LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dwangarbeid? Er is hoop!!

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door puma73 »

te lui om te werken?


puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door puma73 »

dus te lui om te werken


puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door puma73 »

Je bent gewoon te belazerd om te werken. Iedereen die kan werken en dit niet doet of weigert mogen ze van mij de uitkering intrekken.


puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door puma73 »

Je bent dus gewoon een parasiet. Inhoudelijk reageren durf je niet, alleen die stomme link herhalen.

Wat ik daar lees is dat jij uit principe te belazert bent om te werken.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Je bent gewoon te belazerd om te werken. Iedereen die kan werken en dit niet doet of weigert mogen ze van mij de uitkering intrekken.

Zoek eens op:

http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/ ... d=empathie


http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/ ... ooroordeel

http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/ ... wangarbeid

En ga eens wat levenservaring opdoen met het zojuist geleerde.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door Pruim »

dwang·ar·beid (dem)
1 vrijheidsstraf met gedwongen zware arbeid
Werken voor behoud van uitkering is dus geen dwangarbeid, namelijk geen vrijheidsstraf.

em·pa·thie (dev)
1 inlevingsvermogen
Ik kan me wel aardig inleven in de mening van puma73
voor·oor·deel (het; vooroordelen)
1 ongegronde mening
Klopt dat vooroordeel dan niet, dat je te lui bent om te werken.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Werken voor behoud van uitkering is dus geen dwangarbeid, namelijk geen vrijheidsstraf.

Indien niet accoord met opgelegde onbetaalde arbeid, sanctie 100 procent. Wie heeft het hier dan nog over vrijheid?
Ik kan me wel aardig inleven in de mening van puma73
Gefeliciteerd!!! ook u behoord tot de groeiende groep antisocialen in dit pokkeland.
Klopt dat vooroordeel dan niet, dat je te lui bent om te werken.
Inderdaad dat klopt niet, daarom is het ook een vooroordeel. Zou het een oordeel zijn dan nog is het in de context van een hypothese.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door 16again »

onbetaalde arbeid
Niet onbetaald, je verdient er een bedrag ter hoogte van bijstandsuitkering mee.

Er is geen dwang: je kan gewoon thuis blijven, of iets beters zoeken.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Ik vind het wel opmerkelijk dat de plaatsing van de link:
http://home.wanadoo.nl/dbpel/geld/407dwarbjur.html
door Eddie2 zulke platvloerse reacties oproept.
Vaak door figuren die niet zo heel goed met gefundeerde tegenstand om kunnen gaan.
*Misschien moeten deze figuren de tekst waar de link naar verwijst toch eerst maar even lezen en verder in het algemeen wat kennis van zaken opdoen* voor ze hun muil weer eens opentrekken en allerlei bagger spuien.
Dit soort figuren zijn eerder deel van het probleem dan deel van de oplossing.
Mogelijk zijn ze zich daarvan niet eens bewust. (zie tekst tussen de sterretjes)

Eddie2, bedankt voor het plaatsen van de link, is een goeie.

mvg,
koetjeBoe

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door antonh »

@Eddie2,
Geplaatst op 16 Mrt 2008 00:52 door Eddie2
http://home.wanadoo.nl/dbpel/geld/407dwarbjur.html

Ik ben het voor meer dan 100% eens dat het gewoon dwangarbeid is.
1 of 2 maand werken met behoud van uitkering, na sollicitatie en vrijwillig, en dan een baan krijgen, oke.
Maar wat de gemeentes doen "Work Firts" pure dwangarbeid!!!!!!!
En puma73 vindt ik als een kip zonder kop . . .

Lees de 2 onderstaande links ook maar als ze nog werken.

http://www.dvhn.nl/nieuws/nederland/article3129403.ece
http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groni ... 034567.ece

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

@antonh,

De links werken nu nog wel.
Misschien zou je de teksten zelf ook hier kunnen plaatsen? Ze zijn niet zo lang.

mvg,
koetjeBoe

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door antonh »

Hier is het eerste artikel dan.
Met de reacties van de lezers erbij.


