LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] positief UWV

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door tomaatje »

dus iemand die voor zijn rechten opkomt als werknemer vallen onder "wangedrag".
Dat zegt genoeg over u als werkgever.

Ach ja er is toch een chineese gezegde of zoiets ik wens u veel personeel toe.

:D

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door harmen50 »

die Walter van v. zal wel zo'n werkgever zijn die elke maand zijn personeel vervangt omdat ze bij hem weg lopen. Echt zo'n ouderwetse die tegen de pastoor zegt: houd jij ze dom, dan houd ik ze wel aan het werk.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Eddie2 »

En hij stemt veu veu deu niet te vergeten, hij moet ook om zijn opties en aandelen denken. Niet lullen, maar ordinair de zakken vullen.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Walter van V »

aannames aananmes aannames... vooral door blijven filosoferen over hoe andere het klaarspelen wel een voldoening gevende werkkring te hebben, en jullie alleen maar met negatieviteit bezig zijn!!

succes jongens, hebben jullie harder nodig dan ik, ik ga het wel redden tot mijn (vervroegd) pensioen...Jullie ook?? denk het niet...

Maar dan is er altijd het Leger des Heils nog voor onderdak en een warme hap.
Laatst gewijzigd door Walter van V op 06 feb 2007 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door harmen50 »

beste walter,

ook ik heb gelukkig nog een werkkring en dat op mijn 57e jaar. ik heb alleen een klein probleemje: ik heb namelijk diabetes en reuma, daardoor wordt mijn werkkring als machinist en chauffeur ontnomen: niet veiligheidsgeschikt zegt men dan. het cbr heeft in al haar wijsheid besloten na een half jaar overdenken mijn groot rijbewijs nog met drie jaar te verlengen. mijn werkgever probeert mij nu al te lozen, want je begrijpt dat ik een groot risico ben. hij doet hetzelfde als jij: gewoon er uit smijten. omdat vut, prepensioen, en de aow vanaf 2015 geindividualiseerd, niet voor meer voor mij interessant zijn, kom ik vanzelf wel bij het leger des heils terecht. daarom hoop ik dat mensen als jij nog eens een beetje socialer wordt.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Walter van V »

wie zegt dat ik personeel GEWOON eruit smijt??

Het enige wat ik heb gezegd is dat ik niet zal toestaan dat mijn bedrijf failliet gaat door niet functionerend personeel..Dat personeel, en alleen dat kan vertrekken, maar daar krijg ik ook zonder problemen een ontslagvergunning voor.

Ik denk dat ik aardig sociaal ben, enkele werkplekken/arbeidsplaatsen zijn er dankzij mij. Daarnaast nog andere zaken. Jammer dat u uw conclusie over mij ontleent aan uit het verband gerukte en verdraaide uitspraken.

Tomaatje en Eddie2 hebben aangetoond niet zo goed te kunnen lezen, en zaken anders uit te leggen dan geschreven is. Is waarschijnlijk ook de reden dat zij hun dagen moeten vullen met het schrijven van bezwaarschriften...

Voor u zijn de nieuwe regels zoals in het regeerakkoord opgenomen alleen maar gunstig trouwens.

Sterkte , diabetes is niet leuk, zeker wanneer u het buiten eigen toedoen gekregen hebt, hetzelfde geldt voor reuma..

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Walter van V »

dus iemand die voor zijn rechten opkomt als werknemer vallen onder "wangedrag".
Dat zegt genoeg over u als werkgever.
Tomaatje rukt zaken uit verband , ik beweer nergens dat wangedrag en voor rechten opkomen hetzelfde is. Ik zeg slechts datgene wat hierboven door mij al verwoord is.. Leer eens lezen en nadenken... heb je nu tijd genoeg voor. Heb je misschien ook beter effect van al die bezwaarschriften, of zijn die bezwaarschriften misschien zelfs niet eens meer nodig. Alles heeft een keerzijde, jullie zijn niet alleen op deze wereld!

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Langhaar »

Dus als belastingbetaler heb ik de PLICHT mijn belasting te betalen, maar heb ik er ook RECHT op dat de overheid kritisch is met de keuze wie er geld krijgt en wat men daarvoor moet doen.
Driedubbele premie voor opjagen werkloze
30 januari 2007 - Het bedrijf Fourstar krijgt in sommige gevallen drie keer betaald voor de begeleiding van werklozen. Bovendien sluiten de tewerkstellingsprogramma’s voor werklozen slecht aan op de arbeidsmarkt. Dit concludeert de Rekenkamer in een kritisch rapport over de Dienst Werk en Inkomen (DWI).

