf aan de Gemeente wil doorgegeven en dat ik daar de rest van het traject wil bespreken werd daarop gereageerd met de opmerking dadt zij contact en overleg heeft met de Gemeente en dat zij gaat melden dat ik doorverwezen wordt naar haar collega. Uiteraard weer een bedekt dreigement erachteraan dat ik het allemaal aan haar moet overlaten en er zelf niet achteraan moet gaan.
Ik heb dus het gevoel dat ik tegen de muur sta. Ik heb besloten om zelf ook contact op te nemen met de Gemeente, maar blijft de vraag: moet ik bij dit re_integratiebureau blijven, of mag ik verzoeken om een ander bureau?

Nu het op papier staat, voelt het wel als een opluchting. Mochten er op het forum nog mensen zijn die me advies kunnen geven over hoe ik dit het beste kan aanpakken, hoor ik het graag.

Widra
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2011 20:25

Re: www.reintegratieklachten.nl

Ongelezen bericht door Widra »

Hallo,
Ik zou ook graag een klacht in willen dienen over een reintegratiebedrijf en de afschuwelijk opmerkingen die er naar mij toe gemaakt zijn. Dit omdat de manier van communiceren zeer agressief en ongewenst was en ik hierdoor mijn verzoek om hun hulp heb ingetrokken. Ik had geen vertrouwen meer in dit bureau en dit is achteraf ook gebleken, zoals de directeur van het bureau mij daarna heeft afgemaakt via de mail. Ik probeer de website www.reintegratieklachten.nl te openen, maar die laad niet op. Waar zou ik met mijn klacht dan terrecht kunnen? Ik wil mensen graag behoeden om in contact te komen met dit bureau.

groetjes, Widra

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: www.reintegratieklachten.nl

Ongelezen bericht door antonh »

Widra,
sinds februari 2010 worden nog maar zelden Rea trajecten gegeven.
Dus het klachten bureau zal ook wel opgeheven zijn.
En bespaar je de moeite maar met je klacht.
Er wordt toch niets mee gedaan.

Kun je ook je klacht wat verder omschrijven?

Widra
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2011 20:25

Re: www.reintegratieklachten.nl

Ongelezen bericht door Widra »

Hallo Antonh,
Bedankt voor je reactie.
Ik wil me er op dit forum niet al te veel over uit laten, aangezien het om een nogal persoonlijke situatie gaat en dit niet de hele wereld aangaat.
Maar waar het op neer komt is nadat ik het reintegratiebureau bedankt heb voor zijn inzet, omdat ik niet veel vertrouwen in de manier van zijn communicatie en omgang met mij en mijn werkgever had, heeft hij mij via de mail meerdere keren zeer gefrustreerde (voor mij scheldende) en onacceptabele opmerkingen toegeworpen.
Hij kon dus niet tegen kritiek en is toen via de mail gaan slaan. Nu ben ik instaat om in te zien dat dit meer over hem zegt dan over mij en hoef ik dit traject niet in. Maar andere mensen die via het UWV dit wel moeten bij zijn bedrijf wil ik liever behoeden en beschermen, door te kijken of ik ergens een officiele klacht kan indienen.
Het beroep blijkt volgens mij geen beroepscode of zo te hebben en iedereen kan dus zichzelf coach noemen en zwakkere mensen dus nog meer in de problemen helpen.
Daarom hoopte ik op enige informatie om de klacht officieel in te dienen, daar waar hij hoort.

Groetjes, Widra

teigertje1973
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jan 2012 13:07

Re: www.reintegratieklachten.nl

Ongelezen bericht door teigertje1973 »

Hallo, de website bestaat niet meer en nu dan?

Gesloten