LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door lanse017 »

Wat betreft de 'gewone Nederlander' die buitenlanders liever ziet komen dan gaan: die zouden beter even in de spiegel kunnen kijken.
Wel een Duitse auto, maar geen Duitse baas?
Wel een Italiaanse pizza, maar geen Italiaanse aandeelhouder?
Wel een Amerikaanse investeerder, maar geen Engelse taal?
Wel een Franse film, maar geen Franse collega?
Wel een Turkse vacantie maar geen Turkse buurman?
Wel een Nederlandse letter, maar geen Arabische cijfers?
Wel een Amsterdamse mop, maar geen Joodse grap?
Het zou heel saai worden in Nederland, zonder al die buitenlanders.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door S. »

emma61 schreef: Ik ben nog nooit een fransman of duitser tegengekomen die de moeite namen om nederlands te spreken
O jawel Emma, zeer zeker wel.
Wanneer een fransoos of duitser wat aan je wil verkopen, dan spreekt 'ie heel aardig nederlands. :wink:

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door lanse017 »

Emma toch, dan kom je echt op de verkeerde plaatsen!

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door lanse017 »

Die huizen van bewaring zijn ook wel een goede: er zitten namelijk bijna tweemaal zoveel Nederlanders in buitenlandse cellen dan buitenlanders in Nederlandse cellen.

Wist je dat?

pbosse
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 dec 2006 12:29

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door pbosse »

lanse017
Wat betreft de 'gewone Nederlander' die buitenlanders liever ziet komen dan gaan: die zouden beter even in de spiegel kunnen kijken.
Wel een Duitse auto, maar geen Duitse baas?
Wel een Italiaanse pizza, maar geen Italiaanse aandeelhouder?
Wel een Amerikaanse investeerder, maar geen Engelse taal?
Wel een Franse film, maar geen Franse collega?
Wel een Turkse vacantie maar geen Turkse buurman?
Wel een Nederlandse letter, maar geen Arabische cijfers?
Wel een Amsterdamse mop, maar geen Joodse grap?
Het zou heel saai worden in Nederland, zonder al die buitenlanders.
Hij is goed!!! :lol:




@emma61 wel beste "pbosse zeggen hoor :) :) ;)
Ok grapje...
Ik vind het juist interessant als ik veel culturen om mij heen ziet daar is trouwens Nederland groot mee geworden.
Alleen de laatste tijd gaan we erg achteruit in hoge opleidingen en we worden straks snel ingehaald.
Ik zie dat nu al bij mijn laatste bezoek aan Dubai die een grotere bloemenveiling heeft als Nederland.

Waar is trouwens de zgn "Nederlandse Tulp vandaan gekomen? Juist Turkije en wat hebben we lekkere recepten erbij gekregen vanuit Marokko ;)
Mmm smullen!

Mr T trouwens kijk maar eens waar Nederland buiten Duitsland naar exporteert, de nieuwe markten..
Stuur me maar je email dan zal ik mijn nieuwe studie rapport hierover wel sturen (in het Engels trouwens) ;)

Het gaat trouwens hierover de uitzending van Radar gisteren avond trouwen voor de mensen die later zijn ingeschakeld..
===========================================

Hier word over een groot deel van de Marokkanen gesproken die naar verhouding meer crimineel gedrag tonen dan andere alertonen?
Heeft iemand ook gezien dat dit niets te doen heeft met de Nederlandse taal te moeten leren?
Want de meeste probleem makers van die etnische hoek spreekt beter Nederlands als Boer Koekoek! En zijn ook hier geboren en getogen, dit is in heel de EU trouwens ook zo.

Zoals ik al zei is de hele wet gebaseerd op maar twee landen en nu moeten 94% en meer hier onder lijden.
Nu leuke wet.
6% is stout (bij wijzen van spreken) en dan moet iedereen (94%) verplicht op straf kolonie

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door mr T. »

