LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
pbosse
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 dec 2006 12:29

onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door pbosse »

Hallo beste mensen hier.
Ik kon nergens een topic vinden over de a.s. uitzending dus vermoed dat ik dit hier mag posten.

Zit namelijk net de aankondiging te bekijken van de Radar onderwerpen voor morgenavond 13 december en zie dat het juist over het visum beleid van gemixte huwelijken en vriendschappen gaat.

Mijn naam is Peter en ben buiten freelance journalist, vooral video werk, bezig met video en geluid producerend werk.
Ik ben al vanaf het jaar 1974 voor het eerst naar voormalig Joegoslavië gekomen en woon nu voor vast in Macedonië vanaf 1985.
Ik ben tevens gehuwd met Maja die medische arts is en uit Macedonië komt.
Wij zijn nu bijna 14 jaar getrouwd en hebben een dochter van 12 jaar oud die wel de Nederlandse nationaliteit bezit buiten de Macedonische.


Mijn vrouw moet voor bezoek naar Nederland altijd een garantie verklaring vanuit Nederland ontvangen en ik ben dan nog gelukkig dat ik familie leden bezit die boven het modaal verdienen. Ik kan me namelijk voorstellen dat er mensen zijn die niemand in Nederland hebben dus met hun echtgenoot niet naar Nederland kunnen komen!
Ook kan ik nooit meer terug naar Nederland want dan kan mijn vrouw niet mee!

Maar jullie weten waarschijnlijk niet dat de Nederlandse staat met twee maten meet!
Iemand werkzaam als diplomaat hoeft maar een samenwoning verdrag te hebben om meteen hun partner niet alleen een Nederlands paspoort te geven maar zelfs een diplomatisch paspoort! (CD)
Ik heb diverse vrienden die werkzaam zijn in een van de Nederlandse ambassades en die tot 3 maal gewisseld zijn van partner maar wel dat hun ex partners vandaag de dag wel de Nederlandse nationaliteit hebben!
Als Nederland met twee maten meet moet dit maar een snel aan het licht komen.

Ik wens jullie in de hoop dat dit bedraagt tot iets nuttigst, veel succes toe met de uitzending.

pbosse
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 dec 2006 12:29

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door pbosse »

Sorry nog een ding vergeten te vermelden
Bijna een jaar terug kwam ik met een vriend voor zakenbezoek aan op Schiphol.
Mijn vriend heeft hier een groot grafisch bedrijf en moest een nieuwe offset machine kopen.
Nu is zijn vrouw hoofd van de consulaire afdeling van de Duitse ambassade hier in Macedonië.
Door dit is hij al in bezit van een 5 jarig visum voor alle EU landen.
Het ongeluk was dat op de dag van aankomst in Nederland net zijn nieuwe 5 jarig visum gelig was.
Nu moest hij terug vleigen naar Macedonië omdat de regel in Nederland is dat je eerst dan in Duitsland moet landen en dan pas naar Nederland mag komen.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door mr T. »

Mijn vrouw moet voor bezoek naar Nederland altijd een garantie verklaring vanuit Nederland ontvangen en ik ben dan nog gelukkig dat ik familie leden bezit die boven het modaal verdienen.
Niet als ze als toerist naar Nederland komt. Dan zijn een visum en een creditcard voldoende (en een aantal documenten waaruit blijkt dat ze inderdaad als toerist komt).
Maar jullie weten waarschijnlijk niet dat de Nederlandse staat met twee maten meet!
Iemand werkzaam als diplomaat hoeft maar een samenwoning verdrag te hebben om meteen hun partner niet alleen een Nederlands paspoort te geven maar zelfs een diplomatisch paspoort! (CD)
Wat is hier 'meten met twee maten' aan? Lijkt me niet geheel onbegrijpelijk dat mensen die in dienst zijn van de Staat der Nederlanden recht hebben op dergelijke voorzieningen. Die zijn immers noodzakelijk voor het uitvoeren van hun werkzaamheden.
Het ongeluk was dat op de dag van aankomst in Nederland net zijn nieuwe 5 jarig visum gelig was.
Nu moest hij terug vleigen naar Macedonië omdat de regel in Nederland is dat je eerst dan in Duitsland moet landen en dan pas naar Nederland mag komen.
Terecht, want anders zou die termijn voor vijf jaar ook nergens toe dienen.