Gemeenten schieten door bij beperken bijstandGPD
Gepubliceerd op 14 februari 2008, 23:37

den haag –
Gemeenten gaan steeds vaker over de schreef in hun pogingen het aantal bijstandsgerechtigden omlaag te brengen. Ze sluiten prestatiecontracten af met Centra voor Werk en Inkomen over het aantal aanvragen dat niet mag resulteren in een uitkering. Ook traineren ze aanvragen voor bijstand door telkens aanvullende eisen te stellen.
Dat constateren cliëntenraden en socialezekerheidsadvocaten op grond van klachten van bijstandsgerechtigden. Met name de prestatiecontracten die gemeenten hanteren, schieten de cliëntenraden in het verkeerde keelgat.
Volgens voorzitter Else Roetering van de Landelijke Cliëntenraad worden winsten behaald 'over de ruggen van mensen'. Gemeenten krijgen budgetten toegewezen waarvan ze de uitkeringen moeten betalen. Geld dat overblijft, mogen ze vrij besteden. In 2006 hield 70 procent van alle gemeenten geld over, blijkt uit onderzoek van de Inspectie voor Werk en Inkomen. De komende vier jaar moet het aantal bijstandsuitkeringen met 15 procent dalen.


Onderstaand de reacties van de lezers.

---------En waar gaan de winsten heen??? U weet het al!! Het wordt gebruikt om snoepreisjes te maken door de bestuurders ;drank en schranspartijen: salarisverhoging voor het hogere personeel omdat ze de mensen die het bitter nodig hebben zo goed weten uit te kleden.
Gepost door otto.lotto op 15-02 00:05

--------Als waar is wat er staat wordt er een vies politiek spelletje gespeeld door gemeenteraden over de ruggen van uitkeringstrekkers en komt geld op de verkeerde plaats.
Gepost door spreekbuis op 15-02 00:11

[email protected] op 15-02 00:05: [En waar gaan de winsten heen??? U weet het al!! Het wordt gebruikt om snoepreisjes te maken door de bestuurders ;drank en schranspartijen: salarisverhoging... ] Dat gemeenten te ver gaan in hun ijver om het aantal uitkeringen omlaag te brengen staat buiten kijf; echter, om zomaar klakkeloos aan te nemen dat het bezuinigde geld opgaat aan snoepreisjes, schranspartijen en salarisverhogingen gaat ook veel te ver. Heb je daarvoor bewijzen, of meen je gewoon dat je hier in de kroeg bent.
Gepost door oktopus op 15-02 00:55

---------Overheidsterreur! Aanvallen! Als overheden mensen willen venietigen, moeten de overheden vernietigd worden! En gezien de geschiedenis: Overheden WILLEN mensen vernietigen!
Gepost door dré oudman op 15-02 00:58

----------Geld dat overblijft, mogen ze vrij besteden. -Dus probeert men zoveel mogelijk geld over te houden... Alleen is dit niet de juiste manier.
Gepost door Edward Laskowski op 15-02 01:13

----------Het is inderdaad zo dat gemeenten over lijken gaan om zoveel mogelijk mensen uit de bijstand te jagen. Ik heb er zelf ervaring mee gehad, ik weet hoe ze zijn. Ze forceren je gewoon richting het meest erge werk wat je maar kunt bedenken, helpen je totaal niet in de richting van iets waar je mee kunt (opleiding, of iets met perspectief) en dreigen je je uitkering te korten bij enkele vorm van weerwoord. Dus dan is het toch ook geen wonder dat een bijstandgerechtigde amper uit de bijstand komt aan een fatsoenlijke baan? In deze tijd, waarbij je voor het simpelste werk al MBO moet hebben, en er zoveel mensen zijn die simpelweg geen papieren hebben zal het ook erg lastig worden deze mensen uit te bijstand te helpen. Uiteraard worden die malifide bedrijfjes die deze mensen in dienst nemen voor een appel en een ei rijk over hun ruggen, en vaste contracten zijn meestal niet aan de orde. Immers, beval je niet, dan nemen ze weer een nieuwe. Nee, in de bijstand is bij lange na niet zo'n pretje als sommige mensen denken, je wordt behandeld als vuil.
Gepost door Patrick op 15-02 03:01

-------------Patrick daarom er voor zorgen dat je zo snel mogelijk een baan krijgt, minimumloon is altijd gegarandeerd, en dat is altijd meer dan een bijstandsuitkering. En je bent dan van het "gezeur" van de uitkeringsinstantie af.

