LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reïntegratie en Acture

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Zomerzon1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2015 11:00

Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door Zomerzon1975 »

Ondertussen echt moedeloos aan het worden, kort mijn verhaal :

In september 2013 ziek geworden, meerder malen aan gegeven joh ik kan best wat werken, keer op keer nee mevrouw wat u kan werken is te weinig om er een arbeidsdeskundige op te zetten. Uiteindelijk 1e jaars controle bij het UWV gehad en aangegeven dat ik vooruit wil dus zelf actie ondernomen om te gaan revalideren. Hier was het UWV volledig mee eens en vond het een super plan, echter de bedrijfsarts van Acture vond het onzin. Toch door gezet aangezien ik vooruit wil.. In December nu 8 weken geleden bij de bedrijfsarts geweest en die gaf het advies om samen met een bedrijfsdeskundige eens langzaam te gaan kijken wat er na de 16 weken revalidatie mogelijk is. YEAH eindelijk er kwam schot in, nou niet dus ..Na 2 weken na bezoek bedrijfsarts nog niets vernomen te hebben van Acture ben ik wederom zelf maar weer eens gaan bellen.. Ja mevrouw bedrijfsarts is op vakantie en het is tegenstrijdig want aan de ene zegt hij dat er een bedrijfsdeskundige bij moet komen aan de andere kant zegt hij dat er nog geen mogelijkheden zijn gezien de revalidatie, we bellen hier u over terug. Ja inmiddels 6 weken geleden en nog niets vernomen.. Zie er nu dus van komen dat ik over 14 weken klaar ben met revalidatie ze zeggen je bent beter dus einde uitkering en ga maar solliciteren.. Dit terwijl ik juist kei hard re integratie nodig heb, aangezien terug keren naar mijn ouwe werk gever niet mogelijk is en met een mega gat in mijn cv en mijn leeftijd (loop tegen de 40) en ook gezien mijn ziekte hulp hierbij nodig heb....

Sorry dat ik het zeg maar word kanarie dol van die lui daar en deze stress en 200% inspanning om te onderzoeken wat er mogelijk is dat is niet goed voor mij en ook niet goed binnen een revalidatie proces wat al zwaar is....

Marion1957
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2015 18:23

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door Marion1957 »

Het is echt ongelooflijk hoe Acture bezig is.
Dit bedrijf zou zich moeten schamen.
Ze drammen hun eigen koers door. Dat dit ten kosten gaat van de zieke maakt ze niets uit.Als ik deze bedrijfsnaam al hoor stroomt de adrealine weer in mijn lijf.

HansVen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2016 18:10

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door HansVen »

Inmiddels zijn wij ook geconfronteerd met Acture en hun handelwijze. Alle negatieve berichten die ik heb kunnen vinden worden bevestigd.

Intimiderende telefoongesprekken, dreigementen, onvolledige en/of geen en achterhouden van de informatie, onjuist weergeven van informatie van de bedrijfsarts etc etc

Het is werkelijk schandalig en misselijkmakend hoe een case manager zich opstelt.
Privacywetgeving heeft men blijkbaar nooit van gehoord. Er moet telefonisch allerlei medische informatie worden doorgegeven. Dat doen we dus niet. Ook door de bedrijfsarts wordt bevestigd dat dat niet hoeft. Het resultaat is wel dat de uitkering met terugwerkende kracht wordt opgeschort.
Daarnaast wordt er telefonisch door een case manager meegedeeld dat er getwijfeld wordt aan de arbeidsongeschiktheid, terwijl twee verschillende bedrijfsartsen de arbeidsongeschiktheid hebben vastgesteld.

Alles gaat telefonisch, maar dat zal wel een reden hebben !

Bij Acture is men erg goed in het afschuiven van hun verantwoordelijkheid naar anderen, met name het UWV en de bedrijfsarts, maar Acture is de instantie die wetten en regels aan hun laars lapt.

Werkgevers dienen er zich van bewust te zijn hoe er met (ex) werknemers wordt omgegaan. Het is allemaal niet in het belang van de werknemer, maar van de verzekeraar. Wat men vergeet is dat deze behandeling een negatieve invloed op het herstel heeft.
Een advies van een bedrijfsarts om eens even niet aan het werk te denken en rust te nemen voor herstel is met deze organisatie onmogelijk.

Adarra
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2016 11:30

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door Adarra »

Ik ben op een gegeven moment ook alles via de mail gaan doen. Van de (weinige) telefoongesprekken die ik gevoerd heb in de eerste drie maanden van mijn ziekmelding, heb ik helaas geen bewijs meer. Advies van arboarts: maak een gespreksverslag en stuur dat op ter bevestiging, dan heb je altijd bewijs. Jammer dat hij dat pas na die drie maanden zei. Sindsdien weiger ik aan de telefoon lange gesprekken te voeren, en wil ik alles in de mail hebben, als bewijs. Het is toch van de zotte dat je gedwongen wordt om bewijs te verzamelen, alleen maar omdat Acture haar werk niet doet? Ik heb gelukkig intussen een gesprek gehad met mijn ex-werkgever, die geschrokken was van wat ik allemaal zei. Ik hoop dat er nog schot komt in de zaak, maar heb er een hard hoofd in. Intussen ben ik zelf op zoek naar o.a. vrijwilligerswerk, om in elk geval zelf aan mijn re-integratie te werken, want hulp van Acture, daar reken ik niet meer op. Het enige dat ze kunnen, is EISEN dat je dit doet en dat doet, zonder naar je te luisteren.

