LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de workstate fourstar leeuwarden

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Sjonnn
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2009 17:24

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Sjonnn »

En ik wil daar nog even aan toevoegen sinds dat ze verraden zijn bij keurings dienst van waren zijn ze aan het uitzoeken wie er achter zit want ze zijn er niet zo blij mee en ik weet dat de hoofd werkmeester hier ook meeleest :roll:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Ulbe »

Je zit in het noorden van Nederland...,

En als het op werkgelegenheid aankomt, is het klootzakken!, slecht verdienen en rotbaantjes bij de vleet,

Het is omdat ik familie hier heb wonen, en het hier prettig woont, anders was ik hier al lang weggeweest uit dit armoedegebied,

Het is jammer maar helaas de realiteit als het op werkgelegenheid en verdienen aan komt, :cry:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Sjonnn
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2009 17:24

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Sjonnn »

Nou word ie helemaal mooi :( .

Nou hebben wij maandag een kantine praatje gehad .
De aanvoerder van dat kantine praatje was Tjeerd de manager :x .
Wij als slaven van fourstar hadden gemaild met montapacking waarom montapacking mensen met een uitkering gratis liet stickeren terwijl montapacking er aardig aan verdiende en natuurlijk fourstar ook .
Ook al zegt fourstar dat ze er geen dubbeltje voor krijgen ik geloof er niks van hoe kan anders dat bedrijf bestaan ,toch niet van de lucht of wel???.
Nu worden we gedreigd door de manager als ze er achter komen wie alles op het internet zet en wie er mailt met bedrijven zoals albert heyn montapacking koopman en noem maar op die kan verwachten dat hij/zij er weg word geschopt en dat je vaarwel kunt zeggen tegen je uitkering dus nu durft niemand meer te zeggen ik heb het gedaan of iets te doen.
Ze zijn nu op zoek naar de persoon/personen die tegen de slavernij vechten van fourstar sjucht :roll: ...

ditbenikjeweetwel
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 12:51

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door ditbenikjeweetwel »

heb ik het toch altijd goed gehad die slaverij bij fourstar. :twisted:
en dat is hun eigen schuld dat ze niks meer mogen inpakken van de levensmiddelen.
ze werken toch niet volgens de regels.
die lappen ze toch aan hun laars.
en dan nu gaan dreigen wij kunnen ook gana dreigen als moet.
want dan schakel ik een advokaat in en doe evt aanklacht tegen ze. :twisted:
nou sjonn heel veel succes daar bij fourstar

Sjonnn
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2009 17:24

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Sjonnn »

Dank je wel een klein succesje kan ik wel gebruiken :P ...
Ik snap gewoon niet waarom de gemeente niet wil luisteren waarom ze mensen tegen hun zin daar neerzetten.
Ik snap dat de gemeente wat moet doen maar waarom geven ze ons geen scholing dat is in vele gevallen nog goed koper ook en je kans word denk ik aanzienlijk groter.
Ik heb al veel re-integratie bureau,s van binnen gezien en ze doen niks voor je ... Schade voor de gemeente ong 35.000 euro die ze kwijt waren voor mij aan al die re-integratie bureaus.Ik loop al 7 jaar te schreeuwen dat ik een opleiding wil maar die vinden ze te duur :roll: snap jij het dan snap ik het :twisted: :evil: ....
Fourstar wil mij ook geen opleiding geven dat is te duur ,werk hebben ze niet omdat er niks is.. er komen steeds meer werklozen bij en die plaatsen ze op fourstar terwijl er geen werk is dus wat is de logica dan???

ditbenikjeweetwel
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 12:51

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door ditbenikjeweetwel »

mij willen ze wel een opleiding geven maar dan mag het maar een jaar duren.
maar wat ik wil duurt 2 jaar.
stelletje ******.

richardharing
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2009 11:55

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door richardharing »

Hallo ik ben Richard en ik zit al een jaar onder contract bij Fourstar Leeuwarden. Ik ben er samen gekomen met mijn maat Jaap P .

