LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reïntegratie en Acture

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

Als ze hier mee door gaan ben ik dit echt van plan, mijn advocaat zegt dat ik eerst zelf aktie mag ondernemen, als dit niet lukt, gaat hij op aktie over. Ik heb een van de beste bestuursrechtelijke advocaten van Haarlem ingeschakeld, die mij straks gaat helpen. Ik sta zo'n beetje "dicht bij het vuur", zo te zeggen. Zal ze leren om een gezinnetje zonder geld te laten zitten.
Ga tot het bittere einde. Heb nu ook eigenhandig een brief naar Acture gestuurd, dat is de eerste stap. Als dit niets uithaalt, spannen wij in ernstige gevallen een "kort geding" aan.
Laatst gewijzigd door estevens op 27 jun 2016 13:58, 3 keer totaal gewijzigd.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

john18 schreef:Als jij kunt aantonen dat hij niet onafhankelijk is dan kun je iets. Al werkt hij voor acture maakt niks uit. Hij is verplicht om een onafhankelijke rapport te maken. Klopt de rapport niet dan kun je iets beginnen. Ben jij het niet eens met zijn rapport. Zal je {zo ver ik heb kunnen vaststellen} in bezwaar moeten bij de uwv want acture is geen bestuursorgaan als bedoeld in artikel 1:1, eerste lid, onder a en b, van de Awb.
In bezwaar gaan bij het UWV? Nee, ik heb ze van de week aan de lijn gehad en die kunnen niets voor mij betekenen, met de woorden: "We willen er niet tussen zitten, dit is een zaak tussen jou en Acture".

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door john18 »

estevens schreef: In bezwaar gaan bij het UWV? Nee, ik heb ze van de week aan de lijn gehad en die kunnen niets voor mij betekenen, met de woorden: "We willen er niet tussen zitten, dit is een zaak tussen jou en Acture".

7 Indien de eigenrisicodrager binnen de gestelde termijn het verzuim niet of niet voldoende heeft hersteld, verricht het UWV de werkzaamheden als bedoeld in artikel 63a, eerste lid, van de ZW, of onderdelen daarvan.

dus

Artikel 63a
1 De eigenrisicodrager verricht met betrekking tot de personen, bedoeld in artikel 29, tweede lid, onderdelen a, b en c, die laatstelijk tot hem in dienstbetrekking stonden, de werkzaamheden ter zake van de voorbereiding van besluiten op grond van deze wet inzake uitkeringen, met uitzondering van besluiten op grond van artikel 45a en besluiten op grond van bezwaar of beroep. De eigenrisicodrager begeleidt de personen, bedoeld in artikel 29, tweede lid, onderdelen a, b en c, die laatstelijk tot hem in dienstbetrekking stonden, bij gebleken ongeschiktheid als zou hij in een privaatrechtelijke dienstbetrekking tot de eigenrisicodrager staan, met toepassing van artikel 26, tweede lid, van de Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen dan wel artikel 71b, derde lid, van de Wet op de arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0027022/2010-01-01 van a-avk

tevens heeft de rechter gezegd: De rechtbank is van oordeel dat Acture B.V. geen bestuursorgaan is als bedoeld in artikel 1:1, eerste lid, onder a en b, van de Awb. Acture B.V. heeft immers geen wettelijke taak op het gebied van uitvoering van de ZW en is ook anderszins geen orgaan als vermeld in artikel 1:1, eerste lid van de Awb. De brief van 12 mei 2015 van Acture B.V. is dus geen besluit in de zin van artikel 1:3, eerste lid, van de Awb, zodat de mogelijkheid bezwaar te maken tegen deze brief niet open stond

Bron: Het zaaknummer is AMS 15/4258, bekend onder ECLI code ECLI:NL:RBAMS:2015:9127. De plaats van zitting was Amsterdam.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door chrisd1 »

estevens schreef:Heb nu ook eigenhandig een brief naar Acture gestuurd, dat is de eerste stap. Als dit niets uithaalt, spannen wij in ernstige gevallen een "kort geding" aan.
Rekening gehouden met Polisvoorwaarden, NL- en Europese wet- en regelgeving??