--------Gepost door Roy 050 op 15-02 03:25 Minimumloon? Vergeet dat maar rustig, heel veel mensen moeten eerst een half jaar tot een jaar prutsen met enkel behoud van uitkering.
Gepost door Patrick op 15-02 03:45

---------Roy 050 op 15-02 03:25 Geheel met je eens . Mijn vrouw 43 is verleden zomer als herintreder na een maand zoeken begonnen bij het UWV (Zo moeilijk is het dus om werk te vinden)
Gepost door krommejongens op 15-02 06:53

---------Dit was toch de bedoeling van de nieuwe regeling? Geoon bezuinigen? Want wat nu niet wordt uitgekeerd, levert op termijn besparingen op. Leve CDA, VVD, PvdA.
Gepost door DeDerdePersoon op 15-02 07:38

--------Krommejongens denkt dat werk zoeken niet zo moeilijk is omdat zijn vrouw als herintreder bij het UWV begonnen is. Wat ze daar echt moet doen, krijgt krommejongens echter nooit te horen. Maar ze is wel moe hoor als ze 's avonds thuiskomt.
Gepost door rinus de wipper op 15-02 08:28

----------het fenomen werking poor is in nederland alang ingetrede.het percentage werkende die zich bezig houden met criminaleteit stijgend de het is zelf zodat er in een op de drie huizen mensen zich bezig houden met criminaleteit zoals heiling weedkweeken en andere soort van criminaleteit onder tussen praat we niet van hun die zich echt geen moer meer geven om te moorden
Gepost door babwe free trade op 15-02 08:28

---------1)Laat het geld nou gewoon bij de mensen terecht komen die het nodig hebben!!! 2)Maar....wel alert zijn op misbruik. 1+2 combineren lijkt te moeilijk te zijn voor de overheden. Maar dit soort 'acties' worden wel bedacht om de gemeentes te stimuleren niet iedereen klakkeloos geld te geven. Verdrietig dat ze hier niet mee om kunnen gaan.
Gepost door flits op 15-02 08:45

-------rinus de wipper op 15-02 08:28 Het zoeken valt uit mijn reactie wel mee. wat ze daar doet krijg ik dus wel te horen .En de vermoeidheid valt heel erg mee hoor .(Wat ik dan uit de praktijk mee krijg is dat daar mensen rond lopen die te bedonderd zijn om te werken)
Gepost door krommejongens op 15-02 08:48

---------In 2001 werd ik door de gemeente Emmen via Projectbureau RAP gedetacheerd bij een werkgever, die me tijdens het "sollicitatiegesprek" heel ander werk voorspiegelde dan ik in werkelijkheid te doen kreeg. Tijdens de proeftijd ging ik akelig door de rug en kwam ik thuis te zitten. Reactie van RAP: aanmelding voor de ziektewet en daarnaast formeel ontslag. Bij het UWV oordeelde men: waarschijnlijk geen geld, want ontslag viel tijdens de proeftijd; wel krijgt u een medische keuring. Uitslag: u heeft een afwijking aan de ruggengraat, dus uitval viel te verwachten, m.a.w. u krijgt geen geld. Daar zat ik dan. In juli 2001 door de rug gegaan, in januari 2002 de beslissing van het UWV (tja, ambtelijke molens...). Omdat ik voor de ziektewet was aangemeld mocht ik geen bijstandsuitkering aanvragen (twee uitkeringen naast elkaar mag volgens de dames en heren ambtenaren namelijk niet). Om geld te verdienen en een plekje op de arbeidsmarkt te krijgen, was ik na 5,5 week ziekte in september 2001 via RAP weer aan het werk gegaan, helaas bij dezelfde inlener (ander werk was er niet); de schoorsteen moest rokende blijven, nietwaar. In januari 2002, na het besluit van QWV probeerde ik alsnog bijstand over die 5,5 week uitval te krijgen. Dat kon ik dus vergeten, want het boekjaar 2001 was afgesloten en daar kon dus niets meer aan veranderd worden. Kortom, in de zomer van 2001 heb ik wekenlang van de wind moeten leven, terwijl alle woonlasten en andere onkosten gewoon doorliepen!!! September 2003 stond ik aan het einde van het tweede RAP-contract weer op straat. Bij de aanvraag van de WW-uitkering kaartte ik aan wat me overkomen was. Ik kreeg van de "dame" van het UWV/CWI die mijn aanvraagformulier innam een uiterst onbeschofte reactie: 'U kunt natuurlijk gaan procederen. Dat kost geld. (korte pauze) De gemeente Emmen heeft geld. Heeft u geld?' Dit is maar een voorbeeld van wat ik zoal te slikken heb gekregen. Ik word inmiddels al een aantal jaren getraineerd. En de ambtenaren, klantmanagers en RAP-medewerkers houden altijd bij hoog en laag vol, dat zij gelijk hebben. Ga je daar tegenin, wordt er een maatregel opgelegd. Procederen kun je niet, want het beetje geld dat je krijgt heb je hard nodig om in leven te blijven, zeker wanneer je, zoals ik, ook nog eens aan een ongeneeslijke ziekte lijdt (oh ja, werd me naar aanleiding daarvan botweg gevraagd: 'zit dat niet tussen je oren?'
Gepost door Cervus Elaphus op 15-02 08:53