Wij drinken nogal veel alcohol en wij zijn verslaafd aan de drank.
De bedrijfsleider Lody weet dit maar laat ons nou al een jaar op de busjes van fourstar werken wij moeten mensen vervoeren van A naar B wij moeten de nodige dingen ophalen en boodschappen doen en op zich geen probleem maar wij zijn constant dronken dus volgens mij mogen ze ons toch niet op die busjes laten rijden ??.
Wat gebeurd er als wij een ongeluk krijgen wij zijn verantwoordelijk niet de bedrijfsleider want die ontkent natuurlijk!!!.
Als wij weigeren om dit niet te doen kunnen ze blijkbaar onze loon inhouden?.. Ik vind dit maar een kwalijke zaak en we weten eigenlijk niet wat we hier mee aan moeten?...

TWEEDE DING : Er word gedeald op fourstar door verschillende antillianen gewoon onder werktijd waar de werkmeester bij staat en die doet er niks aan misschien eens tijd voor de politie om actie te ondernemen de nodige bolletjes coke of wat het ook mag zijn komen voorbij dus politie neem je taak serieus en doe eens een inval ik garandeer je er komen heel wat drugs en wapens tevoorschijn..
Er loopt een man genaamd Bollie rond dat is zijn bijnaam die heeft aardig wat stuff op zak...

DERDE Ding: Er loopt een radicaal moslim rond die gaat met iedereen op de vuist en wij zijn bang dat hij binnenkort iemand neersteekt .. De leiding van fourstar heeft gezien dat hij ruzie heeft gehad met een werknemener van fourstar maar heeft niet ingegrepen er word wat gelachen en ze laten het erbij wat nu als iemand ons aanvalt??? Niemand die ingrijpt ....

WIJ ZIJN BANG DAT HET BINNENKORT VERKEERD GAAT OP WERKSTATE FRIESLAND WIE GRIJPT ERIN???????????

Groeten Richard en Jaap

richardharing
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2009 11:55

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door richardharing »

Uiteraard is er als gevolg van de nauwe band tussen journalisten en politici in de reguliere media weer geen aandacht aan geschonken, maar in de strijd tegen gedwongen tewerkstelling van bijstandsgerechtigden is opnieuw een overwinning behaald.

Na eerder de bestuursrechter oordeelt nu ook de kantonrechter in een civiele procedure dat bijstandsgerechtigden niet door gemeenten gedwongen kunnen worden elke vorm van arbeid te accepteren omdat ‘het niet de bedoeling is dat zij thuis zitten, maar aan het werk zijn’.

Dat de zaak van een 52-jarige bijstandsgerechtigde Amsterdammer geen bestuursrechtelijke, maar een civiele procedure werd, is het gevolg van het feit dat het hier niet, zoals in de eerdere (Arnhemse en Almeerse) gevallen, een rechttoe rechtaan Work First-project betreft, waarbij een besluit van een bestuursorgaan (de gemeente) wordt aangevochten, maar een geval waarin de betreffende gemeente, Amsterdam dus, de uitvoering van de Wet werk en bijstand ter uitvoering heeft overgelaten aan een reïntegratiebedrijf, de Stichting Pantar, dat namens de gemeente een arbeidsovereenkomst met de uitkeringsgerechtigde sloot en deze vervolgens, niet met behoud van uitkering, maar tegen het minimumloon(1), te werk stelde/‘detacheerde’ bij een bedrijf - een procedure waarbij een ‘gewoon’ arbeidsconflict tussen een werkgever (het reïntegratiebedrijf) en een werknemer (de bijstandsgerechtigde) is ontstaan, dat juridisch onder het civiele recht ressorteert.

Overigens was ondanks het feit dat het minimumloon werd betaald ook hier sprake van dwang. Men zou in dit geval dus kunnen spreken van ‘dwangarbeid tegen het minimumloon’. Stichting Pantar heeft in deze casus het arbeidscontract met betrokkene verbroken in een poging hem te sanctioneren voor het enkele malen weigeren van hem aangeboden werk door hem zijn inkomen te ontnemen, waartegen betrokkene vervolgens beroep heeft aangetekend.

