LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] positief UWV

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door kazana »

Hehe het lijkt echt te gaan lukken heb al aardig wat werk binnen gesleept.
Het is alleen jammer en vervelend dat je je uren al gekort word voordat de aannemers betaald hebben,dus toch af en toe me ouwe sok tevoorschijn halen :wink: .
Als je 20 uur gewerkt heb ik 1 week worden er 80 in de maand ingehouden,want UWV gaat er denkelijk vanuit dat de weken erop je ook 20 uur werk.
Het is al gebeurt dat er meer werd gekort als dat ik gewerkt had.
Rare regel dus POSITIEF is voortaan tussen ""

J.Buijtendijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2006 07:44

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door J.Buijtendijk »

Helemaal niets heb je aan dat UWV. Ze zeggen dat ik verwijtbaar werkloos ben omdat ik zelf ontslag heb genomen. Goed ok, regels zijn regels. Maar ik was zo depressief (blijkt een burnout) dat ik het allemaal niet meer aankon. Als ik door had moeten blijven werken was dat mijn dood geworden omdat ik op het punt stond om voor een trein te springen. Zoals ik het zie nemen ze (UWV) het me dus kwalijk dat ik dat niet heb gedaan. Nu kom ik waarschijnlijk in de bijstand. Ik ben nu 2 maanden verder, kleine reserve die ik had is op, maar ik heb nog steeds niets. eerst 3 weken wachten tot je WW wordt afgewezen dan de aanvraag voor de bijstand afwachten. Hoelang moet dit gvd nog gaan duren????? Wachten ze net zolang totdat ik alsnog een eind eraan maak?.
Dan zie je een advertentie van het NTI. 1 of andere *** van het UWV die verteld dat het UWV waar hij werkt zijn studiekosten betaald en hem aanmoedigd om te studeren en ook nog eens 2 weken betaald studieverlof per jaar geeft.
WAT EEN PL**RIS LAND IS DIT AAN HET WORDEN

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Henrice »

WAT EEN PL**RIS LAND IS DIT AAN HET WORDEN
Het is al heel lang een pleuritesland Buitendijk.

Heb je al kennis gemaakt met de reintegratie en de detachering ?

J.Buijtendijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2006 07:44

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door J.Buijtendijk »

Nee gelukkig niet en ik hoop deze week weer aan de bak te komen.
Ik word gek van al dat papier werk van die ******. Eerst alles invullen voor het UWV (terwijl je weet dat je geen uitkering krijg) en dan weer alles invullen voor de SoZaWe. Waarom???
Die ****** bij het UWV kunnen alles in de computer zetten en vervolgens zou SoZaWe met een druk op de knop alle gegevens ophalen.

Annemiek26
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 aug 2006 19:39

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Annemiek26 »

Welkom in Nederland anno 2006

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Henrice »

Waarom???
Net zolang rekken tot je weer aan het werk bent.
en ik hoop deze week weer aan de bak te komen.
Gaat wel lukken.

Komt tijd komt raad.

De treinen rijden voorlopig nog wel even dus die optie heb je altijd nog.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door kazana »

weer een maandje verder en het lukt me nog steeds :wink:
Maandag naar reintegratiecoach voor een gesprek ben benieuwd wat daar gaat gebeuren

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Langhaar »

kazana,

Geweldig.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door kazana »

Zo het eerste jaar nouja een paar maanden en het lukt nog steeds :D
nu nog even de inkomstenbelasting afwachten hopelijk schrik ik daar niet teveel van maar ben APETROTS dat het lijkt te lukken op mijn leeftijd :P

wiltin
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:55

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door wiltin »

Gaaf Kazana, volhouden en niet meteen in zak en as gaan zitten als er een tegenslag komt. Ik ben zelf nu al weer 9 jaar zelfstandig bezig na dat ik genoeg kreeg van werkbriefjes inleveren. Heb van de ene op de andere dag bedankt voor een uitkering en heb me in het diepe gestort.

Het zijn tot op heden heel mooie en heel moeilijke tijden geweest, maar met een positieve instelling kom je heel ver. Ook ik heb in de afgelopen jarenhet soms heel moeilijk gehad en idd tijden gehad dat ik onder het minimum verdiende. En in die tijden ook de negatieve mentaliteit van de banken leren kennen maar ben er ape trots op dat ik nu in 2007 nog steeds op eigen benen sta. Het is geen vetpot maar altijd beter dan als uvw slaafje te dienen.

Veel succses..

tis wat
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:00

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door tis wat »

Petje voor je af "ouwe bok " zo zie je maar de ouwetjes kunnen het best nog wel.
Zie alleen jongeren om me heen en zodra die moeten werken voor hun centjes benne ze al moe als ze binnen komen
APPLAUS APPLAUS van een jonkie van 35

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Walter van V »

vooral goed aan je bekendheid in de branche blijven werken, en de concurrentie goed in de gaten houden!

Ogen en oren open houden dus!

Veen bouwers zijn nu projecten aan het afwerken, waar ze dus al verder mee zijn dan gepland omdat er veel vorstvrije dagen zijn. De nieuwe projecten beginnen dan misschien ook eerder dan gepland?? dus zorg voor voldoende flyers in de auto, om her en der achter te kunnen laten.

Succes! eindelijk eens iemand op dit forum die de handen uit de mouwen steekt ipv alleen maar te klagen over instanties maar zelf geen moer doen!

