LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IS DIT ALEXANDER CALDER

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
RODEDENDERON

IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door RODEDENDERON »

Sinds januari van dit jaar "reintegreer" ik bij Alexander Calder in Rotterdam.
Bij de 1e bijeenkomst werd meteen al gedreigd met de woorden: "als jullie binnen een jaar geen werk hebben gevonden word je te werk gesteld in een kippenslachterij".
Misschien naief van mij, maar ik was naar Calder gegaan in de veronderstelling dat zij mij zouden kunnen helpen met het zoeken naar een baan in de sociale sector, waar ik jaren in gewerkt heb.
Maar nee, vele flauwe testjes stonden gedurende 3 maanden iedere week weer op het programma. En bij de minste geringste kritiek van een van de deelnemers werd er gedreigd met woorden als: "O, heb je geld zat? Dan zal ik je uitkering laten stopzetten", hetgeen bij sommige deelnemers ook gebeurd is.
Na deze "testrondes" waaruit kwam dat wij allen als piloot of scheepsarts aan de slag konden, kom je dan in de "werkkamer". Dit houdt in dat je achter een computer kan gaan zitten, het verder zelf maar moet uitzoeken, en je aan t einde van de ochtend 5 sollicitaties moet kunnen aantonen.
We zijn nu 10 maanden verder, en ik heb nog NOOIT een bruikbare vacature van Alexander Calder gekregen en ik heb nog NOOIT een zinnig advies gekregen. Ik heb een keer een persoonlijke afspraak met een consulente gemaakt. Toen ik op de afgesproken dag en tijdstip verscheen, bleek zij een vrije dag te hebben opgenomen, zonder dit mij te laten weten. Zij heeft nooit meer een nieuwe afspraak met mij gemaakt.
Calder? Kolder!

RODEDENDERON

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door RODEDENDERON »

Als ex-werknemer bij Alexander Calder kan ik de klachten over dit bedrijf volledig voorstellen. Het bedrijf hanteert een vorm van cowboykapitalisme waarbij de client niet centraal staat, maar het bedrijfsresultaat. Door het aannemen van ondeskundige, ongekwalificeerde en onbekwaam personeel op basis van korte arbeidscontracten heb ik taferelen meegemaakt die iedere voorstelling tarten. Door het dito hoge personeelsverloop en ziekteverzuim en hoge werkdruk (scoren, scoren en nog eens scoren) is de client het slachtoffer. Clienten werden (en worden) onder druk gezet, bedreigd(met üitkering stopzetten"). Daarnaast was er voortdurend sprake van een gebrek aan middelen. clienten werden tevens onder druk gezet om bij dubieuze uitzendbureaus te gaan werken, waarbij in sommige gevallen sprake was van uitbuiting. Klachten van clienten werden steevast uitgelegd als gebrek aan motivatie, het ondermijnen van het reintegratieproces, etc.. Clienten in wie men wel een gewillige nieuwe werknemer zag - op straffe van korting op uitkering - werden aangenomen als consulent tegen een minimuminkomen. De lijst gaat veel en veel verder, maar ik wordt hier alleen maar triest en kwaad over.. Als je de mogelijkheid hebt om je te orienteren bij verschillende reintegratiebureaus, doe dit dan en bekijk ook de ervaringen van clienten met dit bedrijf. Er zitten namelijk echt wel goede bureaus en consulenten tussen.

RODEDENDERON

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door RODEDENDERON »

Ik ben sinds juni 2005 geplaatst door het UWV gij het bureau Alexander Calder te groningen. Dit Bureau heeft mij belooft in een intake gesprek dat ze mij individueel zullen begeleiden en zullen bemiddelen voor een baan. Niks van dit alles is waar, ik moet 2 dagen in de week naar dat Bureau toe en je zit daar met een man of 10 in een klas, en bent op je zelf aangewezen. Als ze wat voor je hebben zijn het kortstondige banen (we weten allemaal wel waarom: zakkenvullen) Dan vangen ze dubbel voor je want je komt weer na het werk bij ze terug, zijn wij achterlijk of is dit normaal dat werklozen zo gebruikt worden, ik ben er gelukkig nog niet ingetrapt.
Regering doe hier wat aan, ik moet daar naar toe anders word ik gekort op mijn uitkering, dus worden we ook nog dubbel gestraft door deze onnodige geld weggooierij. Ja de bureau's worden er beter van en wij vallen terug in een sociaal gat, doordat we gewoon gebruikt worden door deze regeling.