Ik ben gewoon letterlijk zieker geworden van hoe zij met mij om zijn gegaan en helaas is het einde nog niet in zicht. Ik overweeg om via de juridische dienst van mijn vakbond zaken te gaan regelen, misschien dat ze dan wél luisteren en gaan helpen, in plaats van alles verslechteren.

a-avk
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2016 16:51

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door a-avk »

Met een groeiende groep gedupeerden van Acture zijn we buiten dit forum om klachten aan het verzamelen. Je kunt via [email protected] contact opnemen.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

Ik loop vanaf 6 mei in de ziektewet bij Acture wegens een burnout, zoals mijn eerdere vermelding hier, hebben ze mijn ziekengeld opgeschort.
Mijn bedrijfsarts Dr. Kranendonk heeft mijn arbeidsongeschiktheid vastgesteld en doorgegeven aan Acture.
Nu heb ik al twee weken geen ziekengeld ontvangen en misschien gaat het nog wel langer duren. Herhaaldelijk naar Acture gebeld maar die schuiven het op de bedrijfsarts, waar ze wachten op de beoordeling ervan. Eerder keren ze het ziekengeld niet uit. Mijn bedrijfsarts zei, dat ze de beoordeling al twee weken geleden had opgestuurd naar Acture., dus .....Acture is de grote schuldige. Ik bel nu elke dag tot vervelends toe naar Acture, waar het ziekengeld blijft.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door john18 »

Meldt aan hun dat je bewijzen hebt dat de arts alles al heeft verzonden op die datum. Dat je je ziekengeld wilt en als ze het niet binnen een redelijk termijn uitkeren je wettelijke rente gaat vorderen en ze aansprakelijk houdt voor alle gevolgen van hun onzorgvuldige handelen. Dat je over een week contact opneemt met je advocaat om rechtelijke verdere stappen te nemen.

Als ze daardoor niet wakker worden geschud dan bel je jouw rechtsbijstand op om een formele brief te sturen.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

a-avk schreef:Met een groeiende groep gedupeerden van Acture zijn we buiten dit forum om klachten aan het verzamelen. Je kunt via [email protected] contact opnemen.
Oke, maar als je via de klachtenlijn je klacht vermeld, dan komt het weer terug bij je casemanager van Acture, dus dit helpt niet.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door chrisd1 »

estevens schreef:Oke, maar als je via de klachtenlijn je klacht vermeld, dan komt het weer terug bij je casemanager van Acture, dus dit helpt niet.
[email protected] is gewoon een email-adres van acture??

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

john18 schreef:Meldt aan hun dat je bewijzen hebt dat de arts alles al heeft verzonden op die datum. Dat je je ziekengeld wilt en als ze het niet binnen een redelijk termijn uitkeren je wettelijke rente gaat vorderen en ze aansprakelijk houdt voor alle gevolgen van hun onzorgvuldige handelen. Dat je over een week contact opneemt met je advocaat om rechtelijke verdere stappen te nemen.

Als ze daardoor niet wakker worden geschud dan bel je jouw rechtsbijstand op om een formele brief te sturen.
Ben intussen net thuis van mijn advocaat, die heeft al een mooie brief naar Acture B.V. verzonden. Nu maar even afwachten wat voor argumenten ze nu weer hebben.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

chrisd1 schreef:
estevens schreef:Oke, maar als je via de klachtenlijn je klacht vermeld, dan komt het weer terug bij je casemanager van Acture, dus dit helpt niet.
[email protected] is gewoon een email-adres van acture??
Omdat er "klachtenacture: voor het apestaartje staat, moet het wel van Acture zijn, Ik heb het toch maar gedaan, misschien helpt dit. Dank je wel voor de info.

a-avk
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2016 16:51

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door a-avk »

dit is een particulier initiatief van inmiddels tientallen klagers die gezamenlijk actie ondernemen. Het doel is tot bundeling van klachten te komen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door chrisd1 »

estevens schreef:Ben intussen net thuis van mijn advocaat, die heeft al een mooie brief naar Acture B.V. verzonden. Nu maar even afwachten wat voor argumenten ze nu weer hebben.
Jullie hebben alles goed doorgenomen? ook de bevoegdheden van die lieden, zie het tweede punt in viewtopic.php?f=95&t=164829&p=2284413#p2284413 , ??