-----------Er loopt weer een vervelend aantal ondernemertjes rond die winsten willen investeren in projecten waarmee ze middels arbeid en hulp van de overheid nog meer winst maken kunnen om het particulier bezit te vergroten. Als een rode draad loopt tegenwoordig het katholiek fascisme door het economisch handelen dat met behulp van CDA wordt geweven. Mond houden als de baas spreekt en niet tegenspreken. Vooral geen vragen stellen. Kritisch denken is ineens geen traditie meer in Nederland.
Gepost door PietjePukvanBeatrix op 15-02 08:53

--------Voor een figuur als oudman zou het wel goed zijn.
Gepost door A. Bruinsma op 15-02 08:56

--------Ik heb zelf ook de nodige (werk)ervaring in de keten en kan zeggen dat gemeenten niet met werk om kunnen gaan. Met droge ogen een hoger opgeleide schoonmaakwerk adviseren omdat daar vraag naar is... Ten eerste wordt ie nooit aangenomen omdat hij geen "blijvertje" is en ten tweede bestaan er bijna geen fulltime schoonmaakvacatures meer dus hoezo uitstroom. De manier waarop is vaak ook tenenkrommend en zeer arrogant (de goeden niet te na gesproken). Mensen die echt willen vinden soms werk maar dit geldt niet voor iedereen omdat mensen in de bijstand lang niet altijd een diploma hebben. De gemeenten wensen echter niet in echte scholing te investeren maar liever in goedkopere cursussen waardoor mensen in een vicieuze cirkel zitten. Zij die aangepakt moeten worden weten de mazen in de wet altijd te omzeilen dus worden de zwakkeren gepakt en daar scoren de gemeenten weer mee. Het sociaal beleid geldt alleen voor de eigen ambtenaren maar zeker niet voor uitkeringsgerechtigden.
Gepost door Jan18 op 15-02 08:56

----------Heeft er ooit wel veel uitstroom plaatsgevonden? Ik ken 'Melketiers' die voor onbepaalde tijd bij een inlener werden geplaatst, geen promotie konden maken en wier contract telkens werd verlengd, omdat er anders geen werk voor hen was. Gemeente tevreden (geen geld meer uitgeven, maar krijgen van de inlener) en inlener tevreden (voor een dubbeltje op de eerste rang; lekker goedkope knechtjes) en 'Melketier' min of meer tevreden (uit de bijstand, maar tegen een hongerloontje en geen enkel uitzicht op promotie). Ondertussen deden reintegratiebureaus niets. Ook ik werd niet naar vast werk geleid. Sterker nog, de medewerkster van RAP kwam nauwelijks op bezoek (ziek, sportblessure, het ging met mij wel goed dus hoefde ze niet zo vaak langs te komen, vakantie etc.) en was niet gemotiveerd om mij verder te helpen. Later werd ik door RAP, inmiddels Accel, naar een "sollicitatiegesprek" gestuurd waar ik zeker werk aan zou overhouden. De mogelijke inlener stak een donderpreek tegen mij af: wat komt een hoogopgeleide hier doen voor een minderwaardig administratief baantje?! Volgens Accel lag de schuld van het mislukken van hun koehandel bij mij. Werd ik dus weer getraineerd.
Gepost door Cervus Elaphus op 15-02 09:27