pbosse
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 dec 2006 12:29

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door pbosse »

Wat u hier als reactie plaatst is niet waar.
Mijn vrouw moet wel degelijk voor vakantie (toerist) een garantie verklaring ontvangen.
Ik ben zeer goed voorgelicht en er moet geen creditcard worden overlegd maar travelings cheques gemaakt worden en vliegticket dit samen met een garantie verklaring vanuit Nederland (uitnodiging) en soms vragen ze ook nog een loonstrookje van diegene die de uitnodiging heeft verstuurd.
Ook betaal je voor travelings cheques een provisie niet een maal maar twee maal want ook bij het verzilveren betaal je weer!

Mijn vriend, (zaken partner) was al jaren in bezit van een S. Staten visum en net op de dag van aankomst was de oude niet meer geldig, dit was omdat het vliegtuig vertraging had en wij na midden nacht aankwamen. Hij had wel een nieuw visum in zijn paspoort.
Maar nu moest hij terug vliegen naar Skopje om dan eerst een vliegtuig te nemen naar Duitsland.
Immers moet volgens de Nederlandse wettelijke interpretatie de eerste grens overgang het land zijn waar het S. Staten visum is afgegeven.
Dit heeft geleid tot een nachtelijk lobby gesprek per telefoon tussen de Nederlandse ambassade de Duitse ambassade en is ook nog een zaak geworden in Berlijn.
Het blijkt dat Nederland het enigste land is die regel 8 op deze manier interpreteert.
Je zal maar door mist niet in Keulen kunnen landen en dan in Maastricht aankomen!
Dan mag je niet van Maastricht met een Duits visum naar Keulen maar eerst terug naar Skopje!

Dus vooraf uw reactie te plaatsen kijk maar eens goed de regels na en ook de posting hiervoor.
Ik weet echt waar ik over spreek en heb vele voorbeelden die mijn posting rechtvaardigen.

Dus als je diplomaat bent is het tot nut dat je vriendin meteen wel een Nederlands paspoort krijgt? Dat is ik citeer:
Die zijn immers noodzakelijk voor het uitvoeren van hun werkzaamheden.
Nu dat is een vreemd iets en leg dat de burger maar eens uit.
Wellicht bent u werkzaam als ambtenaar voor het Minbuza maar ga het maar eens goed uitzoeken hoe het nu werkelijk zit!

marget
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2006 14:04

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door marget »

Mensen mr T met je reactie wel erg kort door de bocht?
Toeristen visa heb je het over?
Heb je wel eens goed gekeken waar pbosse het over heeft?
Hij is gehuwd en zijn vrouw is dus GEEN toerist!
Dus voor een toerist moet je dus een hotel reserveren en een aantal excursies.
Hij, zoals ik dat uitmaak uit zijn reactie, heeft familie in Nederland wonen dus dit is een familie/vrienden bezoek!

Dit heeft niets te maken met dit onderwerp.
Ik sluit me aan dat je waarschijnlijk een ambtenaar bent en zoals velen helaas, niet goed lezen.
Zij heeft dan een visum en CC nodig? Nu als ze al een visum zou hebben hoeft ze niet naar de ambassade toe!

Mijn man is ook buitenlander en ben nu maar bij hem na ons huwlijk gaan wonen omdat ik geen zin heb om onze kinderen zonder vader te zien opgroeien.
Dus leef ik maar bij hem samen met onze 2 kinderen. Je zal eens moeten weten hoe dit voor mijn vrienden en familie betekent dat ik ze maar een keer per jaar kan zien!

