LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
daremsi
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2014 20:05

Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door daremsi »

Mijn man heeft zich "onder" contract van Manpower ziek gemeld. Al meteen bij het eerste telefoontje van Acture werd mijn man geïntimideerd en werd er gedreigd om binnen twee dagen weer aan het werk te gaan, zonder ook maar één vraag te stellen over een ziektebeeld. Nu, bijna twee jaar verder is mijn man ernstig ziek geworden. Na een UWV keuring en een daar bijhorend arbeidsdeskundige onderzoek heeft Acture een week later ook een arbeidsdeskundige ingehuurd: met als jammerlijk resultaat voor Acture, een uitslag gelijk aan het UWV. Het UWV bekijkt de situatie weer vóór het tweede jaar om is. Intussen is mijn man vijf casemanagers en zo’n vijf bedrijfsartsen verder en blijft Acture druk op de ketel houden. Acture besteed alles uit en heeft geen eigen artsen. Intussen al van alles gehad: Reon, Solutions, Opus etc. etc.. Eén van de bedrijfsartsen wist zich geen raad meer en adviseerde naar Acture toe een "onafhankelijke" organisatie te raadplegen (Schijnbaar zijn er ook artsen die niet kunnen accepteren dat een patiënt niet snel beter kan worden…) Deze onafhankelijke organisatie werd deze keer Ergatis uit Nijmegen. , dus moest mijn man weer voor een onderzoek naar een andere “onafhankelijke organisatie” . .. Acture verzint allerlei constructies: Acture, Solutions, Opus, Reon, Ergatis, etc.. Het lijkt verdacht veel op een piramidespel.. Mijn man kreeg een “uitnodiging” bij een arts in Utrecht…..een retourtje van 210km……. Een week later was de arts van Ergatis niet tevreden met de rapportage van de arts in Utrecht……Volgende week moet mijn man weer naar dezelfde arts………retourtje 210km….. De casemanager zegt letterlijk: “”Acture zal alles in het werk stellen om te voldoen aan het verwachtingspatroon van onze opdrachtgever Manpower en Acture zal hierbij geen grenzen stellen op afstanden die moeten worden afgelegd door de verzekerde, ongeacht het ziektebeeld. De grenzen die er wel zijn liggen binnen de landsgrenzen en kilometers zijn niet van belang. Indien de verzekerde van Zeeland naar Groningen of van Groningen naar Brabant moet reizen dient de verzekerde deze oproep op te volgen. Zodra er ook maar een beetje verbetering optreedt komt er weer een Arbeidsdeskundig onderzoek om de mate van beperking vast te stellen, teneinde de uitkering ”” aan te passen””. Acture wringt zich nu in allerlei bochten om er een “gezondmelding” van te kunnen maken en kent zelf geen grenzen. Acture blijft doorgaan totdat ze een arts vinden die aan haar “verwachtingspatroon” voldoet.
Enige probleem waar Acture tegen aan loopt is dat ik niet toelaat dat mijn man wordt intimideert door onbeschofte medewerkers en diens onbeschofte artsen, nota bene artsen die pretenderen “onafhankelijk” te zijn, maar enkel fungeren als verlengstuk… Acture schijnt niet door te hebben dat door deze intimidaties er toch wel een klein kansje bestaat dat er niet wordt bijgedragen aan een spoedig herstel……van de verzekerde, want mijn man heeft bij Acture géén naam..

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door 53078 »

Ik zou zeker een kilometervergoeding eisen. En dat mag ook.
Maar..wat mankeert je man precies? Heeft hij geen medicijnen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door berndv »