--------Gepost door krommejongens op 15-02 08:48 En wat je vrouw doet, noem je dat werken dan? Als er geen 'mensen waren die te bedonderd zijn om te werken' had je vrouw helemaal geen 'werk'. En maar lachen als er iemand opbelt die geen uitkering heeft ontvangen. onsmakelijk hoor
Gepost door Anita op 15-02 09:49

-------Krommejongens, het was maar een grapje hoor, maar wel leuk dat je er op reageert.
Gepost door rinus de wipper op 15-02 10:07

---------Gepost door Jan18 op 15-02 08:56 Helemaal correct, de gemeenten zorgen er wel voor dat die groep mensen in een spiraal blijven en ondertussen wrijven de heren ondernemertjes hun handjes. Heerlijk goedkope arbeidskracht dat je zo weer kunt dumpen. Inderdaad is het ook nog zo dat ze je een baan altijd anders voorspiegelen dan het werkelijk is. Zo moest ik op een bepaald moment naar Koks Herberg in Groningen, daar zou ik dan kunnen werken als maaltijdchauffeur. En wat deden ze dat af als "de ideale" kans en dat het werk harstikke leuk was, gewoon met wat doosies bij oude mensens langs enzo. Het was gedeeltelijk waar, maar wat ze niet vertelden dat je meer dan de helft van de tijd in een vieze grote keuken stond megabakken te afwassen. Zonder fatsoenlijke kleren en alles met de hand. Op het eind heb ik maar wat hommeles veroorzaakt en na 3 maanden (voor nop) daar gewerkt te hebben kon ik ********, immers 34 anderen stonden al klaar. Als de gemeente je probeert te verleiden dit soort werk te doen, moet je gewoon zeggen dat je het niet kan. Niet zeggen dat je het niet wil, maar dat je het niet kan. Zo wilde het CWI mij ook constant aan een baan helpen als Callcentermedewerker. Maar dat kan ik gewoon niet, als ik al een uur met iemand heb gepraat loopt m'n keel vast en hoest ik alle kanten op, bovendien is m'n Nederlands ook erg mager. En dan zeker voor 1000 euro bruto per maand mensen lastig gaan vallen via de telefoon? Ze bekijken het maar. De enige die wat kan doen, dat ben jezelf. Er zijn nog genoeg opleidingsmogelijkheden, je moet ze alleen even weten te vinden. Daar ben ik nu zelf ook ingestapt met veel meer toekomstperspectief en betere verdiensten.
Gepost door Patrick op 15-02 10:41

----------Hey servus Elaphus... jou verhaal is heel herkenbaar. Ken gevallen dat mensen wel een jaar zo zonder inkomen hebben gezeten. zwaar in de problemen gekomen door traineren en weigeren. Rechtzaken, enz. Men gaat zelfs zover dat uitspraken van rechters in voordeel van aanvragers gewoon aan de laars worden gelapt. UWV en sociale dienst staan boven de wet zo lijkt het. Met dit bericht weten we nu waarom dit zo gaat. Hele troost voor degenen die dachten dat het aan hun zelf lag.
Gepost door gelato op 15-02 10:41