Fourstar weet extra premies op te strijken door werkzoekenden door te verwijzen naar Workstar, een onderdeel van hetzelfde bedrijf. Het kan zelfs voorkomen dat de gemeente het bedrijf drie keer betaalt om één en dezelfde werkloze aan het werk te helpen: “€800 aan Fourstar voor arbeidsmarktkwalificatie, €1.200 aan Fourstar voor plaatsing bij Workstar en €3.000 aan Workstar voor plaatsing op regulier werk”.

Fourstar is vooral bekend om de zogenaamde ‘work first’ tewerkstellingsprogramma’s waarbij werklozen verplicht eenvoudig werk moeten doen zoals stickeren of inpakken. Volgens Workstar doen ze hierbij nuttige ervaring op: er zou in Amsterdam vraag zijn naar de ‘in- en ompakvaardigheden’ die ze opdoen.

Veel deelnemers noemen het werk echter zinloos. De Rekenkamer is het hiermee eens: het programma ‘sluit nauwelijks aan op de arbeidsmarkt’. De DWI geeft ook min of meer toe dat het project niet bedoeld is om vaardigheden op te doen, maar vooral om werkzoekenden te disciplineren en om het gebruik van de bijstand te ontmoedigen.

Eerder leverde de Bijstandsbond al kritiek op Fourstar, omdat het bedrijf op een opportunistische manier gebruik zou maken van de mogelijkheden om geld te verdienen aan werklozen. De Bijstandsbond wees niet alleen op de constructies met BV’s, maar ook op het feit dat werkzoekenden werden ingezet om bedrijfspanden om te bouwen tot cursuslokalen voor Fourstar.

Daarbij zou bovendien sprake zijn van onveilige arbeidsomstandigheden. Een deelnemer aan een tewerkstellingsproject verloor het topje van zijn duim door een ongeluk met een zaagmachine. Later werd het project vanwege brandgevaar stilgelegd door Bouw- en Woningtoezicht.

Het rapport van de Rekenkamer gaat over het hele reïntegratiebeleid van de gemeente, waarvan de trajecten van Fourstar maar een klein onderdeel vormen. Totaal zou de gemeente gemiddeld 17.000 euro kwijt zijn aan elke bijstandsgerechtigde die aan een reguliere baan wordt geholpen. Dat komt overeen met de kosten van anderhalf jaar een uitkering. Van de deelnemers aan projecten vindt slechts 11% werk.

Het college van B&W heeft toegezegd om de meeste aanbevelingen uit het rapport over te nemen. De Rekenkamer is hier niet helemaal gerust op en adviseert de gemeenteraad om hierover goed door te vragen. In een reactie op het rapport zegt Piet van der Lende van de Bijstandsbond dat hiermee ‘het failliet van het huidige beleid wel duidelijk is geworden’.

Het rapport is hier te vinden
.....................................................................................................

Kritisch?????
Geld over de balk gooien, dat is wat ze doen.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door kazana »

Ik kan het van 2 kanten vertellen :lol: mij is het gelukt om als zelfstandige te starten ook met medewerking van het U W V .
Mijn vrouw daar in tegen heeft wegens lichamelijk klachten "Frozen Shoulder" en haar rug de grootste problemen om werk te vinden :(
Zij is heel enthousiast aan een omscholing via de WW begonnen maar heeft nu zoveel pijn dat ze dit stil heeft moeten leggen zij kan zich niet concentreren, nu wil het U W V dat zij toch solliciteerd :?: :?:
Maar op wat :!: :!:
Bij uitzendburo`s langs geweest en die zeggen ook Mevr. zonde van uw en onze tijd want ze is LERENDE, als nu het U W V haar even de tijd gunt om haar cursussen af te maken ipv op te jagen.
Het werk wat zij voorheen deed cassierre (met heel veel plezier) mag/kan ze niet meer 35% afgekeurd daarvoor GEEN uitkering dus voor 65% ergens aan de slag maar WAAR, er zit denken wij niet ene werkgever te wachten op een vrouw van 49 die nog lerende is :cry:

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door tomaatje »

zeg eens wally , je hebt zelf ook al vaak genoeg aangetoond dat je niet goed leest en de zaken uit zn verband rukt.