daremsi schreef:Mijn man heeft zich "onder" contract van Manpower ziek gemeld. Al meteen bij het eerste telefoontje van Acture werd mijn man geïntimideerd en werd er gedreigd om binnen twee dagen weer aan het werk te gaan, zonder ook maar één vraag te stellen over een ziektebeeld. Nu, bijna twee jaar verder is mijn man ernstig ziek geworden. Na een UWV keuring en een daar bijhorend arbeidsdeskundige onderzoek heeft Acture een week later ook een arbeidsdeskundige ingehuurd: met als jammerlijk resultaat voor Acture, een uitslag gelijk aan het UWV. Het UWV bekijkt de situatie weer vóór het tweede jaar om is. Intussen is mijn man vijf casemanagers en zo’n vijf bedrijfsartsen verder en blijft Acture druk op de ketel houden. Acture besteed alles uit en heeft geen eigen artsen. Intussen al van alles gehad: Reon, Solutions, Opus etc. etc.. Eén van de bedrijfsartsen wist zich geen raad meer en adviseerde naar Acture toe een "onafhankelijke" organisatie te raadplegen (Schijnbaar zijn er ook artsen die niet kunnen accepteren dat een patiënt niet snel beter kan worden…) Deze onafhankelijke organisatie werd deze keer Ergatis uit Nijmegen. , dus moest mijn man weer voor een onderzoek naar een andere “onafhankelijke organisatie” . .. Acture verzint allerlei constructies: Acture, Solutions, Opus, Reon, Ergatis, etc.. Het lijkt verdacht veel op een piramidespel.. Mijn man kreeg een “uitnodiging” bij een arts in Utrecht…..een retourtje van 210km……. Een week later was de arts van Ergatis niet tevreden met de rapportage van de arts in Utrecht……Volgende week moet mijn man weer naar dezelfde arts………retourtje 210km….. De casemanager zegt letterlijk: “”Acture zal alles in het werk stellen om te voldoen aan het verwachtingspatroon van onze opdrachtgever Manpower en Acture zal hierbij geen grenzen stellen op afstanden die moeten worden afgelegd door de verzekerde, ongeacht het ziektebeeld. De grenzen die er wel zijn liggen binnen de landsgrenzen en kilometers zijn niet van belang. Indien de verzekerde van Zeeland naar Groningen of van Groningen naar Brabant moet reizen dient de verzekerde deze oproep op te volgen. Zodra er ook maar een beetje verbetering optreedt komt er weer een Arbeidsdeskundig onderzoek om de mate van beperking vast te stellen, teneinde de uitkering ”” aan te passen””. Acture wringt zich nu in allerlei bochten om er een “gezondmelding” van te kunnen maken en kent zelf geen grenzen. Acture blijft doorgaan totdat ze een arts vinden die aan haar “verwachtingspatroon” voldoet.
Enige probleem waar Acture tegen aan loopt is dat ik niet toelaat dat mijn man wordt intimideert door onbeschofte medewerkers en diens onbeschofte artsen, nota bene artsen die pretenderen “onafhankelijk” te zijn, maar enkel fungeren als verlengstuk… Acture schijnt niet door te hebben dat door deze intimidaties er toch wel een klein kansje bestaat dat er niet wordt bijgedragen aan een spoedig herstel……van de verzekerde, want mijn man heeft bij Acture géén naam..
Inderdaad een vervelende situatie. Helaas gecreëerd door mensen die hier jarenlang misbruik van hebben gemaakt. De topictitel klopt alleen niet geheel. Manpower is in dit geval de verzekerde, niet uw man. En ja, ziekteverzuim is een grote kostenpost voor werkgevers. Helaas proberen ze er met dit soort bureaus er voor te zorgen dat de goeden onder de kwaden lijden. Ze werken in opdracht van Manpower, maar ik vrees dat klagen bij hen niet veel zal uithalen, aangezien zij de opdrachtgever zijn.

Acture
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 feb 2012 15:54

Re: Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door Acture »

Beste Daremsi, we verzoeken je om snel contact met ons op te nemen om de situatie te bespreken en toe te lichten. Daarbij willen we alvast aangeven dat het altijd mogelijk is om reiskosten te declararen voor bezoek aan een bedrijfsarts of anderszins onderzoeken die worden uitgevoerd om te werken naar herstel. Je kunt ons bereiken via [email protected] of 024-8909470. We nemen dan direct contact op om onafhankelijk van de operationele contacten die je hebt met casemanagers je situatie door te spreken en te komen tot de best mogelijke oplossing. Mogen we spoedig van je vernemen? Met vriendelijke groet, Acture

daremsi
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2014 20:05

Re: Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door daremsi »

Beste Acture,
[Irrelevante bijdrage verwijderd door de Moderator]
Tweede: Schei alstublieft uit met het advies om naar jullie "klachtenlijn" te schrijven gezien ik dit reeds twee keer heb gedaan. De eerste reactie kwam van de casemager die ik wij niet eens kennen en de tweede reactie kwam van de huidige casemanager. "Case" door Acture afgesloten.
Derde: De bedrijfsarts heeft mijn man "de verzekerde" genoemd..einde verhaal.
Vierde: In discussie gaan met Acture is zinloos. De reden van mijn verhaal is meer bekendheid te geven. Radar heeft inmiddels mijn verhaal ontvangen, wordt vervolgd.
Vijfde: Acture reageert vrij snel op negatieve berichten. Waarschijnlijk wordt deze pagina continu gemonitord?
Zesde: Reisgeld wordt wel uitbetaald.
Zevende: Ik kan niet hier vertellen wat mijn man mankeert.

Even wachten wat Acture nu schrijft...