Die huizen van bewaring zijn ook wel een goede: er zitten namelijk bijna tweemaal zoveel Nederlanders in buitenlandse cellen dan buitenlanders in Nederlandse cellen
Het gaat om de situatie in Nederland. Dat er Nederlanders zitten in buitenlandse cellen zitten heeft veelal te maken met drugsdelicten en/of rechtspraak van het type 'Bananenrepubliek'. In Nederland zit er een onevenredig groot aantal buitenlanders in de cel. De conclusie die je dus al snel kunt trekken is: hoe minder niet Nederlanders (of niet Nederlandse partners) in Nederland, des te veiliger het wordt.
Alleen de laatste tijd gaan we erg achteruit in hoge opleidingen en we worden straks snel ingehaald
We zijn al ingehaald.
Waar is trouwens de zgn "Nederlandse Tulp vandaan gekomen? Juist Turkije en wat hebben we lekkere recepten erbij gekregen vanuit Marokko
Waar kwamen al die terrorismeverdachten en veroordeelden ook al weer vandaan? Waar komen de meeste plegers van geweldsmisdrijven ook al weer vandaan? Inderdaad: uit Turkije en Marokko. smul lekker door zou ik zeggen.
Want de meeste probleem makers van die etnische hoek spreekt beter Nederlands als Boer Koekoek! En zijn ook hier geboren en getogen, dit is in heel de EU trouwens ook zo.
Aardig dat dit ook eens wordt genoemd. Woon toevallig in een van de armste delen van Nederland met relatief weinig niet Nederlanders (want er valt hier weinig te halen en te profiteren). Geld voor onderwijs, infrastructuur e.d. veel harder nodig dan elders in het land. Maar wat gebeurt er: het geld wordt vervolgens massaal gespendeerd aan allerlei kansloze buitenlanders en allochtonen in de grote steden. Zo krijgen scholen voor allochtone kinderen meer geld van de overheid dan voor autochtone kinderen. Dit heeft niets te maken met kansen of achterstanden. Kortom: autochtonen delven het onderspit. Vervolgens worden er volgens sommigen dan ook nog een teveel beperkingen opgelegd wanneer er niet Nederlandse partners het land in willen. Kortom: al die kansloze gevallen het land uit of tenminste er niet in. Blijft er tenminste nog wat over voor autochtonen die niet in de Randstad wonen.

AGBosse
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:34

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door AGBosse »

De conclusie die je dus al snel kunt trekken is: hoe minder niet Nederlanders (of niet Nederlandse partners) in Nederland, des te veiliger het wordt.


Het niveau daalt hier wel snel zeg,
Met alle respect Mr T (of in ieder geval het respect wat ik nog kan opbrengen voor iemand die met dit soort argumenten komt). Ik vind dit een schandalige rascistische opmerking. Wel eens nagedacht dat die 'niet Nederlanders' waar u het over heeft gewoon mensen zijn die in Nederland dan woonachtig zijn? Vind u niet dat we juist die mensen die wellicht voor problemen zorgen (vergeet trouwens ook even de 'autochtonen' niet), meer hulp moeten bieden i.p.v. hun maar de bestempellen als de onruststokers? Of moeten wij al die 'Nederlandse junkies, verkrachters etc ook maar Nederland uit zetten?
Maar wat gebeurt er: het geld wordt vervolgens massaal gespendeerd aan allerlei kansloze buitenlanders en allochtonen in de grote steden.


Mr T, sinds wanneer zijn buitenlanders/allochtonen kansloos? Hoe komt u op zo een opmerking? Ja, met zo een instelling zou het in Nederland er zeker op achteruit gaan.

Laag, heel laag en heel makkelijk de vinger wijzen naar anderen.

pbosse
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 dec 2006 12:29

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door pbosse »

Ja hoor mister T dit heeft nu echt te maken als ik spreek over een tulp en jij dan weer over terrorisme, zie dat je hoog bent opgeleid om maar klakkeloos dit topic oftopic te maken en nu iedereen die niet in Nederland geboren is buiten de Marokkaanse voetballer die in goal voor Nederland scoort, de schuld te geven van jou ongelukkig leven.
Ik heb trouwens een zus die hoog is geplaatst als werknemer in een van Nederlands grootste gevangenissen.
En een schoonzoon die met regelmaat Nederlanders mag gaan ophalen uit weer die zelfde buitenlandse gevangenissen

Weet ook dat er velen zijn die in de buitenlandse gevangenis zitten die voor seks met kinderen daar zitten en tja waarom is dat nu zo..???
Dus ga jij nu maar een tulp in de achterhoek kopen en blaas je hele zelfgemaakte theorie hiermee op, suc6 ermee ;)
Laatst gewijzigd door pbosse op 19 dec 2006 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door lanse017 »

Blijft er tenminste nog wat over voor autochtonen die niet in de Randstad wonen.
Heet dat niet gewoon 'ontwikkelingssamenwerking'?

De rijken helpen de armen. In dit geval: de Randstad helpt de buitengewesten. O ironie!
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat u een hartstochteljke voorstander bent van (internationale) ontwikkelingssamenwerking. Of heb ik het mis? Ziet u dat misschien als een manier om de armen in dit land, in deze wereld vooral in hun eigen land te laten blijven?
U zou kunnen overwegen om naar de Randstad te verhuizen, als economisch vluchteling. Misschien hebben ze daar ook wel aardige partners? ...