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

De brief van mijn advocaat is hard aangekomen bij Acture, nu nemen ze aktie, nu zeggen ze ineens wel, dat ze informatie hebben ontvangen van mijn huisarts en mijn therapeut. Hier gaan ze over in beraad, de bedrijfsarts heeft ook een agenda, zei mijn casemanager, kan niet eerder, dus hij heeft een afspraak gemaakt voor deze week met de bedrijfsartsenvereniging om deze te beoordelen, krijg pas 5 Juli a.s. uitsluitsel. Nu maar afwachten en hopen op iets positiefs. Verder op aanraden van mijn advocaat doe ik niets meer, ik mag alleen maar afwachten. "Stilte voor de storm" zegt hij, maar hopen dat het niet nodig zal zijn.
Laatst gewijzigd door estevens op 28 jun 2016 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door john18 »

acture is geen bestuursorgaan!! En kunnen dus ook niet bepalen of ze wel of geen uitkering krijgen. Dat doet de uwv. Als ik het goed begrijp kun je ook geen beroep doen op besluiten! De werkgever moet dus extra betalen als: zie http://www.acture.nl/premieconsequentie ... erkgevers/

Gelukkig dat acture heeft gereageerd. Hoop dat ze snel betalen.

a-avk
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2016 16:51

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door a-avk »

Dit is juist de leemte die er is in de vierhoeksverhouding tussen UWV, Uitvoerder Acture en de werkgever en arbodienst.
Acture is onderaannemer van de ERD. De ERD is je (ex)-werkgever. Dus alles wat Acture wel/niet doet, daar is je werkgever verantwoordelijk voor.

Er is geen besluit/beschikking waarop je bezwaar kunt maken en toch zit je zonder inkomen. Wat je volgens mij kunt doen is zowel het UWV als je werkgever aansprakelijk stellen voor de schade, niet vanwege de schade maar voor het preventieve effect op deze regeling. Het komt maar al te vaak voor dat zaken maanden onnodig in bezwaarprocedures zitten of dat Acture ongestraft de ruimte kan nemen om niet uit te keren en niet te re-integreren.
Hoe de taakverdeling tussen de partijen volgens de wet zou moeten lopen kan je vinden in Het Besluit werkzaamheden, administratieve voorschriften en kosten eigenrisicodragen ZW, https://www.recht.nl/doc/stc2003-80.pdf

Het Besluit werkzaamheden, administratieve voorschriften en kosten eigenrisicodragen ZW, in bijzonderheid artikel 7 geeft er aanleiding toe dat bij geval van schade of onjuiste uitvoering van de ZW het UVW verantwoordelijk blijft. Dit is i.p. een vreemde zaak. Ik denk dat we de wet aangevuld zou moeten worden met verdere sancties voor de ERD in dergelijke gevallen.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

Ga nu al de vierde week in, zonder enig ziekengeld te ontvangen, heb nog niets kunnen betalen, mijn huur, zorg en energie. Mijn koelkast is bijna leeg.
Moet nu alle euro's bij elkaar schrapen om te kunnen eten met mijn gezinnetje. Ben een alleenverdiener, heb een grote verantwoordelijkheidsgevoel tegenover mijn gezin. Vind het ook niet leuk om thuis te zitten omdat ik een burn-out heb. Ben al de jaren in het verleden zelden ziek thuis gebleven, maar als ik ziek ben, ben ik ook GOED ziek.
Ben liever aan het werk, maar ben opgebrand, extreem moe, duizeligheden, depressief, nergens geen zin meer in hebben en slaap heel slecht, malen...malen, en nu dit probleem met Acture kom ik er helemaal niet meer uit, het lijkt allemaal nog erger te worden. Ik heb angstaanvallen en koud zweet breekt mij uit als ik in een drukke winkel sta. Ik ben een wrak. Mijn partner heeft ook al huilbuien over deze situatie. Ik moet het hier even van mij af schrijven, sorry hiervoor, Acture laat je gewoon in de kou staan, alleen maar door een verkeerd en ondeskundig oordeel van de bedrijfsarts, maar het ergste hiervan is, dat ze het ziekengeld hebben opgeschort. Ben er helemaal klaar mee!!!

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door chrisd1 »

estevens schreef:Mijn koelkast is bijna leeg.
Gemeentelijke sociale dienst??

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

chrisd1 schreef:
estevens schreef:Mijn koelkast is bijna leeg.
Gemeentelijke sociale dienst??
Dan kan ik alles wel wegdoen, mijn auto, caravannetje van 40 jaar oud, nee, want die houden je in de gaten, moet je toestemming vragen om op vakantie te gaan, daar ga ik niet en nooit aan beginnen. Elke maand mijn handje op moeten houden.
Mijn buurvrouw heeft ook zo'n uitkering, ze heeft onlangs een boete gekregen omdat ze geld gekregen had van haar oom, had ze op moeten geven.
Nee, niks voor mij. Gemeente, daar wil ik niets mee te maken hebben, dan vraag ik nog liever WW aan.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door john18 »