Ondanks het feit dat je jezelf mag bestempelen als werkgevertje kom je in mijn ogen ook niet over als een helder licht.

En ach dat je nou een werkgever bent die graag zn gal spugt op mensen die graag voor zichzelf opkomen da's dan jammer.

en dat je misschien personeel daar hebt gehad die je het leven zuur hebt gemaakt dan zal het waarschijnlijk ook wel aan jou hebben gelegen.

Je mag dan wel een bedrijf hebben en misschien personeel onder je hebben die je misschien aanbidt.

Maar uit al die opmerking van jou blijf je voor mij in iedergeval een ontzettende blaaskaak.

En ach ik maak mij absoluut geen zorgen hoor mn uitkering krijg ik toch wel en geloof mij , zelfs als ik mn uitkering niet krijg komen de zaken altijd nog wel goed.

maar misschien wil je maar al te graag dat we bij je komen werken, zou dat het misschien zijn, je biedt ons een baan aan. :D :D

Of nee misschien moeten we er zelf wel nederig bij je om vragen en is dat op heden nog niet gebeurt en heb je daar de pest in :D

En trouwens als ik die bezwaarschriften niet zou schrijven krijg ik mn centen ook niet en daar heb ik dus wel mooi recht op.

En ach die bezwaarschriften schrijf ik zelf niet hoor , laat ik wel aan mn advocaat over dus als ik gewonnen heb wat uiteraard ook gebeurt dan ga ik natuurlijk alle gemaakte kosten mooi terugvorderen aan het uwv, ze brengen je zelf tenslotte ook op het idee dat te doen.

En ach zelfs als werkloze kom ik tijd te kort, zelf om na te denken.

enne maakt je toch geen zorgen walter, ondanks alles redden we het heus wel







:D

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Walter van V »

Gezien het lange nogal persoonlijk op mij gerichte verhaal heb ik op een paar teentjes gestaan... ach wat zielig... :wink:

Zolang er verder niets inhoudelijks meer te melden is: succes met de reintegratie jongens!

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door tomaatje »

Dat valt allemaal wel reuze mee hoor.

Het valt ook niet mee als een ondernemers zieltje gekwetst is.

En nee zielig voelen we ons zeker toch niet anders hadden we er ons wel bij neergelegd.

Ik zou zeggen ga ergens zieltjes redden waar het nut heeft.

En ik kom niet eens meer aan reintegratie toe, te druk met bezwaren maken er gaat al een hele werkweek inzitten je weet wel lange dagen, veel typewerk achter de pc , telefoneren e.d. :D

kortom een fulltime baan heb ik al

een hoplelijk tot nooit meer ziens en vaarwel :twisted: :twisted:
Laatst gewijzigd door tomaatje op 06 feb 2007 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Walter van V »

en vaarwel
nou nee hoor!! nog lange niet....

:mrgreen:

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door tomaatje »

Ik ook niet

:D :D :D

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Tomaat, inmiddels weet je dan ook misschien wel wat de bewaarplicht termijn van gevoerde correspondentie zoals uitnodigingen is voor reïntegratie bedrijven. Kan je me dat misschien stiekum verklappen? :wink:

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door tomaatje »

Ik geloof 2 jaar voor een reintegratie buro maar dat kan al weer veranderd zijn.

Bij het uwv was het zeker weten 2 jaar want daar heb ik een brief over.
Maar dat gold zowel voor het uwv als voor de client.

Maar ach ik heb geleerd tegenwoord alles te bewaren, je moet nou eenmaal alles kunnen bewijzen en weerleggen tegenwoordig.

kijk eens op het college bescherming persoonsgegevens
Laatst gewijzigd door tomaatje op 06 feb 2007 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Eddie2 »

In dit geval gaat Agens voor de bijl :wink: Met het risico dat de valse pot van de soos meekijkt :lol:

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door tomaatje »

kijk ook eens op cbpweb.nl het college voor bescherming persoonsgegevens heel leerzaam in iedergeval.

Daar staat ook 2 jaar

succes eddie , maak gehakt van ze

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: positief UWV

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Arrogante, halsstarrig liegende mensen dienen te worden gepureerd en valse potten maken we helemaal genadeloos een kopje kleiner. En bedankt voor die link.

Gesloten