RODEDENDERON

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door RODEDENDERON »

Namen van bovenstaande zijn uit privacyredenen van de personen achterwege gelaten.

Langhaar

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door Langhaar »

Hallo,

Hebben de personen klachten ingediend, want dat is zeer belangrijk.

lelie

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door lelie »

Heeft het echt wel zin om een officiele klacht in te dienen bij Alexander Calder? Wie heeft hier ervaring mee en wat kunnen de consequentie's zijn? In mijn geval gaat het over een gedwongen traject, dus ik heb niets te eisen of te willen. Is het dan nog verstandig?

Alvast bedankt,

Lichtje

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door Lichtje »

Een klacht die echt gefundeerd is, moet altijd ingediend worden. Probleem is wel, dat de klachtenprocedure van Calder (en Borea), vooral om de vorm gaan. Het dossier moet ''sluitend'' zijn en daarmee is de klacht meestal ook ''afgewerkt''
Motiveer en onderbouw de klacht dus heel goed. Zeg ook wat U wilt, cq wat U opgelost wilt hebben. Alleen klagen over een bepaald ''gevoel'' heeft dus geen zin. Wellicht kunt U hier de klacht vast uiteenzetten, zodat we hem eerst kunnen aanscherpen, waarna U wellicht succesvoller kunt starten?? :idea:

reintegratiedetective
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 mei 2005 18:33

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door reintegratiedetective »

LANGHAAR,

iedereen in deze oplichtingsbranche weet dat KLACHTEN INDIENEN geen enkel effect heeft.

DE ENIGE UITZONDERING IS MISSCHIEN DE GAPINGSE VERKOPER VAN GEBAKKEN LUCHT !!
Deze minkukel zal nog ondervinden welke het verstrekken van valse informatie voor gevolgen heeft !!

PS. innige samenwerking tussen goed advocatenkantoor + rechtsbijstandverzekering doet wonderen !!

reintegratiedetective
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 mei 2005 18:33

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door reintegratiedetective »

toelichting: GAPINGSE = uit GAPINGE (gemeente VEERE !!!!))

Lelie

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door Lelie »

Bedankt Lichtje,

Zou heel erg graag mijn klacht willen laten aanscherpen, geweldig. Het punt is dat dit forum openbaar is. Ik heb mijn klacht al op een andere site kenbaar gemaakt en ben daarvoor op het matje geroepen. Door de specifieke aard van mijn klacht had mijn consulente de klacht als de mijne/hare herkend, ondanks mijn 'schuilnaam'. Dat was volgens de consulente ook erg laf om anoniem een klacht op internet te zetten. Bovendien moest ik beseffen dat dit erstige gevolgen voor haar huidige en eventuele toekomstige baan zou hebben.
Kortom: ik werd op de vingers getikt voor het feit dat mijn (incompetente) consulente enorm tekort was geschoten.

ps. misschien dat ik toch mijn klacht zal toelichten, heb nog even bedenktijd nodig

Lichtje

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door Lichtje »

Bovendien moest ik beseffen dat dit erstige gevolgen voor haar huidige en eventuele toekomstige baan zou hebben
Vreemd hoor. Wat is nou mooier dan een klacht. Geen klacht en WEL antireclame, dat is pas erg. Een gefundeerde klacht kun je altijd oplossen, of je moet incompetent zijn, of niet willen.
Ik zou toch maar voor Uw eigen toekomst kiezen en niet die van Uw consulent. :idea:

Langhaar

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door Langhaar »

Lelie,

Niet alleen een klacht indienen bij het reïntegratiebureau,
maar ook bij de instantie.