AGBosse
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:34

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door AGBosse »

Ik ben nog nooit een fransman of duitser tegengekomen die de moeite namen om nederlands te spreken,vraag het elke willekeurige vakantieganger,die zal dit beamen.
Beste Emma, jij zit zeker ieder jaar op de camping in Overijssel?

pbosse
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 dec 2006 12:29

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door pbosse »

U zou kunnen overwegen om naar de Randstad te verhuizen, als economisch vluchteling. Misschien hebben ze daar ook wel aardige partners? ...
Zo mooi heb ik het niet kunen schrijven, mijn dochter die net haar bijdrage plaatste vind dit 100 punten waard! :)

pbosse
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 dec 2006 12:29

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door pbosse »

Trouwens even terug te komen op de Nederlanders die nu niet zitten in eigen eilandje in Overijssel camping maar een Franse stad kort en klein slaan onder naam van voetbal fan..tja wellicht zit er wel EEN Turk erbij..
En dan hoop ik van harte dat er bussen vol met Poolse komen om deze stad weer op te bouwen anders valt de boete van 150.000 euro wellicht duurder uit

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door lanse017 »

lance,hoe deed jouw neefje dat trouwens?,zijn vrouw via een achterdeurtje nederland binnenhalen?
Leg eens uit,misschien hebben jouw lotgenoten iets aan deze tip...
beste Emma,

Ik was je nog een antwoord 'schuldig'.
Laat ons vooropstellen dat het niet mijn neef was die zijn vrouw via een achterdeur naar Nederland liet komen. Dat was iemand die haar onder valse voorwendselen naar Nederland lokte. In de nadagen van het Oosteuropese communisme leidde dat er onmiddelijk toe dat je achterblijvende familie meteen uit de overheidsdienst werd geschopt. Omdat ze niet meer terug kon, moest ze van wat ze in Nederland verdiende een flink deel afdragen om haar familie ginds te kunnen onderhouden. Zolang ze een baan had in Nederland mocht ze blijven. Maar verloor ze haar baan, dan verloor ze binnen vier weken ook haar verblijfstitel en inkomen en kon ze ook niets meer naar huis overmaken.
Ik kan me voorstellen dat je er dan echt alles aan doet om uit die wurggreep te geraken. Gaat het niet linksom, dan moet het maar rechtsom. Mijn neef heeft zich later over haar ontfermd. Het gaat goed met die twee, in London.

Misschien heb je iets aan deze 'tip'?

henne
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2006 13:47

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door henne »

Stel dat ik ernstig ziek ben en mijn vrouw voor haar gezin moet zorgen
Dus geen jaar contract heeft moet ze dan toch maar vertrekken, zo komt het bij mij in ieder geval over.
Je zal maar ziek zijn in dit land, 70 % inkomen, eigen risico € 250., WIA ?? -/- % en gezin uit elkaar gerukt.
Als het in Portugal beter is, blijf dan daar. Maar goed: de realiteit is, dat het daar niet beter is (al zal zoiets moeilijk zijn om in zo'n discussie toe te geven). De Europese regels m.b.t. een verblijf in Portugal zijn voor alle EU-burgers in wezen hetzelfde.
Langzaam aan begin ik misselijk te worden van de uitingen van ene Mr T en vraag me dan ook af of er plaats is voor dit soort gedrag.Hoe dat komt is heel eenvoudig te verklaren: deze EU-burger in kwestie spoort niet en draagt niet in enige zin bij aan de Nederlandse samenleving.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door mr T. »