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door john18 »

chrisd1 schreef:
estevens schreef:Ben intussen net thuis van mijn advocaat, die heeft al een mooie brief naar Acture B.V. verzonden. Nu maar even afwachten wat voor argumenten ze nu weer hebben.
Jullie hebben alles goed doorgenomen? ook de bevoegdheden van die lieden, zie het tweede punt in viewtopic.php?f=95&t=164829&p=2284413#p2284413 , ??
Ik weet niet waar jij op doelt. Maar je heb recht op een second opinion op een expert/deskundige.
Het gaat hier niet om een expert maar totaal iets anders. De ziektegeld wordt niet betaald omdat ze zogenaamd niks hebben ontvangen van de expert.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door chrisd1 »

john18 schreef:
chrisd1 schreef:
estevens schreef:Ben intussen net thuis van mijn advocaat....
Jullie hebben alles goed doorgenomen? ook de bevoegdheden van die lieden, zie het tweede punt in viewtopic.php?f=95&t=164829&p=2284413#p2284413 , ??
Ik weet niet waar jij op doelt. Maar je heb recht op een second opinion op een expert/deskundige.
Het gaat hier niet om een expert maar totaal iets anders. De ziektegeld wordt niet betaald omdat ze zogenaamd niks hebben ontvangen van de expert.
De 'expert' in mijn post is vergelijkbaar met de casemanager in het voorgaande; mijn expert 'behandelt de zaak', dwz: naar eigen believen; misschien vindt casemanager wel, dat het bericht van de arts verkeerd is aangeleverd?? en: 'verkeerd' is hetzelfde als 'niet'?? of past het verhaal van de arts gewoon niet in het eigen idee van casemanager; dan heeft hij nog niets ontvangen (wat daar wel in past)??

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door john18 »

De 'expert' in mijn post is vergelijkbaar met de casemanager in het voorgaande; mijn expert 'behandelt de zaak', dwz: naar eigen believen; misschien vindt casemanager wel, dat het bericht van de arts verkeerd is aangeleverd?? en: 'verkeerd' is hetzelfde als 'niet'?? of past het verhaal van de arts gewoon niet in het eigen idee van casemanager; dan heeft hij nog niets ontvangen (wat daar wel in past)??
Als het bericht verkeerd is aangeleverd is het wel ontvangen en horen ze het gewoon in acht te nemen. Zolang de arts bewijs heeft van ontvangen hoort acture niet achter een beleid wat niet wettelijk is vast te houden. Dat is onzorgvuldig handelen

Past het verhaal van de arts gewoon niet in het eigen idee van casemanager.
Dat is als je bewijs hebt onrechtmatig daad en zelfs tegen de kant van fraude. Hij is immers geen medisch expert en kan altijd er 1 inschakelen als hij het idee heeft dat het niet klopt.

Ik hoop dat ts overal bewijs van heef.t Want ik vindt na het horen van veel verhalen van dit bedrijf, dat ze een grote boete moet worden opgelegd.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door john18 »

Acture is lid van deze forum. Laatst bezocht 30 maart 2015.

Misschien even acture wakker maken d.m.v. een privé bericht en om reactie vragen waarom ze er bewust een bende van maken.
Ik hoop dat radar dit volgt en er een uitzending van maakt.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door estevens »

(toevoeging) Ik zit nog steeds in een lastig parket betreft mijn opschorting ziekengeld uitbetaling, mijn therapeut heeft haar beoordeling over mijn ziektebeeld vorige week woensdag naar mijn bedrijfsartes opgestuurd. Wou de bedrijfsarts vandaag (maandag) bellen voor mijn status op zijn telefoonnummer, maar dit blijkt het telefoonnummer te zijn van Acture (???) Hoe kan dit? Een bedrijfsarts moet toch een onafhankelijk arts zijn??
Dit telefoonnummer gebeld, kreeg de casemanager Pepijn aan de lijn, maar kon niets voor mij betekenen. Ondertussen heb ik al drie weken geen ziekengeld ontvangen, belachelijk!! Ben alleen verdiener met een gezinnetje met hoge vaste lasten, straks kan ik de straat op, raak ik alles kwijt door het toedoen van dit bedrijf!!!

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door john18 »

Als jij kunt aantonen dat hij niet onafhankelijk is dan kun je iets. Al werkt hij voor acture maakt niks uit. Hij is verplicht om een onafhankelijke rapport te maken. Klopt de rapport niet dan kun je iets beginnen. Ben jij het niet eens met zijn rapport. Zal je {zo ver ik heb kunnen vaststellen} in bezwaar moeten bij de uwv want acture is geen bestuursorgaan als bedoeld in artikel 1:1, eerste lid, onder a en b, van de Awb.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Reïntegratie en Acture

Ongelezen bericht door chrisd1 »

estevens schreef:straks kan ik de straat op, raak ik alles kwijt door het toedoen van dit bedrijf!!!
Een Kort Geding??

Gesloten