Ik zou een aansprakelijkheidsbrief opstellen. Alle schade en gevolgschade zoals geld lenen om te leven {de rente die u moet betalen} op hun vorderen!
Alle boetes die u krijgt omdat u de rekeningen niet kan betalen en hypotheek die u niet kan betalen {de gevolgen} van hun vorderen.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

john18 schreef:Ik zou een aansprakelijkheidsbrief opstellen. Alle schade en gevolgschade zoals geld lenen om te leven {de rente die u moet betalen} op hun vorderen!
Alle boetes die u krijgt omdat u de rekeningen niet kan betalen en hypotheek die u niet kan betalen {de gevolgen} van hun vorderen.
Heb ik al gedaan n.l. naar mijn werkgever en Acture. Heb inmiddels een mail ontvangen op die brief van mijn werkgever, dat ze deze week om de tafel gaan zitten met de bedrijfsarts, dat ik a.s. vrijdag hierover uitsluitsel krijg, ben benieuwd. Heb qua schulden gelukkig nog niets opgebouwd, maar als dit nog een week duurt, krijg ik de zorgverzekering van mijn partner, internetprovider en de Nuon op mijn dak.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

estevens schreef:
john18 schreef:Als jij kunt aantonen dat hij niet onafhankelijk is dan kun je iets. Al werkt hij voor acture maakt niks uit. Hij is verplicht om een onafhankelijke rapport te maken. Klopt de rapport niet dan kun je iets beginnen. Ben jij het niet eens met zijn rapport. Zal je {zo ver ik heb kunnen vaststellen} in bezwaar moeten bij de uwv want acture is geen bestuursorgaan als bedoeld in artikel 1:1, eerste lid, onder a en b, van de Awb.
In bezwaar gaan bij het UWV? Nee, ik heb ze van de week aan de lijn gehad en die kunnen niets voor mij betekenen, met de woorden: "We willen er niet tussen zitten, dit is een zaak tussen jou en Acture".
De beoordeling van de bedrijfsarts klopt ook niet, een verkeerde en ondeskundige beoordeling.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

estevens schreef:
john18 schreef:Als jij kunt aantonen dat hij niet onafhankelijk is dan kun je iets. Al werkt hij voor acture maakt niks uit. Hij is verplicht om een onafhankelijke rapport te maken. Klopt de rapport niet dan kun je iets beginnen. Ben jij het niet eens met zijn rapport. Zal je {zo ver ik heb kunnen vaststellen} in bezwaar moeten bij de uwv want acture is geen bestuursorgaan als bedoeld in artikel 1:1, eerste lid, onder a en b, van de Awb.
In bezwaar gaan bij het UWV? Nee, ik heb ze van de week aan de lijn gehad en die kunnen niets voor mij betekenen, met de woorden: "We willen er niet tussen zitten, dit is een zaak tussen jou en Acture".
De beoordeling van de bedrijfsarts klopt ook niet, een verkeerde en ondeskundige beoordeling.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door john18 »

Zeer mooi dat u alle bewijs materialen heeft. U kunt dus acture {zoals ik het uit uw tekst opmaak} aansprakelijk stellen van een onrechtmatige daad.
Aansprakelijk stellen heeft u al gedaan. Nu heeft u bewijs van onrechtmatige daad van meerdere feiten. Dit maak u zaak erg sterk. Ik hoop dat u acture een harde klap kan geven met uw zaak. Vooral omdat er meerdere gedupeerd zijn.

a-avk
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2016 16:51

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door a-avk »


estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

Heb goed nieuws, vandaag gebeld door Dhr. Mulder van Acture voor de uitslag, hij zei dat ik idd recht heb op een ZW uitkering en dat ik met terugwerkende kracht alles krijg uitbetaald en dat mijn huisarts en mijn therapeut een terechte beoordeling naar waarheid hebben gegeven. Ik kan de betaling pas volgende week donderdag binnenkrijgen. Dus die brief die ik gestuurd heb, heeft wel geholpen. Maar ja, eerst zien, dan geloven, moest wel meteen een afspraak maken met de bedrijfsarts, is voor 27 Juli a.s. Mijn advocaat ervan medegedeeld, maar hij blijft paraat. Het recht heeft zegen gevierd, eindelijk!!!!!! Ik heb ze echt een harde klap gegeven. Nu afwachten wat ze storten, heb al vier weken niets gekregen. Dus met volgende week erbij is het vijf weken. Betreft het re-integreren, daar ben ik nog lang niet aan toe, eerst maar even bijkomen van al die stress, die Acture mij bezorgt heeft.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

Inmiddels heb ik de ZW ontvangen van Acture. maar de wettelijke rente en de opgelopen financiële belkosten a €35,00 ontbreken nog, die eis staat er nog.
Mocht iemand nog problemen hebben met Acture, hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door estevens op 07 jul 2016 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door john18 »

estevens schreef:Inmiddels heb ik alles ontvangen van Acture. mocht iemand nog problemen hebben met Acture, hoor ik het graag.

Gelukkig!! :!: :D

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

Nu eisen ze, dat ik de verweerschrift, die ik ingediend heb bij het UWV, intrek. Maar ik heb helemaal geen verweerschrift ingediend, wat ik niet heb ingediend, kan ik ook niet intrekken.

Gesloten