Lees verder op: www.indymedia.nl

richardharing
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2009 11:55

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door richardharing »

Het is niet te geloven wij minima en natuurl;ijk mensen met een uitkering moeten tegenwoordig betalen voor de koffie op Fourstar dit is 20 cent en als die koffie nou was te drinken tsja maar goed we hebben een keuken waar we tussen de middag kunnen eten ,Leuk zal je natuurlijk zeggen maar zo leuk is dat niet als je de prijslijst ziet iemand met een uitkering kan zulke prijzen toch niet betalen voor een broodje kaas betaal je haast 2 euro nou zullen jullie denken dan neem je toch gewoon brood van huis mee tuurlijk doen wij dat maar het gaat om het principe nu werken er al gratis mensen in de keuken ze kopen de boel in bij de lidl en huppa laat uitkeringsgerechtigden een broodje smeren en verkoop het voor 2 euro aan dezelfde mensen die het gesmeerd hebben whahahaha voor soep betaal je al haast 3 euro om van het drinken maar te zwijgen en nu zag ik net dat ze een cateringstar hebben opgericht waar je thuis broodjes kunt bestellen whahaha nou lekker vanuit een kleine smerige keuken en jezelf nog schoon noemen ook brrrrr waar blijven verdomme die arbolui en voedsel en warenwet

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door kiz »

iemand met een uitkering kan zulke prijzen toch niet betalen
misschien moet je 's stoppen met zuipen, ben je ook geen risico meer voor je medeweggebruikers en kan je een gewone baan zoeken.

linda50
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2009 13:22

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door linda50 »

Hi Er was mij gevraagd of ik ook intresse had om bij het re-integratie programma van fourstar te werken onder contract basis.
Dus ik ben even gaan googlen op fourstar en wat schetst mij stomme verbazing ik zie jullie staan bij Radar.
Ik denk dat ik maar afzie van een contract want ik ben heel erg geschrokken van alle berichten .
Er stond laatst al een heel stuk over fourstar in de krant .
Ze lieten een arbeidsongeschikte dame gewoon verrekken en dan werd er verteld door de directeur van fourstar dat ze deze dame verschillende banen hadden aangeboden ..
Lijkt me een sterk verhaal want er is amper werk en vooral voor arbeids ongeschikte mensen. Dus bij deze ik ga wel op zoek naar iets anders want dit zie ik niet zo zitten en dan ook nog een smerige keuken waar ze onhygienische dingen uit verkopen nee bedankt. :shock:

Sjonnn
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2009 17:24

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Sjonnn »

@Richard ik ben het helemaal met je eens helaas zie ik dit soort dingen ook iedere dag.
Ik gebruik geen drugs ik gebruik geen drank en ben ook niet psygisch in de war ik heb een paar gebrekken waardoor ik niet meer fulltime kan werken en waardoor ik mijn andere baan ben kwijtgeraakt en opeens word ik verplicht om tussen junkies en alcoholisten te zitten met mijn goede gedrag dan schrik je natuurlijk wel ff en ik snap dan best dat je daar totaal niet wilt zitten met mensen die amper nederlands kunnen of je ruikt de weed dampen al van ver en vooral de laksheid waarmee de werkmeesters of bedrijfsleider alles weg wuift er is volgens hun nooit een probleem zolang het niet in hun eigen straatje past er word niks aan gedaan zolang ze de subsidies maar bijgeschreven krijgen. :shock:

Sjonnn
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2009 17:24

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Sjonnn »

Standaard verhaal van de directeur van fourstar ik heb het al vaker gehoord er zijn mevrouw/meneer al genoeg banen aangeboden.
MAAR NIET HEUS!!!!!!!!.
De directeur kan zefs zijn eigen consulenten niet behouden omdat er geen werk is?????

Lees het verhaal van Mevr WIETSKE.
http://img24.imageshack.us/img24/5152/imgnxp.jpg

klaas1
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2007 21:27

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door klaas1 »

Eindelijk eens mensen die hun verhaal willen vertellen hoe het
er werkelijk aan toe gaat in de workstate........
Dat het er daar alleen maar om de subsidie gaat inplaats van de
mensen die er werken is allang bekend
er word alleen nog niks aan gedaan........
De geld kraan zal binnenkort word gestopt door de regering vanwege
de kredietcrisis let maar op.. en dan zijn al deze workstates als sneeuw
voor de zon verdwenen

S.E.
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2009 21:50

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door S.E. »

@kiz Geplaatst op 03 Apr 2009 17:34 door kiz

Uitstekende bijdrage, wat een fantastische toevoeging aan dit forum. Volgens mij loop je nu al een week jezelf te verheerlijken om deze fantastische analyse..