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ik tik mijn vingers blauw aan bezwaren, dus doe genoeg. Het ergste is, ze vragen er zelf om die instanties. Of je laat je behandelen als oud vuil en loopt dus als een mak lammetje achter het bestuurstuig aan of je gaat er tegenin en behoudt zo je trots, desnoods in de goot.
Laatst gewijzigd door Eddie2 op 05 feb 2007 17:18, 2 keer totaal gewijzigd.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door tomaatje »

inderdaad, het is al een baan op zich , bezwaren maken aanhet uwv e.d. , klachten indienen over onjuiste behandeling van die burocraten.

Ik heb momenteel ook maar weer eens de stijdbijl opgegraven en ten stijde getrokken tgen het uwv.

er gaat veel tijd en energie in zitten, buro voor rechtshulp, advokaat , reiskosten. Jeetje ik kom niet eens meer aan solliciteren toe. en dat alleen maar omdat ik RECHT heb op mijn centjes.

En laten we vooral niet toegeven aan hun ontmoedegings beleid want dat is juist wat ze willen.

door het klagen over al die instanties komen we juist tijd te kort :D

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Zo ken ik je weer mijn tomaat.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Walter van V »

Hebben we hem weer...RECHT hebben op. Vergeet vooral je PLICHTEN niet, naar de maatschappij die ervoor zorgt dat je RECHT hebt op geld... Staan ook nog altijd PLICHTEN tegenover.. Heb ik ook als belastingbetaler (waarvan een deel aan uitkeringen besteed wordt...)

Dus als belastingbetaler heb ik de PLICHT mijn belasting te betalen, maar heb ik er ook RECHT op dat de overheid kritisch is met de keuze wie er geld krijgt en wat men daarvoor moet doen.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door tomaatje »

Zeg eens als jij geld terug krijgt van de belasting waar je recht op hebt zeg je zeker ook nee dank u houdt maar zo'n type lijk jij mij ook wel.

Als je onterecht een boete hebt gehad wegens te hard rijden of zo zeg je toch zeker ook niet laat maar zitten u heeft gelijk.

Ik betaal ook keurig netjes op tijd mijn belastingen. en voldoe ook keurig netjes aan mijn verplichtingen tegenover de maatschappij.

Ik (heb) genoeg jaren gewerkt, betaal ww, belasting, wegenbelasting weet ik veel wat niet meer.

Dus ja ik heb godzijdank ook rechten en die zal ik gebruiken ook.

Ik heb recht op een uitkering waar ik ook voor heb gewerkt en ik heb er recht op ook en ik zal het zeker koste wat het kost krijgen ook.

inderdaad (scherp opgemerkt) het is nog steeds ik.

o ja en ik betaal nog steeds belasting hoor en ben nergens van vrijgesteld.

En aaangezien ik ook nogs steeds belasting betaald wil ik dat ik krijg waar ik recht op heb.

Gelukkig hebben werknemers nog rechten of zouden we volgens jou weer terug moeten naar de slavernij!! zo kom jij wel over vindt ik.


maar geen zorgen dus beste walter gelukkig hebben we vakbonden , advokaten en politieke partijen en gelukkig nog een democratie waar we bijna altijd onze mening mogen uiten of het jou nou bevalt of niet.

Het grootste gedeelte van deze klagers op dit forum zijn ook alleen maar fatsoenlijke mensen die hetgeen waar ze recht op hebben ook graag willen hebben en ze betalen net zoals jij en ik waarschijnlijk ook netjes op tijd hun belasting . Helaas wordt datgeen waar ze recht op hebben nog wel eens belemmerd door een burocratisch doolhof en regeltjes.

Maar regeltjes zijn er om te worden doorbroken en eventueel te worden gebruikt in eigen voordeel.

want zo denken ze er bij het uwv/de sociale dienst en de belastingdienst ook over.

Maar toch amusant om te weten dat zo'n blaaskaak als jij je opwindt over ons.

types zoals jij kunnen mij eigenlijk gestolen worden en zijn zonde van mijn tijd. Overtuigen kun je me toch niet maar ik zou zeggen..........

Vooral doorgaan.

dus !

:D

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Natuurlijk hebben we ook plichten, maar krijgen we de kans om die plichten te vervullen? Neen!!!!, natuurlijk niet, dan zouden de instanties en reïntegratiemaffia geen brood meer op de plank hebben en zouden er tienduizenden banen op het spel staan. Daarom zal er ALTIJD een groep burgers kort gehouden worden en zoveel mogelijk worden tegengewerkt terwijl ze word voorgehouden dat men het o zo goed met ze meent. Als je zelf niet of nooit in zo'n situatie verkeerd of verkeerd hebt dan weet je niet waar het over gaat dus het is zinloos om wederom een preek hierover te gaan houden.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door tomaatje »

Ach preek, ik heb al zo'n pesthekel aan dat soort figuren.
Zeker als ze ook nog werkgever zijn ook en zielig lopen te doen dat ze in de problemen komen als werknemers ook voor hun rechten opkomen en hun bedrijf falliet gaan en dat we het niet kunnen begrijpen omdat we zelf geen ondernemer zijn of dat risico willen nemen.

Kijk maar eens op dit forum topic werk en ontslag/uitzendburo's

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Walter van V »

aahh de ware aard komt boven. Nee hoor failliet zal ik niet gaan, zeker niet door wangedrag van werknemers, die zijn voor het zover komt allaan aan de kant gezet.

Gesloten