LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de workstate fourstar leeuwarden

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
after-eight
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2009 13:15

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door after-eight »

Ja, inderdaad, het gaat om Durk Veenstra. Hij wilde dat mijn man en ik beiden meteen bij de Fourstar gingen werken voor 20 uur per week, gedurende een half jaar lang, per direcht .Wij hebben nog niet eens een uitkering (net aangevraagd, moesten binnen twee dagen al naar de Fourstar), maar hij dreigde ons meteen al met maatregelen. En dat enkel en alleen omdat wij hem vroegen waar wij onze kinderen dan moesten laten, aangezien we geen kinderopvang hebben, bij alles wat je zei of teminste probeerde te zeggen, reageerde hij meteen met de woorden, "Als we zo gaan beginnen, kunnen we dit gesprek meteen wel beeindigen en meld ik dat jullie onwillig zijn aan de claimbeoordeler". Hij luisterde totaal niet naar onze problemen mbt de kinderopvang en onze dochter met een autistiche stoornis. Ik ben altijd thuis geweest bij de kinderen, mijn man werkte jarenlang als zelfstandige en maakte soms uren van wel 50,60 uur per week. Door een combinatie van de crisis (geen werk) en verschillende wanbetalers (o.a bedrijven die mijn man in hadden gehuurd ,maar hem niet uitbetaalden, oa omdat deze bedrijven in een failisement terechtkwamen) in 1 jaar tijd, moest mijn man noodgedwongen stoppen met zijn werk als zzpér. We hebben het nog een tijdje zo gered, maar nu het geld op is en de rekeningen natuurlijk gewoon doorlopen, konden wij niet anders dan een WWB uitkering aanvragen. En zo kregen wij in enkele dagen tijd te horen dat we beiden konden gaan werken bij de Fourstar. Maar wij hebben gewoonweg een groot probleem en dat is kinderopvang voor 4 van onze kinderen en een kind met een autistische stoornis. Bij het gesprek bij Fourstar wat vreemd genoeg in de kantine plaatsvond, werden wij wel op onze plichten, maar niet op onze rechten gewezen. Kinderopvang wil hij niks van horen, want hij kapt je meteen af, met het dreigement, als we zo gaan beginnen, dan beeindig ik dit gesprek en meld ik het de claimbeoordeler en krijg je gewoon geen uitkering. Ik ben op een gegeven moment boos weggelopen omdat die Veenstra me ook nog voor leugenaar uitmaakte. Mijn man werd in de maling genomen met zijn roepnaam, dat hij geen werk meer had was zijn eigen schuld enz, je word gewoon de grond indestampt door die Veenstra. Omdat ik boos was weggelopen, wilde Veenstra ook niet meer met mijn man praten, mijn man bleef echter gewoon zitten en ging verder over ons kinderopvangprobleem, Veenstra werd behoorlijk geirriteerd, antwoord op ons probleem gaf hij echt niet, hij begon zijn stem te verheffen en mijn man begon uiteindelijk ook zijn stem te verheffen, waarop Veenstra mijn man op een gegeven moment zelf met gebalde vuist dreigde "toe maar, toe maar". De vrouw die erbij was (oudere vrouw, geen idee hoe ze heet, ze was er de hele tijd bij, zei dat ze erbij was omdat ze moest leren hoe het moest), zei tegen Veenstra dat "sttt,sttt, hou maar op". Ik vind dit gewoonweg abnormaal. De manier waarop hij ons behandelde, dat klopt toch niet, hij intimideerd, bedreigd, kleineert, ik vin dit gewoonweg te gek voor woorden. Wij laten het hiet niet bij zitten en hebben inmiddels een klacht over Veenstra neergelegd.
Wij zijn benieuwd of er nog meer mensen zijn die soortgelijke ervaringen met Durk Veenstra hebben. Mijn verhaal staat inmiddels ook op andere fora's , we hebben een mail gestuurd naar het juridisch loket en aan de sociale zaken in Franekeradeel (waar wij weg komen), ik vind dit niet normaal dat een conculent je zo loopt te bedreigen en te intimideren, ik dacht dat die mensen er waren om je te helpen, maar dit, dit slaat werkelijk alles....

123forum

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door 123forum »

Dat is een bekend probleem van de heer Veenstra...
Hij heeft in het verleden bij iemand die overspannen was gewoon tegen de gemeente gezegd dat deze persoon nog weleens 3 maanden bij fourstar aan de slag kon gaan ...Deze persoon is overspannen geworden omdat ze geen 6 maanden bij fourstar wou werken want daar schoot ze niks mee op en ze was gedeeltijk al arbeidsongeschikt.. Maar wat doet de heer Veenstra hij laat haar 6 maanden inpakken stickeren en laat haar tillen wat ze niet mocht.. Deze mevrouw werd daar overspannen van maar dat kon Durk niks schelen toen haar 6 maanden voorbij waren adviseerde hij de gemeente om haar nog 3 maanden daar te houden.. Deze vrouw zit nu doodziek thuis... Deze vent moet gewoon een schop voor zijn reet hebben .. gelukkig heeft de gemeente leeuwarden nu een subsidie stop dus er worden geen mensen meer heen gestuurd ,jammer dat de gemeente franeker dat nog niet inziet..

Brulluhman1
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2009 18:22

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Brulluhman1 »

Zodra ze aan je zitten hoef je daar niet meer heen. Agressief tuig.

Gesloten