Zelf ben ik sinds kort werkzaam bij Werkstate Friesland en heb al een hoop gezien. Deze week werd een meisje voor 2 dagen geschorst omdat ze een telefoontje plegen, op een andere afdeling wordt continu gebeld en daar wordt niet eens op gereageerd. Waar is een consequent beleid?

Wat Richard meldde is ook een feit, in de pauzes wordt gewoon doodleuk drugs gebruikt en flink gedeald. Leuke praatjes van de manager, maar optreden ho maar. Is er angst voor die personen? Wie zal het zeggen.

Zo was er deze week ook een situatie met een rolstoelgebruiker, zijn jobcoach meldde hem even dat zijn persoonlijke hygiëne haar niet aanstond. Zijn handen waren misschien niet de allerschoonste, maar zeker niet te vies om beet te pakken. Mijns inziens een uiterst subjectieve weergave wat niet bepaald de juiste instelling is voor een goed functionerende jobcoach.

Ook zijn de werkomstandigheden niet bepaald ideaal te noemen, als ik naar de expeditie kijk zie ik daar Stelcon platen schots en scheef liggen, men kan bij het verkeerd neerzetten flink ongelukkig vallen, iets wat in mijn eerste week al eens overkomen is. Ook loopt iedereen zomaar kris kras door het magazijn, van werkmeesters tot kleine kinderen (wel onder begeleiding) die daar ook een plekje hebben, levensgevaarlijk.

Ik ben zelf vanaf dag 1 bezig met het proberen af te ronden van mijn opleiding, al diverse malen contact gehad met de dame van het Friesland College die wel haar best doet om me te kunnen plaatsen, alleen helaas nog geen antwoord. Daarom heb ik besloten om op eigen initiatief maar een cursus te beginnen, op rustige momenten heb ik wel de volste vrijheid om me daaraan te weiden (bedankt collega's!)
Ook zou mijn consulent contact opnemen met mijn contactpersoon van de gemeente over een aantal zaken, dit is helaas nog steeds niet gebeurd.

Nog een positief puntje: De mensen van het Jobcenter zijn echt super. Ze helpen je aan alle kanten en als je een probleem hebt kun je ook even bij ze terecht om een praatje te maken. Ze willen je aan alle kanten helpen en ik kom daarom daar ook met veel plezier.

Ik zal niet zeggen dat het allemaal leed en ellende is binnen het bedrijf, rooskleurig en positief zal ik het bepaald niet noemen. Misschien ook wel logisch met veel mensen uit de onderkant van de samenleving.

Afijn, ik ben er misschien nog te kort om al verbitterd te zijn. Voorlopig ben ik nog niet met een pesthumeur richting mijn werk gegaan (dankzij de humor van de collega's), maar dat kan zomaar veranderen natuurlijk ;)

Oh ja, onlangs zijn er weer flink wat mensen uitgestroomd (einde contract), jullie mogen raden hoeveel er een baan hebben gevonden...

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door kiz »

@S.E.:
Mijn posting had strikt en alleen betrekking op iemand hier die wegens zijn drankverslaving niet in staat is om te werken. Diegene moet stoppen met zuipen.
Mijn mening over "workfirst" heb ik al eens geventileerd (en gemotiveerd): het zou verboden moeten worden.

gerkeklijnstra
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2009 19:09

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door gerkeklijnstra »

@kiz
Ik ken Richard persoonlijk en wat Richard duidelijk probeert te maken is het volgende :

Het klopt inderdaad dat Richard drinkt en heeft dit aangegeven maar Lody (bedrijfsleider ) Tjeerd(manager) trekken zich hier niks van aan en laten Richard gewoon op de heftruck rijden en op het busje om mensen op te halen.
Richard heeft dit meedere keren aangegeven dat hij drinkt en dit niet wil maar MOET dit doen omdat ze geen andere mensen hebben als Richard weigert kan hij geschorst worden en het kan gevolgen hebben voor zijn loon.