Afwachten wat de antwoorden zijn en daarna weer reageren.

Je hebt wel een hele lange adem nodig, dus doorzettingsvermogen.

Opkomen voor jezelf is erg belangrijk.

Misschien kan iemand je erbij helpen.

Aan die (incompetente) consulente moet je maling hebben.

Gast

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door Gast »

Slechte Ervaring Met Loopbaanadviseurs WIE HEEFT ER OOK SLECHTE ERVARINGEN MET LOOPBAANADVISEURS EN/OF REINTEGRATIEBUREAU'S ?

We zijn bezig met het opstellen van een zwartboek om dit aan te bieden aan de vakorganisaties en de Tweede Kamer.

Voor meer informatie zie tevens het ONDERZOEK (nut van reintegratiediensten) van de universiteit van Amsterdam dat gratis kan worden gedownload. Op wetenschappelijke basis worden deze bureau's hierin ontmaskerd als verkopers van gebakken lucht !!

zie: http://www1.fee.uva.nl/seo/indexpublicaties.htm


Uiteraard kun je ook de vaste Kamercommissie Sociale Zaken & Werkgelegenheid emailen over misstanden:

COMMISSIE SOCIALE ZAKEN EN WERKGELEGENHEID

[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],
[email protected],[email protected],F.Örgü@tk.parlement.nl,
[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],
[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],
[email protected],[email protected],[email protected],
[email protected],[email protected],[email protected],
[email protected], [email protected],[email protected],[email protected]

peternlgb
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2005 21:08

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door peternlgb »

Even een geruststelling voor diegene die door de Sociale Dienst bij Calder zitten...

de opmerking van een Calder medewerker dat die wel even de uitkering laat stopzetten valt in de categorie "wishful thinking"

Tis mij als SD medewerker een aantal keren gevraagd...tot nog toe heb ik het geen enkel keer gedaan...na met de client ten hebben gesproken kom ik snel tot een ander conclusie en IK ben diegene die de uitkering kan blokkeren....en daarvoor moet ik wel een hele goede reden hebben...en het sterk kunnen motiveren...

hummm
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2005 03:21

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door hummm »

alexander calder daar weken geen mensen daar werken antwoordapparaten en medewerkers achter de lopende band: ambtenaren dus!

waarheid
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 nov 2005 00:43

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door waarheid »

alexander kolder :oops: :lol:

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ik ben voor iemand bezig met Calder. Taaie kluif die gasten, dat kan ik je verzekeren. Die hebben echt de spreekwoordelijke bord voor hun kop. Maar we zetten door.

lelie
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 nov 2005 14:33

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door lelie »

quote
Laatst gewijzigd door lelie op 23 apr 2007 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Rofdam

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door Rofdam »

Consulenten van Calder schermen iedere dag met hun netwerk? Ik heb nog geen enkel gesprek of ander contact gehad met iemand uit hun netwerk? Hoe zit dit? Is dit een kreet die ze een paar keer per dag moeten roepen? Wie heeft er ooit een baan gekregen via het netwerk van Calder (kolder)?

Tsja........wat is een netwerk??
Elke dag een RIB aan de lijn is ook niet lekker...
Calder = IWA : beide dramatische ervaringen teweeg in Nederland.
Ze moeten zich schamen als consulenten...mooie woorden...weinig daden.maar daar komt in 2007 verandering in met een nieuwe wet van reïntegratie. Dan keihard eerst presteren dan betalen, zo niet...helaas Calder, Agens, Van dreumeltjes, Qlickjes etc..

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: IS DIT ALEXANDER CALDER

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Lost weinig op hoor, die nieuwe wet. Ook die weten ze wel weer te omzeilen met de inmiddels overbekende trucendoos.

Gesloten