LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reïntegratie

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Jaaap Aaap
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:00

Re: Reïntegratie

Ongelezen bericht door Jaaap Aaap »

Dag Sacredfour. Even een copy paste uit mijn topic:
Jaaap Aaap schreef:@sacredfour: De brief die jij hebt ontvangen dd. 26 juli 2011 betreft geen besluit maar een verwijzing naar het besluit van 30 augustus 2010. Als zodanig kan je geen officieel bezwaar maken tegen de brief van 26 juli 2011, want je kan alleen bezwaar maken tegen besluiten. Bij toekenning van WWB op 30 augustus 2010 (dat is waarschijnlijk het besluit waarnaar verwezen wordt) staan doorgaans verplichtingen opgenomen zoals die te vinden zijn in de WWB, waaronder re-integratie, etc. Wat je van rechtswege uit kan doen is weigeren deel te nemen. Dan krijg je eerst een maatregel opgelegd, en pas dan kan je bezwaar maken. Want een maatregel is wel een besluit. Je kan natuurlijk ook proberen in overleg te gaan met je consulenten en hen proberen te overtuigen van de onredelijkheid. Als je dan met een beter alternatief komt helpt dat.

Als je er niet uit komt kun je het beste even gaan praten met een advocaat. Die hebben veelal gratis spreekuren. Juridisch Loket kan eventueel ook.

Jaaap Aaap
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:00

Re: Reïntegratie

Ongelezen bericht door Jaaap Aaap »

sacredfour schreef:@trudy81
Ik gebruik liever de term tewerkstelling uit de tijd van Hitler dan re-intergratie of werkgewenning. Ik krijg meer het idee dat het hier gaat om die nutteloze werkelozen toch maar wat te laten doen voor hun geld, dan werkgewenning. Is er werk bv onderhoud van gemeente plantsoenen, prima om daar werkelozen in te zetten, maar dan wel met een volledig salaris volgens de geldende CAO. Vandaar art: 23: lid 2 van de Universele verklaring van de rechten van de mens, n.l. Een ieder zonder enige achterstelling, heeft recht op gelijk loon voor gelijke arbeid.
Ik zou sowieso naar een advocaat gaan als je het zo hoog gaat spelen. Ik weet niet of de UVRM is geratificeerd of zoiets door de NL staat. De mate van rechtsgeldigheid ken ik niet. De EVRM is dat in ieder geval wel. Dan kan je je zaak tot aan het Europese hof brengen (zeer lange procedure waarschijnlijk). Maar er zijn al procedures lopende in die richting. Denk aan de schoffelaar uit Arnhem. Een advocaat kan de stand van zaken in jurisprundentie nazoeken. Ofschoon overigens niet veel advocaten trek hebben om een WWB-er naar het Europese hof juridisch te begeleiden. Dus je moet een goede idealistische advocaat treffen.

Jaaap Aaap
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:00

Re: Reïntegratie

Ongelezen bericht door Jaaap Aaap »

sacredfour schreef:@trudy81
Ik gebruik liever de term tewerkstelling uit de tijd van Hitler dan re-intergratie of werkgewenning.
P.s. De term 'slavernij' is ook te billijken. :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Reïntegratie

Ongelezen bericht door bprosman »

Je maakt me wel heel benieuwd hoe jij je dagelijks brood verdiend Jaaaap.

Jaaap Aaap
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:00

Re: Reïntegratie

Ongelezen bericht door Jaaap Aaap »

bprosman schreef:Je maakt me wel heel benieuwd hoe jij je dagelijks brood verdiend Jaaaap.
Ik loof de Heer en Hij voorziet mij.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Reïntegratie

Ongelezen bericht door bprosman »

Ah een beroepshandophouder dus. Het is niet mijn bedoeling je van je geloof af te houden maar geloof mij, het is niet de Heer maar de belastingbetaler.
Laatst gewijzigd door bprosman op 02 nov 2011 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Reïntegratie

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

bprosman schreef:Je maakt me wel heel benieuwd hoe jij je dagelijks brood verdiend Jaaaap.
Dat mag toch duidelijk zijn.
Hij verdient het niet, hij krijgt het gratis

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Reïntegratie

Ongelezen bericht door bprosman »

@Leo,

Dat vermoeden had ik al maar wilde even zekerheid.

Jaaap Aaap
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:00

Re: Reïntegratie

Ongelezen bericht door Jaaap Aaap »

bprosman schreef:Ah een beroepshandophouder dus.
Met die krachtterm schijn je volgens sommigen op dit forum hen tekort doen die écht voor hun beroep hun hand ophouden. :roll:

Gesloten