Hier mijn verhaal:
Ik ben Gerke baas van de expeditie ik zorg voor de producten van fourstar ik werk in het magazijn en heb een vaste aanstelling op fourstar(dacht ik althans)
Ik ben nu geschorst en word ontslagen omdat ik gedronken heb onder werktijd met Richard.

Richard heeft een waarschuwing gehad omdat hij geen vast contract heeft en anders zijn ze bang als ze Richard ontslaan, en die moet dan natuurlijk weer naar de soos om zijn handje op te houden dat het een slechte naam word voor het re-intergratie bedrijf Fourstar...Ze horen juist mensen aan het werk te helpen en natuurlijk niet mensen te ontslaan :) ....

Ik heb een leuk verhaal over de werkmeester: Atif Vehabowich
Hier kun je trouwens de medewerkers vinden dan heb jullie een beetje een gezicht bij de namen.
http://atcleeuwarden.fourstar.nl/medewerkers.php

Ativ is ook een paar maanden geschorst geweest en is inmiddels weer terug jullie vragen je natuurlijk af waarom is deze man geschorst geweest :P .
Deze man had net zoals de man van de receptie een voorkeur voor jonge meisjes deze werkmeester ging met zijn mobieltje iedere keer een meisje van de wajong afdeling bellen en wou van alles met haar doen.. Dit meisje van een jaar of 17 heeft een klacht ingediend op fourstar en heeft aangifte gedaan ..
Maar nu komt het leukste van het verhaal deze man heeft in het weekend feestjes met de bedrijfsleider Lody en je snapt natuurlijk dat Lody de klacht niet serieus neemt en Atif naar twee maanden gewoon weer aan het werk zet ,en atif doet dat ook gewoon, zulke mensen hebben een plaat voor hun hoofd en gaan gewoon verder op Werkstate.
Het is bewezen dat hij het meisje lastig viel maar zo iemand kan daar gewoon blijven werken sorry maar hier breekt mijn friese klomp van?..

Wat mijn voorgangers hierboven schreven over drugs en noem maar op is nog maar een topje van de ijsberg er word gefraudeerd met subsidies en stippjegeld ..
Het word tijd dat het torentje in Den Haagh wakker word en is wat gaan doen aan deze rotzooi op fourstar :shock:

Laatste opmerking: Unistar het uizendbureau van Fourstar jat alle vacatures van andere uitzendbureaus zoals Tempo team en gaan met alle eer aan de haal. Als je daar voor een vacature heen gaat krijg je natuurlijk nooit die baan omdat ze alles gejat hebben bij andere bureaus het is alleen maar voor de subsidie die ze krijgen dus weer fraude!!!!
Ict afdeling moet al die vacatures van het internet afhalen bij alle uitzendbureaus :? gewoon te erg voor woorden dit :?

gerkeklijnstra
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2009 19:09

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door gerkeklijnstra »

Verdomme ze hebben nu al mijn foto van de site medewerkers afgehaald dat hebben ze rap gedaan/ :roll:

Sjonnn
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2009 17:24

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Sjonnn »

Oh ja, onlangs zijn er weer flink wat mensen uitgestroomd (einde contract), jullie mogen raden hoeveel er een baan hebben gevonden...
Laat me raden ;) niemand:).
Ik hoef niet eens te raden ik zit er al een tijdje en heb nog niemand met een baan gezien.

Sorry maar over het jobcenter heb ik geen goed woord over.
Olga jobcoach zit het liefst helemaal alleen en doet geen moer.
Trouwens al die pc,s draaien op windows 2000 voordat die ouwe krengen opgestart zijn is het alweer pauze ,ze blijven vaak vastlopen en zijn traag als **** .

Sjonnn
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2009 17:24

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Sjonnn »

Ik heb gisteren de leeuwarder courant gelezen daar stond weer een verhaal in over jilt postma die 22 in de bijstand heeft gezeten en na anderhalf jaar fourstar weer thuiszit.
Fourstar had gezegd er is geen werk en de wethouder zegt er zijn wel 150 baantjes voor jilt als de wethouder hier gelijk in heeft is dat een blamage voor fourstar. Ben benieuwd of ze er nou eens wat aan gaan doen die verslindende geld re-integratie bureaus moeten gewoon dicht en verzin eens wat nieuws zou ik zeggen wat wel werkt!.

Gesloten