Ook zouden lezers hier eens moeten weten wat voor problemen je ondervind als je na zoveel jaren huwlijk samen in Nederland wilt gaan wonen!
Dit is niet in een land van de EU zo moeilijk!

Ook waarom mag een diplomaat wel voor een maand gaan samenwonen, en echt dat word gedaan, en dan zijn liefde wel meenemen? Want ik zie hier niet in dat dit nodig is om zijn werk goed uit te voeren!
Of je nu voor Den Haag werkzaam bent of voor een bollenboer iedereen heeft volgens de wet gelijke rechten!
Ik ken ook de diverse Nederlandse diplomaten die al 4 maal hun, en nu ex partners, aan een Nederlands paspoort hebben geholpen.
Er is in een hoop landen op cocktailparty’s een Nederlandse diplomaten jacht door de lokale inwoners.

En de Nederlandse EENZIJDIGE regel dat bij intreden van een van de Schengen staten eerst het land van afgifte moet worden bezocht duid nu niet op een goed onderling vertouwen naar de andere EU landen!
We worden door andere EU landen al uitgemaakt als het beste kind van te klas te willen zijn.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door mr T. »

Ik ben zeer goed voorgelicht en er moet geen creditcard worden overlegd maar travelings cheques gemaakt worden en vliegticket dit samen met een garantie verklaring vanuit Nederland (uitnodiging) en soms vragen ze ook nog een loonstrookje van diegene die de uitnodiging heeft verstuurd.
Ook betaal je voor travelings cheques een provisie niet een maal maar twee maal want ook bij het verzilveren betaal je weer!
Wat is eigenlijk het probleem? Onder een beperkt aantal voorwaarden kan Nederland dus gewoon worden ingereisd. Dat er een aantal voorwaarden worden gesteld aan iemand uit Macedonie is uiteraard ook niet zo verwonderlijk (uiteraard gaat het dan om het deel dat bekend staat als voormalig Joegoslavie). Het is een bekend feit dat de inwoners uit gebieden van de voormalige Joegoslavie in de eerste plaats geen inwoner zijn van de EU, in het verleden hebben gezorgd voor een flinke toestroom van vluchtelingen en in de derde plaats tegenwoordig grote delen beheersen van de georganiseerde misdaad in Nederland. Dat de Staat der Nederlanden voorwaarden oplegt aan inreizenden van buiten de EU (en in dit geval vanuit het voormalige Joegoslavie) is niet zo opmerkelijk. En wat betreft de traveller cheques: een creditcard en contant geld omwisselen zijn ook niet gratis.
Mijn man is ook buitenlander en ben nu maar bij hem na ons huwlijk gaan wonen omdat ik geen zin heb om onze kinderen zonder vader te zien opgroeien.
Dat is dan een welbewust genomen besluit. Net zo goed als het besluit om met een niet Nederlander of niet EU-burger te trouwen. Wie dat doet moet de consequenties daarvan maar nemen en accepteren. Er is niemand die u heeft verplicht te trouwen met een niet-Nederlanders. Als dat wel het geval was: dan had u z.s.m. terug moeten keren naar Nederland.
Toeristen visa heb je het over? Heb je wel eens goed gekeken waar pbosse het over heeft? Hij is gehuwd en zijn vrouw is dus GEEN toerist!
Even een citaat ter herinnering: "Ook kan ik nooit meer terug naar Nederland want dan kan mijn vrouw niet mee! ". Dat is dus onzin, want zijn vrouw kan wel degelijk Nederland inreizen. Dat zoiets kan met een omweg, wel: het was ook een eigen keus om in Macedonie te gaan wonen en te trouwen met een vrouw van daar. Beter was het geweest: bezint eert ge begint. Als daarna blijkt dat de Staat der Nederlanden om goede redenen wat beperkingen oplegt aan de vrije instroom van niet EU-burgers, dan heeft de Staat het ineens gedaan, vreemd maar waar. Maar het tegendeel is waar: in Nederland zijn al meer dan genoeg gelukzoekers en criminelen. Die hebben het voor anderen verpest.
Ook waarom mag een diplomaat wel voor een maand gaan samenwonen, en echt dat word gedaan, en dan zijn liefde wel meenemen? Want ik zie hier niet in dat dit nodig is om zijn werk goed uit te voeren!
Dat is nodig voor representatie. Verder is er een gerede kans dat deze partners worden gescreend (om goede redenen).
En de Nederlandse EENZIJDIGE regel dat bij intreden van een van de Schengen staten eerst het land van afgifte moet worden bezocht duid nu niet op een goed onderling vertouwen naar de andere EU landen!
En terecht. Andere EU-landen maken een puinhoop van hun migratiebeleid. Met betrekking tot de kosten daarvan en de missers daarvan hoeft de Nederlandse belastingbetaler niet op te draaien.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door NAK »

Is het niet beter om eerst de uitzending af te wachten?????????

De paar zinnen waarmee het onderwerp wordt aangekondigd kunnen wel eens precies tegenover gesteld zijn aan de inhoud.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door mr T. »

Is het niet beter om eerst de uitzending af te wachten?????????

De paar zinnen waarmee het onderwerp wordt aangekondigd kunnen wel eens precies tegenover gesteld zijn aan de inhoud.
Misschien is dat wel het geval. De vooraankondiging is wat dat betreft veelbelovend: "Trouwen met een buitenlander
Het trouwen met iemand uit het buitenland is erg lastig. Laat staan de buitenlandse partner naar Nederland halen om hier samen een leven op te bouwen. De huidige regelgeving is erop gericht de migratie te beperken en maakt het extreem moeilijk om te trouwen met een geliefde uit het buitenland"

Begint aardig te lijken op verkapte kritiek op het regeringsbeleid verpakt in een consumentenitem.

pbosse
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 dec 2006 12:29

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door pbosse »

@Mr T ik hoef geen helderziende te zijn dat U bent opgegroeid met een BOOM voor uw ogen.
Ook dat u waarschijnlijk niet als een blij mens door het leven gaat, dat vind ik jammer voor u, echt heel zielig!
Alle feiten verdraaien en ook voor Rita gaan spelen.
Ik zou maar de uitzending gaan afwachten morgen avond.

Aan de reactie maak ik alleen uit dat u het probleem niet wilt inzien en dat iemand geen vrije keuze mag hebben op wie verliefd te worden.
In mijn boekje staat nog steeds dat Liefde iets spontaan is waar je geen vat op kan krijgen waarom iemand bij je voels-matig past en er is voor mij nu eenmaal geen firewall van Mr T zijn “ZONE-Alarm” dat je eerst moet afvragen welk IP adres je geliefde heeft en uit welk land hij of zij komt!
Dus terug naar de tijd naar verplichte uuithuwelijking en dezelfde maar klagen dat er vrijheid moet zijn.
Ook gaan we dit probleem vaak zien bij een uitzending van grote vriend The “Luve” man in de 24 december uitzending van “All you need is”


Criminelen uit Joegoslavië? Nu dat bestaat allang niet meer en Macedonië, (1992) waar we het nu over hebben heeft volgens de Europolice het laagste criminele cijfer van Europa. Maar svp houd u wel ontopic en ga nu geen politieke standpunten doen en vooral geen historie lessen geven want echt daar ben ik beroepsmatig veel en veel beter in.
Ik reageer tenminste niet meer op uw postings want dit is wel beneden alle peil. Jammer.....

rintina
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 nov 2006 00:42

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door rintina »

Aha, mijn conclusie klopt dus nadat mr T de mededeling deed dat hij hoog intelligent is omdat hij vegatariër is (op het forum: "Hema worst biggetjes worden ook niet verdoofd) :D

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door Fiore »

rintina:
vegatariër
als je het woord vegetariër al niet eens goed kunt spellen, heb je helemaal geen recht van spreken, denk ik
maar beetje kinderachtig om andere topics erbij te gaan betrekken zeg, gaat hier over de uitzending met buitenlandse partners

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door Laurent »

Hoi Fiore, weer on speaking terms met Rintina ?.

Overigens heb jij gelijk , het lijkt me een belangrijksensationeel onderwerp. :)

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door Fiore »

dat ik op een ander onderwerp niet meer reageer, betekent niet dat ik helemaal nergens meer post

en dit lijkt me een interessante uitzending. Vraag me alleen wel af wat dit met de 'consument' te maken heeft (tenzij het gaat over de absurde bedragen die je tegenwoordig moet betalen bij de IND)
en dat je zelf kiest voor een buitenlandse partner.. tja.. dan zeg je dus in feite dat je kiest op wie je verliefd wordt.

rintina
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 nov 2006 00:42

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door rintina »

Oeps, foutje Fiore, enne..........verliefd worden is wel een keuze, maar wel een die over grenzen heen kan gaan! Daar valt of staat je geluk mee,dus buitengewoon belangrijk. En dat dat gebeurt buiten de grenzen, kun je niets aan doen! Trouwens, jij haalde S.Bakker er ook bij op een reactie van Laurent.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door Fiore »

ik heb geen post van laurent aangehaald, alleen gezegd dat als hij vegetariër had geweest, hij zich niet zo druk had hoeven maken bij dat topic! (er zijn denk ik echt maar HEEL weinig vegetariërs die hoeven te sonja bakkeren)

en ook hier ben ik het niet met je eens, verliefdheid kun je niet kiezen.. het komt of niet. je kunt wel kiezen of je er iets mee doet, of niet.. maar da's niet hetzelfde

pbosse
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 dec 2006 12:29

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door pbosse »

Ja zoals Mr T het allemaal naar buiten brengt is voormalig Joegoslavië vol met criminelen.
En moeten we allemaal voordat Cupido zijn pijl afschiet eerst even kijken welke taal, land, cultuur en godsdienst het afkomstig is...
Wellicht leuk om een chip in te planten dat gelijk weet welke nationaliteit iemand is en wellicht ook handig te weten of hij of zij rood staat bij de bank :)
Maar even zonder gekheid, ik ben we wel degelijk bewust van het fijt dat er veel huwlijken werden afgesloten voor het Nederlands paspoort...
Maar als je ziet dat er ook echte liefdes zijn, en dat is toch altijd nog de verre meerderheid, kan je ook de wet daar op aanpassen.
Ben zoals ik al zei over de 10 jaar getrouwd en heb elke keer weer een probleem met een simpel familie bezoek voor mijn vrouw.

Het is toch te gek voor woorden dat waneer ik zou besluiten met mijn dochter terug te gaan, die heeft met de geboorte de Nederlandse nationaliteit verkregen, mijn vrouw niet mee mag!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik zou ervoor zijn om Radar het voordeel van de twijfel te geven, misschien komt er nog iets zinvols voor het voetlicht.

pbosse
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 dec 2006 12:29

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door pbosse »

Beste Radar team geweldige uitzending!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door Jablan »

Goed en evenwichtig behandeld in de uitzending.

suggestie voor vervolgonderwerp: Partner is al Nederland en ook dan niet mogen trouwen omdat de Partner niet in Nederland is geboren.

derealist
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2006 21:21

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door derealist »

Wat is de TROS toch lekker onnozel en naïef bezig betreffende dit onderwerp. Natuurlijk zijn de regels in hoofdzaak bedoeld om Turken en Marokkanen uit achterlijke gebieden buiten (importhuwelijken lees uithuwelijken) de deur te houden. Om dat het beestje niet bij de naam genoemd mocht worden (discriminatie) moesten er algemene regels opgesteld worden. Ook in dit geval moeten de goeden onder de kwaden lijden.

Gesloten