----------Ik heb zelf al 10 jaar ervaring als werkzoekende. In die tien jaar ben ik welgeteld acht maanden aan het werk geweest zonder aanvullenede Bijstand, WW of volledige Bijstand. Zitten klagen en zagen helpt niet. De schouders er onder en doorzetten. Dat het soms moeilijk is om je geld te krijgen als je daar recht op hebt, heb ik al enige keren mogen ervaren. Wat weer overleg met de bank ten gevolge heeft. Als het geld dan toch wordt uitbetaald, heb je weer maanden nodig om je schulden bij de bank te betalen. Eerlijk zijn naar je klantmanager toe blijft het beste om te doen. Eén lichtpuntje: er zijn gelukkig nu wél vacatures te vinden! Schouders naar achteren de kin omhoog en zorgen dat je uit de situatie komt. Het is mij al twee keer gelukt. De derde keer lukt ook! Trienneke.
Gepost door Trienneke op 15-02 10:47

----------------Het ligt er wel aan hoe oud is iemand? Een persoon van boven de ca.55 moet men met rust laten. Ik kan me niet voorstellen dat er gezonde mensen van ca. 30 al een tijd werkloos thuis zitten, terwijl er talloze vacatures zijn.
Gepost door zeker weten op 15-02 12:06

-----------Gemeenten moeten alles in het werk stellen om te voorkomen dat mensen in de bijstand geraken. M.i. zijn daarbij alle middelen geoorloofd. Dat er steeds meer voorwaarden worden gesteld is alleen maar positief.
Gepost door kniezebieter op 15-02 12:17

---------@Cervus Elaphus -> Ik mis in jouw verhaal wat je zelf hebt gedaan om een andere baan te vinden?
Gepost door Kreatief Met Kurk op 15-02 13:11

--------Onderstaande heb ik eerder geplaatst bij artikel "Gemeenten missen inzicht bij aanpak re-integratie" Past hier ook prima. ""Re-integratie is een vak apart. Ik heb zelf te vaak meegemaakt dat ik van alles had geregeld voor iemand. Opleiding, baan, werkkleding, een extra reiskostenvergoeding etc. Vervolgens komt de persoon in kwestie doodleuk niet opdagen op de eerste dag, omdat het regent. Ik lullen als Brugman om de werkgever zover te krijgen voor een tweede kans. Komt-ie wel om vervolgens te gaan lopen ouwehoeren dat de gemeente/re-integratiebureau niks voor hem regelt en dat de werkgever te weinig betaald. Wat mij betreft einde uitkering, maar dat mag dan weer niet van de bezwarencommissie, want dat is zielig. Vervolgens lees ik op dit forum dat re-integratieconsulenten geen zak doen en nergens verstand van hebben. Dank daarvoor en ik zou zeggen, regel zelf eens wat, praten we dan verder.""
Gepost door Kreatief Met Kurk op 15-02 13:13

----------Patrick op 15-02 10:41; Gezien je schrijstijl en spelling is er met je Nederlands niets mis en is er voor jou werk genoeg, ook bij een callcenter. Vanuit een baan is het altijd makkelijker solliciteren dan vanuit de bijstand.
Gepost door Mooi zo! op 15-02 13:25

----------@Kreatief Met Kurk op 15-02 13:13, jij lijkt me de uitzondering die de regel bevestigt. Ik heb teveel negatieve verhalen gehoord over de re integratie maffia. Zelf heb ik ook met zo'n burootje te maken gehad, maar ik ben uiteindelijk door eigen doen weer aan de bak gekomen. En niet dankzij die opvreters! Waarschijnlijk was me dat ook nog eerder gelukt als ik niet verplicht moest opdraven voor idiote rollenspellen, groepsgesprekken en weer een sollicitatiebrief training.. En vervolgens, als je iets gevonden hebt waar zij niets mee te maken hebben gehad, toch proberen om die extra premie op te strijken. Dát zijn de parasieten van Nederland!
Gepost door janjaap op 15-02 13:49

En wat betreft dit artikel, niets nieuws onder de zon. Jaren geleden was al bekend dat de herkeuringsartsen voor de w.a.o. maximaal zoveel mensen mochten goedkeuren. Dat was trouwens nog voor het cda begon met de afbraak van de sociale voorzieningen.
Gepost door janjaap op 15-02 13:53

----------Tuurlijk zijn er zat bijstandsgerechtigeden die een schop onder de kont moeten hebben maar op één of andere manier blijven die wel in de uitkering terwijl de gemeenten niet om kunnen gaan met mensen die juist hulp etc nodig hebben. En dan gaan ze vaak onrechtmatige dingen om juist die mensen buiten de poort te houden waarbij sommigen (gelukkig uitzonderingen) zich wel heel lekker voelen in die machtspositie...
Gepost door Jan18 op 15-02 13:54

----------De volle verantwoordelijkhied voor passend betaald werk ligt nog altijd bij jezelf. Uptodate blijven qua opleidingen, bedrijven bellen voor werk, inschrijven bij arbeidsbureaus, onlinevacatures bijhouden is een pre. Eigen inzet dus! Al dat gegeneraliseer over gemeenten, UWV, CWI en gemeenten wordt veel te vaak als excuus gebruikt. Deze instellingen zijn er gelukkig als HULPMIDDEL bij inkomen als er (even) geen betaald werk (mogelijk) is. Ze worden veel te vaak als DOEL gezien. Sterkte en wilskracht gewenst aan iedereen die helaas een minder positieve ervaring heeft met ons sociale zekerheidstelsel.
Gepost door argumenten op 15-02 14:23

----------@ argumenten op 15-02 14:23, helaas blijkt in de praktijk dat die "HULPMIDDELLEN" eerder tegen- dan meewerken als je je wilt bijscholen om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Ze zien liever dat je vandaag een onderbetaalde uitzendbaan als gevulde koeken bakker bij de V&D aanneemt, dan dat je na een paar maanden aanvullende opleiding als systeembeheerder aan de slag kunt. Zoals ik al eerder schreef, dáár betaal je nou je premies voor!
Gepost door janjaap op 15-02 14:53

--------Gepost door Mooi zo! op 15-02 13:25 Tussen Nederlands schrijven of Nederlands praten zit nog een hoop verschil. :)
Gepost door Patrick op 15-02 15:10

-------janjaap op 14:53: ik mis een onderbouwing van je verhaal
Gepost door argumenten op 15-02 16:24

-------@argumenten op 15-02 16:24, wat wil je onderbouwd zien? Ik stel dat uwv/cwi/sozawe of hoe al die opvreters ook heten, eerder tegen- dan meewerken en ik onderbouw dat dmv een voorbeeld uit eigen ervaring.
Gepost door janjaap op 15-02 20:15

----------@janjaap -> aanvullende opleiding kan best, zo lang er een werkgever is die na (of tijdens)de opleiding een betaalde baan kan bieden. Zo werkt dat met investeringen, daar wil je iets voor terug. Ik word dan ook niet goed van de transportsector die hard roept dat ze geen chauffeurs kunnen vinden. Die zijn er wel, maar dat vergt een investering in met opleiden van mensen en daarvoor wijzen ze naar de overheid. Dat vind ik kortzichtig. Wanneer een transporteur te weinig vrachtwagens heeft investeer je in nieuw materiaal. Wanneer hij te weinig mensen hebt, investeer dan in nieuwe mensen. Lijkt mij niet zo ingewikkeld. Wat ik maar wil zeggen is dat er in de discussie over re-integratie één hele belangrijke partner niet of te weinig wordt aangesproken op zijn maatschappelijke/sociale rol en dat is de werkgever.
Gepost door Kreatief Met Kurk op 15-02 21:06

-----------Roy 050 op 15-02 03:25 Geheel met je eens . Mijn vrouw 43 is verleden zomer als herintreder na een maand zoeken begonnen bij het UWV (Zo moeilijk is het dus om werk te vinden) Gepost door krommejongens op 15-02 06:53 ##### Dus omdat jouw vrouw na een maand zoeken werk vond, iedereen die dat niet lukt is komedie aan het spelen?
Gepost door internetjunkie op 15-02 22:03