Dari
Laatst gewijzigd door Radar op 06 feb 2015 10:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante bijdrage verwijderd

Daveonrecht
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2015 13:25

Re: Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door Daveonrecht »

[Ongefundeerde beweringen verwijderd door de Moderator]
Na veel tijd zwaar beroep gelijk gekregen.
Maar ze trekken zich er niks van aan.
Wachten zo lang dat ze in een nieuw jaar komen en ze belasten je gewoon dubbel .
En je krijgt weer niks .zit al een maand met 5 euro.
En een gezin .
We moesten een boete opleggen van de belasting zeggen ze rustig .
Dat ik mijn geld volgend jaar maar moet halen bij belastingdienst.
Koop ik nu geen eten voor wel.
Vraag mag Acture zo onmenselijk doen,zo dat je nog zieker word
Laatst gewijzigd door Radar op 06 feb 2015 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

FLO2
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2015 13:00

Re: Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door FLO2 »

Ik heb afgelopen week ook een verzoek gekregen om een belastbaarheidsonderzoek te laten doen bij Ergatis.
wat kan ik verwachten? ik heb zo mijn twijfels om gehoor te geven aan dit onderzoek. misschien kunnen jullie mij advies geven wat ik kan verwachten? ben namelijk huiverig geworden naar het lezen van revies/ervaringen.
alvast bedankt
gr Flo2

Marion1957
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2015 18:23

Re: Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door Marion1957 »

Zo herkenbaar. Vandaag heb ik ook bij het UWV officieel bezwaar ingediend voor het plan van aanpak. Acture is heel intimiderend en drukken alles door je strot.
Ik ben ee helemaal klaar mee.
Ik heb al genoeg problemen. Deze manier van werken voor mij teveel.

Miesl
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2015 16:27

Re: Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door Miesl »

ik word met 25% procent gekort op 880 euro wat ik per maand krijg omdat ik mijn C.V niet verstuurd heb naar mijn case manager.
dit zou in een brief hebben gestaan die ik nooit heb ontvangen !! hierdoor heb ik dus verzuimt, zeggen ze bij Acture.
er is mij nooit gebeld om te zeggen dat ik dit verzuimt heb het is er gewoon door heen gedrukt .
ik heb al verschillende keren gebeld maar ze kunnen het niet terug draaien en geloven mij niet. wel willen ze het naar 15 % zetten als me dit blijer maakt zeggen ze.
hier word ik niet beter van, ik kan nu dus niks meer en ook geen fisio en dokters betalen , ook ben ik er nu Psychisch aan onderdoor aan t gaan omdat ik nu mijn huis uit moet omdat ik de huur niet kan betalen en geen eten meer heb . hoe kan het dat Acture hier mee weg komt??
ik sta bijna niet meer voor me zelf in .
Laatst gewijzigd door Radar op 30 mar 2015 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende tekst verwijderd

Acture
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 feb 2012 15:54

Re: Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door Acture »

Beste Miesl, we willen graag in open contact met je blijven. Als je wilt kun je je richten tot [email protected]. Een onafhankelijke medewerker bekijkt dan hoe een en ander is verlopen en probeert to een oplossing te komen. Horen we van je? Met vriendelijke groet, Acture

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door 16again »

Als ik die Acture website bezoek, wordt ik niet echt vrolijk:
Acture realiseert snellere en hogere uitstroom uit de Ziektewet dan UWV. De gemiddelde uitkeringsduur is hierdoor liefst 50% korter.

Waarom Acture

Acture is private uitvoerder sociale zekerheid. Dit betekent dat Acture in plaats van UWV uitvoering geeft aan de Ziektewet voor mensen zonder arbeidsovereenkomst. Waarom is dat voor u als bedrijf interessant? Dit is interessant, omdat u nu aan UWV premie betaalt en wanneer u in plaats daarvan Acture inschakelt u gegarandeerd minder kosten heeft.

Acture is opgericht door experts op het gebied van risicobeheersing rondom ziekteverzuim en de uitzendbranche. Het samenbrengen van deze twee expertises heeft geleid tot een dienstverleningsproduct waarin het verlagen van de schadelast rondom ziekteverzuim van uitzendkrachten centraal staat. De daadwerkelijke eigen ervaring met zieke uitzendkrachten en hoe deze effectief te begeleiden zijn is vertaald naar een algemeen product voor uitzendorganisaties. Vanwege het succes van deze dienstverlening voor de uitvoering Ziektewet van de uitzendsector is het product verder ontwikkeld om ook andere sectoren te kunnen bedienen.
Wie betaalt die "artsen" van Acture, Solutions, Opus, Reon, Ergatis? Hoe onafhankelijk zijn die artsen daardoor? Is het business plan gekopieerd van het bedrijf "Verzuimreductie" , of was Acture er eerder mee?

