LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] herkeuring en inkomen

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

herkeuring en inkomen

Ongelezen bericht door eliane »

hallo probeer er achter te komen hoe het zit als ik niet voor 80/100% afgekeurd wordt maar voor bijvoorbleeld 50%
Vervalt dan heel mijn uikering?
Dit omdat ik gehoord heb dat je dan overgenomen wordt door de uitkering instatie ipv waouitkering.
Dat zou dus betekenen dat ik daar geen recht op heb omdat ik een eigen huis bezit en mijn partner werkt.
Ik kan er echt nergens achter komen hoe dat nu zit.

MVG Eliane

Incassomedewerker
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2006 07:07

Re: herkeuring en inkomen

Ongelezen bericht door Incassomedewerker »

De kans is groot dat U een uitkering gaat ontvangen naar ratio in verhouding tot Uw arbeidsongeschiktheid.
De inkomstenderving moet U of door werk vergaren dan wel door een aanvullende uitkering verkrijgen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: herkeuring en inkomen

Ongelezen bericht door puma73 »

Chanmaster hou op met je onzinnige dikdoenerige antwoorden, zo heet je chanmaster en het volgende moment incassomedewerker.

Je taalfouten en opgeblazen taalgebruik verraden je.

Ik haat jou soort en zal je blijven achtervolgen tot je er genoeg van krijgt.

achmed666
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 aug 2005 00:45

Re: herkeuring en inkomen

Ongelezen bericht door achmed666 »

Als je in WAO zat en je wordt herkeurt, dan blijven de WAO regels gelden en heb je niets met de WIA (Wat overigens best een aardige regeling is ) te maken. Het volgende kan gebeuren

je bent nu 80 100% AO en hebt een WAO van 1000 euro (rekent lekker makkelijk) Je bent jonger dan 55 en moet op voor herkeuring bij de UWV arts. Je wordt voor een minder % AO verklaart, want door de nieuwe regels van de Geus kunnen de artsen niet anders dan je strenger keuren.

je komt dan voor 50% in de WAO terecht. Er is een verlooptijd van 2 maanden en over 2 maanden krijg je dus van de WAO nog maar 500.

Voor het andere deel moet je gaan werken, maar je hebt geen werk... Je gaat naar het CWI en vraagt WW aan, immers je hebt voordat je in de WAO zit altijd premie betaald, en de jaren die je ziek was tellen niet mee (dat heet voorverlengen). Je WW wordt wel toegekend volgends de neiuwe strenge regels. Als je een jaar of 45 bent en altijd tot je WAO gewerkt heb met een miniumum van 4 jaar achereen heb je grosso modo nog recht op een a anderhalf jaar ww.

het bedrag wat je totaal netto krijgt van de WW en de WAO zal (op een paar eurotjes na) hetzelfde zijn als je totale WAO.

Binnen die tijd moet je dus (evt met behulp van reinetgratie) werk zien te vinden. want daarna houdt de WW op en heb je nog maar 500. waar geen aanvulling op komt.

De regels met spaargeld en werkende partners gelden NIET voor de UWV wetten alleen voor de bijstand!!!! (op een paar uitzonderingen na)

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: herkeuring en inkomen

Ongelezen bericht door eliane »

Achmed, bedankt voor je reactie.

heb er veel aan, alleen ik ben 26 jaar en voor de wao wel gewerkt, zeker wel 4 jaar met af en toe een maandje niets.
ik ga ervan uit dat ik dan 3 maanden recht heb iod op een ww uitkering.
ach dinsdag word ik herkeurd en dan zal het bekend zijn hoe en wat.

bedankt nogmaals voor je reactie

Gesloten