Ik vind dit een schandalige rascistische opmerking. Wel eens nagedacht dat die 'niet Nederlanders' waar u het over heeft gewoon mensen zijn die in Nederland dan woonachtig zijn? Vind u niet dat we juist die mensen die wellicht voor problemen zorgen (vergeet trouwens ook even de 'autochtonen' niet), meer hulp moeten bieden i.p.v. hun maar de bestempellen als de onruststokers?
Wel eens goed gekeken naar wat een racist is? Inderdaad iemand die zich ten onrechte schuldig maakt aan het maken van onderscheid op basis van raciale achtergrond. Heb ik in mijn posts nergens gedaan. Dus over schandalige opmerkingen gesproken.... Wat betreft de mensen die niet uit Nederland komen van oorsprong, en hier wel voor problemen zorgen: gewoon het land uitzetten. Of er kinderen of Nederlandse partners zijn of niet. Men heeft zich aan de hier geldende regels te houden. Wil men dat niet, dan heeft zoiets maar conseqeuenties. Men heeft zich als gast ook als gast te gedragen. En wat betreft de hulp die aangeboden zou moeten worden: die haalt men maar in het gebied waar men oorspronkelijk vandaan komt. Het is, zoals ik al eerder heb aangegeven: 'adapt or die'.
Mr T, sinds wanneer zijn buitenlanders/allochtonen kansloos? Hoe komt u op zo een opmerking? Ja, met zo een instelling zou het in Nederland er zeker op achteruit gaan.
Nederland gaat er ook op achteruit. Dat terwijl allochtonen meer kansen worden geboden dan autochtonen. Dat alles onder de noemer van voorkeursbeleid. Vervolgens komt men doorgaans terecht in de criminaliteit of in de goot en de schoolcarriere wordt niet afgerond. Vervolgens mag de overheid komen opdraven. Of het 'politiek correct' is of niet: het is wel hoe gaat in de meeste gevallen.
om maar klakkeloos dit topic oftopic te maken en nu iedereen die niet in Nederland geboren is buiten de Marokkaanse voetballer die in goal voor Nederland scoort, de schuld te geven van jou ongelukkig leven.
De variant van 'blame the messenger' hadden we nog niet gehad. Ik heb daarnaast geen ongelukkig leven, dus kan ik niemand daar de schuld van geven.
Weet ook dat er velen zijn die in de buitenlandse gevangenis zitten die voor seks met kinderen daar zitten en tja waarom is dat nu zo..???
Dit topic gaat toch over niet Nederlandse partners die naar Nederland willen komen?
Ik heb trouwens een zus die hoog is geplaatst als werknemer in een van Nederlands grootste gevangenissen.
Weet niet wat hiermee gezegd moet worden? Ken ook iemand die werkt als behandelaar in een TBS-kliniek. Een allochtoon nota bene die niet vervallen is in ellende. Die is het overigens volledig met mij eens.
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat u een hartstochteljke voorstander bent van (internationale) ontwikkelingssamenwerking. Of heb ik het mis? Ziet u dat misschien als een manier om de armen in dit land, in deze wereld vooral in hun eigen land te laten blijven?
Het naar Nederland brengen van een partner zie ik niet als een vorm van ontwikkelingssamenwerking. Verder ben ik een groot aanhanger van het idee van 'trade not aid'.
De rijken helpen de armen. In dit geval: de Randstad helpt de buitengewesten. O ironie!
Dit is een misvatting. De buitengewesten helpen in werkelijkheid de Randstad. Gedwongen door de regering, dat wel.
U zou kunnen overwegen om naar de Randstad te verhuizen, als economisch vluchteling. Misschien hebben ze daar ook wel aardige partners?
En dan tussen de criminele buitenlanders terecht komen zeker?

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door mr T. »

Langzaam aan begin ik misselijk te worden van de uitingen van ene Mr T en vraag me dan ook af of er plaats is voor dit soort gedrag.Hoe dat komt is heel eenvoudig te verklaren: deze EU-burger in kwestie spoort niet en draagt niet in enige zin bij aan de Nederlandse samenleving
Heb de regels van het EG-verdrag niet zelf verzonnen. Maar zoals ik het al eerder heb uitgelegd, is het wel de juridische waarheid. Het is wellicht wat lastig om die te accepteren.

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door lanse017 »

Mr.T.

Gaat u vooral door met te zeggen wat u denkt, al vindt een aantal mensen dat niet politiek correct of zelfs onjuist of verderfelijk. U geeft ons een prachtig kaleidoskopisch doorkijkje over wat er zo al aan gevoelens en gedachten in Nederland bestaat. Like it or not.

Er zijn, denk ik maar zo, niet zo heel veel landen waar u zo veel ruimte krijgt zonder dat u van overheidswege gecorrigeerd wordt.
Die gedachte kan mij tot in mijn botten verwarmen. En dat het verder vooral preoccupaties en platte onzin is wat u te berde brengt, dat kan me niet zo veel schelen. Misschien heeft u alle gelijk van de wereld. Op dit forum is er niet een begin van een aanwijzing dat u dat gelijk anders dan in weldadige eenzaamheid ook zult gaan oogsten.

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door lanse017 »

beste Emma,

Ik ben het met je eens: deze discussie kan nog uren duren en dat vindt inderdaad zijn oorzaak in de gebrekkige tolerantie van Nederlanders ten opzichte van buitenlanders. Maar met alles wat je erna zegt bent ik het hartgrondig ONEENS. In Nederland stuurt een regering zijn burgers niet. Basta!

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten