LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opleiding?

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Knoflook
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2006 17:11

Opleiding?

Ongelezen bericht door Knoflook »

Hallo Iedereen,

Ik ben nieuw hier. :) zat wat te lezen en dacht, ik maak zelf wel een nieuw onderwerp aan, want ik loop ook al enige tijd met een grote vraag rond voor me eigen.

Helaas zit ik ook al 2 jaar in het uitkerings bootje en na vele beloftes van opleidingen, werk en reintegratie, heb ik niks meer gehoord. Zelf heb ik weken, maanden gebeld en er werd beloofd dat ik terug gebeld zou worden, maar je raad het al. Dat gebeurde dus echt niet.

Ik zou zelf heel graag de opleiding makelaardij willen doen en weet ook dat deze vergoed kan worden door de sociale dienst, maar ik ben bang als ik teveel vragen ga stellen, dat ik dus ook in de kassen beland, of ergens stekkerdozen in mekaar moet zetten. Ik ben echt niet te lui om te werken, maar ik ben 25 jaar en het is tijd voor een normale baan. Een normale baan, dus gebaseerd op mijn niveau. Zelf solliciteer ik ook al maanden, helaas weinig reacties gehad. Negen van de tien keer krijg je er gewoon niks meer van te horen.

Heeft iemand ervaring met opleidingen via de soos? Alle adviezen zijn welkom.

Lotte01
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2006 20:14

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door Lotte01 »

Als je zo zeker bent van je niveau, waarom zit je dan al twee jaar thuis je hand op te houden? Je zegt dat je 25 bent, kom van je luie reet en aan het werk lijkt mij.

Zie niet in waarom dat niet in de kassen zou kunnen zijn. Tenslotte is het, gezien de twee jaar dat je uit arbeidsproces bent, passend werk.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door tomaatje »

opleidingen via de soos zou je via je consulent moeten regelen maar je moet met goede argumenten komen eer ze in je willen investeren.

Aan de andere kant zou je wat geld opzij kunnnen zetten misschien om het zelf te doen indien je geen medewerking zou krijgen.

En aangezien ze bij de soos nu de bekende work-first projecten gaan invoeren denk ik dat je een opleiding wel kan vergeten of je moet wat mazzel hebben.

Wat betreft werken in de kassen zou ik als ik jou was nog maar even uit kijken naar wat beters gezien bij sommige kassen chineese arbeidsomstandigheden heersen. En pas goed op waar je sollicteerd want indien het jezelf niet bevalt en zelf weggaat wordt dat door de soos gezien als werkweigering.


succes

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Opleiding naast uitkering.
Een prima initiatief zou je zeggen maar er gaat een addertje schuil.
Wanneer U naast Uw uitkering een dagopleiding volgt dan is dat in strijdt met de wet en stopt uw recht op uitkering van rechtwege.
Een avondopleiding mag door de afdeling soza niet worden betaald omdat het in eigen tijd plaatsvindt.
Een beetje onbegrijpelijk maar wet is wet.
Het enige wat U moet doen is solliciteren en zorgen dat je werk krijgt.

Chanmaster

Knoflook
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2006 17:11

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door Knoflook »

Lotte, er is geen haar op me hoofd die eraan denkt om in de kassen te gaan werken. Het gaat om het gat in me c.v, waardoor je geen werkt krijgt in mijn sector, mijns inziens dan. Plus het feit dat in de kassen werken maar 200 euro netto meer verdient, dan me uitkering oplevert in de maand. Als ik dat zakelijk bekijk, is het slimmer om mijn hand op te houden en thuis te zitten, dan rug brekend werk te doen. Mijn lichaam is mij kostbaar.

En sparen voor die opleiding is bijna niet te doen tomaatje, zoals je weet is de bijstands uitkering niet hoog en die opleiding kost al gauw 2500 euro.

En chanmaster, hartelijk bedankt voor het duidelijke antwoord, dat is iets waar je wat aan hebt. Ook al is het niet het antwoord waar ik op gehoopt had.

Hartelijk bedankt mensen. Conclusie: ik ga maar verder met solliciteren.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door Langhaar »

Hallo,

Je mag wel degelijk overdag een opleiding volgen zolang het
maar met toestemming van de sociale dienst is.

Groet Langhaar

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door Henrice »

Ik ben blij dat er nog mensen zijn zoals knoflook die er gewoon eerlijk voor uit komen dat ze gewoon te lui zijn om maar een poot uit te steken in deze maatschappij en dat ze liever profiteren van de mensen die wel hard werken en de premies afdragen.

Het is heel verhelderend om te lezen wat de aanleiding is dat er straks een invasie van Oostblokkers hier naar toe komen om alle zo geliefde schaarse banen in te pikken.

25 jaar , 2 jaar werkloos , bang dat mijnheer pijn in zijn arme lichaampje krijgt van het werken.
Wil op kosten van de maatschappij een dure opleiding makelaardij volgen zodat die ze straks makkelijk kan verdienen.
Een beetje pijn in de kaken van het praten is niet zo erg bij dit beroep.Dat hoort er nou eenmaal bij toch.

Mijnheertje knoflook wil eindelijk wel eens een baan op zijn nivo.

Wat mij betreft is mijnheer knoflook het doodschoppen nog niet niet waard .

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door themaster »

het probleem wat jullie hebben met knoflook is terecht

maar ja zo is het met al die *** vwo érs en hbo érs die te lam zijn om te werken onder hun opleiding

van mij part mogen ze die figuren juist het hardste aanpakken

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door elwintje »

IK BEN 25 JAAR EN IK HEB GEEN INKOMSTEN EN UITKERING IK KRIJG GEEN UITKERING OMDAT IK TE VEEL VERMOGEN HEB, MAAR DAT VERMOGEN KOMT VRIJ INJ 2045.
IK HEB VANAF 1997 GEWERKT EN WAT VINDEN JULLIE HOOR IK EEN UITKERING TE KRIJGEN
IK HEB AL 50 AFWIJZINGEN VAN WERK

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door themaster »

och 7 jaar gewerkt ventje
er is op jouw leeftijd nog zat te krijgen en met een ww uitkering wordt niet gevraagd naar vermogen maar je laatste loon ed

dus je lult maar een eind verder

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door elwintje »

IK BEN ONTSLAGEN DUS IK KRIJG GEEN WW

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door themaster »

dus wil dat zeggen dat er geen werk meer is op jouw leeftijd

het is dan ontslag op staande voet als jij niks krijgt dus eigen schuld

heb je de zaak weggehaald zeker

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door Langhaar »

Hallo,

Als je ontslagen bent krijg je naar mijn weten een uitkering.

Hoe zit dat?

Langhaar

Knoflook
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2006 17:11

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door Knoflook »

Nou bedankt voor het reageren, ook al was het soms met iets teveel met emotie hier en daar. Het niveau daalt wat.

Ik heb in het verleden al een mbo opleiding afgerond en wil nu een stap verder om makkelijker aan een leukere baan te komen. Is dat zo egoistisch dat ik het doodschoppen waard ben? En ja, zouden jullie het zelf niet willen als jullie er capabel genoeg voor waren? Ik gun me eigen een rooskleurige toekomst, maar elk ander ook.

Henrice bedankt voor het melden dat ik het doodschoppen nog niet waard ben. Iets te overdreven in mijn ogen. Je hebt ook niet echt een bijdrage geleverd aan dit onderwerp. Mja.. als je je ei kwijt bent, is het voor mij al ok.

Bedankt langhaar voor de nuttige info. Ik ga het zelf maar op een slinkse wijze navragen bij de soos, hier gaan we er niet helemaal uitkomen.

Groetjes en succes allemaal
Laatst gewijzigd door Knoflook op 19 mar 2006 19:36, 4 keer totaal gewijzigd.

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door elwintje »

LANG HAAR ALS JE ONTSLAGEN BENT IS HET VERWIJTBAAR WERKLOOS EN KRIJG JE GEEN UITKERING MISSCHIEN WEL BIJSTAND IN MIJN GEVAL KRIJG IS HELEMAAL NIKS

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door themaster »

JE MOET JE BEK HOUDEN MASTER JIJ LULT UIT JE NEK
als je zo tegen je werkgevers ook bent vind ik het niet gek op staande voet ontslag achterlijke vervelend puber dat je er bent.

er zijn 2 opties: ontslag van rechtswege beeindigd is recht op uitkering (je hebt dan zelf geen schuld

of ontslag op staande voet: geen recht op uitkering het is immers je eigen schuld.

en geloof me ik heb meer met dit zaken van doen gehad ik weet echt wel waar ik het over heb.

een beetje meer respect zou wel op zijn plaats zijn je bent verdomme net uit je luiers

bij elk ander ontslag hetzij einde contract of wat dan ook is er geen schuld van jouw zijde.

als jij ontslag krijgt bv door elke dag te laat komen is het wel verwijtbaar dus jij bent gewoon zelf fout.

ga gewoon solliciteren en werken met zo'n leeftijd hoef jij echt niet thuis te zitten
Laatst gewijzigd door themaster op 19 mar 2006 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door Henrice »

of ergens stekkerdozen in mekaar moet zetten
Gelukkig kan ik hier mijn ei in kwijt.
En het verdiend nog lekker ook.En pijntjes heb ik nog geen last van al heb er al meer dan 20 jaar op zitten.
succes allemaal
Jij ook succes , je zal het nodig hebben.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door tomaatje »

knoflook,

probeer eens te praten met een arbeidsadviseur van he CWI.
Die kan je goed voorlichten wat voor(leer) trajecten ze bij de soos hebben.

Hoeft beslist niet slinks hoor!

Succes in iedergeval met je sollicitaties

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door Henrice »

http://www.ipdopleiding.nl/makelaardij/ ... info&rec=4

Hier is al vast wat informatie.
En er is nog veel meer te beleven hoe je in know time huizen als zoete broodjes aan de man kan brengen.

Je kan natuurlijk ook in de kassen gaan werken. 200 euro extra per maand minus de 75 euro opleidingskosten per maand.
Hou je 125 euro per maand over voor pijnstillers en zalfjes.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Opleiding?

Ongelezen bericht door Langhaar »

elwintje,


Als je ontslagen wordt ligt het niet altijd aan jou.

Er kunnen vele redenen zijn om iemand te ontslaan.

Buiten dat iedereen heeft recht op een basisinkomen.

Groet Langhaar

Gesloten