-----------wees nou eerlijk. ze moetten beter controleren! ik ken toevallig iemand die gescheiden is van haar man. een redelijk groot huis bewoont met haar 2 kinderen. een uitkering heeft. niet naar werk zoekt,maar alleen zwart werkt. ziellig doet en dan maar weer een nieuwe wasmachiene en dergelijke krijgt. meer bij haar vriend woont dan in haar eigen huis. naar de voedselbank gaat om daar ook nog wat te snaaien. een auto tot haar beschiking heeft. zeer regelmatig naar de kroeg gaat. altijd wel een of andere "ziekte" heeft. vakantie/of andere uitjes krijgt omdat haar kinderen zo zielig zijn,maar wel elders een stacaravan heeft. een van haar kindere een jaar uit het huis plaatst en door anderen laat onderhouden zonder dat zij zelf er een bijdrage aan leverd terwijl zij op dat moment voor dat kind dubbel kinderbijslag krijgt omdat die uitwonend is. en uit allerlij potjes geld weet te halen omdat ze zo geslepen is en haar zielige (gelogen) verhalen als echt overkomen. ach........kan nog wel meer opnoemen. dit soort mensen MOETTEN gestopt worden,want daar gaan de euries van de werkende nederlander ook heen. ik hoop dat zij dit zal lezen,mischien gaat ze dan wel nadenken (zal wel niet)
Gepost door janmolenaar op 15-02 22:42

--------Juist Jan! En mensen die alles van anderen weten door roddel, achterklap en gegluur vanachter de begonia's moeten ze uit hun lijden verlossen.
Gepost door janjaap op 16-02 02:53

---------@ janjaap 16:02 -> heel subtiel :-D
Gepost door Kreatief Met Kurk op 16-02 17:15

-----------@Kreatief Met Kurk op 16-02 17:15, subtiel is mijn 2de naam ;-). Wbt je antwoord van 15-02 21:06: je hebt gelijk als je het hebt over het investeren door het bedrijfsleven. Waar ik het over had, dat speelde een aantal jaren geleden toen iedereen die 'iets met IT' deed standaard een gratis GSM en auto van de zaak kreeg. Werk zat dus, maar ik heb van mijn ouders moeten lenen om dat papiertje te halen. Ik wil er ook nog even bij vermelden dat de vrouw die me zou moeten helpen waarschijnlijk iets tegen mij had. Ze vertelde mij het nieuws dat eea niet accoord was op een nogal triomfantelijke manier, met de hand op een paar centimeter van de alarmknop. Er lopen daar teveel mensen rond die niet met hun machtspositie om kunnen gaan.
Gepost door janjaap op 16-02 19:47

------------@janmolenaar op 15-02 22:42: Laat me raden: je komt veel bij de 'buufjes' op de koffie (of je vrouw) en/of je komt ook veel in die kroeg? :) En ja, zulke mensen bestaan ook helaas.
Gepost door Kazonga op 16-02 21:26

----------Kazonga op 16-02 21:26 ik schaam me om het te vertellen,maar zij is een schoonzus van me. dus niets van roddel en zo. gewoon de waarheid,helaas.....
Gepost door janmolenaar op 21-02 23:00

------------De gemeenten die hier aan mee werken zijn de uitzendbureaus van de allergoedkoopste arbeidskrachten voor bedrijven. Vaak ook nog bedrijven die zoveel geld hebben dat ze best wel mensen in vaste dienst kunnen nemen Beide partijen moeten zich diep schamen De overheid zou de privatisering van UWV maar gauw weer ongedaan moeten maken.
Gepost door moeder T op 21-02 23:24

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Mensen, hoe het ook is, bij steeds meer mensen gaan de ogen open.

We strijden voort!!!

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door Eddie2 »

@ 16again
Niet onbetaald, je verdient er een bedrag ter hoogte van bijstandsuitkering mee.



Gaan we alle werkenden op uitkeringsnivo zetten. Inclusief de bestuurders. Dan weten wij wel wat er gaat gebeuren of niet soms? werken dient beloond te worden!!!

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door 16again »

Ik denk dat de discussie eigenlijk hierover gaat:
Dient iemand die wel kan, maar niet wil, voor thuiszitten beloond te worden?

Wel ben ik van mening dat je voor het "aangeboden" werk minimaal het minimum loon hoort te krijgen.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Bedankt antonh :) Ik denk dat ik hetzelfde ben tegengekomen in een andere krant waar ik eens op gewezen werd. Ik meen dat het Trouw (?) was waar een zeer uitgebreid artikel over in stond. Ik ga het eens napluizen.

mvg,
KoetjeBoe

Gesloten