Miesl
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2015 16:27

Re: Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door Miesl »

Acture schreef:Beste Miesl, we willen graag in open contact met je blijven. Als je wilt kun je je richten tot [email protected]. Een onafhankelijke medewerker bekijkt dan hoe een en ander is verlopen en probeert to een oplossing te komen. Horen we van je? Met vriendelijke groet, Acture
waarom moet ik eerst op radar n klacht indienen om reactie te krijgen van Acture ?
ik heb meerdere malen contact gehad met acture en ook n klacht in gediend hier word niet op gereageerd en drukt gewoon de 25% korting door ,en dan ik word afgewimpelt met 15% korting op mn uitkering.
jullie hebben mijn telefoon nr dus ik zou zeggen bel me!! want ik doe t niet meer.

Timmiekat
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2015 21:25

Re: Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door Timmiekat »

Mijn ervaring met Acture is schokkend te noemen. Door een trauma ben ik uitgevallen en heb ik hulp van een psycholoog. Echter, de gesprekken gaan tot nu toe alleen maar over de intimidatie van Acture tijdens mijn ziekteverlof. In een paar maanden heb ik drie verschillende casemanagers gehad. Ik werk aan alle kanten mee en kom netjes op tijd op mijn afspraken bij de bedrijfsarts (heel aardige man). Ineens komen de oproepen van Acture per aangetekende post (die door de postbode overigens gewoon in de brievenbus wordt gestopt). De bedrijfsarts geeft mij de rust en de ruimte om er bovenop te komen en Acture duwt me steeds terug in de puree met hun intimiderende telefoontjes en wisselende contactpersonen. Ik hecht er belang aan om steeds naar dezelfde bedrijfsarts te gaan vanwege de vertrouwensband. Een van de casemanagers plande een afspraak in bij een voor mij onbekende arts, terwijl op de oproep de naam van mijn eigen arts stond. Deze arts wilde mijn gegevens gaan opvragen bij de psycholoog, waar ik me onbehaaglijk bij voelde. Ik had al met mijn eigen arts afgesproken dat hij dat op enig moment zou doen (prima voor mij). Een gemaakte afspraak moest ineens op initiatief van Acture worden gewijzigd, omdat ze vonden dat ik eerder moest verschijnen. Toen ik vroeg waarom was het antwoord dat zij dat wel bepaalden en dat ik maar moest doen wat mij werd opgedragen. Erg onplezierig en bepaald niet bevorderlijk voor mijn herstel. Om bij mijn eigen bdrijfsarts te kunnen blijven moet ik nu ineens naar de andere kant van het land reizen. Wat een waanzin! Ze werken op mijn zenuwen en gezien de reacties die ik hier lees lijkt dat hun strategie te zijn. Wat een mensgerichte aanpak!

Antje85
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2016 12:07

Re: Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door Antje85 »

Hier nog een gevalletje, nu sinds een jaar ziek. Contract werd tijdens ziekte niet verlengt en dus overgenomen door de boeven van Acture. 4 weken op me geld moeten wachten en nu dat eindelijk geregeld is begint het nieuwe gezeur. Ik heb een case manager en bedrijfsarts die beide niet weten wat mijn ziekte inhoud. Ik heb al jaren ms en de laatste tijd gaat dat dus steeds beroerder. Je word bij een bezoek aan de arts gewoon niet serieus genomen en dan praat hij over het herstel????? Ms wat overgaat? Laat me niet lachen. Vorige week bij het UWV geweest voor 1e jaars ziektewet beoordeling en deze man begreep mij oprecht maar blijkbaar beviel Acture het niet wat deze arts in zijn verslag heeft vermeld want moet dus nu binnen een maand wederom naar een arbeidsdeskundige maar nu via Acture. Zijn echt boeven bij Acture die je alleen maar zieker maken dan je al bent. Ze maken je geestelijk ook een wrak

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het zal toch wel aardig zijn om de verhalen ook eens van de andere kant te horen. Ik werk zo'n 30 jaar, heb bij verschillende bedrijven gewerkt met verschillende ARBO diensten. Maar nog nooit heb ik dit soort dingen meegemaakt.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door chrisd1 »

GJvdZ schreef:... Maar nog nooit heb ik dit soort dingen meegemaakt.
Dit soort verhalen zijn voor mensen, die zo iets niet aan den lijve hebben meegemaakt, idd niet te bevatten.

Adarra
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2016 11:30

Re: Acture: hoe intimideer ik verzekerden

Ongelezen bericht door Adarra »

Te bizar voor woorden om te lezen dat ik niet de enige ben die zich in een hoekje gedreven voelt door Acture. Hoe zij met zieke mensen, vooral met burnout-klachten, omgaan, is gewoon schofterig. Het is fijn om te lezen dat ik niet alleen sta, maar eigenlijk is het natuurlijk ongelofelijk idioot om te lezen dat ik niet de enige ben. Wanneer wordt dit bureau eens op het matje geroepen?

Gesloten